Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 8-serie (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    ik blijf in het ontwerp van de bmw’s van het post-Bangle tijdperk echt wel karakter en een zekere persoonlijkheid missen. De wagens hebben, zeker qua exterieur, heel wat details, met verschillen in functie van de lines, maar ik zie daar geen uitdrukking van een merkidentiteit in omdat de globale lijn van de wagens te weinig bezieling uitstraalt en verloren gaat in de overvloed aan details, zowel vooraan, achteraan als in profiel. Ik heb dat zelfs bij deze. Ik mis gewoon iets.
    Ik zou deze bv. naast de Lexus LC500 zetten en dan verkies ik altijd de Lexus.

    Comment


    • #22
      Mij doet hij ook zéér erg aan Lexus denken.
      e verkoopscijfers van BMW dalen ook al jaren op rij.
      Er is daar duidelijk werk aan de winkel op design gebied inderdaad.

      Comment


      • #23
        Tjah... moest er aan de leasingmarkt of aan de bedrijfswagens iets gebeuren die ze niet meer interessant maakt, bmw was van de kaart geveegd in Belgie.

        Bangle heeft goede designs gemaakt maar is imo de mist ingegaan met zijn butt
        Designmatig vind ik ook de oudere modellen mooier dan de nieuwe, maar mss worden we gewoon oud
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Mij doet hij ook zéér erg aan Lexus denken.
          e verkoopscijfers van BMW dalen ook al jaren op rij.
          Er is daar duidelijk werk aan de winkel op design gebied inderdaad.
          Ik heb vooraan geen rioolrooster van een paar vierkante meter gezien, dus een Lexus zal het niet zijn ;-) Het design is wel erg gericht op de Aziatische smaak, zoals bij Mercedes overigens. Daar zit het grote geld tegenwoordig, en voor zover in de VS nog iets anders verkocht wordt dan SUV/CUV/pick-ups, vinden ze overmatig gestylede designs door ook best tof.

          Maar de verkoopscijfers van BMW dalen niet al jaren op rij. Er is op de Belgische markt dit jaar een daling, maar vorig jaar was die er nog niet, en in de rest van de wereld boekt BMW tot op heden het ene record na het andere. Wel is het zo dat Mercedes al een paar jaar duidelijk sneller groeit dan BMW, wat de bonzen in Munchen bovenmatig stoort.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Mij doet hij ook zéér erg aan Lexus denken.
            e verkoopscijfers van BMW dalen ook al jaren op rij.
            Er is daar duidelijk werk aan de winkel op design gebied inderdaad.
            de verkoop heeft niks met design te maken imo...
            marktaanbod voor alle segmenten is gewoon heel groot en waar BMW vroeger zo uitblonk in beleving aan het stuur kun je tegenwoordig even goed in een toyota zitten
            lets have some more member berries

            Comment


            • #26
              Persoonlijk denk ik, maar ik ben ook al wat ouder natuurlijk, dat we stilaan toch evolueren naar een comfort gerichte mobiliteit. Het bochten scheuren gaat sowieso steeds minder en minder kunnen en dan heb je veel meer aan een zachte ophanging in een auto met veel goodies, dan een hard afgeveerde "rijdersauto".

              En ik ben het niet eens dat design niets met verkoop te maken heeft. Zowat alles in dat segment draait om image. Op één of andere manier heeft Audi het voor mekaar gekregen om die fakkel van BMW over te nemen.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

                de verkoop heeft niks met design te maken imo...
                marktaanbod voor alle segmenten is gewoon heel groot en waar BMW vroeger zo uitblonk in beleving aan het stuur kun je tegenwoordig even goed in een toyota zitten
                Bedoel je de tijd toen een BMW van de weg gleed bij de minste regen ?

                Comment


                • #28
                  Inderdaad, toen ja ....

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                    Bedoel je de tijd toen een BMW van de weg gleed bij de minste regen ?
                    vooral de tijd van voor "drive by wire" toegepast werd bij BMW.
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #30
                      Knap. Het interieur is zowat het beste wat we van BMW al gezien hebben de laatste tijd. Het exterieur is perfect in balans en dat vanuit elke hoek.

                      Comment


                      • #31
                        Agressieve 'look' maar ik vind het wel echt een knappe wagen. Zelfs als Audi fanaat moet ik toegeven dat BMW hier meer vernieuwend te werk gaat qua body design. En het is een detail maar de versnellingspook bij BMW is momenteel pakken knapper dan de Airbuspook op de nieuwe Audi's.

                        Comment


                        • #32
                          BELGISCHE CONFIGURATOR ONLINE

                          BMW 8-SERIE NU ZONDER 'M'

                          BMW presenteerde z’n 8-serie deze week eindelijk in productietrim, maar de auto verscheen wel alleen als heftig uitgedoste M850i ten tonele. Dankzij de Belgische configurator kunnen we nu ook een blik werpen op een minder sportief uitgevoerde variant.

                          De Belgische importeur heeft de online configuratietool al heel snel online, want in andere landen ontbreekt deze nog. Het betekent om te beginnen dat we kunnen melden wat de 8-serie kost bij onze zuiderburen: €102.000 voor de 840d en €130.000 voor de M850i. De benzineversie is altijd uitgedost met het optische M-pakket, dat onder meer bestaat uit een sportieve voor- en achterbumper, speciaal lichtmetaal en wat interieuraccenten. Een Excellence-optie die deze items achterwege laat, zoals dat bij de M760i kan, ontbreekt vooralsnog. Dat betekent dat wie een wat gedistingeerder uitgevoerde 8-serie wil, zal moeten uitwijken naar de 840d Xdrive. Dat is de auto die op de bovenstaande afbeeldingen te zien is. In de vorm van andere wielen, fraai leer, een mooie kleur en nog wat snuisterijen hebben we daar voor zo'n €5.000 aan opties bij aangevinkt. Ook het chroom rond de zijruiten is optioneel, standaard is dat ook bij de dieselversie zwart. De 8-serie zonder M-opsmuk heeft nog steeds forse stortkokers als uitlaateindstukken, maar ook minder drukke bumpers met kleinere, verticale openingen.

                          Overigens moet je wel over een stevige ruggengraat beschikken om met een M-loze 8-serie naar huis te gaan, want veel opties zijn alleen mogelijk in combinatie met het sportpakket. Dat geldt onder meer voor bepaalde wielen, maar bijvoorbeeld ook voor sommige leersoorten. Mercedes doet bij concurrent S-klasse Coupé iets soortgelijks, zodat ook die auto nagenoeg altijd met AMG-spoilerwerk wordt afgeleverd.

                          Zelf je ideale 8-serie samenstellen kan hier.









                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            véééééél knapper zonder M pakket
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                            Comment


                            • #34
                              Weer een heel typisch BMW interieur tov van de modellen van pakweg 10 jaar terug. De lijnen doen mij nogal amerikaans aan ( Mustang , ... ) . De slanke lijnen van de voorganger(s) zie ik niet terug. Anyway weer snel 125 000 eu voor een nieuwe om die dan 3 jaar later met 60k km op de teller te vinden aan 45k eu...

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door LaurensWIT Bekijk Berichten
                                Anyway weer snel 125 000 eu voor een nieuwe om die dan 3 jaar later met 60k km op de teller te vinden aan 45k eu...
                                Klopt! Maar het publiek dat zoiets koopt kan dat niet schelen hoor. Dat zijn bij altijd wagens die op een bedrijf of firma gekocht worden.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • #36






                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                    Klopt! Maar het publiek dat zoiets koopt kan dat niet schelen hoor. Dat zijn bij altijd wagens die op een bedrijf of firma gekocht worden.
                                    Misschien wel , maar ik vind het allesinds zonde van het geld ( en ik zou dat mss ook kunnen doen maar heb liever 2 à 3 stuks in de garage staan die geen groot kapitaalsverlies meer hebben ) .Moest je nog zeggen dat het echt een icoon is of een vernieuwing en qua design een toppertje is ( bvb Z8 is de tijd ) kan je nog overwegen maar dit is weer 13 in een dozijn ( bvb I8 was vernieuwd ) . Snap niet dat de 8 reeks niet van in het begin in hybride komt ( want daar kijken de bedrijven echt wel meer en meer naar ) .

                                    Comment


                                    • #38
                                      Die nieren worden nu toch wel heel groot.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Impressie van de cabrio die volgend jaar verschijnt:

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #40










                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X