Als ik https://www.groen7.nl/over-het-echte...jaguar-i-pace/ mag geloven, dan lijkt de I-Pace vooral een gemiste kans: 25% meer verbruik dan een Tesla Model X (en 45% meer dan een model S) en een maximale laadsnelheid van 83 kW, wat dan weer minder is dan de 110 kW die een S of X 90 halen. Eigenaardig dat al onze Europese fabrikanten voor een elektrische SUV lijken te gaan en dan nog veel minder op luchtweerstand letten dan Tesla. Dan zijn ze in Japan/Korea toch beter bezig.
Ik vind de I-Pace een knappe auto, maar dan enkel voor een publiek dat bijna nooit ritten van meer dan 250 km aflegt. Normaal woon-werk verkeer of een dagje aan zee (als hij daar aan een laadpaal kan hangen) lukt allemaal wel, maar reizen over langere afstanden lijken me niet haalbaar in de praktijk.
Ik vind de I-Pace een knappe auto, maar dan enkel voor een publiek dat bijna nooit ritten van meer dan 250 km aflegt. Normaal woon-werk verkeer of een dagje aan zee (als hij daar aan een laadpaal kan hangen) lukt allemaal wel, maar reizen over langere afstanden lijken me niet haalbaar in de praktijk.
Comment