Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A1 (2018)

GELEKT: AUDI A1

De Q8 verscheen voor zijn officiële onthulling op internet en ook de Audi die aan de andere kant van het spectrum opereert, lijkt wat ongeduldig. Dankzij het Belgische Autotijd.be kunnen we je de A1 nu al laten zien.

De onthulling van de hagelnieuwe A1 staat pas voor later gepland, maar dat weerhoudt de tweede generatie van Audi's kleinste model er niet van zich nu al te laten zien.

Vorig jaar kwamen Volkswagen en Seat met nieuewe generaties van de Polo en Ibiza op de proppen en dat maakte de A1 met introductiejaar 2010 tot de oudste van het stel. Ook de nieuwe A1 maakt nu kennis met de MQB-basis en dat betekent dat de auto in elk opzicht groeit.

Eerder werd al duidelijk dat Audi ook voor de tweede generatie A1 het pad der evolutie bewandelt. De zijspiegels worden voortaan niet meer op het portier, maar op de A-stijl geplaatst. Daarnaast maakt het derde zijruitje plaats voor een C-stijl vergelijkbaar met het exemplaar van de Q2. De achterlichten zijn enigszins in omvang toegenomen en hebben een bijna BMW-achtige L-vorm gekregen. Aan de voorzijde vinden we een opvallende 'brievenbus' tussen de motorkap de grille.

In het interieur zien we Audi's Virtual Cockpit en het lijkt erop dat de boel wat kleurtjes betreft behoorlijk aan is te kleden.

De driedeursversie keert overigens niet meer terug, een trend die we de laatste tijd vaker in autoland zien. Broertjes Polo en Ibiza zijn net als de Renault Clio en Peugeot 208 niet meer met slechts drie portieren verkrijgbaar.

Op de motorenlijst verwachten we, zoals te doen gebruikelijk, een aardige selectie TSI- en TDI-motoren. Op benzinevlak is een 1.0 TSI de basismotor, boven aan de ladder komt weer een krachtige S1-versie te staan. Het zal niet lang meer duren alvorens we de nieuwe A1 krijgen te zien.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Mooi! Zoals verwacht en zonder veel fantasie

Comment

Beetje mix van een Skoda Fabia en de nieuwe Opel Astra.
        Ziet er wel OK uit.
        Ik ben wel geen fan van die steeds gekker wordende grill partijen, eerlijk gezegd.

Comment

WTF is dat toch toch met die fake lucht-in en uitlaten. STOP DAAR MEE ! ! !

Comment

Bezuiniging bij VW?

Ze doet nu zelf geen moeite meer, om de schijn op te houden…
            • De nieuwe A1 = Fabia
            • De nieuwe Ibiza = Polo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
              Bezuiniging bij VW?

Ze doet nu zelf geen moeite meer, om de schijn op te houden…
              • De nieuwe A1 = Fabia
              • De nieuwe Ibiza = Polo
              oh toch wel hoor..vergelijk de prijskaartjes maar eens ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                WTF is dat toch toch met die fake lucht-in en uitlaten. STOP DAAR MEE ! ! !
                Ja amai, tis er grat over! Trekt op niets!

Den achterkant. Das nog altijd hetzelfde als de vorige? Juist de mottige bumper dan.

Comment

Dit op de foto's is het het "S-Line" exterieur, met het standaard exterieur (nog niet getoond) gaat de hele auto er een stuk zaaier uit zien, kan mijn ook niet voorstellen dat veel mensen dat gaan kiezen.
                  There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

De nieuwe Audi A1 is officieel.

Hier is de kakelverse hatchback. We begonnen de dag met het uiterlijk van de nieuwe A1 en inmiddels hebben we het hele hebben en houden van de nieuwe A1. Audi heeft de priemiejum hatchback officieel gepresenteerd en de heetste info over deze nieuwe A1 zetten we op een rijtje. Misschien was het je vanochtend al […]

Comment

Deze A1 S-line krijgt wel mijn goedkeuring, strak bakkie, alleen de velgen nog zwart.

https://www.carscoops.com/2018/06/20...rket-interior/

Comment

Dashboard ziet er echt goed uit!

Van de buitenkant ben ik nog niet overtuigd...

Comment

Het dashboard heeft veel elementen van de Polo / T-roc / Q2. Ook van buiten vind ik hem niet echt audi. Die hoekige achterlichten, wtf?
                          Afijn een VW met audi logo dus.

Comment

Full black met shadowline en das dik inorde.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                                Dit op de foto's is het het "S-Line" exterieur, met het standaard exterieur (nog niet getoond) gaat de hele auto er een stuk zaaier uit zien, kan mijn ook niet voorstellen dat veel mensen dat gaan kiezen.
                                Geen nood, in Nederland neemt toch geen hond een basisversie en komt ie hoogstwaarschijnlijk bij jullie toch steeds gelijk in S-line. Alleen in België mogen we "genieten" een saaie instapversie.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Hoe lelijk is me dit ding... Ik denk dat ze bij Audi spijt hadden dat ze niet nog meer verluchtingsgaten hadden kunnen maken de voorkant.
                                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Comment

Comment

Comment

Working...
                                        X