Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C - Coupé/Cabrio (Facelift 2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes C - Coupé/Cabrio (Facelift 2018)

    NIEUWE VIERCILINDER MET EQ-BOOST

    MERCEDES-BENZ SCHERPT C-KLASSE COUPÉ EN CABRIO AAN

    Na de sedan en de Estate maken we aan het begin van de lente kennis met de tweedeurs varianten van de gefacelifte C-klasse. Dit zijn de aangescherpte Coupé en Cabriolet!

    Net als bij de vier- en vijfdeursvarianten zijn de zichtbare wijzigingen minimaal. De voor- en achterbumper zijn strakgetrokken, er zijn nieuwe verlichtingsunits met standaard ledkoplampen en natuurlijk komen er nieuwe kleuren en wielen beschikbaar. In het interieur monteert Mercedes een nieuw stuurwiel en standaard een groter multimediascherm van dik 10 inch, optioneel aangevuld met een digitaal instrumentarium. Ook hier zijn nieuwe aankleedmogelijkheden beschikbaar.

    Onderhuids is meer aan de hand, want Mercedes schijnt nu ook een lichtje op de motoren van de nieuwe C-klasse. Met name de C200 is interessant. Die auto krijgt de beschikking over een nieuwe 1.5 die over het EQ-Boost-systeem beschikt dat onder meer ook in de nieuwe 350- en AMG 53-modellen van het merk te vinden is. Elektro-ondersteuning voor een lager verbruik dus, in samenwerking met een elektrisch systeem van 48 volt. De 1.5 levert in de C200-varianten van de Coupé en Cabriolet 184 pk en verbruikt volgens Mercedes tussen de 6,1 en 6,5 liter per 100 km in de Coupé en 6,4 tot 6,8 liter in de Cabriolet. Zo'n 1 op 15,5 dus. De C200's zijn er ook met 4Matic-vierwielaandrijving.

    Waar we bij de sedanversie even op de gefacelifte AMG 43 moesten wachten, staat de 'milde' AMG hier direct klaar. Ook hier stijgt het vermogen naar 390 pk. Behalve de twee benzinevarianten introduceert Mercedes de nieuwe tweedeursversies als C220d, een nieuwe diesel die uit minder dan 2,0 liter cilinderinhoud nu 194 pk levert. Dat was 194 pk uit een inhoud van bijna 2,2 liter. Meer vermogen voor alle varianten, dus. Het motorengamma zal in de nabije toekomst nog worden uitgebreid om het gapende gat tussen de C200 en de AMG C43 te dichten.

    Bron: Autoweek













    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2












    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Hier moest niet veel aan veranderen, deze blijft gewoon knap!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          C200, 1,5L (Renault)moteurke?

          Comment


          • #6
            Niet blind staren op longinhoud, het is het vermogen (en koppel) dat telt ! Met die EQ-boost gaat dat sowieso een tof rijdende auto zijn. 184 IC pk is nu niet niks he.
            Sinds ik met een 1.6je met 200pk toer als family car ben ik 'mee'. Mijn vrouw en ik hebben niet het gevoel dat we ook maar iets te kort komen. In tegendeel. Met 5 en vol geladen is dat nog steeds een vlot rijdende auto.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door TT-911
              Niet blind staren op longinhoud, het is het vermogen (en koppel) dat telt ! Met die EQ-boost gaat dat sowieso een tof rijdende auto zijn. 184 IC pk is nu niet niks he.
              Sinds ik met een 1.6je met 200pk toer als family car ben ik 'mee'. Mijn vrouw en ik hebben niet het gevoel dat we ook maar iets te kort komen. In tegendeel. Met 5 en vol geladen is dat nog steeds een vlot rijdende auto.
              Akkoord, maar die Renault motor is wel enorm lawaaierig en MB onwaardig.
              Heb 1 maand met een a klasse gereden waar ik altijd wat een zwak voor had. Ben enorm teleurgesteld in die motor. Afwerking binnen was goed, maar als je merkt dat je luider moet praten om verstaanbaar te zijn... terwijl ik in mijn Mondeo kan fluisteren en dat dit nog hoorbaar is.


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door capadonic Bekijk Berichten

                Akkoord, maar die Renault motor is wel enorm lawaaierig en MB onwaardig.
                Heb 1 maand met een a klasse gereden waar ik altijd wat een zwak voor had. Ben enorm teleurgesteld in die motor. Afwerking binnen was goed, maar als je merkt dat je luider moet praten om verstaanbaar te zijn... terwijl ik in mijn Mondeo kan fluisteren en dat dit nog hoorbaar is.
                Dit is een splinternieuwe motor in samenwerking met Renault, deze zat dus zeker niet in de vorige A-klasse.

                Het zal bij alle merken meer en meer downsizen worden, hoewel ik het ook liever anders zag is daar eigenlijk niks mis mee. In een Mondeo is ook een 1.0 liter 3 cilinder verkrijgbaar en zelfs dat rijdt lang niet slecht.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  edit.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    die 1.5 is toch geen renault motor? tis een CGI en geen CDI
                    btw de vorige C200 CGI was ook een 1.6
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #11
                      In de nieuwe A200 ligt een 1.3 Renault motor en die noemen ze bij Mercedes ook niet tce.
                      Last edited by David67; 21/03/2018, 19:25.

                      Comment


                      • #12








                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door capadonic

                          Akkoord, maar die Renault motor is wel enorm lawaaierig en MB onwaardig.
                          Heb 1 maand met een a klasse gereden waar ik altijd wat een zwak voor had. Ben enorm teleurgesteld in die motor. Afwerking binnen was goed, maar als je merkt dat je luider moet praten om verstaanbaar te zijn... terwijl ik in mijn Mondeo kan fluisteren en dat dit nog hoorbaar is.


                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Een Mondeo met een A-klasse vergelijken? Een A zit in het segment van een Focus, een Mondeo zit in C-territorium. In lease is de Mondeo zelfs nog een stukje duurder dan een C.
                          In de C is de Renault-motor stiller dan de Mercedes 2.1.
                          Het is trouwens alleen het onderblok dat van Renault komt, al de rest is Duits.
                          Ik rij nu iets meer dan een jaar en bijna 60.000 km met een 200d, en heb nog geen enkel moment het idee gehad van ‘wat een tractor is dit?’
                          Ik heb recent de opvolger besteld, en dit wordt wel een 220d (die idd iets meer diesel klinkt), omdat er net een demo beschikbaar is, die alle vakjes aanvinkt (en nog een paar meer) die ik wou.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                            Ik heb recent de opvolger besteld, en dit wordt wel een 220d (die idd iets meer diesel klinkt), omdat er net een demo beschikbaar is, die alle vakjes aanvinkt (en nog een paar meer) die ik wou.
                            Proficiat.(waarom niet gewacht op de facelift?)

                            Comment


                            • #15
                              Geen tijd.
                              Ik verander op 1 mei van job, en moet dus mijn auto inleveren. Ik ben dus veroordeeld tot ofwel een tweedehands, een demo ofwel een stockwagen. Mooie demo gevonden in Waregem, aan een al even mooie prijs.

                              Facelift moest nu al configureerbaar/bestelbaar zijn, leveren vanaf juni.
                              Er zit al een maand vertraging op. Ik kon hier dus niet op wachten. Idealiter bestelde ik één van de nieuwe hybrid-configuraties, maar die zijn zeker niet meer voor dit jaar te leveren.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                Het is trouwens alleen het onderblok dat van Renault komt, al de rest is Duits.
                                De 1.5 D /1.6 D van MB, wordt 100% door Renault Frankrijk gemaakt, (idem de toekomstige 1.3 i)

                                Alleen de bovenste kunststof afdek plaat is anders… en al de rest zijn marketing praatjes

                                De 7 traps automaat (dubbele koppeling) is ook 100% gelijk en gemaakt door Getrag…(ook gebruikt door Ford en nu BMW)

                                Ontwikkeling van chassis MB A, CLA, liep trouwens simultaan met chassis van Renault Megane….(met enkele kleine verschillen, o.a. nodig voor 4x4 bij MB)

                                Comment


                                • #17
                                  Het is daarom geen slechte motor. Heel wat collega’s rijden met een A, CLA of C met een Renault-diesel. Ik weet van niemand met motorische problemen. Ze zijn redelijk zuinig ook: ik zit op 5,7 gemiddeld, en een halve liter minder op zomerbanden.

                                  De PSA’s die o.a. in de Volvos V60 en 40 en de Citroën C5’s lagen, dat was een ander paar mouwen. Nogal wat emissie-problemen, drukgroepen die sneuvelden, waterpompen,...
                                  (En die motor was luid, astmatisch en dorstig in mijn V60).

                                  En zoals gezegd: alle merken worden tot downsizen gedwongen: een 1.0 in een Mondeo, een Superb met een 1.4. BMW haalt de driepot uit de Mini naar de 1, en waarschijnlijk krijgt ook de nieuwe 3 een 3cylinder als basismotor.

                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                      Dit is een splinternieuwe motor in samenwerking met Renault, deze zat dus zeker niet in de vorige A-klasse.

                                      Het zal bij alle merken meer en meer downsizen worden, hoewel ik het ook liever anders zag is daar eigenlijk niks mis mee. In een Mondeo is ook een 1.0 liter 3 cilinder verkrijgbaar en zelfs dat rijdt lang niet slecht.
                                      Met de huidige interpretatie van downsizen gaan ze het niet meer trekken. De werkelijke verbruikscijfers van die kleine slagvolumes zijn vergelijkbaar met of soms zelfs hoger dan de verbruikscijfers van grotere slagvolumes met gelijk vermogen en koppel. Er is maar een juiste manier van downsizen, en dat is de auto's lichter en compacter maken. Hopelijk beginnen nu eindelijk ook de Duitsers hier eens aan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

                                        Er is maar een juiste manier van downsizen, en dat is de auto's lichter en compacter maken. Hopelijk beginnen nu eindelijk ook de Duitsers hier eens aan.
                                        Fabrikanten maken steeds grotere en hogere auto’s, omdat ze zo meer winst kunnen maken….en klanten dit kunnen betalen en leuk vinden….

                                        Waardoor bijna alle inspanningen van de laatste 30 jaar geneutraliseerd werden…


                                        Alleen als de overheid een autobelasting op basis van vooral gewicht + vermogen invoerde (Nederland en Denemarken) komt er een kentering bij de schapen...


                                        Comment

                                        Working...
                                        X