Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Touareg (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen Touareg (2018)

GIGANTISCH TOUCHSCREEN IN OPPER-VW

DIT IS DE NIEUWE VOLKSWAGEN TOUAREG!

Na voortijdig uitgelekte foto’s, een enorme reeks teasers en het zelf uitbrengen van foto’s van deels gecamoufleerde auto’s onthult Volkswagen in Peking eindelijk de nieuwe Touareg. Dit is ‘m!

De buitenzijde van de Touareg zal voor frequente bezoekers van deze site geen grote schok zijn. De nieuwe top-SUV van Volkswagen werd al in december ongecamoufleerd gespot en is bovendien in goede Volkswagen-traditie strak en zakelijk gelijnd. In het lijnenspel zijn duidelijk Audi-elementen verwerkt. Zo kennen we de iets naar buiten wijkende achterste wielkasten van de Q5 en is ook de 'luifel' tussen de achterlichten, waaronder de kentekenplaat huist, een designkenmerk dat door Volkswagens luxe broertje consequent wordt toegepast.

Opvallend is de hoeveelheid chroom die Volkswagen hanteert, met name het front is bezaaid met het glimmende spul. Bij de sportief bedoelde R-Line kan alles wat normaliter verchroomd is ook in zwart worden uitgevoerd. Verschillen met het uitgaande model zijn niet alleen zichtbaar in de tekenstijl, maar ook in de verhoudingen. Met een lengte van 4,88 meter, een breedte van 1,98 meter en een hoogte van 1,70 meter is de nieuweling flink langer, breder en lager dan we van de Touareg gewend zijn, wat een gestrekter silhouet oplevert. Ter vergelijking: een Audi Q7 is dik 5 meter lang, 1,97 meter breed en 1,74 meter hoog. De Touareg rust op het platform dat ook voor de Q7 en de Bentley Bentayga wordt gebruikt, de MLB-basis. Daardoor, en door het gebruik van aluminium is de auto ondanks z'n toegenomen buitenmaten 106 kg lichter dan het uitgaande model. De grotere lengte is goed nieuws voor de binnenruimte. Volkswagen meldt een bagageruimtevan maar liefst 810 liter achter de achterbank, tegen 697 voor het uitgaande model. Een zevenzitter is de nieuwe Touareg niet, daarvoor heeft Volkswagen in China en de VS de Teramont/Atlas.

De grote revolutie is volgens Volkswagen binnenin te vinden. Het strakke dashboard valt op door een middenconsole die sterk naar de bestuurder is toegedraaid en een touchscreen met een doorsnede van maar liefst 15 inch bevat. Samen met een digitaal instrumentarium van 12 inch beschikt de Touareg daarmee over een enorm oppervlak aan schermen, waarmee het interieur zelfs een beetje doet denken aan dat van de nieuwe Audi A8 en A7. Volkswagen noemet het geheel 'Innovision Cockpit' en benadrukt dat dankzij de schermen nog nauwelijks fysieke knoppen in het interieur te vinden zijn. Rechts van het enorme scherm bevindt zich een reeks ventilatieroosters die optisch uit één stuk bestaat, zoals Volkswagen dat ook in de Passat en Arteon toepast.

Op de motorenlijst voor Europa zet Volkswagen vooralsnog twee V6-diesels. De minst sterke versie komt tot 231 pk, de krachtigste variant komt tot 286 pk. In een aantal landen volgt op termijn een benzine-V6 met maar liefst 340 pk en een V8-diesel(!) met 421 pk, bijna net zoveel als de Audi SQ7. 4Motion-vierwielaandrijving en een achttraps automaat zijn standaard op de Touareg. Een plug-in hybride staat ook op de planning. Deze variant levert een systeemvermogen van 421 pk en moet zo'n 50 km elektrisch kunnen afleggen. De PHEV staat in ieder geval op de rol voor China, over Europa wordt nog nagedacht. Dankzij het genoemde lagere gewicht en vierwielbesturing moet de Touareg een stuk wendbaarder zijn dan voorheen. Bovendien zijn er rolstabilisatoren die overhellen in bochten moeten voorkomen en biedt Volkswagen optioneel luchtvering aan die in vier verschillende standen instelbaar is.

Voorafgaand aan de presentatie van de Touareg rolde Volkswagen in China twee concept-cars het podium op (foto 17 en verder). De 'Advanced Mid-Size SUV' is bedoeld voor de Chinese markt en lijkt qua uiterlijk op een kruising tussen een T-Roc (raamstijlen) en de nieuwe Touareg. Ook werd de 'Powerful Family SUV' getoond, een auto van SAIC-Volkswagen met een wat onduidelijke positionering, die qua uiterlijk het midden houdt tussen een Tiguan een een Seat Ateca. Meer informatie volgt ongetwijfeld. De nieuwe Touareg staat vanaf deze zomer bij de dealers.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Mooi, net als de vorige generatie.

Comment

Schone slee! Wel minder fan v/h stuur.

Comment

Echt knap!

Comment

R-line vind ik minder mooi dan de gewone. Raar.

Comment

Super knap! Dit boven de Q7

Comment

Echt knap!

Enkel het front vind ik net iets minder...

Comment

Hopelijk komt de V8 diesel ook in België beschikbaar, kwestie van voldoende vermogen en koppel beschikbaar te hebben. Grote kanshebber dan als opvolger van mijn huidige.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smellekens P. Bekijk Berichten
                        Hopelijk komt de V8 diesel ook in België beschikbaar, kwestie van voldoende vermogen en koppel beschikbaar te hebben. Grote kanshebber dan als opvolger van mijn huidige.
                        V8 Diesel in deze tijden? Die gaat u meer kosten dan ne V10 naft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smellekens P. Bekijk Berichten
                          kwestie van voldoende koppel beschikbaar te hebben..
                          Dan zou ik toch eerder Lesley Anne Poppe of Sabine Hagedoren in huis halen. Lolo Ferari is niet meer helaas

Comment

En ook hier weer hetzelfde jaloerse gedrag. Moet eens uw reacties herlezen in elk topic. Niets opbouwends ivm wagens afgewisseld met iets 'grappigs' dat je alter ego fantastisch vindt.
                            Da ge u 1 acountje maakt na uw blijvende ban om dezelfde reden... maar drie, da's toch niet meer normaal hoor.

Comment

Zwart paard?

Comment

Nee... zeker niet. Iemand die onlangs tijdelijke ban kreeg en daarna blijvende ban. Maakte ook zulke opmerkingen over zwaardere wagens doorspekt met 'humor' . Al mee ?. Ook zeer raar dat er in éénzelfde week drie accounts gemaakt werden die dezelfde manier van communiceren hanteren maar nooit samen online zijn
                                Last edited by THE GREEN HORNET; 28/03/2018, 21:40.

Comment

Aaaah, DHL is back in town!

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                    Aaaah, DHL is back in town!

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk
                                    Hoi Ralph ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                                      Nee... zeker niet. Iemand die onlangs tijdelijke ban kreeg en daarna blijvende ban. Maakte ook zulke opmerkingen over zwaardere wagens doorspekt met 'humor' . Al mee ?. Ook zeer raar dat er in éénzelfde week drie accounts gemaakt werden die dezelfde manier van communiceren hanteren maar nooit samen online zijn
                                      Nog steeds niet mee.

Comment

Maar blij dat ge terug zijt.

Comment

Working...
                                        X