Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota RAV4 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toyota RAV4 (2018)

    DIT IS DE NIEUWE TOYOTA RAV4

    Toyota presenteert in New York een volledig vernieuwde RAV4, een immens belangrijke auto voor de Japanners.

    Het belang van die RAV4 is niet te overschatten, want Toyota's relatief compacte SUV was in 2017 de populairste auto van de Verenigde Staten en stootte daarmee meerdere sedans van een jarenlang met succes verdedigde troon. Het is dan ook niet zo gek dat Toyota het model bij de tijd wil houden. De nieuwe RAV4 kent net als de recent onthulde Auris veel scherpe hoeken en strakke vouwen en leent veel stijlelementen van de FT-AC Concept van de laatste Los Angeles Auto Show.

    De nieuwe RAV4 is praktisch net zo lang als het uitgaande model, al neemt de wielbasis met 3 centimeter toe. Dat betekent: meer interieurruimte, ruimte die niet alleen ten goede komt aan die van de benen van de inzittenden, maar ook aan diens inpaklust. De bagageruimte neemt namelijk iets toe. In de breedte groeit de RAV4 een bescheiden centimeter.

    Op de internationale motorenlijst zet Toyota een hybride aandrijflijn, bestaande uit een 2,5-liter grote benzinemotor die is gekoppeld aan een nieuwe elektromotor. Ook plaatst Toyota een nieuwe geblazen 2,0-liter grote benzinemotor op de menukaart, een blok dat zowel aan een handbak als aan een automatische transmissie valt te koppelen. Exacte technische specificaties en informatie voor de Nederlandse markt volgen in een later stadium, zo staat nog niet definitief vast of de benzineversie (non-Hybrid) naar ons land komt. De Hybrid komt uiteraard wel onze kant op.

    De uitgaande RAV4 loopt mee sinds 2012 en kreeg in 2015 een facelift die afgaande op onze peilstok volgens jullie een forse verbetering betekende. Belangrijkste nieuws was toen de komst van de hybride aandrijflijn uit onder meer de Lexus NX300h. De combinatie van een verbrandingsmotor, een elektromotor en een RAV4 bleek een hele prettige en leverde Toyota behalve extra klanten ook een dubbeltest-winnaar op.

    Bron: Autoweek











    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Wel wat trekjes van de XC40, met die knik achteraan aan de zijkant. Voor de rest moet ik spontaan aan een 'Lego' modelleke denken..

    Comment


    • #3
      Ik vind het wel wat hebben
      't is es iets anders..vierkante wielkasten en zo

      kleimodel uitgesneden met een aardappelmeske?
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • #4
        Echt knap geworden. Hopelijk komt er een volledig digitaal dashboard in, want nu lijken het nog ouderwetse klokken. Wil er wel eens naar gaan zien als de tiguan zijne termijn heeft gehad, al vrees ik dat de koffer rond hetzelfde formaat gaat zijn als de Tiguan.

        Comment


        • #5
          Maar waarom eigenlijk een 2.5liter in die hybride?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Maar waarom eigenlijk een 2.5liter in die hybride?
            omdat dat model het populairst is in de States, en daar houden ze niet van 1600cc naaimachinemotors
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

              omdat dat model het populairst is in de States, en daar houden ze niet van 1600cc naaimachinemotors
              Ook alweer waar, maar andere plug-in hybrides worden eveneens verkocht in de states en zijn bijna allemaal 2.0's.

              Comment


              • #8
                Whow...een geblazen 2,0 liter benzine manueel geschakeld...te mooi om waar te zijn. Zal wel een fabeltje zijn !

                Comment


                • #9
                  Opvallend is dat Toyota de RAV4 niet in Amerikaanse, maar in Europese trim voor het voetlicht brengt. Belangrijker is het verschil tussen de reguliere versie en de RAV4 in Adventure-trim. De Adventure moet het off-road-karakter van de auto benadrukken en krijgt daarom onder meer een totaal andere grille en opvallende wielkastverbreders mee. Toyota Europa rept vooalsnog niet over de Adventure=versie, dus wellicht is die voorbehouden aan de Amerikaanse markt.

                  De nieuwe RAV4 is praktisch net zo lang als het uitgaande model, al neemt de wielbasis met 3 centimeter toe. Dat betekent: meer interieurruimte, ruimte die niet alleen ten goede komt aan die van de benen van de inzittenden, maar ook aan diens inpaklust. De bagageruimte neemt namelijk iets toe. In de breedte groeit de RAV4 een bescheiden centimeter.

                  Op de internationale motorenlijst zet Toyota een hybride aandrijflijn, bestaande uit een 2,5-liter grote benzinemotor die is gekoppeld aan een nieuwe elektromotor. Ook plaatst Toyota een nieuwe geblazen 2,0-liter grote benzinemotor op de menukaart, een blok dat zowel aan een handbak als aan een automatische transmissie valt te koppelen. In de VS staat de 2.5 ook zonder het hybride-gedeelte op het menu. Exacte technische specificaties en informatie voor onze markt volgen in een later stadium, zo staat nog niet definitief vast of de benzineversie (non-Hybrid) naar ons land komt. De Hybrid komt uiteraard wel onze kant op.












                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • #11




                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        Echt knap geworden. Hopelijk komt er een volledig digitaal dashboard in, want nu lijken het nog ouderwetse klokken. Wil er wel eens naar gaan zien als de tiguan zijne termijn heeft gehad, al vrees ik dat de koffer rond hetzelfde formaat gaat zijn als de Tiguan.
                        Free, alsik naar de foto's kijk denk ik dat die tellers digitaal zijn in de vorm van klokken. Kan verkeerd zijn, maar je ziet dat tegenwoordig wel meer he.

                        Comment


                        • #13
                          Mja..op sommige foto's is het toch mijn ding niet...

                          Ik zou er alvast geen Santa Fe voor laten staan.
                          Last edited by Tomski; 28/03/2018, 11:12.
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                            Mja..op sommige foto's is het toch mijn ding niet...

                            Ik zou er alvast geen Sante Fe voor laten staan.
                            Ne Fanta Se?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                              Ne Fanta Se?
                              Nee, nen iejoendaaj !

                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                              Comment


                              • #16
                                Sante Fe is toch grotere wagen ?

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                                  Sante Fe is toch grotere wagen ?
                                  En wss een pak duurder. Vind m veel te duur voor ne Koreaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    En wss een pak duurder. Vind m veel te duur voor ne Koreaan.
                                    Ja, is vrij duur. Toen ik mijn Espace verving ook bij Hyundai langs geweest. Had een goed uitgeruste Q5 voor dezelfde prijs. Dacht eigenlijk dat de Hyundai toch wat goedkoper ging uitkomen. Vond persoonlijk de Q5 (spreek nu wel nog over het vorige model) mooier was van binnen (en buiten ook eigenlijk )

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten

                                      Ja, is vrij duur. Toen ik mijn Espace verving ook bij Hyundai langs geweest. Had een goed uitgeruste Q5 voor dezelfde prijs. Dacht eigenlijk dat de Hyundai toch wat goedkoper ging uitkomen. Vond persoonlijk de Q5 (spreek nu wel nog over het vorige model) mooier was van binnen (en buiten ook eigenlijk )
                                      PLUS de herverkoopwaarde van die Q5 ligt een pak hoger. Dus aan het einde van de rit had die Q5 u minder gekost.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                        PLUS de herverkoopwaarde van die Q5 ligt een pak hoger. Dus aan het einde van de rit had die Q5 u minder gekost.
                                        Ja, alhoewel met de huidige hetze tov verbrandingsmotoren er voor niet nog zekerheid is qua restwaarde binnen 5 jaar. Zelfs een electrische wagen zal dan verouderd zijn, hybride zal misschien niet meer bestaan, benzine en diesel zal men misschien mijden...
                                        Denk dat het moeilijk is om momenteel een wagen te kopen in functie van de te verwachten restwaarde omdat er blijkbaar zoveel gaat veranderen op korte termijn...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X