Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat is er mis mee dat er nog een speler op de markt komt ? Moet zich eerst nog bewijzen om dan een marktaandeel op te bouwen. Die mannen proberen al jaren voet aan wal te krijgen, maar ze haalden de kwaliteit niet die we gewoon zijn op gebied van auto's. Veranderende spelers op de wereldmarkt kan je niet tegenhouden. Kijk nog maar enkel wat ze presteerden met de smarthphones. Of op gebied van aandrijving van electrische fietsen. En zo zullen er nog tig voorbeelden zijn. De Jappen gingen indertijd alles om zeep helpen maar in de plaats hiervan brachten ze betrouwbare wagens aan een goede prijs, de Koreanen idem en eisen steeds meer marktaandeel op. Dat is gewoon evolutie...en die kan je niet tegenhouden. Wie weet kopen we binnen 30 jaar auto's made in Africa...
Goh, ik heb het niet zo voor de Chinezen. Sterk beperkende maatregelen voor buitenlandse bedrijven die in China zaken willen doen, aan copyright vegen ze hun voeten, valse cijfers over de groei van hun economie enz... enz...
Als ze in de organenbank van Volvo gaan plunderen is het niet zo moeilijk. Op termijn zullen de mensen verbaasd zijn dat zelfs de naam Volvo verdwijnt !
Hoe kan men zo naïef en kortzichtig zijn...
Wat is dat nu voor onzin?
Geely wil gewoon meer mensen kunnen aanspreken.
Sommige mensen zullen geen Volvo kopen, want dat is voor oude mensen, dokters, tandartsen, ... (ik zeg maar wat)
Met Lynk kunnen ze een ander publiek aanspreken en nieuwe dingen uitproberen.
VW groep heeft toch ook VW, Audi, Skoda, Seat op exact dezelfde basis?
De tijd van een Model T die je alleen in zwart kon krijgen is voorbij.
Wat is dat nu voor onzin?
Geely wil gewoon meer mensen kunnen aanspreken.
Sommige mensen zullen geen Volvo kopen, want dat is voor oude mensen, dokters, tandartsen, ... (ik zeg maar wat)
Met Lynk kunnen ze een ander publiek aanspreken en nieuwe dingen uitproberen.
VW groep heeft toch ook VW, Audi, Skoda, Seat op exact dezelfde basis?
De tijd van een Model T die je alleen in zwart kon krijgen is voorbij.
Straf dat sommige mensen nog altijd niet bewust zijn van de ware strategie van de Chinezen...
Blijf het wel rare merknaam vinden, is veel te lang, en doet me niet aan een wagen denken
Hier kan ik u niet zo goed volgen. Is toch gewoon een naam net zoals SsangYong, Volvo, Mercedes-Benz, Dacia, Suzuki, Inifiniti, ... het is (Volkswagen, BMW, ... buiten beschouwing gelaten). Maar een Lynk & Co Motors of dergelijke ware inderdaad wel machtiger.
Goh, ik heb het niet zo voor de Chinezen. Sterk beperkende maatregelen voor buitenlandse bedrijven die in China zaken willen doen, aan copyright vegen ze hun voeten, valse cijfers over de groei van hun economie enz... enz...
Ik koop iets anders.
Dan zou Europa ze eigenlijk van hetzelfde laken een broek moeten geven... Trump is daar precies heel gedreven in om z'n markt te beschermen. Ken er niet genoeg van om te oordelen wat het beste is uiteindelijk. Je eigen markt beschermen en bevoordelen of toelaten en eventueel extra werkgelegenheid creeeren. Maar 't zal zo simpel niet zijn zeker ?
China is een staatsgestuurde economie waarvoor iedereen moet wijken. Er worden complete spiksplinternieuwe metropolen gebouwd waar bijna niemand woont of werkt. Kijk hier maar eens naar. (of andere op youtube)
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
7:05 700 miljoen chinezen moeten rondkomen met minder dan 2 dollar per dag.
7:05 700 miljoen chinezen moeten rondkomen met minder dan 2 dollar per dag.
Dat is inderdaad eens schok voor mensen als ons. Maar met die €2/dag hebben die chinezen wel brood op de plank. Vroeger hadden ze geen eten, en nu hebben ze al een sneetje. Dus ge kunt die lage lonen (tov ons) wel aanklagen, maar het is beter als €0/dag. Er zijn tegenwoordig wel meer chinezen aan het werk als 20 jaar geleden. En 20 jaar geleden verdienden ze ook niet meer.
Dus in dat opzicht is het land aan een opmars bezig. Nu valt nog te discussiëren over het feit of dat goed is of niet dat ze een grootmacht worden. Want als ge ziet wat er al via ali en wish verhandeld wordt, wat uiteindelijk niet meer hier verhandeld wordt, zie ik het somber in. Dus we mogen blij zijn dat die Lync & Co in Gent gaat gebouwd worden, voor hoe lang dat mag duren. Want als straks het model in smaak valt, maar de verkoopcijfers tegenvallen door de hoge prijs, wegens de hoge productiekosten, dan kan het zijn dat die productie weer enorm snel naar China verhuisd, of een ander goedkoper land binnen Europa.
Ik vermoed ook dat de reden voor Gent erin bestaat dat ze op die manier hopen de auto verkocht te krijgen in Europa, want mensen staan nogal sceptisch over wagens geproduceerd in China. Nu kunnen ze zeggen dat het wel een Chinese ontwikkeling is, maar in de kwalitatieve fabriek in Gent is gemaakt. Dan zijn de Europeanen rapper geneigd om de auto te kopen.
Als ze in de organenbank van Volvo gaan plunderen is het niet zo moeilijk. Op termijn zullen de mensen verbaasd zijn dat zelfs de naam Volvo verdwijnt !
Hoe kan men zo naïef en kortzichtig zijn...
Ja, dat lijkt me een goede investering. Eerst Volvo opkopen, er dan zware investeringen in doen - kijk naar de geslaagde refresh van de modellenlijn en wat ze met Polestar hebben gedaan - en dat dan de nek omwringen door de merknaam weg te gooien. Puik plan. Goeie zakenmensen, die gasten van Geely.
... of zo het misschien kunnen dat ze willen proberen om een VAG-tje te doen, met meer dan een merk in de Europese portefeuille? Just a thought...
Sommige dingen vergeet je na 30 jaar, andere zaken blijven je bij, zelfs al was zeer het kortstondig. Ik zei het al, we mogen de Chinezen niet onderschatten
Is toch een bijzondere keuze hee ? Maar was het niet zo dat BMW destijds een patent nam op de schakelbeweging ? Namelijk versnelling lager vooruit duwen hoger achteruit trekken. Mee met de G krachten dus. Links rechts had ik nog nooit gezien, maar zag wel al veel de omgekeerde schakelbeweging, tegen de G kracht in dus. (in die mate dat je natuurlijk van G krachten kan spreken bij gewone wagens )
Comment