Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Corolla (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

DÍT IS DE TOYOTA COROLLA TOURING SPORTS

Vorige week werd niet alleen bekend dat de nieuwe Auris omgedoopt wordt tot Corolla, maar ook dat die Corolla-familie komt te bestaan uit een hatchback, een sedan én een stationwagen. Vandaag presenteert Toyota die laatste variant: de Corolla Touring Sports.

Toyota grijpt voor de nieuwe generatie van de Auris terug op de legendarische naam Corolla, een modelnaam die al diverse decennia door het merk gebruikt wordt en die ondanks dat wij in Nederland sinds 2010 Corolla meer hebben, in andere markten nooit is verdwenen. De nieuwe stationversie van de Corolla gaat net als bij voorganger Auris weer Touring Sports (TS) heten en het is die auto die vandaag is gepresenteerd.

Tijdens de Autosalon van Parijs kan het grote publiek uitgebreid kennismaken met de Corolla Touring Sports, maar de auto beleeft nu al zijn digitale debuut. Net als de al bekende Corolla Hatchback komt ook de Corolla TS in één benzine- en twee hybridesmaken op de markt. Naast de 116 pk sterke 1,2-liter grote turbomotor biedt Toyota immers een 1.8 Hybrid met 122 pk en een 2.0 Hybrid met 180 pk aan. Die laatste aandrijflijn verwachten we op termijn overigens ook in de C-HR terug te vinden. Bij de Corolla Sedan valt overigens minder te kiezen, deze komt alleen als 1.8 Hybrid naar ons land.

Goed, terug naar de Corolla Touring Sports. De op Toyota's TNGA-platform staande stationwagen slokt 598 liter aan bagage op. Daarmee is Corolla TS niet meteen de ruimste in zijn klasse, maar kan er toch fors meer meegebracht worden dan in voorganger Auris TS die het tot 530 liter schopte. De bagageruimte van de Corolla TS biedt meer bagageruimte dan die van de Opel Astra Sport Tourer en is vergelijkbaar met die van de Ford Focus Wagon, Hyundai i30 Wagon en VolkswagenGolf Variant. Toyota belooft, net als voor de overige Corolla-varianten, een overdaad aan beenruimte voor de achterpassagiers. Dat heeft uiteraard te maken met de wielbasis van 2,7 meter, vergelijkbaar als die van de uitgaande Avensis.

Toyota biedt de mogelijkheid om de Corolla TS in een bi-tone kleurstelling te spuiten waarbij het dak, de dakrails, de buitenspiegelkappen en de onderste grille in het zwart zijn uitgevoerd.

Aan het eind van het eerste kwartaal van volgend jaar moet de auto bij de dealers te vinden zijn.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Neus/grille vind ik wat overdreven.
      Zijkant vind ik best knap.
      Interieur ook niet te gek vormgegeven.
      Ziet er sportief uit, maar zal waarschijnlijk niet zo rijden. Toch benieuwd naar die 180pk hybride.

Comment

Duimpje omhoog van mij.

Comment

wow, best knap
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

profiel zonder al te druk design, een verademing tussen het hedendaagse aanbod. Presentatie in zilverkleur helpt altijd natuurlijk.
            Hopelijk krijgen we ook eens een leuk kleurenpalet ipv. de huidige non-kleuren.

Comment

tja welke kleuren zie je op onze wegen. veel merken presenteren hun auto in blitse kleuren op de persfoto's om ze er aantrekkelijk te doen uitzien, uiteindelijk zie je ze nooit in die kleur rijden.

Comment

Het heeft te maken met de voorzichtigheid van de leasemaatschappijen, die veilig spelen om de wagens op het einde van het contract gemakkelijk door te kunnen verkopen. Komt dan de kuddegeest van de mens, en de kleuren worden de uitzondering.

Comment

Vorige week dus nog zó zien rondrijden:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    Het heeft te maken met de voorzichtigheid van de leasemaatschappijen, die veilig spelen om de wagens op het einde van het contract gemakkelijk door te kunnen verkopen. Komt dan de kuddegeest van de mens, en de kleuren worden de uitzondering.
                    dus eigenlijk met de vaststelling of veronderstelling dat (tweedehands-)kopers meer geïnteresseerd zijn in grijze wagens ?

Comment

Probeer maar een knalrode A4, Mercedes C of BMW 3/5 te verkopen, ik beloof je veel plezier !

Comment

ik ben niet zo’n kuddedier, geloof ik ...

Comment

Elke regel heeft zijn uitzondering, hé !
                          Kijk hoe mooi de dagtoeristen in file gaan staan om naar de kust te rijden, om vervolgens allemaal samen op de terrassen aan de dijk aan te schuiven, en vervolgens in de file terug te keren...

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Vind dat op foto nog een knappe wagen.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Dat is ook gewoon een mooie wagen, maar je gaat hem in België maar héél weinig tegen komen, denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Dat is ook gewoon een mooie wagen, maar je gaat hem in België maar héél weinig tegen komen, denk ik.
                                  Waarom denk je dat? De huidige Auris is nu niet bepaald het meest sexy model in dit segment en die kom je toch ook redelijk veel tegen? Het hybride aanbod wordt er nu alleen maar interessanter op (naast de 1.8 met 122 pk uit de Prius/C-HR komt er nu ook een 2.0 met 180 pk) in deze tijden van diesel-bashing. Fiscaal gezien zal een 'zakelijke rijder' bijna nergens een beter aanbod vinden (vooral door lage VAA), zeker nu de VW Golf niet meer als GTE plug-in wordt geleverd. Bovendien kan deze Corolla qua design perfect mee met het Europese en Koreaanse aanbod. Als je het mij vraagt, heeft Toyota er in dit segment nog nooit zo goed voor gestaan.

Comment

Ik weet niet in welke regio jij woont, maar hier zie ik ze amper rijden.
                                    Nochthans een aantal Toyota garages in de buurt.

Mij ga je niet horen zeggen dat Toyota een slecht pakket aanbiedt, met deze, maar de Vlaming blijft per definitie een batch koper.
                                    Bovendien wordt Toyota zelden in een carpolicy opgenomen, is mijn ervaring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Ik weet niet in welke regio jij woont, maar hier zie ik ze amper rijden.
                                      Nochthans een aantal Toyota garages in de buurt.

Mij ga je niet horen zeggen dat Toyota een slecht pakket aanbiedt, met deze, maar de Vlaming blijft per definitie een batch koper.
                                      Bovendien wordt Toyota zelden in een carpolicy opgenomen, is mijn ervaring.
                                      Klopt. Maar net dat laatste zal volgens mij veranderen. Tenminste toch bij die fleet managers die hun modellenpolitiek verstandig aanpassen

Comment

Een Auris zie ik wel regelmatig.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Comment

Working...
                                          X