Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik zie de Auris en Avensis hier toch ook wel redelijk veel rondrijden.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Toyota presenteert deze week in China de derde en laatste carrosserievariant van de Corolla. Het is die Corolla sedan die nu alvast het puntje van zijn neus laat zien.
Over enkele dagen stelt Toyota tijdens de Chinese autobeurs de sedanversie van de nieuwe, twaalfde generatie Corolla aan de wereld voor. Die auto verschijnt natuurlijk niet alleen op de Chinese markt. Onder andere de Europese en Zuid-Amerikaanse markt worden ook met de nieuwe carrosserievariant verrijkt. De Noord-Amerikaanse afdeling van Toyota laat nu een schimmige teaserafbeelding zien waarop de neus van de Corolla sedan in beeld is gebracht. We hebben de helderheid van de afbeelding verhoogd en dat levert iets opvallends op.
Veelal wijkt de voorzijde van een carrosserievariant van een model niet af van die van zijn broertjes en zusjes, maar bij de Corolla blijkt dat anders te liggen. De auto krijgt een minder uitgesproken bumper. Bij de hatchback en Touring Sports loopt de onderzijde van de bumper aan de zijkanten omhoog de grille in. Bij de sedan zijn er minder vouwen en hoeken in het geheel te zien. Ook zit het Toyota-beeldmerk bij de Corolla Sedan hoger op de neus, niet direct op dezelfde hoogte als de koplampen. Ook moet de Corolla Sedan het zonder de ronde mistlampen doen. In plaats daarvan geeft Toyota de auto op die plek horizontale ledverlichting.
In de Verenigde Staten gaat de Corolla Sedan simpelweg Corolla heten, de hatchbackversie heet er immers Corolla Sport. Dat wijst op een karakterverschil. Toyota mikt met de sedanversie op de conservatiever ingestelde consument en het ligt in de lijn der verwachting dat het onderstel van deze nieuwkomer, meer nog dan bij de hatchback, op comfort is afgesteld. Later deze week hebben we alle details.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
De derde en laatste carrosserievariant van de splinternieuwe Corolla heeft zojuist het daglicht gezien. Toyota heeft tijdens Auto Guangzhou in China de Corolla Sedan aan de wereld voorgesteld.
In maart dit jaar trok Toyota het doek van de twaalfde generatie Corolla, die zijn debuut als hatchback én nog met modelnaam Auris beleefde tijdens de Autosalon van Genève. Inmiddels heet de auto Corolla en heeft de hatchback gezelschap gekregen van de Touring Sports. Vandaag vult Toyota de Corolla-familie aan met deze Sedan.
De Corolla Sedan deelt zijn technische basis uiteraard met zijn hatchback- en stationbroers en dat betekent dat ook deze nieuwe vierdeurs op Toyota's modulaire TNGA-basis staat. De Corolla Sedan heeft overigens dezelfde 2,7 meter lange wielbasis als de Touring Sports, dat is 6,1 centimeter langer dan die van de hatchbackversie. Die afstand tussen de voor- en achteras is daarmee zelfs gelijk aan die van de zojuist verdwenen Avensis uit een hoger segment. Dat belooft veel voor de interieurruimte.
Toyota omschrijft de Corolla Sedan als een variant die enigszins op zichzelf staat binnen het Corolla-gamma. Dat komt onder meer tot uiting in de vormgeving van de voorkant van het model. De koplampen zijn minder excentriek vormgegeven dan die van de hatcback en Touring Sports en missen de kenmerkende 'haakjes'. Ook de voorbumper heeft een rustiger ontwerp. Aan weerszijden van het Toyota-logo lopen chroomkleurige strips richting de koplampen, die we bij de hatchback en TS niet zien. Daarnaast is de koelopening in de bumper ingevuld met horizontale sleuven en niet met gaaswerk, zoals bij de overige twee Corolla-varianten. Meer karakterverschil ontstaat aan de achterzijde. De vorm van de relatief hoog op de achterkant geplaatste achterlichten wijkt duidelijk af van die van de hatchback en Touring Sports. De lichtunits worden niet met een balkverlichting, maar met een chromen strip met elkaar verbonden.
HYBRID
In tegenstelling tot de overige twee Corolla-varianten komt deze Sedan alleen beschikbaar als 122 pk sterke 1.8 Hybrid. De hatchback en Touring Sports zijn daarnaast leverbaar met een 116 pk sterke 1.2 turbomotor en met een 180 pk sterke 2.0 hybride aandrijving. Toyota geeft een gemiddeld verbruik van 4,3/100 km. Let wel, dat is volgens de WLTP-methode.
Geen nieuwe Toyota zonder een pakket veiligheidssystemen en zodoende komt ook deze Corolla Sedan over Toyota Safety Sense te beschikken. Het pakket omvat onder andere Pre-Collision System, adaptieve cruisecontrol, lane departure alert met stuurassistentie (Lane Trace Assist), verkeersbordherkenning en automatisch grootlicht.
De complete Corolla-familie staat vanaf 23 maart 2019 bij de dealers. Prijzen volgen in de aanloop naar de marktintroductie.
COROLLA-MET-KONT
Tegenwoordig zijn sedans in de compacte middenklasse een zeldzaamheid. Mazda heeft van de 3 een sedanversie op de prijslijst staan en Honda levert een vierdeursversie van zijn Civic. Dan hebben Audi en Mercedes-Benz respectievelijk de A3 Limousine en de A-klasse Limousine in het leveringsgamma. Ford besloot van de huidige Focus in Europa geen sedanversie meer te leveren, hoewel die auto wel beschikbaar is op de Chinese markt. Ook Opel besloot van de huidige Astra geen kofferbakvariant meer aan te bieden.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Dat bombastisch centraal scherm is wat mij betreft gewoon afschuuwlijk ...
Idd, ze hebben weer eens een tablet op het dashboard geplakt ....
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Het is idd wel een mooie auto geworden ja, maar dat interieur verkloot het voor mij volledig.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment