Ik vond het op het salon ook een superknappe auto. de break that is
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Toyota Corolla (2018)
Collapse
X
-
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenPrijs was 35.000 voor deze.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Dan zwijgen we nog over onderhoudskosten en verbruik. Ik ben mijn eigen aan het overtuigen
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
- Likes 1
Comment
-
Hangt er maar af wat je gaat vergelijken zeker?
Een zo goed als full option Skoda Octavia combi zit volgens mij rond dezelfde catalogusprijs (en ik geloof, meer korting).
Een full-option Mazda 3 met Skyactiv-X automaat zou zo'n 32-33k gaan kosten catalogusprijs.
Een Hyundai i30N performance zit op 36k.
Het is natuurlijk maar een kwestie van wat je wilt.
Pas op, ik wil de corolla zeker niet afbreken, maar het is wel veel geld in aanschaf. Ben er daarnaast wel van overtuigd dat er daarna wel zeer weinig kosten aan zullen zijn. Er zouden ook veel meer fabrikanten "toyota's way" moeten volgen qua hybride. Jammer/belachelijk dat dit fiscaal eigenlijk afgestraft wordt hier in België/Europa.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenHangt er maar af wat je gaat vergelijken zeker?
Een zo goed als full option Skoda Octavia combi zit volgens mij rond dezelfde catalogusprijs (en ik geloof, meer korting).
Een full-option Mazda 3 met Skyactiv-X automaat zou zo'n 32-33k gaan kosten catalogusprijs.
Een Hyundai i30N performance zit op 36k.
Het is natuurlijk maar een kwestie van wat je wilt.
Pas op, ik wil de corolla zeker niet afbreken, maar het is wel veel geld in aanschaf. Ben er daarnaast wel van overtuigd dat er daarna wel zeer weinig kosten aan zullen zijn. Er zouden ook veel meer fabrikanten "toyota's way" moeten volgen qua hybride. Jammer/belachelijk dat dit fiscaal eigenlijk afgestraft wordt hier in België/Europa.
Comment
-
Mijn vrouw had op haar vorig werk en op haar huidig werk toch de Prius in haar lijsten staan en ik vermoed dat daar nu nog andere modellekes tussen staan.
Er is dan ook nog steeds het verhaal dat 'de jappen' flink prijsgevoelig zijn op de occasiemarkt. Vroeger was dat idd zo, maar weet niet of dit hedendaags nog zo is, vermits ik niet echt het japanse geweld volg. Moesten die prijzen nog steeds zo sterk dalen, dan is het wel een beetje logisch dat ze duur zijn in leasing.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenHangt er maar af wat je gaat vergelijken zeker?
Een zo goed als full option Skoda Octavia combi zit volgens mij rond dezelfde catalogusprijs (en ik geloof, meer korting).
Een full-option Mazda 3 met Skyactiv-X automaat zou zo'n 32-33k gaan kosten catalogusprijs.
Een Hyundai i30N performance zit op 36k.
Het is natuurlijk maar een kwestie van wat je wilt.
Pas op, ik wil de corolla zeker niet afbreken, maar het is wel veel geld in aanschaf. Ben er daarnaast wel van overtuigd dat er daarna wel zeer weinig kosten aan zullen zijn. Er zouden ook veel meer fabrikanten "toyota's way" moeten volgen qua hybride. Jammer/belachelijk dat dit fiscaal eigenlijk afgestraft wordt hier in België/Europa.
Qua waardebehoud zit je volgens mij wel goed bij Toyota, als ik de prijzen van de Rav4 bekijk zijn die nog vrij hoog.
Nu ik zit hier een auto te verdedigen waar ik nog zelf niet mee gereden heb maar na wat ik lees en hoor is dat zeker de moeite
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Comment
-
Ik denk dat de lage restwaarde van jappen vooral in veel mensen hun hoofd zit.
CX-5 had enkele jaren geleden toch beste restwaarde in NL: https://nieuws.mazda.nl/mazda-cx-5-d...aste-occasion/
Of ook vertekend is doordat grote bedrijven bij de Duitsers tot 25% korting kunnen krijgen. Dan heeft die in leasing natuurlijk nog een vrij hoge restwaarde tov iemand die particulier moet kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenstel je voor, jij en de griek vag-af, das het failliet van het concern nog
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenstel je voor, jij en de griek vag-af, das het failliet van het concern nog
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenAkkoord voor een deel. Maar de modellen die jij opnoemt verbruiken een pak meer dan die Corolla, 3.9op papier en 4.3 reëel. Wat peanuts is voor een 2.0. en hebben geen 'dure batterijen' waar we qua prijs ook rekening mee moeten houden.
Qua waardebehoud zit je volgens mij wel goed bij Toyota, als ik de prijzen van de Rav4 bekijk zijn die nog vrij hoog.
Nu ik zit hier een auto te verdedigen waar ik nog zelf niet mee gereden heb maar na wat ik lees en hoor is dat zeker de moeite
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Ik wou gewoon ff de vergelijking maken, ook voor mezelf, met een paar andere wagens. Waarbij elke wagen zijn eigen sterktes heeft.Ik bedoelde inderdaad ook dat de Toyota achteraf wellicht de goedkoopste auto is, na aanschaf. En ik ga er ook mee akkoord, van zover ik tegengekomen ben, dat aziatische merken vaak juist een vrij goede restwaarde hebben. Doordat deze veel meer bekend staan als betrouwbaar oa. maar ook de onderhoudskost is inderdaad stukken lager dan iets Duits.
Enige wat ik me verder nog afvraag bij deze wagen is hoe de rij-eigenschappen zijn, zoals de dynamiek en hoe het vermogen afgegeven wordt.
En zoals ik hierboven al zei en nog iemand aanhaalt. Ik vind het niet te snappen dat niet meer fabrikanten met een dergelijke hybride-techniek bezig zijn.
Comment
-
Ik hoop dat de chauffeurs er wel beter mee rijden dan de Auris rijder net voor me:
Niet boven de 40 uitkomen, na iedere bocht 5s bedenken wat hij dan gaat doen en in het midden van de straat rijden, ook al komen er tegenliggers aan. Triestig...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Enige wat ik me verder nog afvraag bij deze wagen is hoe de rij-eigenschappen zijn, zoals de dynamiek en hoe het vermogen afgegeven wordt.
Maar het blijft een Toyota hybride met het befaamde e-CVT systeem, dat heel efficiënt is, maar de pure sportiviteit toch wat wegneemt. Dus als je echt een wagen wil die zijn vermogen aflevert zoals een sportieve turbodiesel met veel koppel, dan is dit uiteindelijk toch nog een beetje teleurstellend. Allemaal een kwestie van instelling dus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenAkkoord voor een deel. Maar de modellen die jij opnoemt verbruiken een pak meer dan die Corolla, 3.9op papier en 4.3 reëel. Wat peanuts is voor een 2.0.
De Auris Hybride van de laatste gen hebben we in de familie rijden en die zit nog > 6 liter.
Alles resetten en 100km lang op een 70km/h weg rijden zonder al te veel kruispunten, dan zie ik dat gemiddelde nog wel lukken, maar voor de gemiddelde Belg met z'n 15K per jaar... Nee, ik geloof nooit dat je zo'n laag verbruik gaat halen.
Ergens tussen de 5 en 6 liter zou al heel mooi zijn denk ik.Last edited by A.S.Moto; 12/04/2019, 17:01.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
Ik snap vooral niet dat er niet meer leasingmaatschappijen en bedrijven dergelijke technologie van self-charging hybrids in hun wagenpark steken. Hoge fiscale aftrekbaarheid, zeer lage belasting op VAA, weinig slijtgevoelige onderdelen, minder snelle bandenslijtage
Die minder snelle bandenslijtage.... hoe kom je daarbij?
Comment
-
Ik heb de break 2.0 toch ook al met veel interesse samengesteld. Ik vind hem echt mooi en dat beetje meer vermogen icm hybride spreekt me aan. Maar mijn huidige break is nog maar 1.5j oud en ik wissel echt niet jaarlijks. De cvt en infotainment zou ik wel moeten gewoon worden. Mijn ouders hebben een 12 jaar oude RAV4 die nog nooit gehaperd heeft, dus in de vermeende kwaliteit heb ik wel vertrouwen. Ja, ik wil een Corolla, het is ver gekomenLast edited by cooper s; 12/04/2019, 18:27.
Comment
-
Toyota Corolla review: https://carbyr.uk/2Eiw1yA Watch our latest video: http://bit.ly/carbuyervideos Sign up to Carbuyer’s newsletter for the latest videos,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
Als die 4.3 liter haalbaar is kunnen we idd spreken van peanuts voor een 2.0, maar NO WAY dat je die onder de 5 liter krijgt bij normaal gebruik, zeker niet als je een wat sportievere rijstijl hebt.
De Auris Hybride van de laatste gen hebben we in de familie rijden en die zit nog > 6 liter.
Alles resetten en 100km lang op een 70km/h weg rijden zonder al te veel kruispunten, dan zie ik dat gemiddelde nog wel lukken, maar voor de gemiddelde Belg met z'n 15K per jaar... Nee, ik geloof nooit dat je zo'n laag verbruik gaat halen.
Ergens tussen de 5 en 6 liter zou al heel mooi zijn denk ik.
En het is toch juist bij veel kruispunten dat een hybride zijn voordeel haalt?
Nu pas op, ik blijf ook nieuwsgierig naar de praktijk cijfers, daar niet van.
Comment
Comment