Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar I-PACE (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Als ik https://www.groen7.nl/over-het-echte...jaguar-i-pace/ mag geloven, dan lijkt de I-Pace vooral een gemiste kans: 25% meer verbruik dan een Tesla Model X (en 45% meer dan een model S) en een maximale laadsnelheid van 83 kW, wat dan weer minder is dan de 110 kW die een S of X 90 halen. Eigenaardig dat al onze Europese fabrikanten voor een elektrische SUV lijken te gaan en dan nog veel minder op luchtweerstand letten dan Tesla. Dan zijn ze in Japan/Korea toch beter bezig.
    Ik vind de I-Pace een knappe auto, maar dan enkel voor een publiek dat bijna nooit ritten van meer dan 250 km aflegt. Normaal woon-werk verkeer of een dagje aan zee (als hij daar aan een laadpaal kan hangen) lukt allemaal wel, maar reizen over langere afstanden lijken me niet haalbaar in de praktijk.

    Comment


    • #62
      Nog eentje: https://www.autoweek.nl/video/jaguar...a-model-s-75d/

      Comment


      • #63
        Vorig weekend tijdens Jaguar Performance Tour in Zolder met de wagen gereden. Rijdt heel fijn. Ruim interieur. Was een mooie ervaring.

        Comment


        • #64
          Ik heb nog geen enkele in het wild gespot ... rijdend. Wel vandaag op de E19 ne vrachtwagen vol I-Pace's voorbij gestoken.

          Comment


          • #65
            Op NL fora lees ik veel dat de Jaguar slechts op 1 fase kan laden en dat hij daardoor thuis zeer traag laadt.
            Op zekering van 16A slechts met 3,7kW, op 32A met 7,4kW.
            Zie ook deze tabel en dit draadje.
            Weet iemand of dit ook een probleem is in België?
            Lessen elektriciteit zijn ver weg gezonken.

            Comment


            • #66
              Dit heeft niks met het land of de laadpaal te maken, maar is puur een beperking van de Jaguar. Onder de tabel uit je link staat: "Limited by on-board charger, vehicle cannot charge faster". Jammer, het is een mooie auto, blijkbaar leuk om mee te rijden, maar zijn laadtijden gecombineerd met zijn verbruik zorgen ervoor dat hij niet geschikt is als 1e auto.

              Waarom hebben alle 'grote' merken toch de beslissing genomen om als eerste elektrische auto een SUV te nemen??? SUVs verbruiken nu eenmaal meer en dat zorgt er dan voor dat de autonomie te klein is :-(

              Comment


              • #67
                Omdat de meeste mensen die de prijs van een EV kunnen betalen zich niet tevreden stellen met een “gewone” auto genre Nissan Leaf...
                Willen of niet blijft de auto nog steeds een symbool !

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Ik heb nog geen enkele in het wild gespot ... rijdend. Wel vandaag op de E19 ne vrachtwagen vol I-Pace's voorbij gestoken.
                  Gisteren mijn eerste in het wild gezien, was een rode, en zag er echt goed uit!

                  Ook groter dan verwacht

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
                    Dit heeft niks met het land of de laadpaal te maken, maar is puur een beperking van de Jaguar. Onder de tabel uit je link staat: "Limited by on-board charger, vehicle cannot charge faster". Jammer, het is een mooie auto, blijkbaar leuk om mee te rijden, maar zijn laadtijden gecombineerd met zijn verbruik zorgen ervoor dat hij niet geschikt is als 1e auto.

                    Waarom hebben alle 'grote' merken toch de beslissing genomen om als eerste elektrische auto een SUV te nemen??? SUVs verbruiken nu eenmaal meer en dat zorgt er dan voor dat de autonomie te klein is :-(
                    Een SUV is zowiezo al hoger, en dus meer ruimte om de batterijen in de vloer onder te brengen. En omdat de vraag naar SUV's stijgt, komt dit eigenlijk goed uit voor de fabrikanten.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

                      Gisteren mijn eerste in het wild gezien, was een rode, en zag er echt goed uit!

                      Ook groter dan verwacht
                      ’rood’ en ‘goed uitzien’ past niet in 1 zin

                      Comment


                      • #71
                        Jaguar I-PACE verkozen tot Auto van het jaar in Duitsland


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #72
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #73
                            Voor degenen die hem overwegen: https://youtu.be/kJJetWAWGpY

                            Comment


                            • #74
                              natuurlijk staan er ook knoerten van janten op alex de zijne, veel beter is zoals die zilveren hierboven, lekker klein, scheelt toch weer een aantal km's

                              Comment


                              • #75
                                Ik heb deze morgen op de E314 ter hoogte van Halen den eerste in panne zien staan.

                                Comment


                                • #76
                                  Ik heb er al verschillende zien rijden, meestal op Nederlandse nummerplaat. Rijden deden die nog wel maar wat een gedrocht langs achter en lateraal.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Testje:

                                    DE SLAG OM DE TOEKOMST

                                    JAGUAR I-PACE - EERSTE RIJTEST

                                    De I-Pace komt met een dreun Nederland binnen en bezorgt dealers overwerk. Maar is hij echt zo goed? Wij vellen het oordeel.

                                    Het kleine Jaguar trok eind 2016 ineens het doek van de I-Pace, met de mededeling dat de auto binnen twee jaar op de markt zou verschijnen. Men hield woord, want de grote EV is er inmiddels volop. Bij de I-Pace is qua accu’s en ­vermogen weinig te kiezen: je krijgt altijd 400 pk dankzij twee elektromotoren en de accu heeft altijd 90 kWh. Wel zijn er verschillende uitrustingsniveaus; voor deze test hebben we de volgeladen First Edition. Ons exemplaar is zeer snel, vooral de tussensprint is subliem. Vloer het pedaal en je gaat. Altijd. Nou ja, boven de 160 km/h neemt de duw iets af. Maar je hoeft nooit terug te schakelen, er is geen kick-down, er is enkel instant warp-power die zorgt dat je elk gaatje optimaal kunt benutten en jezelf ogenblikkelijk uit de gevaarlijkste verkeerssituaties kunt halen. Door vierwielaandrijving beschik je altijd over tractie, hoogstens grijpt de tractiecontrole in als je vol gas een haakse bocht uit wilt. De Jaguar laat wat beweging toe in de koets en communiceert goed, waardoor er speelsheid in de auto zit. Hij voelt wel wat zwaar en log aan, maar daar staan z’n dynamische eigenschappen tegenover. Hij is niet snel onderstuurd en je voelt beter in het stuur wat er gebeurt. Uiteindelijk glijdt hij over alle vier zijn wielen weg.

                                    Oase van luxe

                                    Op een verdwaalde 911 Turbo na laat je in de I-Pace alle benzinemodellen ver achter je. Terwijl zij nog de koppeling laten opkomen, ben jij al vijftig meter verder. Je zoeft door het verkeer alsof je in een Audi RS6 zit, maar dan geluidloos. Het blijft een rare gewaarwording, die verslavend is. Jaguar heeft de huidige SUV-hype aangegrepen om zijn eerste elektrische auto in verhoogde vorm te brengen. Gevoelsmatig is de I-Pace meer cross-over dan SUV, maar de grens tussen die varianten blijft vaag. De offroad-capaciteiten zijn dik in orde, ontdekten we eerder in Portugal, maar dat zal de bijtellingsbewuste koper in Nederland niet interesseren. De aflopende C-stijl zien we steeds vaker terug bij verhoogde auto’s. Omdat er geen brandstofmotor voorin ligt, kan de cabine verder naar voren, wat de ruimte ten goede komt. Hierdoor zit je achterin bovengemiddeld. De hoofdruimte is ondanks de hogere bodemvrijheid ook in orde; bovendien zijn de stoelen achterin hoog genoeg, zodat je niet met je knieën in een onnatuurlijk hoek komt.

                                    De kofferbak van de I-Pace is me 656 liter niet verkeerd. Bovendien beschikt het model over een extra vak in de neus om de laadsnoeren op te bergen. Voorin zit je hoog en comfortabel en het materiaalgebruik is er luxueus. Het merk wilde duidelijk uitpakken met de I-Pace, waardoor de auto weelderiger aanvoelt dan bijvoorbeeld een Jaguar XF. Voor je neus vind je digitale klokken en in de middentunnel twee touchscreens. Het middelste scherm zou wel wat hoger mogen staan en de snelheid van het systeem is niet geweldig. Jaguar heeft wel zijn best gedaan om zichzelf te upgraden qua mobiele toegankelijkheid, iets waarin het merk niet bepaald voorop loopt. Maar er is een app waarmee je de laadstatus in de gaten kunt houden en de multimedia kunt koppelen, los van Apple CarPlay of ­Android Auto. De afwerking is wel goed en het materiaalgebruik bovengemiddeld. Een oase van luxe.

                                    Motorgeluid

                                    De auto heeft twee regeneratie­standen, waarbij hij meer of minder op de motor remt. Je moet het menu in duiken om te kiezen. Beter zou zijn als je met flippers aan het stuur kunt wisselen. Nog een standje extra zou ook prettig zijn. De Jaguar is wat nerveus en remt zelfs in etappes bij als je de cruisecontrol op een lagere snelheid zet, wat niet prettig voelt voor de passagiers. Het motorgeluid van de Jag is wat aan de luide kant en bij vol gas klinkt er een geluid dat niet echt overkomt als een ouderwets motorgeluid, maar meer als de sound van een fictief ruimteschip dat vaart maakt. Een ontwerpkeus van Jaguar.

                                    Actieradius

                                    Dan natuurlijk een pijnpunt van EV’s: de actieradius. In de I-Pace was 330 kilometer toch wel het maximum wat we haalden. Belangrijk om te vermelden is dat we de auto hebben gereden zoals we elke normale auto rijden. Gewoon 130 km/h waar dat is toegestaan en lekker de airco aan met het warme weer. Uiteraard kom je (net zoals in elke auto) een stuk verder als je langzamer rijdt en de airco minder inzet. Vervolgens loop je bij de I-Pace tegen nog een probleem aan: hij is niet geschikt voor drie-fasenladen met 11,1 kW. Dat is de meest realistische manier in Nederland om je auto thuis snel op te laden omdat een aansluiting met meer ampère je extra vastrecht kost. De meeste huizen hebben standaard een drie-fasenmogelijkheid, al moet je dan uiteraard wel een goede laadbox laten aansluiten. Ook zijn er publieke laadpalen die drie­fasenladen aanbieden, maar de Jaguar zal dan (net als thuis) op een enkele fase met 3,7 kW moeten laden. Kom je met een bijna lege EV thuis in de avond, dan is hij tien uur later (in de ochtend) nog niet eens tot de helft opgeladen. Onderweg kun je snelladen tot maximaal 100 kW met gelijkstroom (wat nog niet overal kan, soms is maximaal 50 kW mogelijk), maar de inzetbaarheid van de auto wordt daarmee wel beperkt. Ja, de meeste mensen rijden niet zo ver en ja, natuurlijk zal de auto niet vaak helemaal leeg zijn, maar het telt wel mee.

                                    Jaguar moet het hier hebben van de rijeigenschappen, luxe en afwerking. De prijs van de auto is voor kopers duidelijk niet zo ­relevant, maar voor ons wel. Zoals het een goed premiummerk betaamt, is onze testauto afgeladen met opties. De First Edition is evengoed een relatief goede aanbieding als je ziet wat er allemaal op zit.

                                    EINDOORDEEL

                                    4/5

                                    Jaguar is de Duitse overmacht vóór met de eerste grote Europese premium-EV. De I-Pace rijdt geweldig ondanks zijn gewicht, ziet er vanbinnen en -buiten prachtig uit en je komt er ver genoeg mee. Jaguar heeft het bouwen van auto’s merkbaar goed voor elkaar als we kijken naar afwerking en kwaliteit, maar heeft als EV-ontwikkelaar nog wel wat te winnen ten opzichte de Amerikanen.
















                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #78
                                      Krijgt 8% meer range via gratis software update bij de dealer die tevens over the air updates zou toelaten in de toekomst.

                                      Comment


                                      • #79
                                        EINDELIJK DRIE-FASENLADEN!

                                        OPFRISBEURT VOOR JAGUAR I-PACE

                                        Jaguar voert een technische upgrade door op de volledig elektrisch I-Pace. De vernieuwingsronde brengt een zeer relevante toevoeging met zich mee. De I-Pace kan nu ook drie-fasenladen!

                                        Jaguar voert een modeljaarupdate door op de begin 2018 gepresenteerde I-Pace. De elektrische cross-over werd enkele jaren geleden warm ontvangen, maar had helaas een fors minpunt: de elektrische Engelsman was niet geschikt voor driefasenladen met 11,1 kW. Jaguar blijkt open te hebben gestaan voor kritiek; deze onderhuids aangescherpte I-Pace is dat namelijk wel!

                                        De aangescherpte I-Pace krijgt van Jaguar een 11 kW boordlader en daarmee kun je bij diverse openbare laadpunten én als je laadbox thuis ervoor geschikt is drie-fasenladen. Met een 11 kW-laadbox is één uur laden voldoende voor 53 kakelverse WLTP-kilometers in je accupakket. In 8,6 uur is de volledige 90 kWh weer vol te jagen met stroom. Via een 100 kW snellader kun je zelfs 127 kilometer per kwartier binnenhalen. Hiermee is een belangrijk kritiekpunt van de I-Pace dus verholpen.

                                        Hoewel het uiterlijk van de I-Pace intact blijft en Jaguar ook de aandrijflijn van de I-Pace ongemoeid laat – de twee elektromotoren zijn ook nu weer goed voor 400 pk en 696 Nm koppel – verandert er op detailniveau wel degelijk het één en ander. Zo komt de I-Pace te beschikken over het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem dat onlangs in de Defender van concerngenoot Land Rover debuteerde. Het systeem is volgens Jaguar tot wel 85 procent sneller dan zijn voorganger. Het is gekoppeld aan twee displays van 10 en 5 inch. Ook is de navigatiesoftware verbeterd. Die maakt nu gebruik van actuele informatie en geeft dus onder meer beschikbare laadstations in de buurt, laadtarieven en laadtijden weer. Optioneel levert Jaguar een inductielader en Apple CarPlay en Android Auto zijn voortaan ook via Bluetooth – dus zonder kabel – te gebruiken.

                                        Meer nieuws komt er in de vorm van een nieuw luchtfiltersysteem dat gebruikmaakt van filters die ook ultrafijne deeltjes en allergenen uit de lucht halen. Het systeem is ook via een applicatie op je smartphone te activeren en dat betekent dat je in een 'gereinigde' auto kunt instappen. Een eSIM-module is voortaan standaard en Jaguar levert de I-Pace met een voor een bepaalde tijd gratis 4G-abonnement. De 3D Surround Camera – het pakket dat een 360-gradenbeeld rond de auto kan geven – is verbeterd en Jaguar levert een digitale ClearSight-binnenspiegel in de I-Pace. Met een druk op de knop geeft de binnenspiegel het beeld weer dat de in de antennemodule gehuisveste camera ziet.

                                        Is er dan helemaal geen uiterlijk nieuws? Jawel. De I-Pace komt beschikbaar met een Atlas Grey-kleurige grille en er komen drie nieuwe lakkleuren en een Bright Pack beschikbaar. Wie dat laatste pakket bestelt, krijgt een I-Pace met een met chroom omlijste grille, grijskleurige buitenspiegelkappen, chroomkleurige raamomlijsting én een grijze diffuser achterop.






















                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #80
                                          Blijft mooie wagen!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X