Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-AMG GT Coupé (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Even met de verkoper bij mb over deze 4-deurs gepraat, hij verwacht dat dit geen topper zal worden, gelijkt idd teveel op de cls, hoog prijskaartje en werd in feite uitgebracht als tegenhanger van de panamera.

    Volgens mij is de pana nog een serieus stukje mooier.

    Comment


    • #42
      Mercedes-AMG GT 4 – Irrationeel

      Met zijn V8 van 639 pk, zijn drift-modus en zijn luxeverslaving is de Mercedes-AMG GT 4 absoluut bipolair. Hij kan cruisen op 4 cilinders of zijn sloffen in brand steken tijdens vernielzuchtige burn-outs.

      Het concept

      De AMG GT 4-deurs is een op zichzelf staand model, de derde eigen creatie van het departement AMG, na de coupé GT en de cabriolet GT C. Dit is met andere woorden geen afgeleide van de CLS, al is hij nochtans nauwverwant met die laatste, zowel uiterlijk als mechanisch. Als we abstractie maken van het vol testosteron gepompte radiatorrooster, de vijfde deur, de achterdiffuser en de iets minder schuine daklijn als gevolg van een groter glasoppervlak, dan kan je de genetische verwantschap niet ontkennen. We begrijpen daarentegen zijn naam niet: AMG GT 4-deurs coupé. Die vloekt namelijk met zijn vijfde deur.

      Wat er verandert

      De AMG GT 4 is er met twee motoren. De eerste heet GT 43 of 53 en is dan aangedreven door een 3.0-zescilinder in lijn. In zijn meest ‘softe’ versie met de elektrische alternator-starter EQ Boost ontwikkelt hij 367 pk en 500 Nm. De 53-versie heeft een extra elektrische compressor, die zijn vermogen ophitst tot 435 pk en 520 Nm. Maar onder de zware jongens ontdekken we de GT 63 en 63 S, waarvan de 4.0-V8 biturbo respectievelijk 585 en 639 pk ontwikkelt voor een daverend koppel van 800 en 900 Nm. De prestaties flirten hier met die van supersportwagens, want de sprint naar 100 wordt hier afgehaspeld in respectievelijk 3,4 en 3,2 seconden. Voor het eerst gebruiken de twee twinscroll-turbo’s kogellagers (zoals in de Ferrari 48, die de interne wrijving verminderen. In combinatie met een aangepaste koeling en elektronische sturing leveren die een winst van 27 pk en 50 Nm op in vergelijking met hetzelfde blok in de AMG E63 S. De gedempte sfeer aan boord van de GT 4 verzacht echter het van nature bruisende karakter van die laatste. Een symptoom dat we wel vaker zien in dit soort rijdend salons. We wijzen trouwens graag op zijn volgzame karakter zoals dat van een Duitse scheper bij een rustige rijstijl, waarbij hij discreet de helft van zijn cilinders afsnijdt als je op een vleugje gas tussen de 1.000 en de 3.250 o/m rijdt. We zijn anderzijds nog niet vergeten dat de conceptcar ons had doen dromen met zijn hybride aandrijflijn van 819 pk. Het lijkt erop dat die voorbehouden blijft voor een hypothetische R-versie, die de oorlog zou verklaren aan de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

      Het koetswerk is stijver gemaakt met behulp van een hybride materiaal op basis van staal, aluminium en koolstofvezel en door op gerichte plaatsen verstevigingsplaten en -balken aan te brengen. Die vind je vooral ter hoogte van het voorste hulponderstel en de omkasting van de achterbank, ter compensatie van het stijfheidsverlies als gevolg van de vijfde deur. De GT 4 63 S neemt bovendien de meesturende achterwielen over van de GT R, met een maximale stuurhoek van 2,3 graden. De Duitse mastodont geniet tot slot nog een actieve stroomlijn. Die bestaat uit een achterspoiler met 4 posities en een systeem met 20 lamellen in de voorbumper.
      Hoe hij rijdt

      Op het “Circuit of the Americas” gaf de GT 4 63 S blijk van een verrassende capaciteit om de rondjes aan elkaar te rijgen, maar slaagde hij er niet in om ons te overtuigen van zijn sportieve talenten. Het elektromechanische stuur met variabele ontdubbeling is geen schoolvoorbeeld van feedback en het rempedaal mist verfijning in zijn dosering. In de stand “Race” komt de negenversnellingsbak met meerschijvenkoppeling reactiesnelheid te kort bij het terugschakelen en de voortrein kampt met chronisch onderstuur, vooral bij het aansnijden van krappe bochten. Logisch ook: zijn kilo’s laten zich voelen, zowel bij forse vertragingen als bij links-rechtsbochten. Eens de auto zich heeft gezet is het algemene evenwicht wel gezond en hij maakt er geen probleem van om zijn traject wat bij te scherpen als je van het gas gaat. Bij het hernemen kan je je uitleven in een paar gecontroleerde tegenstuuroefeningen.

      Qua comfort haalt de AMG GT 4 niet de zintuiglijkheid van een Bentley Mulsanne noch de charme van een Aston Martin Rapide. Hij biedt wel een comfort en personaliseringsmogelijkheden van de bovenste plank. De luchtveren in combinatie met gestuurde schokdempers doen alle bokkensprongen van de weg verdwijnen. Knap werk.
      Budget

      Ondanks een gepeperd prijskaartje van 168.190 euro is de standaarduitrusting behoorlijk gierig. Reken op 1.198 euro voor een head-up display, 436 euro voor een 360-gradencamera, 8.410 euro voor koolstofkeramische remmen, 2.360 euro voor Performance AMG-stoelen en 3.872 euro voor een Surround Burmester-audiosysteem. Daarmee schiet het eindbedrag zo de 200.000 euro voorbij…

      Ons verdict

      De AMG GT4 beheerst de gratie van de klassieke dans niet en verleidt liever met meer acrobatische stijloefeningen. Los van het feit dat zijn atletische capaciteiten worden beperkt door zijn onbetamelijke gewicht biedt deze gezinsberline met fastback-uitstraling zijn passagiers vooral een interieur vol verwennerijen. Zij kunnen hem naar wens personaliseren, in die mate dat hij het universum van de S-Klasse begint te betreden, maar dan met een prettig snuifje waanzin.
      • Meerdere persoonlijkheden
      • Alomtegenwoordige luxe
      • Geschifte Drift-modus
      • Voortrein bezwijkt onder gewicht
      • Verwarrende marktpositionering
      • Gierige optiepolitiek









      Met zijn V8 van 639 pk, zijn drift-modus en zijn luxeverslaving is de Mercedes-AMG GT 4 absoluut bipolair. Hij kan cruisen op 4 cilinders of zijn sloffen in brand steken tijdens vernielzuchtige burn-outs.

      Comment


      • #43
        SNELSTE VIERZITTER!

        MERCEDES-AMG GT 4-DOOR SLEEPT 'RINGRECORD' BINNEN

        De Mercedes-Benz met misschien wel de lastigste naam in jaren heeft een Ringrecord op zijn naam weten te zetten.

        De Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ 4-Door Coupé, zoals de krachtigste versie van de AMG GT 4-Door Coupé voluit heet, mag zich de snelste vierzits productieauto op de Nürburgring-Nordschleife noemen. De Panamera-tegenspeler uit Sindelfingen heeft een ronde op het bijna 21 kilometer lange en 154 bochten tellende circuit afgelegd in 7.25,41.

        Achter het stuur van de AMG GT 63 S 4-Door Coupé zat niemand minder dan Demian Schaffert, Development Engineer van Mercedes-AMG. Om de rondetijd in perspectief te zetten: Mercedes-AMG joeg in augustus 2013 zelf een SLS AMG Black Series in 7.25,67 over het Duitse circuit. Een kleine maar niet bepaald onbelangrijke kanttekening bij dit record: vorig jaar knalde Jaguar met de XE Project 8, ook een vierzitter, in 7.21,23 seconden over de Nürburgring-Nordschleife. Het verschil zit hem in het feit dat de Project 8 een tot 300 stuks gelimiteerde extreme versie van de XE is, terwijl de AMG GT 63 S 4-Door Coupé een auto zonder een dergelijke productielimiet is.

        Onder de kap van de topper van het AMG GT 4-Door Coupé-gamma ligt een 4,0-liter V8, die dankzij twee turbo's maar liefst 640 pk en 900 Nm levert. Daarmee gaat de auto in 3,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid? Die is met 315 km/h ook absoluut niet mals. Heftige cijfers, zeker als je je bedenkt dat de auto in praktisch elke verschijningsvorm zo'n 2.000 kilo in de schaal legt.


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #44
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45










            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #46








              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #47
                Heerlijke kar!
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #48

                  Comment


                  • #49


















                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50
                      HELE LINE-UP TOT AAN BLACK SERIES AAN TOE

                      MERCEDES-AMG GT 4-DOOR COUPÉ KOMT ALS PLUG-INHYBRIDE

                      Mercedes-Benz heeft de smaak te pakken met plug-in hybrides, want elk nieuw model wordt volgend jaar van stekkertechniek voorzien. Daar zitten uitzonderlijke types tussen.

                      AMG’s hoofd van management en verkoop, Michael Knoller, heeft tijdens de LA Auto Show aan Road & Track bevestigd dat de AMG GT 4-Door van plug-in hybride techniek wordt voorzien. De elektromotor wordt in dit geval aan een V8 benzineblok gekoppeld, aldus de topman. De PHEV-versie komt naar verluidt in meerdere uitvoeringen: van een ‘reguliere’ sportieve versie tot extreme Black Series.

                      Het is niet de eerste keer dat we de GT 4-Door Coupé met een stekker voorbij zien komen. Toen Mercedes in 2017 de AMG GT Concept presenteerde, was die ook van een dergelijke aandrijftechniek voorzien. Die 4,0-liter V8 was toen in combinatie met de elektromotor goed voor een systeemvermogen van 800 pk. De krachtigste motor uit de huidige prijslijst is goed voor 640 pk. Dat betreft de GT 4-Door 63 S.

                      Naast de GT 4-Door zijn recent ook de A- en B-klasse als PHEV naar voren geschoven. Modellen als de S-klasse rijden met een dergelijk systeem al weer eventjes rond.


                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #51
                        PLUG-IN HYBRIDE OP KOMST

                        MERCEDES-AMG TEST GT 4 DOOR-COUPÉ MET ELEKTROKRACHT

                        De Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe komt op den duur met een deels elektrische aandrijflijn. Dat wordt een plug-in hybride die qua vermogen nog een stuk boven de huidige topversie staat. De spionagefotograaf legde een in de sneeuw testend prototype van die versie vast.

                        Momenteel is de krachtigste versie van de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe uiteraard de 63S. Die haalt 639 pk uit de 4,0-liter biturbo-V8. Doe daar een scheut elektrokracht bij en je hebt de auto die we hier op de foto's zien. De GT 4-Door Coupe plug-in hybride combineert datzelfde blok met een elektromotor en komt zodoende op een gecombineerd vermogen dat ongetwijfeld nog een stap verder gaat dan dat van de 63 S.

                        Om een kleine schatting te doen, blikken we even terug op de conceptauto met een dergelijke aandrijflijn. In 2017 presenteerde Mercedes-AMG namelijk de vooruitblik op de GT 4-Door en dat betrof ook al een plug-in. Die had behalve de 4,0-liter V8 ook al een elektromotor op de achteras en kwam tot een gecombineerd vermogen van maar liefst 805 pk. Dikke kans dat die cijfers in deze plug-in werkelijkheid worden. Reken er maar op dat de 0-100-tijd van de 63S (3,2 seconden) wordt overtroffen.

                        Voor wie het liever iets rustiger aan doet, is er ook goed nieuws. Volledig elektrisch rijden moet namelijk ook mogelijk zijn, maar vooralsnog is het gokken hoe ver de auto puur elektrisch kan komen. Eén ding is zeker; de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kan zijn borst alvast natmaken. Waarschijnlijk verschijnt deze Mercedes-concurrent nog dit jaar ten tonele.












                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #52
                          800HP Mercedes GT73 AMG Hybrid Testing on Nurburgring

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #53
                            DUITSERS HEBBEN PECH

                            POSAIDON GEEFT MERCEDES-AMG GT 63 S 4-DOOR 940 PK

                            Het Duitse Posaidon kijkt niet op een pk-tje meer of minder. Onder de noemer Mercedes-AMG GT 63 RS 830+ komt men met een AMG GT 4-door die het in exportvorm tot maar liefst 940 pk schopt.

                            Laten we beginnen bij het basisvoertuig. De Mercedes-AMG GT 63 S 4-door is de overtreffende trap (S) van de snelste versie (63) van de altijd snelle Mercedes-AMG GT 4-door, de (verwarrend genoeg) vijfdeurs variant van de AMG GT. Met 639 pk is er in een standaard 63 S bar weinig reden tot klagen, maar bij Poseidon denkt men daar anders over.

                            Om meer vermogen uit de machtige 4,0-liter V8 te peuteren, gaat men ouderwets mechanisch te werk. Met een simpel chipje kom je niet op dit niveau, dus worden nieuwe turbo’s, een aangepaste in- en uitlaat en aangepaste cilinderkoppen gemonteerd.

                            Het resultaat is 830 pk, wat dat getal in de naam van de auto verklaart. Dan gaan we nu door naar de ‘+’. Voor exportauto’s monteert Posaidon namelijk ook nog een water/methanol-injectie. Dat systeem, dat de inlaatlucht stevig afkoelt en dus verdicht, levert in het geval van deze AMG GT nog eens 110 pk extra op. Het resultaat: 940 pk, een koppel van 1.278 Nm, 0-100 in 2,8 seconden, 100 tot 200 in 5,9 seconden en een top van ‘meer dan 350 km/h’.

                            Helaas kan de water/methanol-injectie niet rekenen op de goedkeuring van de strenge, Duitse TÜV-keurmeesters. Duitse klanten zullen het dus met 830 pk moeten doen. De stakkers.












                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #54
                              BMW M8 Competition Gran Coupé vs Mercedes-AMG GT 4-Door 63S - Dubbeltest

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #55
                                Wat een karren
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #56
                                  Idd. De 8 série is jammer genoeg wel iets knapper. Vind de cls ook mooier dan de GT 4door
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • #57
                                    Brabus Rocket 900 (2020)

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #58
                                      SNELSTE IN DE LUXE TOPKLASSE

                                      MERCEDES-AMG GT 4-DOOR PAKT RECORD NÜRBURGRING TERUG

                                      Mercedes-AMG zat het kennelijk niet lekker dat Porsche onlangs een Ringrecord pakte met de Panamera. De GT 4-door 63 S heeft 'm nu weer in handen.

                                      Het klinkt misschien wat kinderachtig, maar records pakken op de Nürburgring-Nordschleife is voor tal van fabrikanten ontzettend belangrijk. Het toont immers dat jij in die klasse de snelste auto biedt. Het zat Mercedes-AMG dan ook niet lekker dat in september de Porsche Panamera Turbo sneller door de 'Groene Hel' ging dan haar eigen luxe topmodel; de 4-door 63 S 4Matic+. Die had namelijk daarvoor nog het record in de 'Luxury Class' in handen.

                                      Tijd voor een nieuwe poging dus en met succes. In 7 minuten en 27,8 seconden legde de Mercedes-AMG GT 4-door de 20,8 km lange ronde af. Pakweg 2 seconden sneller dan de Porsche en 2,3 seconden sneller dan de vorige keer dat de Mercedes het deed met deze auto. Dan kijken we naar het volledige circuit, op de 20,6 km lange meetafstand (die bekeken wordt voor recordmetingen) was de auto er in 7:23,01 klaar mee.

                                      De 640 pk sterke snelste vierdeurs van Mercedes-AMG werd door coureur Demian Schaffert bestuurd. Hij was ook degene die twee jaar geleden het vorige record met deze auto pakte. Volgens Mercedes is de tijd officieel waargenomen door recordnotarissen en gaat het dus de boeken in als het nieuwe Ringrecord in de 'Luxury Class'.








                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #59

                                        Comment


                                        • #60

                                          Comment

                                          Working...
                                          X