Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Ze waren wel precies het scherm vergeten in het ontwerp en hebben het achteraf gewoon op het dashboard geplakt
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Ze waren wel precies het scherm vergeten in het ontwerp en hebben het achteraf gewoon op het dashboard geplakt
      Is toch bij een hoop andere merken ook.

      Comment


      • #43
        Idd en ik vind dat echt lelijk, alsof ze niet wat extra moeite hadden kunnen doen om dat scherm fatsoenlijk in te werken in het dashboard.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

          Is toch bij een hoop andere merken ook.
          Is al een tijdje bij andere merken ook zo hoor. Voor het eerst sinds zeer lang ziet een dashboard bij Ford tenminste er redelijk uit...

          Comment


          • #45
            Hallo , ik ga mijn vraag hier ook eens posten ivm. de nieuwe Focus 1.5 ecoboost 150 & 182 PK !
            Na weken spelletjes van welles & nietes tussen" vakbladen testen" , dealers & ford Belgie …..Welke motor zit er nu in de nieuwe 1.5 ecoboost ?
            Is het nu een 3 cil of een 4 cil met uitschakeling ?

            Comment


            • #46
              In de Fiesta is het een 1.5 3 cyl met cilinder uitschakeling.
              Zou het niet dezelfde zijn?
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #47
                Hey Gixxer ; Dat hebben ze vandaag bij ford dealer ook gezegd maar gisteren spraken ze anders & heb 2 dagen geleden een mail gehad van ford Belgie & die schrijven dat t een 4 cil zou zijn ….& dan spreek ik nog niet over testverslagen op t net
                Het is een prachtige auto maar een 3 cil met uitschakeling van 1 cil vind ik toch er een beetje over !

                Comment


                • #48
                  Weet enkel dat er een 1.5 3 cil met 200 pk is die sneller is dan de vorige generatie. (Fiesta)
                  Raar dat er daar geen duidelijkheid over is.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • #49
                    Rij-impressie: FORD FOCUS

                    SOLIDE BASISSPELER

                    Voor de nieuwe Focus heeft Ford een compleet nieuw platform ontwikkeld, niet zo modulair als bij sommige andere merken, maar het biedt wel de mogelijkheid om twee verschillende achterassen te gebruiken. Weten ze bij Ford hiermee hun naam hoog te houden?

                    Het vraagt geen kennersoog om in één keer te zien dat de nieuwe Ford Focusanders is dan z'n voor­ganger. Kinetic design heeft plaatsgemaakt voor iets wat ze bij Ford nu 'human centric design' noemen. De neus maakt de nieuwe middenklasser dankzij de kenmerkende grille nog duidelijker herkenbaar als een Ford. Daarachter is alles anders, misschien zelfs een beetje inwisselbaar. Het had ook zomaar uit de koker van BMW, Lexus of Infiniti kunnen komen. De verse midden­klasser is vanaf een leeg vel papier (of waarschijnlijker een leeg beeldscherm) ont­worpen en daarbij hebben de ontwerpers zich duidelijk een aantal vrijheden geper­mitteerd. Dat geldt ook voor het onderstel. De vierde generatie van de Focus staat op een compleet nieuw platform, intern aange­duid als C2. Dit platform is niet zo schaal­baar als we bij de concurrentie zien; het is specifiek voor de compacte middenklasse ontwikkeld, en dus niet voor een volgende generatie Fiesta of Mondeo. Je kunt het nieuwe platform dus verwachten bij aan de Focus verwante modellen als de Kuga­ en C­-Max­ opvolgers.

                    Op basis van het C2­-bouwsysteem kan er lichter en tegelijkertijd veiliger, ruimer en stijver worden gebouwd. En bovendien goedkoper. Net als bij de vorige generatie biedt Ford in de meeste Europese landen een vijfdeurs hatchback en een station­wagon aan. Voor sommige markten komt er ook weer een sedan. En voor wie nog even geduld heeft, wordt er begin 2019 een opgeruigde versie gepresenteerd: de Focus Active. Deze stoere verschijning is herkenbaar aan zwarte randen langs de wielkasten en dorpels, skidplates onder de bumpers en een twee centimeter hoger onderstel.



                    MES IN DE KNOPPENBRIJ

                    Terug naar het nu. Net als de buitenkant is de binnenkant van de Focus helemaal ver­nieuwd. Het dashboard staat wat verder van de inzittenden af, waardoor het aanvoelt alsof je meer ruimte hebt. Verder is het mes in de grote knoppenbrij gezet; veel functies zijn voortaan te bedienen via het centraal touchscreen. Ford heeft daarin maat weten te houden. De airco en het audiosysteem hebben nog fysieke toetsen voor een snelle en eenvoudige bediening. Ook vertrouwd is het instrumentarium, dat gedomineerd wordt door links een grote toerenteller en rechts een grote snelheidsmeter. Veel duidelijker kan het nog altijd niet. Op de materiaalkeuze valt evenmin iets aan te merken. Alles wat je ziet of aanraakt, maakt een prima indruk.

                    De ruimte voorin is dik in orde, ook als je wat langer bent. Aardige details zijn aan weerszijde onderaan de middenconsole de kussentjes waar je je been tegen kunt laten rusten. Jammer is dat de stoelzittingen vrij vlak zijn; we hadden de voorkant iets omhoog willen stellen. Wellicht is dat iets voor een latere update. Verder komt de vrij forse voorruitstijl nogal ver naar achteren, waardoor deze de bestuurder nogal wat zicht beneemt. De wielbasis is met vijf cen­timeter toegenomen, die vooral de been­ ruimte voor de achterpassagiers ten goede komen. Hierdoor kun je iets onderuit zak­ ken en zo de tegenvallende hoofdruimte compenseren. Die is niet echt in overeen­stemming met de norm voor de compacte middenklasse. Waar het wel ruimer is ge­ worden, is in de kofferbak: die is gegroeid van 363 naar 375 liter.

                    Nieuw in de Focus zijn een 1,5­-liter drie­cilinder benzinemotor met 150 of 182 pk
                    en een 120 pk sterke 1,5­-liter viercilinder dieselmotor. De 100 en 125 pk 1,0­-liter driecilinder benzinemotor en de 2,0­-liter 150 pk diesel kennen we al uit de vorige generatie, al zijn ze wel zuiniger en schoner gemaakt om aan de nieuwe emissie­eisen te voldoen. Bij onze eerste kennismaking hebben we zowel met de 182 pk benzine­ motor gereden als met de 125 pk­versie.

                    Het zal weinig verbazing wekken dat die met 182 pk het meest aantrekkelijk is. Dit is in principe een getemperde versie van de motor die we kennen uit de Fiesta ST. Vanaf pak 'm beet 1.800 toeren per minuut reageert die motor lekker gretig op het gas­ pedaal en kun je er rap mee vandoor. De trekkrachtopbouw verloopt mooi eenparig. Je kunt er net zo makkelijk relaxed mee cruisen; dan blijkt de motor opvallend stil. De driecilinder vormt een prettige combi­natie met de handgeschakelde zesbak met z'n korte schakelwegen. Met de 125 pk­ motor kan de Focus eveneens nog altijd prima uit de voeten, en ook hier valt het op hoe goed het Ford is gelukt om hinderlijke geluiden zo veel mogelijk buiten te sluiten. Uniek is dat Ford de driecilindermotoren levert met actieve cilinderuitschakeling om verbruik en uitstoot te reduceren. Dat is qua balans nog best een kunst. Of het werkt, moeten we maar aannemen, we hebben namelijk niet gemerkt dat er een cilinder buitenspel wordt gezet. We voelden geen hinderlijke trillingen of vibraties. En dat is een serieus compliment.



                    ACHTERAS NAAR KEUZE

                    Ford is zich ervan bewust dat het een naam heeft hoog te houden op het gebied van ondersteltechniek. Voor de nieuwe Focus hebben de ingenieurs in Keulen het zichzelf niet makkelijk gemaakt: ze hebben maar liefst twee verschillende achterassen ont­wikkeld. Uiteraard is er een achteras met onafhankelijke wielophanging; die is voor­ behouden aan versies met een potentere motor, althans in het geval van de hatch­ back. De stationcar heeft altijd onafhanke­lijke achterwielophanging, waarbij de schokdempers onder een andere hoek zijn gepositioneerd om een bredere laadvloer te creëren. De lichter gemotoriseerde hatch­backs (1.0 EcoBoost en 1.5 EcoBlue) krijgen voortaan een torsie­as mee. Want zo'n con­structie is goedkoper en lichter. Dat scheelt weer in de strijd tegen de CO2­-uitstoot. Zeker als je bedenkt dat Ford verwacht dat zo'n 80 procent van de hatchbacks met torsie­as wordt uitgerust, zet dat zoden aan de dijk.

                    De 182 pk­-versie waarmee we rijden, heeft de onafhankelijke achterwiel­ ophanging en omdat de auto in dit geval bovendien is uitgerust als ST­-Line, is hij 10 millimeter verlaagd. Het onderstel met z'n adaptieve schokdempers (de achter­dempers reageren op oneffenheden op basis van wat de voordempers voelen) is strak, maar ook uiterst vergevingsgezind. Jagend door attractieve bochten valt op hoe mooi de wielen aan het asfalt blijven, terwijl het overhellen van de koets tot een minimum beperkt blijft. En wanneer de kwaliteit van het wegdek minder wordt, weten veren en dempers die oneffenheden keurig weg te filteren. Hier laat Ford over­ tuigend zien dat het nog altijd in staat is om hoogwaardige ondersteltechniek te ontwik­kelen. Onze verwachtingen waren hoogge­spannen en zijn zeker niet teleurgesteld.

                    Maar ... eigenlijk waren we nog iets nieuws­gieriger naar het onderstel met de torsie­as. Ook die stelt niet teleur. Deze constructie biedt de onderstel­ingenieurs weliswaar iets minder vrijheid, maar mede door de veeropstelling zoals we die kennen van de Fiesta ST (ja, ook die heeft een torsie­as) gaat de auto strak de hoek om. De afstem­ming van veren, dempers en rubbers zorgt voor een stevig en uitgebalanceerd onder­ stel, waarbij het comfort niet uit het oog is verloren. Pas wanneer we op hogere snel­heid op een slecht wegdek de grenzen opzoeken, moet de torsie­as z'n meerdere erkennen in de onafhankelijke achterwiel­ ophanging, maar dat zijn niet bepaald alledaagse omstandigheden. We kennen concurrenten met een onafhankelijke achterasconstructie die het niet zo goed voor elkaar hebben. De stuurinrichting werkt licht, maar geeft meer dan genoeg informatie en precisie, wat bijdraagt aan een stabiel en koersvast rijgedrag.



                    SCHERP WAPEN

                    Al dan niet tegen bijbetaling voorziet Ford de nieuwe Focus van tal van nieuwe comfort­ en veiligheidssystemen. Een aardige is 'MyKey'. Hiermee kun je – wanneer je de auto bijvoorbeeld aan je volwassen kinde­ren uitleent – programmeren dat inkomende telefoontjes worden geblokkeerd, dat de snelheid begrensd is, dat ze assistentie­ systemen niet kunnen uitschakelen en dat de audio­installatie het pas doet wanneer de veiligheidsgordels zijn omgedaan. Uiteraard kan de auto met behulp van de cruisecontrol en de rijbaanassistent level 2 autonoom rijden. Op basis van verkeers­bordherkenning kunnen de koplampen zichzelf alvast richten, bijvoorbeeld als je een rotonde of een bocht nadert. Op een later moment zal de auto ook beschikken over 'Wrong Way Alert', een systeem dat je akoestisch en optisch waarschuwt wanneer je onverhoopt via een afrit een snelweg op dreigt te rijden (en dus aan het spookrijden zou slaan). Met zo'n systeem hebben we bij Bosch al eens kennisgemaakt en dat werkt perfect.









                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50








                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #51
                        Vergelijkingstest Focus - Mégane: [www.largus.fr]







                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #52
                          Doe mij maar de Megane, de nieuwe Focus vind ik maar niks.
                          Was het het vorige model Focus geweest, ik zou twijfelen, want als de Focus ST er met automaat was geweest had ik nu misschien wel met een Focus gereden.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #53
                            Ik vind het een beetje een combinatie van een volvo met een hyunday

                            Ben ook niet helemaal overtuigd maar is afwachteb hoe de rs eruit zal zien. Die 1500 3 cylinder is fantastisch in de fiesta en zeer leuke sound veel leuker dan een viercylinder. Dus het zou niet slecht zijn moest die erin komen


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • #54
                              Ik vind de nieuwe wel iets hebben.
                              Nog maar ene gezien maar heb toch mijn hoofd gedraaid.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • #55
                                +1, Voor mij ook de mooiste hatchback die je momenteel kan kopen.

                                Comment


                                • #56
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #57
                                    NU OOK HOOG ÉN LANG

                                    FORD FOCUS ALS ACTIVE WAGON

                                    De nieuwe Ford Focus was er meteen bij zijn introductie als langere Wagon en als hogere Active, maar de combinatie van die twee kregen we tot nu toe niet te zien. Vandaag komt daar verandering in: dit is de Focus Active Wagon.

                                    De klassieke ophoogbehandeling voor reguliere automodellen vindt zijn oorsprong bij de stationwagens van met name Subaru en Volvo, maar Ford koos er bij de Focus voor om aanvankelijk juist de hatchback als extra stoere Active te presenteren. Met wielkastverbreders in zwarte kunststof, iets meer bodemvrijheid en een andere voor- en achterbumper kreeg de nieuwe Focus vanaf het begin een variant met een enigszins SUV-achtige uitstraling. Ook werd gelijk duidelijk dat de Wagon eveneens als Active verkrijgbaar zou zijn, maar vandaag komen de eerste beelden van die auto pas vrij.

                                    Zand
                                    Veel spannender dan dat is het nieuws helaas niet. Net als de al bekende Focus Active krijgt de Wagon een voor- en achterbumper waarvan de onderzijde is verdeeld over onbespoten plastic en zilvergrijze ‘beschermplaten’, zwarte spatbordranden en speciale 17- of 18-inchwielen. Ook voor de Wagon geldt dat onafhankelijke achterwielophanging standaard is op de Active, waarbij de Wagon ook nog eens anders is vormgegeven om meer ruimte in het bagageruim te genereren. Een ander verschil tussen de reguliere Wagon en de Active Wagon is de extra rijmodus. Behalve Normal, Sport en Eco heeft de iets hogere stationwagen ook een ‘Slippery’-mode voor gladde ondergronden en een heuse Trail mode. In die setting moet de auto eenvoudig rollend te houden zijn als de ondergrond uit bijvoorbeeld zand bestaat. Op de internationale motorenlijst zet Ford dezelfde 1.0- en 1.5-benzinemotoren als bij iedere andere Focus en ook de 2.0 EcoBlue-diesel komt gewoon beschikbaar.

                                    Niet in de VS
                                    Ford heeft de Active-smaak flink te pakken en brengt de laatste jaren van vrijwel ieder nieuw model een hoogpotige versie uit. Ook de sportieve ST-Line en luxueuze Vignale worden vaste waardes binnen het gamma. Leuk weetje: in de VS zou de Focus Active naast de Mustang als enige niet-SUV overblijven op de Ford-prijslijsten, maar die plannen gaan niet door. Ford wilde de Amerikaanse Focus namelijk in China bouwen, maar durft dat met een importheffing van 25 procent op in dat land gebouwde auto’s niet aan.










                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #58








                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #59
                                        Was gisteren op lommel om de fiesta r2 rallycar te testen en de fiesta cup. Heb de baas ford belgie eens gevraagd wat de nieuwe focus rs wordt. Heeft natuurlijk niks gelost. Een
                                        Andere bron beweert dat er een nieuwe focus rs met 4x4 getest is maar afgevoerd voor een hybride versie. Electrisch achter. Dat zou echt zonde zijn natuurlijk. Want hoe moet het dan met de driftfunctie??



                                        Deze stik maakt er nu echt een feest van


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        Comment


                                        • #60
                                           
                                          There are Pretenders among us.....
                                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X