Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota RAV4 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

deze rav4 is een onopvallende hit, ook in be

Comment

Toyota RAV4 GR Sport im Test (2023) Wir fahren den Hybriden im Schnee! Fahrbericht | Review

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Testwagen op Belgische nummerplaten.. ook beetje raar, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Testwagen op Belgische nummerplaten.. ook beetje raar, niet?
          Da's toch vaak in die internationale video's met Toyota's. Ik heb hier zo al tientallen filmpjes gepost met B-nummerplaten.

Dit is de reden:

Toyota Motor Europe in Brussels, Belgium is Toyota's European headquarters and research & development centre.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ja nadat ik het schreef, bedacht ik zelf ook al dat het Europees hoofdkwartier in België zit natuurlijk.

Comment

In de Duitse AMS ook bijna alles tests van Totota's met BE nummerplaten.
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Review | Toyota RAV 4 GR Sport | Nieuwe topper maakt het gamma compleet

Comment

Toyota RAV4 GR Sport - Review

Comment

Kan een Toyota RAV4 echt sportief zijn? Dit is de GR Sport!

Comment

Toyota RAV4 GR Sport im Test (2023) Was kann das erfolgreichste SUV der Welt?! Fahrbericht | Review

Comment

TOYOTA RAV4 IS BESTVERKOCHTE AUTO TER WERELD

COROLLA OP TWEE, TESLA MODEL Y OP DRIE

​De Toyota RAV4 was in 2022 de bestverkochte personenauto ter wereld. Dat blijkt uit data van Jato Dynamics. De Top 10 van best verkochte auto's ter wereld wordt gedomineerd door Japanse merken. Tesla staat met twee auto's in de internationale Top 10.

Jato Dynamics meldt dat er in 2022 wereldwijd 79,4 nieuwe personenauto's zijn geregistreerd. Een enorm aantal, maar het waren er wel 2 procent minder dan de 80,7 miljoen nieuwe personenauto's die in 2021 de showroom verlieten. Belangrijk hierbij: lichte bedrijfswagens zijn niet in de cijfers meegenomen. Registratiecijfers van pick-ups als de Ford F-150 zijn wel in de data van Jato Dynamics opgenomen.

Dat er in 2022 wereldwijd minder nieuwe personenauto's zijn geregistreerd, komt volgens Jato Dynamics onder meer door problemen in de toeleveringsketens en een krimpende automarkt in China. Ook speelden door landen en autoproducenten opgelegde sancties tegen Rusland een rol in de afname van het aantal geleverde auto's. In Rusland kelderen de autoverkopen in 2022 met 59 procent tot zo'n 1 miljoen stuks.

Bestverkochte auto's 2022

De Toyota RAV4 was in 2022 met wereldwijd 1,02 miljoen geleverde exemplaren vorig jaar de bestverkochte auto ter wereld. Hoewel de RAV4 aan kop gaat, werden er vorig jaar wel 10 procent minder exemplaren van verkocht dan in 2021. Slechts 9 procent van alle RAV4's vond in Europa een eigenaar. 43 procent werd in de Verenigde Staten en Canada gekentekend en 33 procent in China. Ook de nummer twee is een Toyota: de Corolla. In het bijzonder zelfs de Corolla Sedan, die in China onder meer als Levin door het leven gaat. Van de Corolla Sedan zijn in 2022 992.000 stuks verkocht, 10 procent minder dan een jaar eerder. Ruim de helft van deze Corolla's sedan vond in China een eigenaar, 22 procent in de Verenigde Staten en Canada en een magere 6 procent in Europa.

Ook zeer interessant is de nummer drie: de Tesla Model Y. De elektrische cross-over was in 2022 goed voor 747.000 leveringen, 91 procent meer dan in 2021. Daarvan vond 44 procent een Chinese eigenaar, 34 procent een Amerikaanse of Canadese en 19 procent een Europese. Op plek tien vinden we eveneens een Tesla. Die plek is voor de Model 3 waarvan 482.000 exemplaren in 2022 de showroom verlietenm. Dat waren er 3 procent minder dan een jaar eerder. 19 procent van die Models 3 werd in Europa gekentekend, 47 procent in de Verenigde Staten en Canada en 28 procent in China.

In de top 10 van populairste auto's van 2022 vinden we vooral veel Japanners. Zo staat de immer populaire CR-V (733.000 stuks) van Honda op plek vier en vinden we op plek vijf, zes en acht achtereenvolgens de Toyota's Camry, Hilux en Corolla Cross. De Nissan Sentra claimt plek zeven. Na Tesla is Ford de enige andere niet-Japanse fabrikant die een plek in de top 10 inneemt. De in de Verenigde Staten niet aan te slepen Ford F-150 staat met 525.000 geregistreerde exemplaren op positie negen.

Positie Merk Model Aantal (2022) Versus 2021 % in China % in VS/Canada % in Europa
                        1 Toyota RAV4 1.016.000 -10% 33% 43% 9%
                        2 Toyota Corolla Sedan/Levin 992.000 -10% 53% 22% 6%
                        3 Tesla Model Y 747.000 +91% 44% 34% 19%
                        4 Honda CR-V 733.000 -18% 52% 36% 2%
                        5 Toyota Camry 673.000 -1% 40% 45% 1%
                        6 Toyota Hilux 632.000 +13% 0,3% 0% 6%
                        7 Nissan Sentra 566.000 -18% 80% 15% 0%
                        8 Toyota Corolla Cross 530.000 +221% 42% 12% 0%
                        9 Ford F-150 525.000 -5% 0% 97% 0,1%
                        10 Tesla Model 3 482.000 -3% 28% 47% 19%

EV-groei

In 2022 vonden wereldwijd 7,37 volledig elektrische auto's een eigenaar, 66 procent (+2,9 miljoen) meer dan in 2021. Elektrische auto's waren wereldwijd goed voor een aandeel van ruim 9 procent in de leveringen. In Noorwegen was in 2022 maar liefst 71 procent van alle nieuw verkochte auto's een volledig elektrische. In absolute zin is China de grootste EV-markt ter wereld. In China was 53 procent van alle vorig jaar verkochte nieuwe personenauto's een EV.

Grootste merken

Toyota Motor Corporation was in 2022 de grootste autofabrikant ter wereld, gevolgd door de Volkswagen Groep op plek twee. Waar Toyota zijn wereldwijde marktaandeel met 0,3 procentpunt zag toenemen, zag Volkswagen zijn aandeel juist met 0,7 procentpunt afnemen. Hyundai Motor Group mag zich na de Volkswagen Group de grootste fabrikant noemen. Het snelst groeiende merk was in 2022 het Chinese BYD dat zijn wereldwijde marktaandeel met 1,5 procentpunt zag groeien. Na Tesla is BYD de grootste EV-fabrikant ter wereld. Vorig jaar zijn 1,5 miljoen auto's van Chinese merken buiten China geleverd, maar liefst 48 procent meer dan een jaar eerder.

SUV blijft populair

Van de 79,2 miljoen nieuw verkochte personenauto's in 2022 waren er maar liefst 32,8 procent een SUV. Het marktaandeel van SUV's nam van 39,7 procent in 2021 toe tot ruim 41 procent vorig jaar. In Europa nam de populariteit van SUV's en cross-overs relatief het sterkst toe. SUV's zijn in Europa goed voor 43 procent van de verkopen, 4,3 procentpunt meer dan in 2021. Alleen in Noord-Amerika is hun marktaandeel groter (54 procent, China 41 procent). 20 procent van alle in 2022 geleverde nieuwe auto's was een sedan, 16 procent een hatchback en 8 procent een pick-up. MPV's waren nog goed voor een aandeel van 4 procent.

Bron: Autoweek

Comment

En hier zie je ze nauwelijks. Zo zie je maar weer wat wij in België voorstellen op autogebied in de wereld

Comment

Ik beperk me tot de highlander, zou te veel moeite zijn alle rav's uit de buurt te trekken

Deze genaratie scoort veel beter als vorige(n€

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

Working...
                            X