in een donkere kleur vind ik hem het knapst
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi q8 (2018)
Collapse
X
-
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
DIESELBEUL
AUDI PRESENTEERT SQ8 TDI
De Audi S4, S5, S6 én S7 hebben in Europa onlangs hun benzinemotor ingewisseld voor een TDI-dieselmotor. De Q8 maakt nu voor het eerst kennis met een S-versie. Inderdaad: een sportieve versie met dieselmotor.
Tot op heden leverde Audi de Q8 alleen als 55 TFSI, als 45 TDI én als 50 TDI. De sportiever ingestelde broer van de Q7 maakt nu voor het eerst kennis met een S-versie. Inderdaad, geheel volgens verwachting een sportieve Q8-smaak met een dieselmotor onder de kap. De S4, S5, S5 én S7 kregen eerder dit jaar ook al een zelfontbrander als krachtcentrale.
De krachtigste dieselmotor die Audi tot voor kort in de Q8 hing, was de 286 pk sterke 3.0 TDI. Die motor moet nu zijn meerdere erkennen in de 435 pk sterke biturbo V8 die Audi in deze nieuwe SQ8 TDI hangt.
De dieselmotor, met mild hybrid-techniek, in de sportiefste Q8-smaak is volgens Audi het krachtigste dieselblok dat je momenteel in een productiemodel kunt krijgen. De TDI is 435 pk en 900 Nm sterk. Daarmee schiet de SUV in 4,8 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/h. Schakelen gaat middels een achtraps tiptronic automaat.
De SQ8 TDI heeft adaptieve luchtvering met instelbare dempers. De rijhoogte varieert met maximaal 9 centimeter. Vanbuiten is de spierbundel te herkennen aan zijn grille met dubbele lamellen en matzilverkleurige omlijsting. Het gevaarte staat op 21-inch lichtmetaal, al zijn 22-inch grote exemplaren ook leverbaar. De SQ8 TDI wordt verder afgewerkt met veel donkere details. Sportstoelen zijn eveneens van de partij.
Eind deze zomer staat de SQ8 TDI bij de dealers.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment