Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x5 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    X5 is zijn karakteristieke achterkant verloren door het nieuwe design van de achterlichten. Bij de X3 is dat ook, maar komt minder ingrijpend over. (Die is nu zo groot geworden dat het bestaansrecht van de X5 eerder noodzaak is omdat er voordien al een X5 was.)
    Als dit de nieuwe designtaal van BMW is, dan zullen we er moeten aan wennen. Bij Mercedes geven ze de achterlichten bij de recente modellen ook een heel andere vorm.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten

      Dus die 49 is NEDC 2.0, gebaseerd op WLTP. Maar die waarde geven ze niet.
      klopt idd dat het WTLP vertaald naar NEDC 2.0 is.

      Als ik me daar wat meer in verdiep (source: http://wltpfacts.eu/nedc-value-car-increased/

      dan lees ik toch dat normaal gezien de vertaling van WTLP naar NEDC resulteert in hogere NEDC grammen vergeleken met WTLP.

      CO2 targets that car manufacturers have to meet by 2021 are based on the old NEDC test, the so-called New European Driving Cycle. From the introduction of the new Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) in September 2017, the WLTP-CO2 values will be translated back to NEDC-equivalent values to monitor compliance against the CO2 targets set by the European Union.

      A ‘correlation exercise’ was carried out by the European Commission to determine how the values for new cars measured on the WLTP cycle will be translated back to NEDC equivalent values for monitoring against the EU CO2 targets. These correlated NEDC values will either be calculated using a correlation simulation tool or based on the results of physical NEDC test.

      The correlation tool has limitations that may result in higher NEDC-CO2 values. If the correlation tool does not confirm a manufacturer’s declared CO2 value or the tool is not able to deal with specific technologies, CO2 values from the correlation exercise can be replaced by physically measured values using NEDC.

      However, since this will be an updated version of NEDC (with tightened test set-up conditions), new cars that are type-approved under WLTP will have WLTP-CO2 values as well as higher (updated) NEDC-CO2 values compared to the current NEDC.
      Mijn simpel verstand zegt dan dat die 49gr in NEDC (waarschijnlijk) de hoogste waarde zal zijn, gezien ze gebaseerd zijn op WLTP en terugvertaald naar de (hogere) NEDC waarden?

      Of sla ik hier de bal volledig mis?
      Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten

        Mijn simpel verstand zegt dan dat die 49gr in NEDC (waarschijnlijk) de hoogste waarde zal zijn, gezien ze gebaseerd zijn op WLTP en terugvertaald naar de (hogere) NEDC waarden?

        Of sla ik hier de bal volledig mis?
        Eerlijk gezegd is dat de eerste keer dat ik zoiets lees. Normaal denk je toch dat een tussenfase dient om de overgang niet te groot te maken, dus om de stijging te beperken. Ik denk dat we zullen moeten afwachten tot de definitieve cijfers uitkomen, zowel NEDC 2.0 als WLTP.

        Comment


        • #44
          Trouwens, nu bv ook de e-tron voorgesteld is staat deze toch nog altijd bovenaan mijn lijstje. Ben nog niet voldoende overtuigd door de nieuwe elektrische wagens.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Trouwens, nu bv ook de e-tron voorgesteld is staat deze toch nog altijd bovenaan mijn lijstje. Ben nog niet voldoende overtuigd door de nieuwe elektrische wagens.
            Als'm betaalbaar is...

            Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

            Comment


            • #46
              Wat is betaalbaar ? Als een M40i of een SQ5 betaalbaar zijn, is een e-tron dat ook gelet op de lage taksen

              Comment


              • #47
                Ik bekijk het idd vanuit mijn vennootschap, en dan moet je alles bij elkaar zien en dan kan zo'n X5 relatief betaalbaar zijn (vergeleken met andere wagens die ook mijn voorkeur genieten).

                Comment


                • #48
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #49






                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      Ik bekijk het idd vanuit mijn vennootschap, en dan moet je alles bij elkaar zien en dan kan zo'n X5 relatief betaalbaar zijn (vergeleken met andere wagens die ook mijn voorkeur genieten).
                      zal weer afhangen van wat vadertje staat gaat doen met de referentie van 50gr / CO2.

                      Want nu is het (tot finaal bevestigd door BMW) een auto met 50gr/CO2, maar als morgen de regering beslist om de referentiewaarde (zoals ze met de berekening voor VAA doen) voor Hybrides 1 gram te verlagen, dan is het plots echt niet meer betaaldbaar, want dan wordt'm aan de 40i getaxeerd... (BMW X5 xDrive40i(3)*: CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 200–193)

                      dus weer opnieuw koffiedik kijken wat de overheid zal doen... (zeker nu er weer zo'n klimaatrapport van de VN is gekomen...
                      Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten

                        zal weer afhangen van wat vadertje staat gaat doen met de referentie van 50gr / CO2.

                        Want nu is het (tot finaal bevestigd door BMW) een auto met 50gr/CO2, maar als morgen de regering beslist om de referentiewaarde (zoals ze met de berekening voor VAA doen) voor Hybrides 1 gram te verlagen, dan is het plots echt niet meer betaaldbaar, want dan wordt'm aan de 40i getaxeerd... (BMW X5 xDrive40i(3)*: CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 200–193)

                        dus weer opnieuw koffiedik kijken wat de overheid zal doen... (zeker nu er weer zo'n klimaatrapport van de VN is gekomen...
                        Klopt (en tot nu toe is het zelfs 49gr/CO2 voor de nieuwe hybride X5 dacht ik). Maar ze gaan telkens wel met een overgangsmaatregel werken, dus het moment van bestellen zal belangrijk zijn.

                        Comment


                        • #52
                          VOOR WIE NIET KAN WACHTEN

                          BMW X5 KRIJGT M PERFORMANCE PARTS

                          BMW stelt een hele rits M Performance Parts beschikbaar voor de nieuwe X5. Een X5 M is er nog niet, maar met deze accessoires kun je natuurlijk wel al lekker doen alsof je er wél al eentje hebt.

                          BMW heeft een uitgebreid pakket accessoires ontwikkeld voor de X5, sportief ogende aankleding die onder het M Performance Parts-label wordt geschaard.

                          In de catalogus staan zaken als uit koolstofvezel vervaardigde inzetstukjes voor op de hoeken van de bumper, extra inzetstukjes voor ín de onderste grille en ook een uitgebreide set lichtmetalen wielen is beschikbaar. Je kunt kiezen uit exemplaren met een diameter van 20 inch, al staan ook 21- en 22-inchwielen op de bestellijst. Zaken als de spiegelkappen en de zijskirts zijn ook uit CFRP te vervaardigen. Ook de achterbumper is aan te kleden met M Performance Parts. Op deze foto's zien we onder andere een uit CFRP vervaardigde diffuser. Verder zijn er ook daadwerkelijk prestatieverhogende zaken leverbaar. 19-inch remschijven die horen bij het M Performance-remsysteem zijn als optie leverbaar. Vanbinnen valt de werkplek aan te kleden met een stuur met middenmarkering en zijn veel zaken af te werken met koolstofvezel en/of alcantara.















                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #53
                            Blijkbaar wel wat issues met de achterzetels...

                            Zitten kreukels in het leder en het officiële antwoord van BMW is dat het 'by design is om ze comfortabeler te maken.


                            Vraag me af wie dit hier zou aanvaarden??

                            Ik alvast niet.
                            moest ik ooit ene bestellen, dan gaat dat op papier en gehandtekend dat als hij zo aankomt, ik hem niet moet hebben...

                            Wa is da nu voor een kwaliteit voor een auto van 80K...

















                            Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                            Comment


                            • #54
                              Dat ziet er idd niet uit Die 'premioem' merken zijn voor niks beschaamd. Kan ervan meespreken bij MB
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #55
                                Met stoffen zetels bestellen en naplaatsten van leder door bv. ICT in Lier. Heb je nog een grotere keuze in kleuren op de koop toe.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                                  Met stoffen zetels bestellen en naplaatsten van leder door bv. ICT in Lier. Heb je nog een grotere keuze in kleuren op de koop toe.
                                  En het voordeel dat je er geen last van hebt in je VAA

                                  Comment


                                  • #57
                                    VAN ALLE MARKTEN THUIS

                                    BMW X5

                                    Met een ruimer interieur, een beter onderstel, een hele reeks assistentiesystemen en nieuwe motoren verschijnt de vierde generatie van de BMW X5 aan de start. En die blijkt zich nu zelfs in het terrein thuis te voelen.

                                    Alleen onder druk komen diamanten tot stand. In dat opzicht waren de omstandigheden ideaal bij de ontwikkeling van de nieuwe BMW X5. Het lucratieve segment van de grote SUV’s heeft in de afgelopen 20 jaar heel wat nieuwkomers mogen verwelkomen. Daarbij is de X5, die ooit een koppositie had, wat op de achtergrond geraakt. Dat wil niet zeggen dat de concurrentie hem in het stof heeft laten bijten, maar qua comfort en ruimteaanbod hebben andere modellen allang een voorsprong gepakt. En dan is er nog de Porsche Cayenne, die de X5 qua rijdynamiek heeft weten te overtreffen. Dat laten ze in München natuurlijk niet op zich zitten. Zodoende is de vierde generatie flink gegroeid. In de VS, waar hij ook wordt gebouwd, wordt zo'n bakbeest nog altijd doodleuk een midsize-SUV genoemd. Aan onze kant van de Atlantische Oceaan wordt het met deze auto van ruim twee meter breed wat krapjes op de weg. Daar hebben we bij deze eerste kennismaking op de brede provinciale wegen ten noorden van Atlanta echter geen last van. Mede omdat de nieuwkomer verrassend lichtvoetig aanvoelt. Vooral aan de achterzijde, want de achterwielen draaien nu maximaal drie graden mee. Dat is geen primeur, maar bij deze BMW voel je het systeem wel heel goed werken.

                                    OUDE BEKENDE

                                    De zescilinder lijnmotor is eigenlijk een oude bekende. De ingenieurs hebben hem echter klaargestoomd voor het huidige emissietijdperk. Hij voldoet nu aan de norm Euro 6d-Temp. Dat verandert weinig aan het verbruik en het vermogen. Daar hoefde echter ook weinig aan te veranderen. Deze motor behoort nog altijd tot de top in zijn segment. Hij heeft bijvoorbeeld helemaal geen tijd nodig om op stoom te komen, hij gaat gelijk als de brandweer. En dan dat geluid, heerlijk!

                                    Het samenspel tussen de motor en de ZF-achttrapsautomaat verloopt nu nog soepeler. Dankzij een slim technisch trucje schakelt het systeem nu nog verfijnder en sneller. Waarom de ingenieurs van BMW hun pijlen hierop hebben gericht? Geen idee, want eigenlijk viel er al niets aan te merken op deze combinatie. Kritiek was er tot nu toe vooral op het onderstel. De X5- dempers waren tot op heden altijd wat te straf afgesteld. En de kolos heeft alleen luchtvering op de achteras. Bij de vierde generatie kun je nu tegen meerprijs ook luchtvering laten monteren op de vooras. Dat maakt deze auto merkbaar comfortabeler; vooral in de Comfort-modus zweef je welhaast over de weg. En zelfs in Sport-modus wordt het onderstel van de nieuwe X5 niet overdreven stug. Standaard krijgt deze auto echter ‘slechts’ een adaptief onderstel mee.

                                    DAPPER VOORTPLOEGEN

                                    Helemaal nieuw is het offroad-pakket. Met behulp van de luchtvering kun je de bodemspeling nu met 40 millimeter vergroten. Bovendien zijn er nu verschillende rijmodi voor verschillende soorten ondergrond. Sneeuw, modder, rotsen: je hoeft alleen maar de bijpassende rijmodus te selecteren en de X5 ploegt dapper voort. En dat kan nu naar plekken waar je tot op heden niets te zoeken had met een X5. Zo capabel in het terrein was een BMW nog nooit, maar je kunt er natuurlijk ook gewoon de kinderen mee naar school brengen, waarvoor je de X5 ook kunt laten voorzien van een derde zitrij. De nieuwe generatie is beschikbaar in twee uitrustingsvarianten, de xLine en de M Sport. De xLine is geschikter voor het terrein, terwijl het M Sport-pakket de X5 logischerwijs wat dynamischer maakt.

                                    BESCHERMENGELEN

                                    Over het aantal beschermengelen aan boord hoef je je geen zorgen te maken, want de X5 is nu volgepakt met tal van assistentiesystemen. Een fileassistent, een spoorassistent, een stuurassistent, het is allemaal aan boord. Ledverlichting behoort nu tot de standaarduitrusting, de xenonverlichting is verleden tijd. Wie nog meer wil zien in het donker, kan kiezen voor het optionele laserlicht, dat tot een afstand van 500 meter moet kunnen verlichten. De X5 krijgt tevens de nieuwe Live Cockpit Professional mee. Die bestaat uit twee 12,3-inch displays die naast elkaar zijn geplaatst. Het centrale display is, geheel volgens de traditie van het merk, naar de bestuurder gedraaid.

                                    Alle zaken bedien je via de bekende iDrive-knop, inmiddels alweer van de zevende generatie. De bediening doet snel vertrouwd aan, een goede zaak.










                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #58










                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #59
                                        Ferme bak!
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #60
                                          Wel stukske duurder dan vorig model...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X