Hij is meer bescheiden dan de eerste Q7. In het zwart heel mooi en al zeker in SQ8 uitvoering.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi q8 (2018)
Collapse
X
-
It all starts with a Dream.
Last edited by The Pretender; 05/11/2019, 18:37.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
MASTODONT OP STEROÏDEN
OVERDADIG: AUDI RS Q8
Audi levert van de Q8 al de SQ8, maar die sportieve versie moet ruim baan maken als de ultrasnelle RS Q8 in zijn binnenspiegel opduikt. De RS Q8 overtreft de S-versie op alle fronten.
De SQ8 is met zijn 435 pk sterke biturbo V8 TDI een beul van een SUV, maar wel eentje die nu zijn meerdere moet erkennen in de RS Q8. Het is overigens voor het eerst dat Audi een groot Q-model van een RS-versie voorziet. De Q7 heeft het altijd zonder moeten doen en dat zal ook zo blijven. Omdat de Q8 al als een sportief alternatief voor de Q7 in de markt is gezet, wordt die Q8 wél van een RS-versie voorzien.
In tegenstelling tot de SQ8 krijgt de RS Q8 geen diesel-, maar een benzinemotor onder de kap. In de neus ligt dan ook de 600 pk en 800 Nm sterke 4.0 V8 met twee turbo's én mild-hybridtechniek die Audi onlangs reeds in de nieuwe RS6 Avant en RS7 Sportback lepelde. Schakelen gaat met een achttraps Tiptronic-automaat. Met die bonk primitieve oerkracht lanceert de RS Q8 zich in 3,8 tellen naar 100 km/h, een seconde sneller dan de SQ8. Wie 13,7 tellen wacht, heeft de digitale snelheidsmeter op 200 km/h staan. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h, maar wie extra diep in de buidel tast en extra geld neertelt voor het Dynamic Package, kan in zijn kolos doordenderen tot een snelheid van 305 km/h. In beginsel gaat 60 procent van het vermogen naar de achteras, al kan dit percentage afhankelijk van de omstandigheden oplopen tot 85 procent. Andersom is de RS Q8 in staat tot 70 procent van het vermogen naar de vooras te dirigeren.
Het mild-hybrid deel van de aandrijflijn behelst dat de RS Q8 dankzij een starter-generator tussen een snelheid van 55 en 160 km/h tot 40 seconden kan 'zeilen' met een uitgeschakelde motor. Daarnaast werkt het start-stop systeem sneller dan voorheen. Zo is de RS Q8 in staat zijn motor uit te schakelen als de snelheid tijdens het uitrollen onder de 22 km/h zakt. De achtcilinder wordt weer tot leven gewekt als de auto voor jou begint te rijden. Ook met je voet nog op de rem. Handig. Volgens Audi levert het mild-hybrid systeem een brandstofbesparing op tot wel 0,8 l/100 km. Net als vierwielsturing is adaptieve luchtvering standaard, de rijhoogte is er tot 9 centimeter mee aan te passen.
Het mag geen verrassing heten dat Audi de RS Q8 volhangt met RS-elementen. Dat betekent dat ook de RS Q8 een grille krijgt waarin de horizontale lamellen hebben plaats gemaakt voor een zwarte honingraatgrille. In het nieuwe bumperwerk zijn forse openingen aangebracht die al dan niet daadwerkelijk open zijn. Onder de RS Q8 liggen 22 inch lichtmetalen wielen, forse exemplaren dus. Maar het kan groter: optioneel levert Audi 23 inch sloffen. Onderaan de achterzijde monteert Audi uiteraard de RS-kenmerkende ovale stortkokers waar het uitlaatsysteem in uitmondt. Wie het optionele sportuitlaatsysteem bestelt, krijgt hier zwarte eindstukken. Opvallend detail: aan weerszijden van de kont brengt Audi twee verticale sleuven aan, exemplaren die op openingen lijken, maar toch echt 'doodlopen' in een strook zwarte kunststof. De koets van RS Q8 is in tegenstelling tot die van bijvoorbeeld de RS6 Avant níet structureel verbreed, al maken kunststof strips op de wielkasten de auto wel één centimeter breder. Het op deze foto's zichtbare koolstofvezel is net als de in matzwart uitgevoerde Audi-logo's overigens optioneel. Ook optioneel: keramische remmen.
Ook het interieur is volgehangen met RS-elementen. De RS Q8 profiteert van sportstoelen die met een combinatie van nappaleer en alcantara zijn bedekt en de werkplek wordt verder afgewerkt met RS-logo's en stiksels. Ook hier de RS-mode knop op het stuur waarmee je de - naast de reguliere rijmodi - RS1- en RS2-modi kunt instellen. In deze standen kun je zélf een 'profiel' aanmaken, door instellingen van onder meer de stuurinrichting, het onderstel en de aandrijflijn op te slaan.
Met zijn 600 pk sterke aandrijflijn blijft de Lamborghini Urus (650 pk) buiten bereik van de RS Q8. Wel nestelt de nieuwe spierbundel zich in het segment van auto's als de BMW X6 M, Mercedes-AMG GLE 63 en Land Rover Range Rover Sport SVR.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
De Urus voor mijnheer, deze voor madame, moet kunnen...
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenZet maar voor de deur, maar liefst bij iemand anders.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Mag gerust aan mijn deur zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenHerkenbaar verhaal, mijne baas zit hier ook zo met zijn handen in het haar met zijn X5 Hybride.. LOL
Zo ziet ge maar dat mensen met geld ook ongelukkig kunnen zijn
Comment
-
Audi Q8 nu ook als plug-in hybride
De Q8 TFSI e Quattro is de nieuwste aanvulling op het aanbod van TFSI e plug-in hybridemodellen van Audi. De Q8 TFSI e Quattro is er in twee vermogensvarianten: 280 kW / 381 pk en 340 kW / 462 pk. De Audi Q8 55 TFSI e Quattro is vanaf eind oktober 2020 te bestellen.
Na de A3, A6, A7 Sportback, A8, Q5 en Q7 is de Q8 het zevende model van Audi met plug-in hybridetechnologie. De Audi Q8 TFSI e Quattro-modellen hebben een aandrijflijn waarin een 3.0 TFSI benzinemotor, een elektromotor die is geïntegreerd in automatische achttraps Tiptronic-transmissie, en een vloeistofgekoelde lithium-ion accu met een capaciteit van 17,8 kWh worden gecombineerd. De Q8 55 TFSI e Quattro heeft een systeemvermogen van 280 kW / 381 pk en een maximaal koppel van 600 Nm. Die combinatie is goed voor een acceleratie van 0-100 km/u in 5,8 seconden en een topsnelheid 240 km/u. Het gemiddelde theoretische verbruik komt uit op 2,6-2,8 l/km (CO2: 59-63 g/km). De Q8 60 TFSI e Quattro is met een vermogen van 340 kW / 462 pk en een koppel van 700 Nm krachtiger. Dit model sprint in 5,4 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u, en vervolgens door naar een begrensde topsnelheid van 240 km/u. Het gemiddelde verbruik bedraagt in theorie 2,7-2,8 l/100 km (CO2: 62-63 g/km).
Het lithium-ion accupakket laat een evolutie in accutechnologie zien. Het is compacter, krachtiger (+0,5 kWh) en lichter (-40 kg) dan het pakket van de Audi Q7 TFSI e Quattro uit 2019. De accucapaciteit van 17,8 kWh maakt voor de Q8 55 TFSI e Quattro een elektrische actieradius van maximaal 47 km in theorie mogelijk (Q8 60 TFSI e Quattro: 45 km). In elektrische modus is de topsnelheid begrensd tot 135 km/u. De Q8 start altijd in elektrische modus en produceert daarbij het wettelijk voorgeschreven geluid (Acoustic Vehicle Alerting System).
Door de EV-modus in het MMI-display te selecteren, rijdt de auto zoveel mogelijk 100% elektrisch. In Hybrid-modus zijn er drie mogelijkheden. In de stand 'Auto' kiest de Q8 TFSI e automatisch de optimale aandrijfwijze op basis van maximale efficiency. In 'Hold' blijft de laadstatus van de batterij op het huidige niveau en in 'Charge' wordt hij tijdens het rijden zo veel mogelijk opgeladen. Het merendeel van alle dagelijkse remacties (vertraging tot 0,3 g) wordt uitgevoerd door de elektromotor. De energie die daarbij vrijkomt, gaat direct naar het accupakket. Bij het afremmen kan tot 80 kW aan energie worden teruggewonnen en bij het 'zeilen' (uitrollen met uitgeschakelde verbrandingsmotor) 25 kW. Voor efficiënter rijden is er de predictive efficiency assistent van de optionele adaptive cruise assist. Deze laat de bestuurder bijvoorbeeld weten wanneer het zinvol is om de voet van het gaspedaal te halen.
De lithium-ion batterij is met 7,4 kW te laden. Het volledig laden van een lege batterij duurt 2,5 uur. Via Shuttel biedt Audi diverse laadmogelijkheden voor thuis, op het werk en onderweg. Met de myAudi app zijn onder meer de laadstatus van de batterij en de resterende actieradius op te vragen. Ook het laadproces en comfortfuncties (voorverwarmen/-koelen van het interieur) zijn via deze app aan te sturen.
Met het standaard Audi drive select kiest de bestuurder uit de rijprofielen comfort, efficiency, dynamic, individual, offroad en allroad. Op basis daarvan worden de karakteristieken van onder meer de 3.0 TFSI, de tiptronic-automaat, de luchtvering (standaard op Q8 60 TFSI e Quattro) en stuurbekrachtiging aangepast. Zo zorgt de elektromotor voor een extra duwtje in de rug bij het accelereren als 'dynamic' is geselecteerd in combinatie met de S-modus van de transmissie.
Elke Q8 TFSI e Quattro biedt naast ruimte voor vijf ook een bagageruimte met een inhoud van 505 liter (1.625 liter met neergeklapte achterbank). Het maximale trekgewicht bedraagt 3,5 ton.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment