Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Suzuki Jimny (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Suzuki Jimny (2019)

Nog niet officieel voorgesteld (verwacht voor het salon van Tokyo in oktober), maar de finale versie is wel al op plaat vastgelegd.
    Het wordt een klassieke kleine off-roader, wars van moderne designtrends, die in de overvloed van designer-SUV’s bijna als retro aandoet.
    Verwacht wordt dat hij op een ladderchassis staat met 2 motorisaties: een1.0 met turbo en een 1.2 zonder turbo als basismotorisatie.

Zeer leuk en wss heel capabel karretje offroad. Van zulke koppigheid word ik blij.

Comment

Jimny altijd een leuk auto'ke gevonden, zat bij de keuze toen ik mijn eerste nieuwe wagen kocht, maar was uiteindelijk iets anders geworden. De vorige modellen altijd mooi gevonden, maar deze valt me toch wel tegen!

Comment

Owla, ne mini G-Klasse met Suzuki logo

Comment

Ziet er vet uit inderdaad. Maar hopelijk niet zo'n bolderkarretje als zijn voorganger.
          Ik heb ooit het genoegen gehad om daar eens 50km bij op de achterbank door te brengen... geradbraakt.

Comment

lijkt me eerder terug naar de SJ/samurai qua ontwerp.

Comment

Ladderchasis: check!

https://www.roadandtrack.com/new-car...-where-its-at/
              http://www.globalsuzuki.com/automobile/lineup/newjimny/index.html

Qua motorisatie zijn er nog wat tegenstrijdige berichten, blijkbaar Zal wel van de regio afhangen - lees: van de uitstootregels.

Zelf nog in een Suzuki SJ410 (mee)gereden als tiener, grote fan van dat bakske (samen met de Lada Niva, dat was ook zo'n terreinraket in zakformaat).

Ik zag de foto's van dit nieuwe exemplaar, en mijn eerste reflex was: dju, dat moet ik hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                lijkt me eerder terug naar de SJ/samurai qua ontwerp.
                Vond ik ook.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ziet er echt leuk uit!

Waar is de Samorai tijd... Toen reden er echt veel rond

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Owla, ne mini G-Klasse met Suzuki logo
                    Idd! Toch vernieuwend vergeleken met het oudere model - zal nog goed aanslaan op de Aziatische markt!
                    M'n broer had vroeger nog zo'n Jimny - leuk bakske. Maar op de autostrade waggelde je wel van links naar rechts toen je vrachtwagens passeerde...qua stabiliteit voelde dat niet veilig aan!

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Interieur doet echt denken aan mijn eerste wagen, de Samurai.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

De laatste foto’s geven een betere indruk. :-)

Comment

Het is wel zo dat dit soort wagentjes in Belgie zijn functie en gebruik totaal verloren heeft, met dank aan de groenen. Toen ik er eentje had deden we veel off-road ritten. Getuige onderstaande fotos Wat heb ik een plezier gehad aan die wagen. Toen was het nog een tijd dat georganiseerde ritten toegelaten waren. Eigenlijk reden wij niets kapot, dat was altijd over gebruikte wegen. deze taferelen zijn verleden tijd hier. Die Samurais gingen wel hard op terrein, omdat ze zo licht waren. Waar een zware Nissan Patrol wegzakte, kwamen de Samurais to the rescue!
                              Op een van de fotos sta ik tegen de wagen te leunen, anno 1991

Last edited by order66; 20/06/2018, 10:22.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Dat hebben wij ook veel gedaan.
                                Was de max.

Was dat een sticker set voor deze wagen of kon je die zo kopen fabriek af?
                                Kameraad had er ook zo ene maar weet niet meer hoe dat zat.
                                Zat er daar ook geen roze plakker tussen?
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                  Dat hebben wij ook veel gedaan.
                                  Was de max.

Was dat een sticker set voor deze wagen of kon je die zo kopen fabriek af?
                                  Kameraad had er ook zo ene maar weet niet meer hoe dat zat.
                                  Zat er daar ook geen roze plakker tussen?
                                  Dat was een stickerset. In die tijd was ik goede klant bij 2M Motors (je weet vast waar dat is als Gentenaar ) en aangezien ik nogal wat reclame maakte voor de zaak, mocht ik die gebruiken. Die hadden dat ook zelf geplaatst. Ik heb nog een blauwe Samurai gehad ook, zoals op de voorgrond. Ook nieuw gekocht. Dat was toen de goedkoopste terreinwagen, en aangezien wij daar toch wel mee beulden... op het einde lag heel mijn bodem gescheurd , maar wel 7 jaar mee gereden, dus sterke bakskes!

Comment

Op Tapatalk zie ik nu de recentste posts, maar als ge de foto’s ni kunt zien is da toch ook ni alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Het is wel zo dat dit soort wagentjes in Belgie zijn functie en gebruik totaal verloren heeft, met dank aan de groenen. Toen ik er eentje had deden we veel off-road ritten. Getuige onderstaande fotos Wat heb ik een plezier gehad aan die wagen. Toen was het nog een tijd dat georganiseerde ritten toegelaten waren. Eigenlijk reden wij niets kapot, dat was altijd over gebruikte wegen. deze taferelen zijn verleden tijd hier. Die Samurais gingen wel hard op terrein, omdat ze zo licht waren. Waar een zware Nissan Patrol wegzakte, kwamen de Samurais to the rescue!
                                      Om even off topic te gaan: het zijn niet de groenen die de oorzaak zijn van de restricties. Onze ongebreidelde verkavelingsdrang in de voorbije twintig, dertig jaar heeft er voor gezorgd dat we nauwelijks nog groen over hebben. Die paar stukken die vandaag nog over zijn, moeten helaas beschermd worden - anders raken we die ook nog kwijt.

Dat gezegd zijnde: in bvb Bilstain ligt een 4x4-parcours van 40 ha. Een maat van mij heeft een Defender, en die gaat met de LaRo-club ook regelmatig doorheen de Benelux offroaden. 't Is dus niet dat het niet meer kan.

On topic: als die Jimny hier in de showrooms staat, gaat ik zeker eens testen. De nieuwe Defender gaat ongetwijfeld veel te duur zijn, het ziet er naar uit dat ze hem propvol high-end-technologie gaan proppen.

Comment

wij hebben vorig jaar nog een jimnyke gekocht : rationeel rijdt het op openbare weg inderdaad voor geen meter, maar desondanks rijd je elke van die meters met een big smile....en dan begint de fun naar maar pas als je van de openbare weg afgaat
                                        Zal zeker eens gaan kijken naar de nieuwe zodra hij er is...en wie weet
                                        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Working...
                                        X