Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cadillac XT4 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cadillac XT4 (2018)

CADILLAC XT4 SCHITTERT IN NEW YORK

Na een bijna verplichte teasercampagne heeft Cadillac in New York het doek verwijderd van de XT4, een nieuwkomer waarmee het merk zijn modellengamma uitbreidt.

Zo op het eerste gezicht lijkt de XT4, wiens naam staat voor Crossover Touring 4, een kleinere versie van de al bekende XT5. Aan de achterzijde wijkt de nieuwe Cadillac, de technische broer van de Chevrolet Equinox en de GMC Terrain, echter sterk af van die SUV. De XT4 krijgt namelijk opmerlijke hoog geplaatste achterlichtunits, een designkenmerk dat we lang niet bij het merk hebben gezien. Vroeger zagen we het bij onder andere de SRX en de CTS Wagon. Aan de voorzijde is de typische Cadillac-designtaal, compleet met verticale led-verlichting, wel aanwezig. Het hippe SUV-gehalte wordt kracht bijgezet door het rondom aanwezige zwarte kunststof.

De XT4 is 21,3 centimeter korter dan de 4,82 meter lange XT5. Op de Amerikaanse bestellijst zet Cadillac alleen een 2,0-liter grote geblazen viercilinder die 240 pk en 350 Nm sterk is. Die motor is gekoppeld aan een negentrapsautomaat. Standaard is de 1.660 kilo wegende XT4 een voorwielaandrijver, maar een vierwielaangedreven versie is wel optioneel beschikbaar. De vierwielaangedreven variant is, om brandstof te besparen, ook in 2WD-modus te rijden.

Cadillac levert de XT4 als Luxury, Premium Luxury en als Sport. Die laatste uitvoering wordt ontdaan van veel van zijn chroom en wordt aangetipt met zwarte details.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Wel mooi, maar Cadillac begint nogal koreaans aan te voelen. Het luxe van weleer is er vanaf, behalve op de Escalade.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Wel mooi, maar Cadillac begint nogal koreaans aan te voelen. Het luxe van weleer is er vanaf, behalve op de Escalade.
        Koreaans aanvoelen? Niks mis mee, Ik lees dat tegenwoordig in bijna elk topic bij 'nieuwe auto's', zelfs bij de Europese merken. Grappig eigenlijk, tegenwoordig worden de Koreanen gekopieerd ipv andersom, zoals enkele jaren geleden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Koreaans aanvoelen? Niks mis mee, Ik lees dat tegenwoordig in bijna elk topic bij 'nieuwe auto's', zelfs bij de Europese merken. Grappig eigenlijk, tegenwoordig worden de Koreanen gekopieerd ipv andersom, zoals enkele jaren geleden

Ik heb niets tegen Koreanen en zeker niet tegen koreaanse vrouwen, maar een Cadillac een koreaanse toets geven? Ik weet het niet. Het ooit oh zo luxueuze alerikaanse merk drijft steeds meer af naar een wagen voor de gewone man. Beetje zelfde verhaal als Jaguar.

Comment

Ik vind hem wel mooi, gewaagder design maar ligt toch goed op het oog
            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Ik heb niets tegen Koreanen en zeker niet tegen koreaanse vrouwen, maar een Cadillac een koreaanse toets geven? Ik weet het niet. Het ooit oh zo luxueuze alerikaanse merk drijft steeds meer af naar een wagen voor de gewone man. Beetje zelfde verhaal als Jaguar.
              Zo hebben al meer merken ondertussen hun ziel aan de duivel verkocht en er zullen er ongetwijfeld nog volgen, het is dat of verdwijnen. Deze keiharde wereld staat niet stil en de gewone man koopt ook auto's uiteraard. Gelukkig maar!

Vroeger waren de grote Duitse 3 ook nog een beetje exclusief, tegenwoordig draai je ze uit een sjiekenpot

Nuja, ik vind dit mooi, net als de rest van het Cadillac gamma. En Jaguar doet het met knappe wagens ook goed trouwens.

Comment

Comment

Geen flauw idee hoe Cadillac zich op de markt situeert qua prijs. Is een wagen waaraan je niet direct denkt wanneer je een nieuwe wagen kiest. Vind hem knap als je hem frontaal aankijkt.
                  Jammer dat je er in Belgie zo weinig over hoort of leest. Zou zelfs niet weten waar je een dealer kan vinden. Zou mogen meer op onze wegen te zien zijn...

Comment

Ze hebben betaalbare modellen. Heb ze zelf nog niet van kortbij gezien, maar wel al veel amerikaanse wagens. Persoonlijk verwachtte ik van de kwaliteit van afwerking meer. Mss voor cadillac dat da beter is.

Zo ken ik iemand die al 35 jaar in de USA woont, die,me ooit zei,dat als ge ne Escalade wilt, ge beter de Chevy variant ervan neemt. Buiten de looks zo goed,als identiek voor de helft van de prijs.

Comment

In 2009had ik een Dodge Avenger als huurwagen met een 4 cylinder motor. Qua afwerking binnenin vroeg ik me af of ze geen samenwerking hadden met Kia of zo.

Comment

Iedere echte autoliefhebber weet dat je daarvoor bij sommige Opel dealers moet zijn. (Althans voorlopig nog?)
                        Last edited by ; 31/03/2018, 13:01.

Comment

In 2009had ik een Dodge Avenger als huurwagen met een 4 cylinder motor. Qua afwerking binnenin vroeg ik me af of ze geen samenwerking hadden met Kia of zo.
                          Cadillac zal geen eigen motoren gebruiken wellicht in Europa ? Heb zo'n boekje met daarin 'alle auto 2018' (koop dat alle jaren ipv de vroegere dikke Autotest boeken die jammer genoeg gestopt zijn) maar daar staan enkel de Nederlandse prijzen vermeld. Ligt op een plaatsje waar ik me soms verveel . Had wel al gezien dat ze eigenlijk wel nog mooie auto's in hun gamma hebben waarvan sommige zelfs met 'kleinere' maar goed gepeperde motoren. Cadillac was vroeger wel een 'sjieke' naam toen ik kind was. Vandaar da'k dacht dat ze vrij duur zijn. (en navenante afwerking zouden hebben). Over Chevrolet, vriend van mij kocht in de jaren tachtig een pick up (in feite vrij goedkoop toen), die nu nog rond rijdt. Men zegt altijd dat Chevrolet de meest betrouwbare Amerikaan is. Of dit klopt weet ik niet maar die geraakt niet versleten blijkbaar.

Comment

Het ooit oh zo luxueuze alerikaanse merk drijft steeds meer af naar een wagen voor de gewone man. Beetje zelfde verhaal als Jaguar.
                            Zou er dan zoiets bestaan als de 'gewone-man-auto' ? Hoe ziet dat er uit ? Zal er in de jaren 70 waarschijnlijk anders uitgezien hebben dan nu ?

Comment

Geeuw, herbie.

Comment

Ze hebben betaalbare modellen. Heb ze zelf nog niet van kortbij gezien, maar wel al veel amerikaanse wagens. Persoonlijk verwachtte ik van de kwaliteit van afwerking meer. Mss voor cadillac dat da beter is.

Zo ken ik iemand die al 35 jaar in de USA woont, die,me ooit zei,dat als ge ne Escalade wilt, ge beter de Chevy variant ervan neemt. Buiten de looks zo goed,als identiek voor de helft van de prijs.
                                Chevrolet Suburban begint hier vanaf $ 50200. De Escalade begint vanaf 74.695.
                                Suburban: 355pk en 6speed
                                Escalade: 420pk en 10speed
                                En de Ecalade beschikt standaard ook over surround vision, elektrische 3e zetelrij, verwarmde en geclimatiseerde zetels, magnetic ride, elektrische kofferklep, elektrisch instelbaar stuur met geheugen, verwarmd stuurwiel, lederen zetels ...
                                Wil je dat allemaal op de Suburban moet je naar de Premiere-uitvoering gaan die begint vanaf 69.150. Zo groot is het verschil dus niet.
                                KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

Chevrolet Suburban begint hier vanaf $ 50200. De Escalade begint vanaf 74.695.
                                  Suburban: 355pk en 6speed
                                  Escalade: 420pk en 10speed
                                  En de Ecalade beschikt standaard ook over surround vision, elektrische 3e zetelrij, verwarmde en geclimatiseerde zetels, magnetic ride, elektrische kofferklep, elektrisch instelbaar stuur met geheugen, verwarmd stuurwiel, lederen zetels ...
                                  Wil je dat allemaal op de Suburban moet je naar de Premiere-uitvoering gaan die begint vanaf 69.150. Zo groot is het verschil dus niet.
                                  Dacht thans jaren geleden dat ze meer gelijkaardig liepen en dan nu wss niet meer. Ofwel is het altijd zo geweest. Buiten dat diene dat zei, heb ik er mij niet echt in verdiept.
                                  Maar persoonlijk vind ik de Escalade de prachtigste van alle SUV's.

Comment

Op de één of andere manier moet ik die achterkant vergelijken met een Subaru XV. Of zie ik dat er nu maar alleen in. Voorkant is totaal iets anders natuurlijk maar wel typisch Cadillac.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deGroeneGolf Bekijk Berichten

Zou er dan zoiets bestaan als de 'gewone-man-auto' ?
                                      Ja, en BMW's, zijn die dan nu niet verworden tot nieuwe-Belg-auto?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smellekens P. Bekijk Berichten

Ja, en BMW's, zijn die dan nu niet verworden tot nieuwe-Belg-auto?
                                        op zicht kan je dat niet weten door de donkere folie op de ruiten

Comment

Working...
                                        X