Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Camry (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toyota Camry (2017)

    Vermits de Camry nu toch naar Europa zou komen ook maar een topicje openen van deze knappe wagen.

    CAMRY LOST AVENSIS AF

    BEVESTIGD: TOYOTA CAMRY KOMT NAAR EUROPA!

    De geruchten zijn eindelijk bevestigd: Toyota brengt de hagelnieuwe Camry naar Europa!

    In december vorig jaar ving AutoWeek al op dat Toyota de vorig jaar gepresenteerde Camry naar Europa wil brengen als vervanger van de in 2009 op de markt gebrachte Avensis, een auto die in 2015 werd gefacelift en behoorlijk op zijn laatste benen loopt. Vandaag bevestigt Toyota dat het de Camry naar Europa brengt. Daarmee keert de Camry na een afwezigheid van zo'n veertien jaar terug op ons continent.

    In januari van vorig jaar werd een volledig nieuwe generatie van de huidige Camry gepresenteerd. Die auto maakt gebruik van Toyota's modulaire TNGA-platform, een basis die we kennen van de Prius, C-HR en straks van de nieuwe generatie Auris. De Camry maakte een aardige groeispurt door en is met zijn lengte van 4,88 meter vijf centimeter langer dan zijn voorganger. Waar de Camry de afgelopen generaties werd gekenmerkt door een ingetogen koets is de huidige generatie stukken excentrieker vormgegeven. Op de Noord-Amerikaanse motorenlijst staan een 2,5-liter viercilinder benzinemotor, een 3,5-liter V6 en een 210 pk sterke Hybrid. De viercilinder van die laatste levert zo'n 177 pk. Schakelen gaat met een CVT en de batterij heeft een capaciteit van 1,6 kWh. Bij de Prius is de batterij 1,2 kWh groot.

    Het is die laatste Hybrid-versie die Toyota naar Europa haalt, een auto met een 2,5-liter viercilinder benzinemotor die steun krijgt van elektromotor. Toyota positioneert de nieuwe Camry als een D/E-segmenter, omdat de sedan met zijn lengte van 4,88 meter een slag groter is dan pak hem beet een Volkswagen Passat (4,77 meter).

    In het eerste kwartaal van volgend jaar moet de auto op de markt verschijnen.

    Bron: Autoweek



    Eerste foto van de Europese versie.








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Paar pics van de Amerikaanse versie:











    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3










      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        knappe bak
        lets have some more member berries

        Comment


        • #5






          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Ik snap niet waarom Toyota de moeite neemt om dat naar hier te halen: enkel sedan, 2.5l motor, over de styling maar gezwegen. Dat gaat toch totaal niet verkopen. Bij een paar hardcore Toyota lover bompa's, ja, maar voor de rest?

            Ik vind de achteruitgang van de mainstream merken wel spijtig. Vroeger hadden ze allemaal nog een topmodel: Senator, Scorpio, 25, XM, C6, ...
            Nu moeten onder druk van de SUV's en 'premium' modellen zelfs de grote gezinswagens eraan geloven: Avensis, C5, Mondeo naar het schijnt, ...
            Ik hoop dat het niet zo zielig wordt als in de klasse erboven met slechts keuze uit 5 auto's: A6, 5, E, XF en S/V90.

            Comment


            • #7
              Als je voorbij de batch kijkt vind ik dit allesbehalve een bompa model, eerlijk gezegd.
              Ik hou wel van die styling.

              Je rijdt tenminste eens met wat anders rond dan de zoveelste A4, Passat of 3 reeks.

              Comment


              • #8
                In dat bruin ziet hij er weer wat saaier uit.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Ik snap niet waarom Toyota de moeite neemt om dat naar hier te halen: enkel sedan, 2.5l motor, over de styling maar gezwegen. Dat gaat toch totaal niet verkopen. Bij een paar hardcore Toyota lover bompa's, ja, maar voor de rest?

                  Ik vind de achteruitgang van de mainstream merken wel spijtig. Vroeger hadden ze allemaal nog een topmodel: Senator, Scorpio, 25, XM, C6, ...
                  Nu moeten onder druk van de SUV's en 'premium' modellen zelfs de grote gezinswagens eraan geloven: Avensis, C5, Mondeo naar het schijnt, ...
                  Ik hoop dat het niet zo zielig wordt als in de klasse erboven met slechts keuze uit 5 auto's: A6, 5, E, XF en S/V90.
                  Het is natuurlijk wel een 2,5l hybride, dus vanuit VAA-oogpunt lang niet oninteressant. En het prijsverschil met zijn halfbroer, de Lexus ES, maakt hem nog interessanter, want prijs is de belangrijkste factor in de VAA-berekening. Particulier verkoopt zoiets uiteraard niet, maar dat geldt voor alles wat groter is dan het C-segment (en zelfs daar...).

                  Comment


                  • #10
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Heeft er iemand een idee wat voor voorwaarden Toyota geeft op deze wagen? Want het verschil tussen de Camry premium met het executive pack en de Lexus ES is wel erg klein?
                      Zo las ik dat de Camry in deze configuratie 44.240 EUR kost.
                      De ES in basis uitvoering (wat overeenkomt met de Camry in topuitvoering) met de 'extra voorwaarden' vanop de Lexus-site kost 43.700 EUR.

                      Comment


                      • #12
                        Hij ziet er minder saai uit dan de Avensis vind ik, zowel de buitenkant als het interieur (speciaal, die scheve lijn onderaan).
                        De vraag is of dat voldoende zal zijn om bv. Lexus en Mazda klanten over de streep te trekken - of eventueel de klanten die anders naar een Opel Insignia kijken.
                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                        Comment


                        • #13
                          De snuit is dermate lelijk dat ik die nooit zou overwegen. Die rode met die andere voorbumper ziet er zoveel beter uit, zonde dat die niet hier te krijgen is.

                          Comment


                          • #14
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Camry TRD 3.5 liter V6





                                Comment


                                • #17

                                  Comment


                                  • #18
                                    Zeer mooie wagen.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Testje:

                                      OUDERWETS GENIETEN

                                      TOYOTA CAMRY 2.5 HYBRID PREMIUM

                                      Het zijn zwarte, donkere dagen voor de sedan. Het autotype was in Nederland al niet zo populair als elders in de wereld; wij hadden liever hatchbacks en stationswagons. Maar de opkomst van SUV’s en cross-overs is helemaal fataal voor de aloude koets met kofferbak. Van de kleinste sedans tot de meeste luxe limo’s, ze verstoffen in showrooms omdat mensen liever een hoge instap willen. Het feit dat je daar veel meer voor betaalt, schrikt duidelijk niet af. En juist in dat gure klimaat brengt Toyota zijn grote slee van weleer terug: de Camry.

                                      De auto vervangt bij ons de Avensis, die van het toneel is verdwenen. Helemaal nieuw is de auto niet. Hij is al sinds 2017 leverbaar in andere markten, zoals de Amerikaanse en Australische. Technisch kennen we ook hier de auto al iets langer. Hij is onderhuids verregaand gelijk aan de Lexus ES, een model dat sinds vorig jaar bij ons de Lexus GS vervangt. Kijk je naar de algemene specificaties, dan zie je dat deze auto net als de ES een hybride aandrijflijn met 218 pk heeft. Dat vermogen gaat enkel naar de voorwielen. De auto heeft een relatief grote motor van 2,5 liter, die (een magere) 178 pk levert. De elektromotor voegt daar 120 pk aan toe, maar zoals wel vaker bij hybrides mag je die getallen niet zomaar bij elkaar optellen. Het maakt het leveringsgamma van de Camry wel overzichtelijk, want de hybride is de enige versie die hier in de showroom staat. Geen diesel, geen instapper, geen dikke powersedan. Zoals elke hybride van Toyota, dus ook de Camry, is hij er enkel met automaat.

                                      We hebben de meest luxe versie als test­auto meegekregen, de Premium. Hij kent weinig losse opties, omdat het merk in Nederland vooral werkt met uitvoeringen, wat het bestellen gemakkelijk maakt. De Camry is wellicht gebaseerd op de Lexus ES, maar het design is wel even anders. Toyota heeft het saaie van voorheen van zich afgeschud, maar heel strak kun je de Camry toch niet noemen. Een overdosis lamellen op de neus en de brede achterlichten maken het tot een typisch Aziatische auto. We zien daar vaak ontwerpafdelingen waar design zich op een heel ander niveau beweegt dan in Europa. Aan de binnenkant wordt die lijn voortgezet. Het dashboard is zonder meer hoogwaardiger, maar de lijnen gaan alle kanten op. Ook worden prachtige materialen en mooie knoppen afgewisseld met goedkope klepjes en simpel plastic. Ook dat is een combinatie waarvan we in een Japanse auto niet meer opkijken.

                                      Het multimediasysteem is uitgebreid en biedt veel mogelijkheden, maar is onoverzichtelijk en omslachtig in het bedienen ervan. Ook jammer dat het niet verkrijgbaar is met Apple CarPlay of Android Auto, die Toyota lang buiten de deur heeft gehouden. Voor enkele modellen is het merk inmiddels om, wellicht is er ook hoop voor de Camry in de toekomst. Verplaatsen we ons naar de achterbank, dan blijkt de Camry een klasse apart. Onze Premium-uitvoering heeft in de middenarmsteun zelfs een apart bedieningspaneel voor achterpassagiers. Dat komen we normaal alleen tegen bij auto’s die het driedubbele kosten. Je zit vorstelijk en kunt zelfs de rugleuning van de zetel elektrisch verstellen. Ruimte voor hoofd en benen is er royaal en het geheel voelt luxe aan. Helaas kun je de banken niet omklappen om meer kofferruimte te creëren, wat zijn inzetbaarheid verkleint.

                                      Het hybridesysteem is zoals we het kennen van Toyota: een zeer zuinige motor met een efficiënte maar krachtloze Atkinson-loop, die is gekoppeld aan een elektromotor middels een planetair stelsel om het gebrek aan koppel van zo’n motor op te vangen. Het geheel werkt soepel en vlekkeloos, en door het vermogen van ruim 200 pk heb je zelden last van een ergerlijke CVT-huil. Op elk moment is het goed te doen om vaart in te auto te krijgen. Waar je echter niet op moet rekenen, is een directe gas­respons. De power is er wel, maar alleen met veel vertraging in de bediening. Op je gemak van A naar B rijden, is het idee. Maar de resultaten mogen er zijn. Toyota weet als geen ander hoe je hybrides zuinig maakt; de jarenlange ervaring werpt zijn vruchten af. En niet alleen op papier, ook in de praktijk weten de auto’s bijzonder goed te scoren. De Camry blijkt geen uitzondering. De auto is fors en zwaar, en er gaat enkel benzine in, maar we halen zonder moeite de 1:18, en dat is toch wel verbluffend goed. Je moet niet heel veel rijplezier verwachten, maar de auto is niet zo week als een Camry van weleer. Het extreem logge is er wel uit en de auto kan goed overweg met het jachtige Nederlandse verkeer. Ondertussen is hij erg comfortabel, bijzonder stil en bovendien heel zuinig.

                                      De Nederlandse importeur verwacht er niet extreem veel te verkopen en wellicht is dat jammer. De Camry verdient meer aandacht dan hij vermoedelijk gaat krijgen, zeker in deze tijd waarin de interesse in auto’s zonder hoge instap is gedecimeerd.

                                      SPECIFICATIES

                                      Brandstof elektro/benzine
                                      Motor 4-cil. in lijn, hybride
                                      Cilinderinhoud 2.487 cc
                                      Maximaal vermogen 160 kW / 218 pk bij 5.700 tpm
                                      Maximaal koppel 221
                                      Inhoud brandstoftank 50 l
                                      Lengte / breedte / hoogte 4.885 mm / 1.840 mm / 1.445 mm
                                      Wielbasis 2.825 mm
                                      Massa leeg 1.595 kg
                                      Laadvermogen 505 kg
                                      Banden 235/45R18
                                      Topsnelheid 180 km/h
                                      Acceleratie 0-100 km/h 8,2 s (fabrieksopgave: 8,3 s)
                                      Acceleratie 50-80 km/h in D 2,6 s
                                      Acceleratie 80-120 km/h in D 5,7s
                                      Brandstofverbruik 5,5 l/100km (fabrieksopgave: 4,4 l/100km)
                                      CO2-uitstoot 101 g/km

                                      EINDOORDEEL

                                      4/5
                                      De Camry is terug van weggeweest en doet dat met een knal. De achterpassagiers hebben alle ruimte, de auto heeft veel opties en rijdt comfortabel en rustig, met merkbaar meer verfijning dan bijvoorbeeld een Skoda Suberb. Bovendien is hij ook in de praktijk extreem zuinig. Wel rijdt hij erg gezapig en afstandelijk.

















                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nu nog een TRD voorbumper voor Europa.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X