481 PK PER TON
DIT IS DE MCLAREN 600LT
McLaren heeft de 600LT aan de wereld voorgesteld, de overtreffende trap van de 570S.
Na een korte reeks teasers heeft McLaren de 600LT gepresenteerd, in feite de overtreffende trap van de 570S. Eerder plakte McLaren de lettercombinatie LT, wat staat voor Longtail, achter de 675LT Coupé en 675LT Spider, in feite nog sportievere versies van de 650S. Deze 600LT is de vierde McLaren met de LT-toevoeging, een aanduiding die voor het eerst werd toegepast op de F1 GTR.
De 570S werd in 2015 aan de wereld voorgesteld als topper binnen McLarens Sports Series. Achter de voorstoelen hing een 570 pk sterke versie van de 3,8-liter twinturbo V8 die McLaren in al zijn modellen toepast. Die geblazen achtcilinder is in deze 600LT goed voor 600 pk en 620 Nm. De auto legt 1.247 kilo in de schaal en daarmee is hij 96 kilo lichter dan de 570S waarop hij is gebaseerd. Volgens McLaren is 23 procent van de 600LT-onderdelen volledig nieuw.
Hoe rap de 600LT is, houdt McLaren nog even onder de pet. De prestaties van de 570S beloven in ieder geval al veel goeds. Die auto was in staat om in 3,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h te knallen. 0-200 km/h vergde slechts 9,5 seconden. De topsnelheid was met 328 km/h tevens niet mals.
De koets van de 570S is 7,4 centimeter langer dan die van de auto waarmee hij zijn basis deelt. McLaren past het uiterlijk verder aan met een nieuwe splitter, andere sideskirts, een enorme diffuser en een vaste achterspoiler. Allemaal onderdelen die uit koolstofvezel zijn vervaardigd.
McLaren voorziet de 600LT onder andere van een lichtgewicht uitlaatsysteem dat uitmondt in twee uitlaatpijpen die bovenop de achterzijde een plek hebben gekregen. Vanbinnen monteert McLaren speciale lichtgewicht stoelen die afkomstig zijn uit de P1. De 600LT komt in een beperkte oplage beschikbaar. Prijzen volgen later.
Bron: Autoweek
DIT IS DE MCLAREN 600LT
McLaren heeft de 600LT aan de wereld voorgesteld, de overtreffende trap van de 570S.
Na een korte reeks teasers heeft McLaren de 600LT gepresenteerd, in feite de overtreffende trap van de 570S. Eerder plakte McLaren de lettercombinatie LT, wat staat voor Longtail, achter de 675LT Coupé en 675LT Spider, in feite nog sportievere versies van de 650S. Deze 600LT is de vierde McLaren met de LT-toevoeging, een aanduiding die voor het eerst werd toegepast op de F1 GTR.
De 570S werd in 2015 aan de wereld voorgesteld als topper binnen McLarens Sports Series. Achter de voorstoelen hing een 570 pk sterke versie van de 3,8-liter twinturbo V8 die McLaren in al zijn modellen toepast. Die geblazen achtcilinder is in deze 600LT goed voor 600 pk en 620 Nm. De auto legt 1.247 kilo in de schaal en daarmee is hij 96 kilo lichter dan de 570S waarop hij is gebaseerd. Volgens McLaren is 23 procent van de 600LT-onderdelen volledig nieuw.
Hoe rap de 600LT is, houdt McLaren nog even onder de pet. De prestaties van de 570S beloven in ieder geval al veel goeds. Die auto was in staat om in 3,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h te knallen. 0-200 km/h vergde slechts 9,5 seconden. De topsnelheid was met 328 km/h tevens niet mals.
De koets van de 570S is 7,4 centimeter langer dan die van de auto waarmee hij zijn basis deelt. McLaren past het uiterlijk verder aan met een nieuwe splitter, andere sideskirts, een enorme diffuser en een vaste achterspoiler. Allemaal onderdelen die uit koolstofvezel zijn vervaardigd.
McLaren voorziet de 600LT onder andere van een lichtgewicht uitlaatsysteem dat uitmondt in twee uitlaatpijpen die bovenop de achterzijde een plek hebben gekregen. Vanbinnen monteert McLaren speciale lichtgewicht stoelen die afkomstig zijn uit de P1. De 600LT komt in een beperkte oplage beschikbaar. Prijzen volgen later.
Bron: Autoweek
Comment