Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x5 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    NIEUWE X5 AAN DE STEKKER

    BMW XDRIVE45E IPERFORMANCE GEPRESENTEERD

    Ook van de vorige generatie X5 was een plug-in leverbaar, de xDrive40e iPerformance. Waar bij die versie de verbrandingsmotor een viercilinder was, doet bij deze nieuwe xDrive45e iPerformance een geblazen zes-in-lijn benzinemotor dienst als krachtcentrale. Het blok levert 286 pk en is gekoppeld aan een 112 pk sterke elektromotor waarmee het gecombineerd vermogen op 394 pk en 600 Nm komt te liggen. Het geheel is gekoppeld aan een achttrapsautomaat die het vermogen over alle vier de wielen verdeelt.

    De X5 xDrive45e iPerformance is in staat om in 5,6 tellen vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Ter vergelijking: de al aangehaalde plug-in versie van de vorige X5 had daar 6,8 seconden voor nodig. De topsnelheid van deze nieuwe stekker-X5 ligt in elektrische modus op 140 km/h, 20 km/h hoger dan die van z'n voorganger. Interessanter en relevanter is de elektrische actieradius: die ligt nu op 80 kilometer. De vorige X5-met-stekker kwam zo'n 30 kilometer ver op een lading. De 'reguliere' topsnelheid ligt op 235 km/h.
    Woehoe!! eindelijk een acceptabelere range... en een 6-cilinder

    En nu nog maar te hopen dat het ook voor Michel 1 in 2020 als een hybrid blijft beschouwd worden...

    Heeft 49gr/CO2, maar ja...
    Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

    Comment


    • #22






      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten

        Woehoe!! eindelijk een acceptabelere range... en een 6-cilinder

        En nu nog maar te hopen dat het ook voor Michel 1 in 2020 als een hybrid blijft beschouwd worden...

        Heeft 49gr/CO2, maar ja...
        Kans niet onbetstaande... 2 vereisten:

        - < of = 50 gr CO2: ik zie het niet staan, maar als jij zegt dat het 49 is voldoet hij in elke geval.
        - De befaamde 0,5 kwh/100kg. Pak voor deze toch maar zeker 2.300 kg (huidige is 2.265kg) dan moet je 11,5 KWH batterij hebben. Dat zal hij normaal zeker hebben. Met overschot, de vorige had 9 KWH, maar voor deze range ga je zeker meer dan 11,5KWH moeten hebben.

        Kans dus groot.

        Hopen dat deze drive train, of nog iets verbeterd, binnen paar jaar ook in de nieuwe X6 komt te zitten.
        Last edited by Yves_0016; 07/09/2018, 13:08.

        Comment


        • #24
          Deze typische “voorwendselwagen” wordt vroeg of laat uitgesloten van de subsidiëring. De Staat heeft het begrepen...
          Het zou volstaan dat de hybrides op een rit van 200 kms worden geëvalueerd, en de feest eindigt !

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

            Kans niet onbetstaande... 2 vereisten:

            - < of = 50 gr CO2: ik zie het niet staan, maar als jij zegt dat het 49 is voldoet hij in elke geval.
            - De befaamde 0,5 kwh/100kg. Pak voor deze toch maar zeker 2.300 kg (huidige is 2.265kg) dan moet je 11,5 KWH batterij hebben. Dat zal hij normaal zeker hebben. Met overschot, de vorige had 9 KWH, maar voor deze range ga je zeker meer dan 11,5KWH moeten hebben.

            Kans dus groot.

            Hopen dat deze drive train, of nog iets verbeterd, binnen paar jaar ook in de nieuwe X6 komt te zitten.
            Het is 49 gram, maar geen WLTP-grammen maar NEDC 2.0. Voorlopig dus ok, maar of dat zo gaat blijven ..

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

              Kans niet onbetstaande... 2 vereisten:

              - < of = 50 gr CO2: ik zie het niet staan, maar als jij zegt dat het 49 is voldoet hij in elke geval.
              - De befaamde 0,5 kwh/100kg. Pak voor deze toch maar zeker 2.300 kg (huidige is 2.265kg) dan moet je 11,5 KWH batterij hebben. Dat zal hij normaal zeker hebben. Met overschot, de vorige had 9 KWH, maar voor deze range ga je zeker meer dan 11,5KWH moeten hebben.

              Kans dus groot.

              Hopen dat deze drive train, of nog iets verbeterd, binnen paar jaar ook in de nieuwe X6 komt te zitten.
              Introducing the BMW X5 xDrive45e iPerformance With 390 HP / 442 LB-FT
              Last edited by Beefcake; 07/09/2018, 14:16.
              Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                Deze typische “voorwendselwagen” wordt vroeg of laat uitgesloten van de subsidiëring. De Staat heeft het begrepen...
                Het zou volstaan dat de hybrides op een rit van 200 kms worden geëvalueerd, en de feest eindigt !
                De "nieuwe regels" zijn er al en deze wagens blijven gewoon fiscaal super interessant. Kleiner of gelijk aan 50gr CO2 en 0,5KWH/100kg gewicht wagen zal vanaf 2020 de norm zijn voor de wet, maar ook op de markt zal deze norm tegen dan vlot gehaald worden. Deze X5, allicht ook de nieuwe X6, de Cayenne, de Panamera, Audi Q7 en anderen (Volvo en MB zullen ook snel volgen). Tot spijt van wie het benijdt: het gaat gewoon verder.

                Ik heb persoonlijk een verbruik van minder dan 5L alles door mekaar met mijn 740e (14K km in 10 maand inclusief een reis van 3K km naar het zuiden van Frankrijk volledig op de ICE). Ik rij (bijna) alles op de stekker: heen en terug naar school kids, heen en terug opvang kids, heen en terug naar hobby's kids, heen en terug naar fitness, heen en terug naar winkels, heen en terug naar alles in of rond Stad A'pen. Alles lukt mooi met de ongeveer 30km elec range die ik heb. Het gebeurt dat mijn ICE tot een maand gewoon niet gebruikt wordt. Moest mijn moeder niet aan de zee wonen en ik om de 2 à 3 week-ends naar de zee rij zou ik nog veel minder de ICE gebruiken). Al veel CO2 uitgespaard (evanals veel BIV, rijtaks en VAA uitgespaard! ).

                Wat niet weg neemt dat 150-200 km range + een ICE idd ideaal zou zijn. Ik heb nog wat jaren maar de 740e te gaan, ik kijk uit naar wat de Porsche Taycan concreet zal zijn (range en laadmogelijkheden en -snelheid) om eventueel full EV te gaan, anders wordt het toch weer een plug in die op dat moment aan de normen zal voldoen.
                Last edited by Yves_0016; 07/09/2018, 14:44.

                Comment


                • #28
                  .
                  Last edited by Yves_0016; 07/09/2018, 14:32.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten

                    Het is 49 gram, maar geen WLTP-grammen maar NEDC 2.0. Voorlopig dus ok, maar of dat zo gaat blijven ..
                    Ai, dat kan idd nog veranderen. En er is maar 1 gram marge. Vanaf 51 gr kunnen ze deze best gewoon niet invoeren in BE, want ze gaan er toch gene kwijt geraken...

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

                      Ai, dat kan idd nog veranderen. En er is maar 1 gram marge. Vanaf 51 gr kunnen ze deze best gewoon niet invoeren in BE, want ze gaan er toch gene kwijt geraken...
                      Toont wel aan hoe artificieel het voordeel toegekend wordt...

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                        Toont wel aan hoe artificieel het voordeel toegekend wordt...
                        Neen, toont vooral aan hoe oneerlijk de regels zijn... Een wagen met 52gr CO2 die een plug in hybride is wordt 150% meer belast dan een diesel of benzine met 51 gr CO2... Hoe leg je dat uit? Uitstoot is uitstoot. Of je neemt de nieuwe WLTP aan, en dan belast je iedereen gelijk gebaseerd op de norm (diesel, benzine, plug in hybrid of hybrid), of je neemt het niet aan en dan belast je iedereen op een andere basis. Maar je aanvaardt niet de norm voor alles, behalve één specifiek type van wagen. Dat is bull shit.

                        Comment


                        • #32
                          De grootste zever is dat het een harde lijn is. Het verschil tussen 50 en 51 gram co2 is zo absurd groot, dat is niet logisch. Soms hangt het gewoon af van de velggrootte. En dan legt die met 50 gram co2 achteraf een grotere velg en dan is het helemaal absurd.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

                            Neen, toont vooral aan hoe oneerlijk de regels zijn... Een wagen met 52gr CO2 die een plug in hybride is wordt 150% meer belast dan een diesel of benzine met 51 gr CO2... Hoe leg je dat uit? Uitstoot is uitstoot. Of je neemt de nieuwe WLTP aan, en dan belast je iedereen gelijk gebaseerd op de norm (diesel, benzine, plug in hybrid of hybrid), of je neemt het niet aan en dan belast je iedereen op een andere basis. Maar je aanvaardt niet de norm voor alles, behalve één specifiek type van wagen. Dat is bull shit.
                            een diesel of benzine met 52 gr/km ? Met pedalen dan ?

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              De grootste zever is dat het een harde lijn is. Het verschil tussen 50 en 51 gram co2 is zo absurd groot, dat is niet logisch. Soms hangt het gewoon af van de velggrootte. En dan legt die met 50 gram co2 achteraf een grotere velg en dan is het helemaal absurd.
                              en dan zich verbazen dat de constructeurs foefelen...

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten

                                Het is 49 gram, maar geen WLTP-grammen maar NEDC 2.0. Voorlopig dus ok, maar of dat zo gaat blijven ..
                                Vanwaar deze uitspraak?

                                In mijn hierboven geposte overzicht van de nieuwe X5 45e staat:

                                "The values of fuel consumption, CO2 emmissions, and energy consumption shown were determined according to the European Regulation (EC) 715/2007 in the version applicable at the time of type approval. The figures refer to a vehicle with basic configuration in Germany and the range shown considers optional equipment and the different size of wheels and tyres available on the selected model. The values of the vehicles marked with (*), are already based on the new WLTP regulations and are translated back into NEDC-equivalent values in order to ensure the comparison between the vehicles. With respect to these vehicles, for vehicle-related taxes and other duties based (at least inter alia) on CO2-emissions the CO2 values may differ to the values stated here."

                                Lijkt mij toch reeds WLTP resultaten te zijn. Zelfs met de configuratie van velgen en banden zoals getoond op het model?

                                (Hoewel ik niet begrijp wat ze met die laatste zin bedoelen?
                                "With respect to these vehicles, for vehicle-related taxes and other duties based (at least inter alia) on CO2-emissions the CO2 values may differ to the values stated here." )

                                't zijn kleine lettertjes voor iets hé :-)
                                Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten

                                  Vanwaar deze uitspraak?

                                  In mijn hierboven geposte overzicht van de nieuwe X5 45e staat:

                                  "The values of fuel consumption, CO2 emmissions, and energy consumption shown were determined according to the European Regulation (EC) 715/2007 in the version applicable at the time of type approval. The figures refer to a vehicle with basic configuration in Germany and the range shown considers optional equipment and the different size of wheels and tyres available on the selected model. The values of the vehicles marked with (*), are already based on the new WLTP regulations and are translated back into NEDC-equivalent values in order to ensure the comparison between the vehicles. With respect to these vehicles, for vehicle-related taxes and other duties based (at least inter alia) on CO2-emissions the CO2 values may differ to the values stated here."

                                  Lijkt mij toch reeds WLTP resultaten te zijn. Zelfs met de configuratie van velgen en banden zoals getoond op het model?

                                  (Hoewel ik niet begrijp wat ze met die laatste zin bedoelen?
                                  "With respect to these vehicles, for vehicle-related taxes and other duties based (at least inter alia) on CO2-emissions the CO2 values may differ to the values stated here." )

                                  't zijn kleine lettertjes voor iets hé :-)
                                  Het belangrijkste heb je niet in het vet gezet, namelijk:

                                  and are translated back into NEDC-equivalent values
                                  Dus die 49 is NEDC 2.0, gebaseerd op WLTP. Maar die waarde geven ze niet.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Wanneer de RDE-testen zullen uitgevoerd worden zullen de echte WLTP waarden blijken. Op dat ogenblik (na 2020 dus) zullen wij weten of er nog een afwijking overblijft tussen de gecalculeerde NEDC 2,0 en de ware WLTP.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Vandaag al eens ff mijn neus aan het venster gestoken bij een dealer, maar die weten uiteraard niets meer dan wat wij nu weten. Of ze mogen het nog niet vertellen Eind november staat de X5 wel in de showroom, dan wel al eens gaan bekijken.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

                                        Is inderdaad echt snel, en vond de huidge echt de mooiste generatie...

                                        Nieren zijn er echt over... Persoonlijk zijn ze bij de X3 al op het randje... En hier er echt over...

                                        Voor de rest ziet hij er wel goed uit
                                        Idd de nieren zijn geen subtiele toevoeging meer, de X3 is mooier.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

                                          Idd de nieren zijn geen subtiele toevoeging meer, de X3 is mooier.
                                          De nieuwe X3 kom je ondertussen regelmatig tegen, en persoonlijk is hij voor me echt geslaagd

                                          Comment

                                          Working...
                                          X