Vermits de Camry nu toch naar Europa zou komen ook maar een topicje openen van deze knappe wagen.
CAMRY LOST AVENSIS AF
BEVESTIGD: TOYOTA CAMRY KOMT NAAR EUROPA!
De geruchten zijn eindelijk bevestigd: Toyota brengt de hagelnieuwe Camry naar Europa!
In december vorig jaar ving AutoWeek al op dat Toyota de vorig jaar gepresenteerde Camry naar Europa wil brengen als vervanger van de in 2009 op de markt gebrachte Avensis, een auto die in 2015 werd gefacelift en behoorlijk op zijn laatste benen loopt. Vandaag bevestigt Toyota dat het de Camry naar Europa brengt. Daarmee keert de Camry na een afwezigheid van zo'n veertien jaar terug op ons continent.
In januari van vorig jaar werd een volledig nieuwe generatie van de huidige Camry gepresenteerd. Die auto maakt gebruik van Toyota's modulaire TNGA-platform, een basis die we kennen van de Prius, C-HR en straks van de nieuwe generatie Auris. De Camry maakte een aardige groeispurt door en is met zijn lengte van 4,88 meter vijf centimeter langer dan zijn voorganger. Waar de Camry de afgelopen generaties werd gekenmerkt door een ingetogen koets is de huidige generatie stukken excentrieker vormgegeven. Op de Noord-Amerikaanse motorenlijst staan een 2,5-liter viercilinder benzinemotor, een 3,5-liter V6 en een 210 pk sterke Hybrid. De viercilinder van die laatste levert zo'n 177 pk. Schakelen gaat met een CVT en de batterij heeft een capaciteit van 1,6 kWh. Bij de Prius is de batterij 1,2 kWh groot.
Het is die laatste Hybrid-versie die Toyota naar Europa haalt, een auto met een 2,5-liter viercilinder benzinemotor die steun krijgt van elektromotor. Toyota positioneert de nieuwe Camry als een D/E-segmenter, omdat de sedan met zijn lengte van 4,88 meter een slag groter is dan pak hem beet een Volkswagen Passat (4,77 meter).
In het eerste kwartaal van volgend jaar moet de auto op de markt verschijnen.
Bron: Autoweek
Eerste foto van de Europese versie.
CAMRY LOST AVENSIS AF
BEVESTIGD: TOYOTA CAMRY KOMT NAAR EUROPA!
De geruchten zijn eindelijk bevestigd: Toyota brengt de hagelnieuwe Camry naar Europa!
In december vorig jaar ving AutoWeek al op dat Toyota de vorig jaar gepresenteerde Camry naar Europa wil brengen als vervanger van de in 2009 op de markt gebrachte Avensis, een auto die in 2015 werd gefacelift en behoorlijk op zijn laatste benen loopt. Vandaag bevestigt Toyota dat het de Camry naar Europa brengt. Daarmee keert de Camry na een afwezigheid van zo'n veertien jaar terug op ons continent.
In januari van vorig jaar werd een volledig nieuwe generatie van de huidige Camry gepresenteerd. Die auto maakt gebruik van Toyota's modulaire TNGA-platform, een basis die we kennen van de Prius, C-HR en straks van de nieuwe generatie Auris. De Camry maakte een aardige groeispurt door en is met zijn lengte van 4,88 meter vijf centimeter langer dan zijn voorganger. Waar de Camry de afgelopen generaties werd gekenmerkt door een ingetogen koets is de huidige generatie stukken excentrieker vormgegeven. Op de Noord-Amerikaanse motorenlijst staan een 2,5-liter viercilinder benzinemotor, een 3,5-liter V6 en een 210 pk sterke Hybrid. De viercilinder van die laatste levert zo'n 177 pk. Schakelen gaat met een CVT en de batterij heeft een capaciteit van 1,6 kWh. Bij de Prius is de batterij 1,2 kWh groot.
Het is die laatste Hybrid-versie die Toyota naar Europa haalt, een auto met een 2,5-liter viercilinder benzinemotor die steun krijgt van elektromotor. Toyota positioneert de nieuwe Camry als een D/E-segmenter, omdat de sedan met zijn lengte van 4,88 meter een slag groter is dan pak hem beet een Volkswagen Passat (4,77 meter).
In het eerste kwartaal van volgend jaar moet de auto op de markt verschijnen.
Bron: Autoweek
Eerste foto van de Europese versie.
Comment