Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Ik heb gisteren een paar 100km met de A6 Berline 45 TDI quattro S-line gereden. Dit is de 3l - 6 cilinder motor, en er zaten 21' velgen onder.

Motor is zalig, maar zeker niet supersnel. Het gaat vlot tot ca 210 km/h, en daarna trekt die nog wel wat door, maar het gaat wat gezapiger.
      Een echt sportieve indruk had ik niet, wel een comfortindruk.
      De versnellingsbak schakelt naar mijn zin veel te veel terug. Ook bij wat gas bijgeven gaat die direct een paar versnellingen lager en dat hoor je.
      In de stad moet je echt zeer zacht op het pedaal duwen om onder de 2000t te blijven. Ik mis wat controle, en als je rustig wil rijden, dan heb je met een 3l geen 3000t nodig.

Wat de wegligging betreft, die is uiteraard goed. Wat tegen valt is de rechtuitstabiliteit. Bij 180 moet je dat stuur echt heel goed vast houden, en ik vind dat mijn V90 daar een pak beter op scoort.

De auto had het gewone S-line interieur. Zetels waren zeer goed, maar ik vond het dashboard niet echt high class, en de standaard audio was niet echt goed. Het wordt gewoon een schande dat ze in dergelijke auto met standaard audio zo'n goedkoop spul monteren.

De V90 is echt fantastisch op hoge snelheden imo.

Bij 200 op cc is die nog perfect comfortabel, redelijk stil gezien het beperkt aantal toeren dat die dan draait. Jammer dat de cc niet hoger gaat. Tot 225 gaat het wel goed, daarna is het wat trager naar 236. Niet verkeerd voor een roetstoof met 190pk
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

De V90 is echt fantastisch op hoge snelheden imo.

Bij 200 op cc is die nog perfect comfortabel, redelijk stil gezien het beperkt aantal toeren dat die dan draait. Jammer dat de cc niet hoger gaat. Tot 225 gaat het wel goed, daarna is het wat trager naar 236. Niet verkeerd voor een roetstoof met 190pk
        Beperkt aantal toeren?...Schrik mij nog altijd een hoedje dat ie 300rpm méér doet dan destijds mijn 3.0L 6cilinder, wat normaal is natuurlijk, maar veronderstel dat dit bij andere 2.0l niet veel hoger of helemaal niet hoger zal liggen dan bij onze Volvo's.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Beperkt aantal toeren?...Schrik mij nog altijd een hoedje dat ie 300rpm méér doet dan destijds mijn 3.0L 6cilinder, wat normaal is natuurlijk, maar veronderstel dat dit bij andere 2.0l niet veel hoger of helemaal niet hoger zal liggen dan bij onze Volvo's.
          Is mijn eerste diesel in jaaren. Ik ben atmo blokken en kleine turbo benzines gewoon, daar liggen de toeren al wat hoger

Maar ik dacht topsnelheid iets boven 3.500toeren, niet verkeerd om dat aan te houden op lange stukken.
          BMW X5 45e

Comment

• Audi A6 Avant 55 TFSIe - Review

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Audi A6 Avant 55 TFSI e (2021) Review - Deze A6 moet je kiezen!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• BMW 5-Series vs Audi A6 comparison REVIEW 540i vs 55 TFSI - clash of the best business sedans!

Comment

• Kleine facelift:

Audi is volop in de weer met de ontwikkeling van de A6 e-ton, het volledig elektrische alternatief voor de A6 dat vanaf volgend jaar in de showrooms staat. Maar ook zijn inmiddels wat oudere modellen met verbrandingsmotoren worden door de hogere heren en dames in Ingolstadt niet vergeten. De uit 2018 stammende Audi A6 en de een jaar eerder verschenen A7 Sportback worden gelijktijdig bijgepunt. Wereldschokkend is de facelift echter niet, maar hij komt op een goed getimed moment. Mercedes-Benz introduceerde onlangs namelijk een compleet nieuwe E-klasse en BMW stelde kort geleden de volledig nieuwe 5-serie en i5 aan het daglicht voor.

Comment

Working...
                  X