Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 8-serie (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 8-serie (2018)

LEKKAGE IN IERLAND

BMW 8-SERIE VOORTIJDIG OP STRAAT

Vanavond wordt de BMW 8-serie in Le Mans onthuld in de aanloop naar de start van de beroemde 24-uursrace, maar BMW Ierland kon kennelijk niet wachten. Dit zijn de eerste foto’s!

Vier van de zes bovenstaande beelden zijn afkomstig van het Instagram-account van de Ierse BMW-tak, de overige twee zijn door het Russische Autoreview voortijdig openbaar gemaakt. Slordig, maar dan hebben we meer tijd om vast even aan BMW's nieuwe top-coupé te wennen. Voor wie het gemist heeft: de 8-serie volgt ondanks z'n naam in feite de 6-serie op en verschijnt net als die auto als tweedeurs coupé, vierdeurs Gran Coupé en open Cabriolet.

Het uiterlijk van de auto vertoont natuurlijk veel overeenkomsten met voorbode Concept 8 Series, terwijl ook de reeds door BMW gepresenteerde gecamoufleerde M8 én raceversie M8 GTE al lekker weggeven hoe de auto eruit komt te zien. De 8-serie krijgt een daklijn die veel overeenkomsten vertoont met die van de tweedeurs 4-serie. Dat betekent dat de daling al boven de bestuurder wordt ingezet en de achterruit erg vlak ligt. De kont krijgt opvallende, brede lichtunits en een vrij drukke achterbumper, terwijl aan de voorkant de aan elkaar gesmolten grille opvalt. Die 'nieren-nieuwe-stijl' zijn ook terug te vinden op de M2 Competition en de Concept IX3.

Later vandaag lees je hier alles over de nieuwe '8'!

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ziet er op eerste zicht nog goed uit

Comment

EERST ALS M850I EN 840D

OFFICIEEL: BMW 8-SERIE COUPÉ

Na een afwezigheid van ruim 20 jaar brengt BMW de 8-serie terug, en hoe! De auto komt in diverse carrosserievarianten op de markt en is nu als coupé aan de wereld voorgesteld.

Ruim twee decennia hebben de Mercedes-Benz CL-klasses en diens opvolger S-klasse Coupé het rijk van de Duitse topcoupés alleen gehad, maar daar komt nu verandering in. De in 1999 van de markt gehaalde 8-serie krijgt eindelijk opvolging. Dít is de volledig nieuwe 8-serie Coupé!

Even een terugblik. De eerste 8-serie (E31) was tussen 1989 en 1999 op de prijslijsten van BMW te vinden, een auto die het opnam tegen landgenoot Mercedes-Benz CL-klasse (C140). BMW leverde het origineel met een 5,0-liter V12 óf met een 4,0 en later 4,4-liter V8. Lang hebben de 6-serie Coupé, Cabriolet en Gran Coupé als luxueuze GT's van BMW gefungeerd. Dat stokje wordt nu overgedragen aan een volledig nieuwe 8-serie.

Medio vorig jaar gaf BMW met de Concept 8-serie al een voorproefje van de nieuwe 8-serie Coupé en dat studiemodel gaf - geheel volgens BMW-traditie - al een zeer goed beeld van het definitieve koetswerk. In grote lijnen is het ontwerp intact gebleven. De grote glimmers en typische concept-cardetails zijn verdwene. Wat overblijft, is een 4,84 meter lange, 1,9 meter brede en 1,34 meter hoge coupé, waarbij de motorkap net als bij de oer-8 een groot deel van de strekkende meters voor zijn rekening neemt. Opvallend gegeven: deze nieuwe 8-serie is dan wel 6 centimeter langer dan de vorige, hij is wel 5 centimeter korter dan de 6-serie Coupé die hij in feite eveneens vervangt. Om het gewicht zo laag mogelijk te houden, zijn zaken als het dak, de deuren en de motorkap vervaardigd uit aluminium.

De neus kenmerkt zich niet alleen door zijn grote luchthappers, die op de M850i xDrive nog prominenter aanwezig zijn, maar ook door zijn laag in het front gemonteerde nierengrille, waarvan de omlijsting net als bij de X5 uit één geheel bestaat. Led-koplampen zijn standaard, exemplaren met laserlight-techniek die tot 600 meter ver kunnen schijnen, zijn optioneel leverbaar. De verlichting achter bestaat eveneens uit led-exemplaren. Wie het wenst, kan zijn 8-serie ook met een koolstofvezel dak krijgen. Bestel je het Carbon Package, dan krijg je onder meer een uit dit lichtgewicht materiaal vervaardigde achterspoiler, diffuser en zijspiegelkappen,

Binnenste

Het interieur is opvallend rustig van opzet. BMW monteert standaard met leer beklede stoelen en ook de overkapping van het instrumentenpaneel wordt er standaard mee afgewerkt. De bagageruimte is 420 liter groot en de achterbank is in twee gelijke delen neerklapbaar. BMW Live Cockpit, een 12,3 inch digitaal instrumentarium, behoort tot de standaarduitrusting. BMW's iDrive 7.0, het nieuwe infotainmentsysteem dat in de X5 debuteerde, vindt natuurlijk ook z'n weg naar de nieuwe trots uit Beieren.

Motoren

Voor een twaalfcilinder is anno 2018 geen plek in deze volledig nieuwe 8-serie, voor een beresterke V8 gelukkig nog wel. Vooralsnog zet BMW de M850i xDrive bovenaan de motorenlijst, die overigens slechts één andere krachtbron omvat. De M850i xDrive Coupé heeft een 4,4-liter TwinPower V8 voorin liggen, die 530 pk en 750 Nm levert. Die achtcilinder helpt de M850i in 3,7 tellen aan een snelheid van 100 km/h. De tweede variant die BMW levert, is de 840d xDrive, een diesel dus. De 3,0-liter grote zes-in-lijn levert 320 pk en 680 Nm, goed voor een 0-100-sprintje in 4,9 tellen. Schakelen gaat in zowel de benzine- als dieselversie met een achttraps Steptronic-transmissie. Standaard is xDrive-vierwielaandrijving dus aanwezig, al heeft het systeem een lichte voorkeur voor de achteras. De M850i xDrive heeft bovendien standaard een elektronisch aangestuurd sperdifferentieel op de achteras.

Het adaptieve M-onderstel met elektronisch aangestuurde dempers behoort eveneens tot de standaarduitrusting van de 8-serie. De M850i krijgt daarnaast altijd M Sport-remmerij en 20-inch lichtmetalen wielen, waaromheen sportbanden zijn gemonteerd. Uiteraard is ook de 840d van een M Sport-pakket te voorzien.

BMW heeft al bevestigd dat er ook een M8 in het vat zit, die zeer waarschijnlijk ook over een biturbo-V8 gaat beschikken, al levert die achtcilinder in de volwaardige M-versie zo'n 600 pk.

Uitbreiding

De 8-serie is nu als Coupé gepresenteerd, maar dat blijft niet de enige carrosserievorm. BMW biedt zonaanbidders volgend jaar namelijk een 8-serie Cabrio. Meer variatie komt hetzelfde jaar in de vorm van een 8-serie Gran Coupé, een vierdeurssedan met een sterk aflopende daklijn.

De 8-serie staat vanaf 24 november, gelijktijdig met de X5, bij de dealers. Prijzen volgen in de aanloop naar de marktintroductie. De productie vindt plaats in Dingolfing.

Comment

Comment

Comment

W.O.W... achterbumper idd wat te druk. Onder bepaalde hoek lijkt de inkeping naast de achterreflector wel een deuk in de carrosserie! Maar interieur ook supermooi.
              Dit is misschien een M versie? De 'normale' uitvoering heeft hopelijk een iets rustiger vormgegeven achterbumper..
              Maar voor de rest.. W.O.W...

Comment

Had al niet veel geheimen meer maar idd zeer knap, die BMW coupé lijn

Comment

Wat een lelijk hok.
                  There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Comment

Met een mooie knipoog naar de voorvader toch

Comment

Zie daar weinig in terug van de 'oude' 8, die ik trouwens veel knapper vind dan dit overgestyled exemplaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Zie daar weinig in terug van de 'oude' 8, die ik trouwens veel knapper vind dan dit overgestyled exemplaar.
                          Een knipoog David Smaken verschillen uiteraard maar ik vind dit prachtig.

Comment

Comment

Knap interieur! Het exterieur doet mij helaas weinig. Er ontbreekt iets maar ik kan er mijn vinger niet opleggen.

Comment

Comment

Meer: https://www.autojunk.nl/2018/06/bmw-850i-nieuw
                                  There are Pretenders among us.....
                                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

interieur vind ik te "gewoon" voor die prijsklasse en tegenover de mercedes en de posche.
                                    exterieur is prachtig. vind de keuze om diesel aan te bieden wel wat vreemd, in de S coupe vind je die niet
                                    lets have some more member berries

Comment

Gewoonweg, prachtig! Zeker dat interieur!!! Exterieur, schitterend zoals hij erbij staat zoals in de eerste foto van bijdrage #10. Achterkant vind ik nu niet echt het mooiste wat we al gezien hebben in coupé-design.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Comment

Working...
                                        X