Oorspronkelijk geplaatst door order66
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Suzuki Jimny (2019)
Collapse
X
-
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
-
Dat zijn idd zeer sterke karrekes
heb zo is ene gekocht om te gaan crossen in de velden , beestje had 100 km gedaan en het slijk liep, langs de deuren binnen , ,
heb daar 2 jaar echt met gebrakt,nooit echt stukken aan gehad
Alleen , de prijs nu vanaf 16000
ik betaalde dat van mij basis cross autotje 385.000 bf
das bijna het dubbele in 12 jaar tijdMijn alter ego Willy met ne Toyota
Comment
-
1.5 VOOR ONS CONTINENT
SUZUKI JIMNY NU VOOR EUROPA
Na twintig jaar mag de Jimny met pensioen en het is deze tweede generatie die hem aflost. We hebben de Japanse versie al gezien en nu hebben we eindelijk de Europese variant in de smiezen.
Suzuki voert twee varianten van de nieuwe Jimny: de 'mini car' en de 'compact car', waarvan de eerste puur voorbehouden is aan de Japanse markt. Die smaak van de Jimny, herkenbaar aan de afwezigheid van de verbrede wielkastjes, is namelijk een regelrechte kei-car. Die Jimny meet 3,3 meter in de lengte, is 1,48 meter breed en 1,72 meter hoog. Tussen d voor- en achteras bevindt zich een afstand van 2,25 meter. Onder de kap doet in dat geval een 0,66 cc grote geblazen driecilinder dienst als krachtcentrale, een blokje dat 64 pk levert. Met die specificaties voldoet de mini-Jimny aan de Japanse kei-wetgeving die een maximale lengte, breedte en hoogte van 3,4, 1,48 en 2 meter dicteert. Auto's die in een dergelijke categorie vallen zijn voordeliger te verzekeren én profiteren van fiscale voordelen. Deze kei-Jimny komt niet naar Europa, wél krijgen we de Jimny 'Compact Car', een auto die als Jimny Sierra in Japan aan de man wordt gebracht. Opnieuw is de Jimny op een robuust ladderchassis geplaatst.
De Europese Jimny is dankzij ander bumperwerk en verbrede wielkasten 3,48 meter lang, 1,65 meter breed, maar wel net zo hoog als de kei-Jimny. Het ongetwijfeld vrolijk roffelende driepittertje gaat aan onze neus voorbij. In het vooronder doet een atmosferische 1,5-liter viercilinder dienst als kloppend hart, een zestienklepper die 102 pk en 130 Nm levert. Het blok is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak óf aan een viertrapsautomaat. Het gemiddeld vebruik ligt voor de handgeschakelde 1.090 kilo wegende variant op gemiddeld 6,8 l/100 km. Voor de 20 kilo zwaardere Jimny met automaat noteert Suzuki een waarde van 7,5 l/100 km. Beiden nog volgens de NEDC-cyclus. De topsnelheid van de Jimny met handbak ligt op 145 km/h, die van de zelfschakelende variant ligt 5 km/h lager. AllGrip Pro is standaard aanwezig, inschakelbare vierwielaandrijving met een 4H- en 4L-modus. In de basis is de auto voorwielaangedreven.
Uiterlijk
De tweede Jimny is hoekiger vormgegeven dan het uitgaande model en verwijst met zijn vierkante koetsje onder andere naar zijn voorgangers. Zo zijn de ronde kijkers afkomstig een knipoog naar de eerste en tweede generaties (LJ10-SJ20 en de Samurai). De verticale sleuven op de neus kennen we onder andere van de vorige Jimny en ook de vorm van de motorkap en de plaatsing van de achterlichten zijn doorspekt met retro-invloeden.
Deze nieuwe Jimny komt allesbehalve te vroeg. De huidige derde generatie van de Jimny werd in januari 1998 immers voor het eerst gebouwd. Door de jaren heen werd het uiterlijk van de kleine dappere alleskunner slechts op detailniveau aangepast. Suzuki heeft in totaal zo'n 2,8 miljoen Jimny's gebouwd, al telt het merk hier de LJ10-SJ20 (vanaf 1970) en de Samurai bij mee.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Naar de stad gaan wonen jong, dan heb je heb je daar allemaal geen last van. Het geld dat je zou uitgeven aan een 4x4 steek je in de woning en klaar“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
De vorige had je al voor 15000 euro.. benieuwd wat deze gaat kosten.
ik ben wel fan Heb ooit een jeepsafari gedaan met zo een jimnyke... heb mij kostelijk geamuseerd
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenNaar de stad gaan wonen jong, dan heb je heb je daar allemaal geen last van. Het geld dat je zou uitgeven aan een 4x4 steek je in de woning en klaar
Het is al goed dat ik er bijna elke dag moet zijn voor mijn werk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Bweik, das het laatste waar ik zou gaan wonen, in de stad. Geef mij maar de "gezonde" boerenbuitenlucht.
Het is al goed dat ik er bijna elke dag moet zijn voor mijn werk.
Op den buiten, daar zou ik wegkwijnen, ver van alles. Ik zou mij daar steendood vervelen. Dat zeggen wij steeds tegen elkaar als we weer eens op bezoek geweest zijn bij vrienden die ver van alles wonen. Rustig is het wel, maar saaaaaai.... Enkel goed voor de paardjes eens te laten lopen, dat is dan wel weer top
Elk zijn ding he, anders zou het platteland stad worden of omgekeerdLast edited by order66; 07/07/2018, 00:18.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Top. Voor mij is het omgekeerd. Overal dichtbij, te voet of met de fiets. Optredens (wij deden Gent Jazz), terras, bioscoop. Het is duurder kopen natuurlijk, zeker als je wat ruimte wenst, ook voor de autos.
Op den buiten, daar zou ik wegkwijnen, ver van alles. Ik zou mij daar steendood vervelen. Dat zeggen wij steeds tegen elkaar als we weer eens op bezoek geweest zijn bij vrienden die ver van alles wonen. Rustig is het wel, maar saaaaaai....
Elk zijn ding he, anders zou het platteland stad worden of omgekeerd
Verleden jaar nog is naar de cinema geweest, zitten ze daar chips te fretten, the smartphonen, te tetteren, aleja, alles behalve naar de film aant kijken... en mij op de zenuwen te werken... En de zaal zat dan nog ni half vol!
Ik hou van de rust en de stilte en vooral de natuur, kom ni graag waar veel mensen samen zijn, die werken me alleen maar op de zenuwen! Ik snap ni wat er plezant is met op een terras te gaan zitten, wat doet ge dan buiten drinken? Naar de mensen kijken?
En saai ja, tis te zien hoe je het bekijkt, thuis heb ik alles wat ik nodig heb en alst goe weer is ja dan ga ik wandelen, fietsen of met de cabrio is cruisen. Bij de buren is een klapken doen... Keuze genoeg!
Ieder zijn ding uiteraard, maar gelijk bij ons zou zo een Jimny'ken wel fun kunnen zijn.
Comment
-
Jojo een beetje verdraagzaam he Geert!
Ondanks dat wij in de stad wonen hebben wij in onze straat en tuin ook veel natuur, en zoals je kan zien ook toffe mensen. Een Jimny hebben wij niet nodig, wij doen gewoon dit voor fun in de straat :
Last edited by order66; 07/07/2018, 12:29.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenJojo een beetje verdraagzaam he Geert!
Ondanks dat wij in de stad wonen hebben wij in onze straat en tuin ook veel natuur, en zoals je kan zien ook toffe mensen. Een Jimny hebben wij niet nodig, wij doen gewoon dit voor fun in de straat :
Das meer groen dan bij ons int straat, zeker da da int stad is? Een Jimny'ken zou daar ook ni misstaan eigenlijk, zeker gelijk da de straat daar bijligt.
Maar euhm, als je een Jimny niet nodig hebt, wat doe je dan in dit topic?
Comment
-
Nostalgie he Geert. Een Jimny lijkt me zalig, ondanks dat ik het niet meer zal kopen. Je hebt de fotos niet gezien van mijn off-road avonturen in de 90ties met een Samurai in dit topic? 7 jaar terreinplezier. Als het aan mij ligt mogen forummers trouwens wat meer beelden delen van autoavonturen van vroeger en nu.
misschien een apart topic voor openen, of bestaat het al?Last edited by order66; 08/07/2018, 23:37.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenNostalgie he Geert. Een Jimny lijkt me zalig, ondanks dat ik het niet meer zal kopen. Je hebt de fotos niet gezien van mijn off-road avonturen in de 90ties met een Samurai in dit topic? 7 jaar terreinplezier. Als het aan mij ligt mogen forummers trouwens wat meer veelden delen van autoavonturen van vroeger en nu.
misschien een apart topic voor openen, of bestaat het al?
Geen idee of er zo een topic is, ik denk het niet alleszins. Van mij mogen er ook gerust wa meer foto's en video's gepost worden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten... AllGrip Pro is standaard aanwezig, inschakelbare vierwielaandrijving met een 4H- en 4L-modus. In de basis is de auto voorwielaangedreven.
...Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
(SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kking158 Bekijk Berichten
Whot? Wij hebben nog met het vorige model gereden en die was in 2H altijd achterwiel aangedreven, wat het rijden zoveel leuker maakte. Heeft iemand een idee waarom ze dit doen?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
Comment