Oorspronkelijk geplaatst door Vantham
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x5 (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
In totaal bijna 2000 km gereden het grote merendeel electrisch. Ongeveer 60km (rustig rijgedrag) full electrisch op een volle batterij. De boordcomuber geeft een gemiddelde van 35KW per 100km. Met een batterij van 21kw komt dit ook op 60km. In ideale omstandigheden (intercity aan 50-70 km per uur) kan een stukje meer. Na zo'n ritje, de batterijen opgeladen en dan gaf het dashboard 75km rijbereik aan.. Meestal als ik smorgens instap geeft deze iets meer dan 60km aan wat net iets hoger is dan wat ik haal. Nog maar weinig op benzine gereden. Ik vrees dat het verbruik ver boven de 10l ligt. Boordcomputer geeft een gemiddelde van 3l/100km.
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
XDRIVE40D MET MILD-HYBRIDTECHNIEK
NIEUWE DIESELS VOOR BMW X5 EN X6
BMW breidt het aanbod van zowel de X5 als de X6 uit met een nieuwe dieselversie: de xDrive40d. De zescilinder zelfontsteker profiteert in de X5 en diens 'coupébroer' van mild-hybridtechniek.
Het dieselgamma van de X5 en X6 bestaat al uit de 231 pk xDrive25d, de 265 pk xDrive30d en de M50d met 400 pk. Het gat tussen de xDrive40d en M50d wordt opgevuld door de nieuwe xDrive40d. Net als de twee laatstgenoemde motoren is het een zescilinder met een inhoud van 3,0-liter. De machine is gekoppeld aan een 48 volt starter-generator, en dat maakt de diesel een mild-hybrid.
Het vermogen van de nieuwe 3.0 is vastgesteld op 340 pk en 700 Nm, kracht die via een achttrapsautomaat over alle vier de wielen wordt verdeeld. De starter-generator is in staat om 11 pk extra spierkracht te leveren en heeft onder meer tot gevolg dat de SUV's onder bepaalde omstandigheden kunnen 'zeilen' met een uitgeschakelde verbrandingsmotor. Het tweetal sprint er in 5,5 tellen mee naar 100 km/h. Het gemiddeld verbruik van de X5 xDrive40d ligt, afhankelijk van de gekozen uitvoering, op 5,9-6,4 l/100 km. De X6 is met zijn nieuwe dieselmotor marginaal zuiniger en verbruikt 5,8-6,2 l/100 km. De verse zelfontsteker voldoet volgens BMW al aan de Euro 6d-emissienormen die begin volgend jaar van kracht worden.
Prijzen en een introductiedatum volgen spoedig.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Opgelet! Voor zij die een X5 in bestelling hebben (waar ik bij hoor): ik las net dat BMW een melding heeft gelanceerd dat het de Harman Kardon optie tijdelijk stops omwille van de chiptekorten waarmee de auto-industrie te maken heeft.
Ik heb nu mijn concessie gecontacteerd omdat mijn wagen binnen 2-3 weken in productie gaat en ik die optie in mijn configuratie heb staan.
Het zo voor mij een absolute no-go zijn als BMW op zichzelf beslist op de optie eruit te gooien en de standaard boxen etc erin zou zetten. Dat zou een totaal gebrek aan respect zijn voor de klant en er zou eerder gesproken moeten worden over alternatieven. Bvb. productie naar achter schuiven tot de optie er opnieuw is of gratis upgrade naar B&W.
Op sommige configurators is de optie er al niet meer. (bmw.be is altijd wat later, daar is het er nog wel).
Dus als je die optie had besteld, best even contact opnemen!!
Harmon Kardon option discontinued for a whileHorsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenOpgelet! Voor zij die een X5 in bestelling hebben (waar ik bij hoor): ik las net dat BMW een melding heeft gelanceerd dat het de Harman Kardon optie tijdelijk stops omwille van de chiptekorten waarmee de auto-industrie te maken heeft.
Ik heb nu mijn concessie gecontacteerd omdat mijn wagen binnen 2-3 weken in productie gaat en ik die optie in mijn configuratie heb staan.
Het zo voor mij een absolute no-go zijn als BMW op zichzelf beslist op de optie eruit te gooien en de standaard boxen etc erin zou zetten. Dat zou een totaal gebrek aan respect zijn voor de klant en er zou eerder gesproken moeten worden over alternatieven. Bvb. productie naar achter schuiven tot de optie er opnieuw is of gratis upgrade naar B&W.
Op sommige configurators is de optie er al niet meer. (bmw.be is altijd wat later, daar is het er nog wel).
Dus als je die optie had besteld, best even contact opnemen!!
Comment
-
Zijn er mensen met de X5 45E die ook laadproblemen hebben met EVBox?
1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
BMW IX5 HYDROGEN: X5 MET BRANDSTOFCEL BIJNA KLAAR
HYDROGEN-MODELLEN NAAR I-LABEL?
BMW gaat dit jaar een kleine serie van een wel heel bijzondere X5 bouwen. Het gaat om de iX5 Hydrogen, een elektrisch aangedreven X5 met een brandstofcel aan boord die waterstof omzet in elektrische energie.
Al in 2019 liet BMW de i Hydrogen Next zien, een vroeg prototype van een X5 met brandstofcel, waarmee het merk een duidelijk signaal gaf: ook BMW gaat aan de waterstof. BMW geeft foto's vrij van de uiteindelijke productieversie van de i Hydrogen Next, een auto die voortaan als iX5 Hydrogen door het leven gaat.
BMW zegt momenteel de laatste wintertests met de iX5 Hydrogen te doen en dat is natuurlijk waarom je de waterstof-X5 op deze foto's in een besneeuwde omgeving ziet. De iX5 Hydrogen wordt in het in het noorden van Zweden gelegen Arjeplog aan de tand gevoeld en moet dit jaar nog in een kleine serie worden geproduceerd.
De BMW iX5 Hydrogen heeft twee opslagtanks, die samen goed zijn voor de opslag van zo'n zes kilogram waterstof. Het systeemvermogen van de iX5 Hydrogen ligt op 374 pk en daarmee is de SUV maar iets minder krachtig dan de plug-in hybride X5 xDrive45e, die het tot 394 pk schopt. Een groot voordeel van een auto die waterstof verbruikt, is de snelheid waarmee je de elektrisch aangedreven auto weer van nieuwe levenslust kunt voorzien. Volgens BMW zijn de twee tanks in zo'n vier minuten vol te tanken met waterstof, al moet je dan natuurlijk wel een waterstofstation kunnen vinden. Daarnaast heeft de iX5 geen enorm accupakket aan boord, wat natuurlijk de nodige kilo's scheelt. Uitgebreide technische gegevens maakt BMW in een later stadium bekend. BMW hint al naar de mogelijkheid om ook op grotere schaal waterstofauto's onder zijn i-label te voeren. Dankzij deze iX5 Hydrogen hebben we in elk geval alvast een aardige indicatie van hoe die modellen gaan heten.
BMW Hydrogen 7 (2006)
Interessant: voor de ontwikkeling van de iX5 Hydrogen heeft BMW aangehaakt bij Toyota, waarmee het sinds 2013 een samenwerkingsverband heeft. Toyota is met onder meer de Mirai en diverse Japanse projecten al jaren thuis in waterstofland. Overigens is de iX5 Hydrogen niet de eerste auto van BMW waar waterstof in gaat. In 2006 kwam het merk namelijk al met de Hydrogen 7, een prototype van een toen actuele 7-serie (E65) met de 6.0 V12 van de 760i. Die twaalfcilinder lustte zowel benzine als waterstof en was dus een waterstofauto van een heel ander slag dan de iX5 Hydrogen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment