Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C - Coupé/Cabrio (Facelift 2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Een A4 weegt 1575 kg, een A4 allroad weegt 1640 kg, een Q5 weegt 1750 kg (natuurlijk zijn er verschillen naargelang de versie en de opties)
    De SUV’s bekritiseren op basis van deze verschillen is weinig relevant, en een taxatie op het gewicht zal dus geen enorm verschil uitmaken.
    Ook de hoogte van de geciteerde wagens maakt niet zoveel uit op de vrij bescheiden gemiddelde snelheden die tegenwoordig effectief bereikt worden in ons druk verkeer. De verschillen in verbruik zullen de gebruikers niet ontraden het model te kopen dat ze verkiezen, meestal op basis van comfortredenen.
    Last edited by guyugy; 24/03/2018, 09:17.

    Comment


    • #22
      Vernomen dat het nog niet zeker is dat de c43 berline, coupé en cabrio beschikbaar zullen zijn in alle EU landen, door de nieuwe metingen zijn de CO2 waarden serieus verhoogt waardoor deze een stuk meer belast wordt in diverse landen alsook in België, en de koper die deze uitvoering kiest zou mogelijk kunnen afhaken enzo zouden de verkoopcijfers voor dit model te laag zijn. De prijsvrijgave voorzien op 22 maart is alvast uitgesteld naar 11/4 dus het is nog afwachten of we deze motorisatie en uitvoering hier zullen kunnen bestellen. (is van hoger zeggen bij iemand die bij mb werkt dus met een korreltje zout nemen)

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Een A4 weegt 1575 kg, een A4 allroad weegt 1640 kg, een Q5 weegt 1750 kg (natuurlijk zijn er verschillen naargelang de versie en de opties)
        De SUV’s bekritiseren op basis van deze verschillen is weinig relevant, en een taxatie op het gewicht zal dus geen enorm verschil uitmaken.
        Ook de hoogte van de geciteerde wagens maakt niet zoveel uit op de vrij bescheiden gemiddelde snelheden die tegenwoordig effectief bereikt worden in ons druk verkeer. De verschillen in verbruik zullen de gebruikers niet ontraden het model te kopen dat ze verkiezen, meestal op basis van comfortredenen.
        Een auto krijgt verbruikspieken bij acceleratie. In ons harmonicaverkeer is dat iets dat heel veel voorkomt. De gemiddelde snelheid is dus niet de enige indicatie voor het verbruik, ook de manier waarop die gemiddelde snelheid tot stand komt speelt mee. Hoe zwaarder de auto, hoe groter de energie die nodig is om die massa terug op snelheid te krijgen. Met dat in gedachten is een A4 van anderhalf ton een scheefgegroeide situatie. Een Mazda 6 weegt 300 kg minder - en dan hebben we 't over een break. Een Alpine A110 weegt net geen 1.100 kg, een Porsche Cayman weegt 250 kg meer. 't Is niet dat de gevestigde waarden het nut niet beseffen van een lager gewicht. Kijk bijvoorbeeld naar het gebruik van CFRP in de i3. Alleen doen ze er momenteel heel weinig mee, net omdat er geen druk is vanuit de markt / de wetgeving.

        Zelf zou ik voorstaander zijn van een belastingssysteem waarbij je voor ICE-voertuigen meer betaalt naarmate de auto meer weegt en / of een slechtere luchtweerstand heeft. Voor EV's mag de regelgeving anders zijn, omdat je daar tenminste de mogelijkheid hebt om met groene energie te rijden (die optie is er niet bij ICE).

        [EDIT] Hier nog een leuk artikel over hoe je met ontwerp-algoritmes, 3D-sintering van metaal, en koolstofvezelbuizen het gewicht van o.a. een auto sterk kan reduceren. Als je 138 kg uit het zelfdragend koetswerk van een Peugeot 308 kan halen, dan weet je dat de auto-industrie vandaag niet echt innovatieve producten op de markt brengt.

        Dat heeft allemaal weinig te maken met het topic, natuurlijk. Excuses daarvoor. Hoewel het tegelijk wel duidelijk maakt dat de "nieuwe" C-coupé / cabrio niet echt "nieuw" is, maar vooral meer van 't zelfde.
        Last edited by ; 27/03/2018, 21:49.

        Comment


        • #24
          Rij-impressie: MERCEDES-AMG C 43 4MATIC COUPÉ


          INDRUKWEKKEND ZONDER DRAMA

          Bij Mercedes-AMG snappen ze ook wel dat de dramatiek van de 63-modellen voor sommigen te veel van het goede kan zijn. In het geval van de C-klasse Coupé levert de C 63 maar liefst 476 pk, de S-versie komt zelfs tot 510 pk. Neem je een C 43, dan is er geen V8 aan boord, maar een V6 Biturbo. En die levert sinds kort een ook al imponerende 390 pk.

          Autobahnen zoals de A62, net ten zuiden van de Moezel, slingerend door het Duitse middelgebergte, zijn zó lekker voor high performance auto's als deze. Geen recht stuk te bekennen, alleen maar licht afbuigende stukken, die zich kilometers aaneenrijgen. Toch kan je ver genoeg vooruit kijken om traag verkeer op tijd te kunnen waarnemen, zodat je kan inschatten of er een tragere medeweggebruiker naar de linker rijstrook komt. Want dat het een snelweg met twee keer twee rijstroken betreft, maakt het wel gevaarlijker om de Benz naar zijn top te trappen. Gelukkig zit hij daar snel aan. De digitale snelheidsweergave loopt ook boven de 200 km/h nog met grote stappen op. Bij het getal 265 stopt de versnelling. De 9G-Tronic automaat staat in het achtste van de negen verzetten en de toerenteller geeft 4.500 aan. De V6 Biturbo, die bij de facelift van de C-klasse van 367 naar 390 pk is gegaan, draait lekker door en zou graag nog meer laten zien. Maar de begrenzer heeft al ingegrepen. Bij 250 echte kilometers per uur is het genoeg.

          Waar Mercedes-AMG bij de 63's de mogelijkheid biedt de begrenzing toleranter te laten afstellen, geldt die optie voor de 43's niet. Zo heeft deze C 43 AMG ook geen launchcontrol waarmee je in minder dan 5 tellen van 0 naar 100 kan knallen. Hoeft ook niet, want die tijd zet hij zo ook wel neer! Het verschil in specificaties onderstreept het onderscheid tussen deze auto en de 63 - de absolute top-AMG, die met zijn 4.0 V8 biturbo een veel racier blok heeft. Deze motor mag ook de GT aandrijven, het paradepaardje van Mercedes-AMG. De nu gereden AMG C 43 is puur bedoeld als antwoord op de Audi S4/S5 en de 40i-versies van de BMW 3- en 4-serie. Altijd worden de krachten verdeeld over vier wie- len, al ligt bij dit 4Matic-systeem wel de nadruk op de achterwielen.



          HINTS

          Een AMG C 43 ging tot de facelift wel heel erg anoniem door het leven. Bij de recente update ligt het er nog altijd niet dik bovenop, maar de hints naar het potentieel van deze snelle Mercedes zijn wel duidelijker dan voorheen. Neem de vier separate uitlaten en de nieuwe diffuser daartussen, die wrijven er net even wat duidelijker in dat het niet zomaar een C-klasse Coupé was die je net inhaalde. De dikke coupé wekt op het snelle asfaltlint veel vertrouwen. Bochten die je soms neemt met snelheden tegen de elektronische limiet aan, voelen door de downforce, die de auto stevig naar beneden drukt, en de prettige tegendruk in de besturing, nog steeds niet spannend aan. Hier geen speels aanvoelende achterkant die tegen het uitbreken aanzit wanneer je het gas iets moet liften; alles blijft stabiel. Heerlijk snel en zonder al te veel sensatie, zoals het bij vol accelereren ook vooral de wijzers voor je zijn, die aangeven hoe hard het gaat. Van de V6 Biturbo moet je niet te veel spektakel verwachten; aan alles merk je dat AMG zich heeft ingehouden om het lekkerste te bewaren voor de C 63. Daarmee is deze C 43, die je ook als sedan, stationwagon en cabriolet kunt krijgen, meer een auto in de geest van de eerste officiële AMG van Mercedes-Benz, de C36 die 25 jaar geleden op de markt kwam, dan de actuele C 63. Ook die op de C 280 Sport gebaseerde C 36 was subtiel dik. Hij was heel snel, had 280 pk, maar het was geen auto met het meesterlijke gevoel voor drama dat de huidige generaties top-AMG's, de 63's dus, van huis uit meekrijgen.



          HOGER PLAN

          Aan interieurdetails geen gebrek: een streep op het stuurwiel die de middenstand aangeeft, gedetailleerde digitale displays in het instrumentarium en layouts van bekende circuits die oproepbaar zijn in het cen- trale scherm boven de middenconsole. Bij de AMG kan je de toerenteller een dominante positie geven in het scherm tegenover je, dat kan bij de gewone C-klasse niet. Allemaal verfijning en verwennerij, maar ook met genoeg gegevens om detailfetisjisten al snel in vervoering te brengen. Toch nog wel wat drama dus, al bewaart Mercedes-AMG bewust alle emotie en geweld voor de C 63. Als coupé is dat een brute sportwagen in elegante verpakking, terwijl je deze C 43 beter kunt zien als een snelle zakenbolide, die is vermomd als fraaie coupé.


          OORDEEL

          • +Snel en stabiel
          • +Schitterend interieur
          • -Weinig drama
          • -Duur







          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26
              de facelift is toch weer indrukwekkend te noemen.
              lets have some more member berries

              Comment


              • #27
                Vind'k ook !

                Comment


                • #28
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      Dit is het origineel logo aan de achterkant vd C coupé...
                      Zou dit gemakkelijk af te nemen zijn ?
                      Ik ga deze wisselen met een “shadow” exemplaar dus black ...
                      Krijg de foto’s er niet op vh onderdeel..
                      Sintruin till I die

                      Comment


                      • #31





                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Sintruin till I die

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                          Dit is het origineel logo aan de achterkant vd C coupé...
                          Zou dit gemakkelijk af te nemen zijn ?
                          Ik ga deze wisselen met een “shadow” exemplaar dus black ...
                          Krijg de foto’s er niet op vh onderdeel..
                          Begrijp het niet echt, sorry! Wat is het verschil eigenlijk?
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                            Begrijp het niet echt, sorry! Wat is het verschil eigenlijk?
                            Dit is het logo dat ik extra gekocht heb in de garage, dit wordt gespoten in shadow look en de andere vervangen..

                            Als de leasing voorbij is komt de originele er terug op...

                            Sintruin till I die

                            Comment


                            • #34
                              had je niet beter gewoon plastidip ofzo gebruikt?
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten

                                Dit is het logo dat ik extra gekocht heb in de garage, dit wordt gespoten in shadow look en de andere vervangen..

                                Als de leasing voorbij is komt de originele er terug op...
                                Ahzo! Nu snap ik het
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment

                                Working...
                                X