Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x5 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bmw x5 (2018)

    NIEUWE BMW X5 IS TE VROEG

    Zeer binnenkort presenteert BMW een hagelnieuwe X5. Helaas voor het merk is die vierde generatie nu te vroeg op internet verschenen.

    Veel 'lekkage' vandaag. Dankzij het Russische Autoreview kunnen we nu de nieuwe X5 nu al in zijn geheel bekijken. Eerlijk is eerlijk: voor een enorme verrassing zorgen deze foto's niet. Eerdere spionagefoto's gaven al een vrij nauwkeurig beeld van de nieuwe X5, een auto die geen wereldschokkend nieuw ontwerp krijgt.

    De 'holle' achterlichtunits vallen op en de grille in de neus lijkt aanzienlijk te groeien. De tevens nog te presenteren grote broer van de X5, de X7, krijgt eveneens dergelijke enorme nieren aan de voorzijde.

    BMW plaatst de vierde generatie X5 op zijn modulaire CLAR-basis, een platform dat niet alleen al door de huidige 5- en 7-serie, maar straks ook door de nieuwe 3-serie zal worden gebruikt. Wat formaat betreft lijkt de auto niet al te veel te gaan groeien.

    De huidige derde generatie X5 werd in augustus 2013 voor het eerst geproduceerd en daarmee is de SUV momenteel nog geen vijf jaar oud. Ter vergelijking: de eerste en de tweede generatie X5 hielden het respectievelijk zeven en zesenhalf jaar vol. De productie van de nieuwe X5 zal hoogstwaarschijnlijk weer plaatsvinden in het Amerikaanse Spartanburg. De X5 krijgt op termijn een nieuwe X6-broer en BMW voegt zelfs spoedig een X7 aan de X-familie toe.

    Bron: Autoweek




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2


    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Waarom zo snel?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Thompson Bekijk Berichten
          Waarom zo snel?
          Is inderdaad echt snel, en vond de huidge echt de mooiste generatie...

          Nieren zijn er echt over... Persoonlijk zijn ze bij de X3 al op het randje... En hier er echt over...

          Voor de rest ziet hij er wel goed uit

          Comment


          • #6














            Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

            Comment


            • #7




              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Verkoop top 5 grote premium SUV, 2017, Europa:

                1 BMW X5 34.641 37.097 -7%
                2 Volvo XC90 30.367 35.471 -14%
                3 Audi Q7 30.351 33.358 -9%
                4 Mercedes-Benz GLE 26.519 29.923 -11%
                5 Range Rover Sport 26.052 28.304 -8%
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Ze zullen dan toch ook wel met een deftige plug-in hybride moeten komen of de Q7 gaat hen grandioos voorbij. Mijne baas zei me gisteren nog dat eind van het jaar wss de Q7 wordt besteld om zijne X5 plug-in te vervangen. Is nu zijne 3de BMW. Bij de vorige 2 uiterst tevreden, maar deze is helemaal gene favoriet.

                  Comment


                  • #10
                    Nog altijd een kofferklep in 2 delen...bij Audi lukt dit toch, niet gemakkelijk als je iets diep in de koffer wil leggen of nemen.

                    Voor de rest alles dik in orde

                    Comment


                    • #11
                      Ziet er niet slecht uit. Hoeveel zal dat kosten? Rap 70.000?

                      Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Gisteren lekte de auto al het internet op, maar nu heeft ook BMW zelf het doek verwijderd van de compleet nieuwe vierde generatie X5.

                        De uitgaande X5 was geen lange carrière beschoren. Waar generatie één en twee het allebei zo'n zeven jaar volhielden, wordt de showroomplaats van de in 2013 voor het eerst geproduceerde derde X5 in november dit jaar ingevuld door deze compleet nieuwe, vierde generatie X5.

                        Designtechnisch zal de nieuwe X5 niet voor een enorme schokgolf zorgen. De SUV, waarmee BMW auto's als de Mercedes-Benz GLE-klasse, Audi Q8 en VolkswagenTouareg op de korrel heeft, is namelijk in elk opzicht herkenbaar als X5. Opvallende nieuwigheden zijn de 'holle' led-achterlichtunits en de ogenschijnlijk kolossale grille die aan de voorzijde is aangebracht, een designelement dat ook op de X7 zal terugkeren en langzaam maar zeker over alle X-modellen wordt uitgegoten. De chromen omlijsting van de grille bestaat nu overigens uit één geheel, er zit geen 'strookje' meer tussen. Led-koplampen zijn standaard, BMW Laserlight-kijkers zijn optioneel. Wie die laatste exemplaren bestelt, krijgt grootlichtbundels die tot 500 meter ver kunnen schijnen. De units zelf zijn te herkennen aan de blauwe X'jes die BMW erin heeft verwerkt.

                        De auto groeit overigens aan alle kanten. De op BMW's modulaire CLAR-platform geplaatste SUV meet 4,92 meter in de lengte en is daarmee 3,6 centimeter langer dan voorheen. De X5 groeit maar liefst 6,6 centimeter in de breedte tot 2 meter en neemt in de hoogte met 1,9 centimeter toe tot 1,75 meter. De wielbasis is met 4,2 centimeter toegenomen tot 2,98 meter. Vanaf eind dit jaar is ook de nieuwe X5 weer met een optionele derde zitrij te krijgen. De bagageruimte, toegankelijk via de gedeelde achterklep, meet 645 liter. Wie de achterbank platgooit, moet tot 1.860 liter aan spul kunnen meenemen. Leuk weetje: de nieuwe X5 is de eerste BMW die leverbaar is met immense wielen in de maat 22 inch.

                        Interieur

                        Het interieur is strakker vormgegeven, iets dat met name tot uiting komt in het hoekigere ontwerp van de middenconsole. Het 12,3-inch grote instrumentenpaneel is volledig digitaal en de infotainment van de X5 laat zich middels iDrive, met de stem of met gebaren bedienen. Het head-display laat meer informatie zien dan voorheen en is in formaat iets toegenomen. Op de optielijst komen zaken te staan als stoelen met massage- en ventilatiefunctie, in vier zones gescheiden airco, verwarmbare armsteunen, een uitgebreid audiosysteem, bekerhouders met een koel-/verwarmfunctie, een panoramadak met led-verlichting dat voor een sterrenhemeleffect zorgt. Nieuw is de mogelijkheid om bepaalde knoppen en hendels af te werken met glas. Denk aan de keuzehendel voor de transmissie, de iDrive-controller en de start-/stopknop.

                        Motoren

                        Vanaf de marktintroductie in november dit jaar is de standaard vierwielaangedreven X5 in ons land te krijgen met drie verschillende motoren die standaard BMW's achttraps Steptronic-transmissie krijgen. Op benzinevlak is de 340 pk en 450 Nm sterke xDrive40i voorlopig de basisversie. Deze 3.0 liter zes-in-lijn helpt de X5 in 5,5 seconden aan een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid ligt op 243 km/h en het gemiddeld verbruik moet op 8,5-8,8 l/100 km liggen.

                        Natuurlijk heeft BMW ook weer een M50d-dieselbeul ontwikkeld, een 3.0 zes-in-lijn die niet 381 pk sterk is zoals in zijn voorganger, maar 400 pk en 760 Nm levert net als in de 5-serie M50d. In 5,2 tellen dendert -ie naar een snelheid van 100 km/h en het versnellen houdt op bij 250 km/h. Het gemiddeld verbruik: 6,7-7,2 l/100 km. Minder buitenissig ronddieselen kan met de 265 pk en 620 Nm sterke sterke zescilinder in de xDrive30d. De cijfers: vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h in 6,5 seconden, een topsnelheid van 230 km/h en een gemiddeld verbruik van 6,8-7,2 l/100 km. Slecht nieuws voor de Nederlandse markt: de 462 pk sterke V8 die in de xDrive50i verantwoordelijk is voor de voortstuwing, komt niet naar Europa. Het adaptieve onderstel is standaard.

                        Optioneel levert BMW een Off Road-pakket op de X5, een pakket die niet alleen luchtvering rondom brengt, maar de auto vanbuiten voorziet van skidplates aan zowel voor- als achterzijde. Met een druk op de knop zijn zaken als rijhoogte, instellingen van de xDrive-aandrijving, het onderstel, de gasrespons en de transmissie in vier rijmodi in te stellen: zand, rotsig, gravel en snel. Tevens levert BMW een elektronisch aangestuurd sperdifferentieel voor de achteras en Integral Active Steering (meesturende achteras).

                        Veiligheidssystemen

                        Geen nieuw model zonder een uitgebreid pakket veiligheidssystemen. De X5 komt beschikbaar met zaken als Active Cruse Control met Stop & Go, lane-assist en Emergency Stop Assistant. Het nieuwe Reversing Assistant kan de X5 zelf achterruit laten rijden, echter alleen op een traject dat al eerder vooruit is afgelegd en niet verder dan 80 meter. Wie het Driving Assistant Professional-pakket bestelt, krijgt een X5 die op de snelweg zelf van baan kan wisselen door de richtingaanwijzer te gebruiken. Nieuw is tevens de Digital Key, een systeem waarmee je dankzij NFC de auto met je smartphone kunt ontgrendelen en afsluiten. Ook kan de auto via de smartphone gestart worden als het toestel op de daarvoor bestemde plek is gelegd.

                        Smaken

                        Net als de X2 is de X5 onder andere leverbaar als xLine en als M Sport. Bij die eerste bepalen mat aluminiumkleurige spijlen in de grille het beeld samen met in glanzend aluminium uitgevoerde dakrails, raamlijsten beschermplaten rondom. Bij de M Sport zijn zaken als bumpers en beschermplaten in carrosseriekleur uitgevoerd. Standaard staat de auto op 18-inch lichtmetaal, terwijl de xLine speciale 19-inch wielen krijgt. De M Sport staat op 20-inch grote wielen, al levert BMW de X5's naar wens ook met wielen tot 22-inch groot. Vanbinnen beschikt de M Sport onder meer over zaken als een M sportstuur en speciale pedalen.

                        De nieuwe X5 zal net als de vorige generatie in het in de Verenigde Staten gelegen Spartanburg gebouwd worden.









                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Leuk. Ik heb echter geen spijt dat ik mij nog een huidige versie heb aangeschaft. :-)

                          Dashboard ziet er bv niet zo geslaagd uit.

                          Comment


                          • #14
                            Achterkant vind ik toch wel mottig... Lijkt precies een Ford.

                            Comment


                            • #15
                              Properkes! Iets minder 'Johny-gehalte' ter vergelijking met de huidige.
                              Wel snel een nieuw model zeg! Ik heb het gevoel dat de huidige nog maar rondbolt sinds 13-14?

                              Comment


                              • #16
                                En nu eerst de 3 serie afwerken, i.p.v. met een nieuwe X5 bezig te zijn....

                                Comment


                                • #17
                                  Jammer van de achterkant, op dit model wachtte ik al lang. Toch zal ik hem kopen

                                  Comment


                                  • #18












                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        NIEUWE X5 AAN DE STEKKER

                                        BMW XDRIVE45E IPERFORMANCE GEPRESENTEERD

                                        Bergen BMW-nieuws deze ochtend. Enkele ogenblikken na de onthulling van de X2 M35i maken we kennis met de X5 xDrive45e iPerformance. BMWeek!

                                        In juni presenteerde BMW de vierde generatie van de X5, een generatiewissel waarbij de SUV een fikse groeispurt maakte. Vandaag breidt BMW het internationale leveringsgamma van zijn rivaal voor auto's als de Mercedes-BenzGLE-klasse en Audi Q7 uit met een plug-in hybride variant: de xDrive45e iPerformance.

                                        Ook van de vorige generatie X5 was een plug-in leverbaar, de xDrive40e iPerformance. Waar bij die versie de verbrandingsmotor een viercilinder was, doet bij deze nieuwe xDrive45e iPerformance een geblazen zes-in-lijn benzinemotor dienst als krachtcentrale. Het blok levert 286 pk en is gekoppeld aan een 112 pk sterke elektromotor waarmee het gecombineerd vermogen op 394 pk en 600 Nm komt te liggen. Het geheel is gekoppeld aan een achttrapsautomaat die het vermogen over alle vier de wielen verdeelt.

                                        De X5 xDrive45e iPerformance is in staat om in 5,6 tellen vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Ter vergelijking: de al aangehaalde plug-in versie van de vorige X5 had daar 6,8 seconden voor nodig. De topsnelheid van deze nieuwe stekker-X5 ligt in elektrische modus op 140 km/h, 20 km/h hoger dan die van z'n voorganger. Interessanter en relevanter is de elektrische actieradius: die ligt nu op 80 kilometer. De vorige X5-met-stekker kwam zo'n 30 kilometer ver op een lading. De 'reguliere' topsnelheid ligt op 235 km/h.

                                        Het accupakket slokt uiteraard iets van de bagageruimte op. Met 500 liter kun je nog altijd veel spullen versjouwen, maar de ruimte is wel 150 liter kleiner dan voorheen. De brandstoftank heeft een inhoud van 69 liter.







                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X