Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rolls-Royce Cullinan (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rolls-Royce Cullinan (2018)

ONGEDULD LEIDT TOT LEKKAGE

VOLOP IN BEELD: ROLLS-ROYCE CULLINAN

Morgen onthult Rolls-Royce de Cullinan. Hoewel het merk de term ‘SUV’ niet in de mond neemt is de Cullinan wel degelijk een hoogpotige. Potentiële klanten in het Midden-Oosten kunnen kennelijk niet wachten tot de nieuwe über-SUV er is, dus is de auto inmiddels volop online te vinden.

Op instagram-pagina's van autohandelaren en -liefhebbers in Saoudi-Arabië en de Emiraten regent het inmiddels foto's van de Cullinan. Het uiterlijk en innerlijk van de auto, dat door de vele teasers en spionagebeelden toch al redelijk te voorspellen was, kent daardoor geen geheimen meer.

Zoals te verwachten oogt de Cullinan om te beginnen als een echte Rolls-Royce, al is die klassieke uitstraling voor traditioneel ingestelde toeschouwers wellicht moeilijk te combineren met de hoge, hatchback-achtige koets. Wat blijft, zijn behalve het imponerende front de naar achteren openende achterportieren. Ze bieden toegang aan een uiterst weelderig interieur dat naar goede Rolls-Royce-traditie is volgestouwd met de fraaiste details van autoland. Nog verder naar achteren is een achterklep uit twee delen te vinden, die net als bij sommige uitvoeringen van de Range Rover is voorzien van een stel extra 'zitjes'.

Voor wie de honger naar de Cullinan zelfs na het zien van deze plaatjes nog niet gestild is, staat nog één onrustige nacht op de agenda. Morgen weten we alles!

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Teleurstellend design.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Zoals verwacht, stoer, luxueus en vooral duur!

Comment

Dat moet zo goed rijden met die V12.
            Een mooi zilver kleur zou hem wel goed doen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

VERHEVEN

DÍT IS DE ROLLS-ROYCE CULLINAN

Na een gevoelsmatig eindeloze teasercampagne heeft Rolls-Royce het doek getrokken van misschien wel zijn meest controversiële model tot op heden. We presenteren: de Cullinan.

De tijd dat de wereld met gefronste wenkbrauwen keek naar SUV's van een fabrikant als Porsche is al even definitief voorbij. Maserati heeft de Levante, Jaguarde F-Pace, Lamborghini de Urus en zelfs het statige Bentley heeft met de Bentaygaeen SUV in zijn leveringsgamma. Het is - als het aan Rolls-Royce ligt - vooral die laatste hoogpotige waarvan zijn laatste uurtjes op de premiumtroon hebben geslagen. Drie jaar geleden kondigde het merk de komst van een SUV aan en vandaag stelt Rolls-Royce de Cullinan aan de wereld voor, ogenschijnlijk het neusje van de SUV-zalm.

Groots
              De rond Rolls-Royce' nieuwe modulaire aluminium spaceframe gebouwde Cullinan is een maar liefst 5,34 meter lange, 2,16 meter brede en 1,84 meter hoge vier- óf vijfzits-SUV die zich wat afmetingen betreft direct boven aan de SUV-top positioneert. De auto is niet alleen 34 centimeter langer dan een Range Rover, maar zelfs nog 14 centimeter langer dan een Range Rover met verlengde wielbasis. Ook de 5,13 meter lange Bentley Bentayga moet zijn meerdere erkennen in de SUV die Rolls-Royce ongetwijfeld sloten met geld in het laatje gaat brengen. Ter illustratie: de buitenissig brede Hummer H1 is slechts 4 centimeter breder dan de Cullinan. Tussen de wielen bevindt zich een afstand van 3,3 meter, 30 centimeter meer dan bij de Bentayga en 18 centimeter meer dan bij de verlengde Range Rover. Cullinan-broer Phantom is in elk opzicht overigens langer dan de Cullinan. Het totaalgewicht ligt op een - zeker als je in gedachten houdt wat er voorin de neus ligt - voor dit segment niet eens achterlijk hoge 2.660 kilo. Standaard staat de Cullinan op 22-inch lichtmetaal.

De enorme buitenmaten van de Cullinan zorgen natuurlijk voor een zee aan interieurruimte. Achterin kun je in de vijfzitter 526 liter aan bagage kwijt, iets minder dan de 550 liter die de Range Rover LWB kan meezeulen. Met de achterbank neergeklapt kun je tot 1.930 liter aan spul meebrengen. In de vierzitsversie is de bagageruimte 600 liter groot; hierbij valt er niets weg te klappen. Hierover later meer.

Comment

Comment

Bron: [www.rolls-roycemotorcars.com]

Comment

Zie op Facebook vooral negatieve reacties op het design. Was ook zo bij de Bentley Bentayga, maar we weten ondertussen dat dit het best verkopende model is en zo zal het ook bij RR gaan. Die gaan de deur uitvliegen.

Comment

Comment

pff, zullen serieus wat uren in kruipen om om te bouwen naar lichte vracht ..

Comment

Mocht ik tot de 1% behoren... ik had al enen besteld... Zeker weten. Echt mooi is 't ie niet. Maar de beste sex die ik ooit had was ook niet met het mooiste meisje.
                          Als enige auto onbruikbaar, maar als 1% ter koop je er natuurlijk nog 1 of meerdere voertuigen bij, een Rangeke voor de stad of zo

Comment

Hier kan Bentley nog wat van leren, qua design. Dit is spot on.

Comment

Lijkt wel een model uit een B-animatiefilm. Ik veronderstel dat de twee draaiende achter stoeltjes voor bewapende lijfwachten dienen? Zij kunnen dan wel niet het "prachtige analoge klokje" lezen dat dan nog mottig uit het midden staat.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa
                                Lijkt wel een model uit een B-animatiefilm. Ik veronderstel dat de twee draaiende achter stoeltjes voor bewapende lijfwachten dienen? Zij kunnen dan wel niet het "prachtige analoge klokje" lezen dat dan nog mottig uit het midden staat.
                                Gezijt niet alleen die dat denkt.

Adam from Carwitter decided to put the audio track from the The Simpsons’ Canyonero fake SUV ad over factory B-roll footage of the 2019 Rolls-Royce Cullinan super SUV and it’s pretty funny.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                  Hier kan Bentley nog wat van leren, qua design. Dit is spot on.
                                  Bank achteruit en geen kus van de juffrouw.

Comment

Nu zal de The Queen toch eindelijk haar oud voertuig inruilen voor zo'n exemplaar ? Is alles wat ze nodig heeft, hogere zit, makkelijke instap, plaats voor een rollaterke in de koffer en champagne in de middenconsole. Of wacht ze nog even op de LWB ?

Los daarvan vind ik dat er wel één en ander verloren gaat door hem in het rood voor te stellen. Als je die foto ziet in het donkergrijs met die chrome velgen heeft die toch een andere uitstraling dan in het rood met zwarte velgen. Niet dat ik zo fan ben van chrome, maar een Rolls in flashy kleur en zwarte velgen vind ik niet erg bij het imago passend. Maar wellicht mikken ze meer op de nouvelle riche, gekleed in maatpak met Nikes eronder ​​​​​​​

Comment

Het zou mij verwonderen dat The Queen in zoiets gaat rondrijden, een Range Rover LWB is veel stijlvoller. Laat deze maar in het Midden-Oosten of Rusland.

Comment

De Queen is Range - Bentley minded, dat komt nooit in huis.

Comment

Working...
                                        X