Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aston Martin DBS Superleggera (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aston Martin DBS Superleggera (2018)

LICHTER EN VEEL KRACHTIGER DAN DB11

DIT IS DE ASTON MARTIN DBS SUPERLEGGERA!

De opvolger van de Aston Martin Vanquish zou vanavond worden onthuld, maar die DBS Superleggera ligt nu al volledig op straat. Dit is hem!

De DBS Superleggera is al geregeld voorbijgekomen op deze site. Gisteren verscheen de auto nog in ongecamoufleerde vorm, maar die enkele afbeelding kan niet in de schaduw staan van het pakket persfoto's dat vandaag via AutoGuide.com op de deurmat ploft. Hiermee heeft de DBS feitelijk geen geheimen meer. De Superleggera is net als de vorige DBS sterk verwant aan het reguliere DB-model van Aston Martin, in dit geval de DB11. Voor- en achterzijde zijn echter helemaal anders. Strakkere koplampen, een enorme grille, een stevig gewelfde motorkap en platte achterlichtunits bezorgen de DBS een agressiever uiterlijk.

Het gaat bij de nieuwkomer echter niet alleen om uiterlijk, hoewel dat wel een belangrijk onderdeel is bij om het even welke Aston Martin. De DBS is het als Vanquish-opvolger echter aan zijn stand verplicht om snel te zijn en dat maakt de auto zonder twijfel waar. De 700 pk waar eerder over werd gesproken, wordt zelfs nog overtroffen. Volgens de gelekte informatie komt de DBS tot 715 bhp, wat neerkomt op 725 pk. Het koppel van de dubbelgeblazen 5,2-liter V12 ligt op 900 Nm. In de DB11 komt dezelfde motor tot 608 pk en 700 Nm, dus het verschil is fors. Daar komt bij dat de DBS lichter is dan zijn broertje. Waar het al bestaande model 1.770 kg in de schaal legt, doet de Superleggera zijn naam enigszins eer aan met een gewicht van 1.668 kg. Mede daardoor sprint de auto in zo'n 3,5 seconden van 0 naar 100 km/h. De 160 moet in 6,4 tellen op de klok staan. Om de auto ook bij hoge snelheden op de weg te houden, zorgt de uitgekiende aerodynamica voor meer downforce dan bij welke andere in serie geproduceerde Aston Martin dan ook.

De levering van de DBS zou nog dit jaar op gang komen, een prijs is uiteraard nog niet bekend.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Wow! Knap dit!

Comment

idd mooie bak
          lets have some more member berries

Comment

Superleggera noemen maar zwaarder wegen dan een monovolume, ik zal het nooit begrijpen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Wel een knap spel.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

725 PK EN 900 NM UIT BITURBO V12

NU OFFICIEEL: ASTON MARTIN DBS SUPERLEGGERA

Eerder vandaag verscheen de auto al te vroeg op de digitale kanalen, maar nu heeft Aston Martin ook zelf Vanquish-opvolger DBS Superleggera aan de wereld voorgesteld.

Eerdere spionagefoto's lieten er al weinig twijfel meer over bestaan de foto's die vanochtend online verschenen gaven dat laatste beetje extra duidelijkheid: Vanquish-opvolger DBS Superleggera is net als de vorige DBS overduidelijk gelieerd aan de iets lager op de ladder gepositioneerde 'reguliere' DB, in dit geval de DB11. Deze hagelnieuwe DBS Superleggera draagt echter een meer eigen koets waarvan met name de voor en achterzijde danig afwijken.

In de neus van Aston Martin's jongste telg ligt een 5,2-liter grote biturbo V12 die 725 pk en 900 Nm sterk is. Schakelen gaat middels een achttrapsautomaat van ZF. Met zijn nog echte Engelse twaalfcilinder lanceert de coupé zich in 3,4 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid van 340 km/h is tevens niets om je voor te schamen. Wie het gaspedaal 6,4 seconden intrapt, heeft een snelheid van 160 km/h op de teller staan. Dezelfde V12 is in de DB11 goed voor 608 pk en 700 Nm. Deze DBS Superleggera is dus 117 pk en 200 Nm krachtiger. Niet alleen op motorisch vlak overtreft deze nieuwste Engelsman z'n al bekende broertje, ook op de weegschaal scoort hij meer punten. Dat uit zich uiteraard in een lager gewicht. De DBS Superleggera legt 1.688 kilo in de schaal terwijl de DB11 1.770 kilo in de schaal legt.

Om de auto ook bij hoge snelheden op de weg te houden, zorgt de uitgekiende aerodynamica voor meer downforce dan bij welke andere in serie geproduceerde Aston Martin dan ook. Achterop vinden we een met F1-techniek doorspekte diffuser. Al het slimme spoilerwerk is op snelheid goed voor 180 kilo neerwaartse druk. De vier onderaan de achterzijde uitlaateindstukken zijn gekoppeld aan een uitlaatsysteem met actieve kleppen. Op de achteras is een sperdifferentieel gemonteerd. Adaptieve dempers zijn eveneens van de partij op deze jongste uitgave van het DBS-feestje.

De DBS Superleggera is een GT en dat betekent dat Aston Martin de auto heeft volgestopt met verwennerij. De auto beschikt over keyless entry, een 360-graden camera rondom en zelfs over Park Assist. Alle infotainment laat zich middels een enkele draaiknop bedienen. Het interieur is tot in de kleinste hoekjes volgehangen met fraai ogend leer en alcantara die met hetzelfde vakmanschap aangebracht lijkt. De auto staat op 21-inch lichtmetalen wielen die Aston Martin in twee smaken levert. Om de wielen is standaard rubber van Pirelli gevouwen, banden die speciaal voor deze auto zijn ontwikkeld.

De levering van de DBS komt in het derde kwartaal van dit jaar op gang. Een prijs volgt later.

Comment

Knappe auto en gelukkig mag een super sportwagen ook terug in het rood.

Comment

Superformidastisch! Droomwagen...

Comment

Echt prachtige wagen!

Verstuurd vanaf mijn FIG-LX1 met Tapatalk

Comment

1668kg... Droog. Er van uitgaande dat het verschil met de DB11 ongeveer 80kg is, dan weegt deze rijklaar getankt iets van 1775-1825kg zonder chauffeur. Ergens meer gewichtsreductie verwacht van een alu koets en carbon body, maar blijft een groot ding met een, letterlijk, vette motor. Een Maserati Granturismo S met een simpele V8 weegt bijvoorbeeld 100kg meer.

Tof ding en leuk als je het geld hebt en toegang liefst tot een vrije autobahn, persoonlijk heb ik meer plezier aan een Alpine A110 vermoed ik...
                        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

een V12 is nu eenmaal een stuk zwaarder dan een V8.
                          had eigenlijk een V8 met elektro ondersteuning verwacht in deze
                          lets have some more member berries

Comment

Hoog Corvette gehalte. Weg Britse klasse.
                            Wel enorm knap ding, jammer van het verouderde interieur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                              Zo denk ik er ook over.

Comment

Prachtige opvolger!

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                                    als klanten in US en Azie meerderheid uitmaken tov UK klanten dan krijg je zo situaties :-(
                                    spijtig genoeg.

Comment

Mijn nieuwe droomauto!
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Wat is dit een weergaloos mooie auto.

There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Working...
                                        X