Mededeling

Collapse
No announcement yet.

McLaren 600LT (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• McLaren 600LT (2018)

481 PK PER TON

DIT IS DE MCLAREN 600LT

McLaren heeft de 600LT aan de wereld voorgesteld, de overtreffende trap van de 570S.

Na een korte reeks teasers heeft McLaren de 600LT gepresenteerd, in feite de overtreffende trap van de 570S. Eerder plakte McLaren de lettercombinatie LT, wat staat voor Longtail, achter de 675LT Coupé en 675LT Spider, in feite nog sportievere versies van de 650S. Deze 600LT is de vierde McLaren met de LT-toevoeging, een aanduiding die voor het eerst werd toegepast op de F1 GTR.

De 570S werd in 2015 aan de wereld voorgesteld als topper binnen McLarens Sports Series. Achter de voorstoelen hing een 570 pk sterke versie van de 3,8-liter twinturbo V8 die McLaren in al zijn modellen toepast. Die geblazen achtcilinder is in deze 600LT goed voor 600 pk en 620 Nm. De auto legt 1.247 kilo in de schaal en daarmee is hij 96 kilo lichter dan de 570S waarop hij is gebaseerd. Volgens McLaren is 23 procent van de 600LT-onderdelen volledig nieuw.

Hoe rap de 600LT is, houdt McLaren nog even onder de pet. De prestaties van de 570S beloven in ieder geval al veel goeds. Die auto was in staat om in 3,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h te knallen. 0-200 km/h vergde slechts 9,5 seconden. De topsnelheid was met 328 km/h tevens niet mals.

De koets van de 570S is 7,4 centimeter langer dan die van de auto waarmee hij zijn basis deelt. McLaren past het uiterlijk verder aan met een nieuwe splitter, andere sideskirts, een enorme diffuser en een vaste achterspoiler. Allemaal onderdelen die uit koolstofvezel zijn vervaardigd.

McLaren voorziet de 600LT onder andere van een lichtgewicht uitlaatsysteem dat uitmondt in twee uitlaatpijpen die bovenop de achterzijde een plek hebben gekregen. Vanbinnen monteert McLaren speciale lichtgewicht stoelen die afkomstig zijn uit de P1. De 600LT komt in een beperkte oplage beschikbaar. Prijzen volgen later.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Machtig ! Cijfers zijn wel niet indrukwekkend, 600pk? ... kheb al met meer pk's gereden..

Comment

Pk's zeggen niet alles.

Comment

Comment

Comment

Comment

Ze konden mss beter deze aan Van Doorne geven om zijn races mee te rijden ;-)

Comment

VIJFDE LONGTAIL, ZESDE ‘SPORTS SERIES’

MCLAREN TEAST NIEUWE LONGTAIL

McLaren stuurt een lekkermakertje de wereld in waarop een stukje van een nieuw Longtail-model prijkt. Het lijkt om de open versie van de 600LT te gaan. En passant leren we dat McLaren wederom een recordjaar achter de rug heeft.

De gedachte dat het hier om een open versie van de 600LT gaat, wordt niet alleen gevoed door het feit dat de vorm van de uitlaateindstukken en het paneel dat zich daarvoor bevindt, volledig overeenkomt met die van de reeds bekende coupé. Het is ook gewoon een kwestie van logica, want van eerdere Longtail-McLarens verscheen immers ook een open variant. De open 600LT, of wat hier ook maar op de foto prijkt, wordt het vijfde model in de reeks top-McLarens. De eerste is de McLaren F1 GTR Longtail uit 1997. Die rijdende legende kreeg bij het moderne McLaren navolging in de vorm van de 675LT in dichte en open vorm. De laatste toevoeging aan de reeks, de 600LT dus, laat zich omschrijven als een sportief topmodel binnen de Sports Series.

Als er inderdaad een open versie van die auto verschijnt komt het totaal van de reeks ‘instap-McLarens’ op zes. De minst dure McLaren is de 540C, dan volgt de iets snellere 570S en diens open Spyder-variant, vervolgens de wat luxere 570GT en tenslotte de 600 LT in open en gesloten vorm.

Comment

HET DAK ERAF

MCLAREN PRESENTEERT 600LT SPIDER

Het winterse weer houdt McLaren niet tegen om een nieuwe cabriolet aan de wereld te laten zien. De vorig jaar gepresenteerde 600LT verliest zijn dak en is er nu ook als cabriolet. Dit is de eerste informatie over de 600LT Spider.

Afgelopen juni liet de 600LT als vierde McLaren met de LT-toevoeging zijn spieren aan de wereld zien. Deze auto is in feite de overtreffende trap van de 570S: de in 2015 gepresenteerde 'topper binnen McLarens Sports Series’. Een lager gewicht, verbeterde stroomlijn en meer vermogen zorgen voor een extra vurig recept. McLaren deelt nu de eerste foto’s en wat informatie van de 600LT Spider. In vergelijking met de 570S Spider is de 600LT Spider 100 kilo lichter. Het vergelijkbare vermogen met de coupé van 600 pk moet daarom over ‘slechts’ 1.297 kilo worden verdeeld. In vergelijking met de gesloten coupé is de cabriolet 50 kilogram zwaarder.

Net als de coupé sprint de Spider met de 3,8-liter V8 in 2,9 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h. Om dubbele cijfers op de snelheidsmeter te behalen is hij met een acceleratietijd van 8,4 seconden echter 0,2 seconden langzamer. Met een gesloten dak ligt de topsnelheid op 324 km/h, met het dak open levert de 600LT Spider 9 km/h in.

In de 600 LT Spider neem je plaats op lichtgewicht sportstoelen uit de McLaren P1, die van Alcantara en koolstofvezel zijn gemaakt. McLaren past het uiterlijk verder aan met een andere splitter en sideskirts, een grote diffuser en een vaste achterspoiler; alle uit koolstofvezel vervaardigd. In 1997 lanceerde McLaren voor de eerste keer de Longtail-aanduiding met de McLaren F1 GTR ‘Longtail’. De 676LT Coupé en Spider gingen de 600LT’s daarop voor.

McLaren meldt dat de 600LT Spide in een gelimiteerde oplage wordt gebouwd. Hoeveel exemplaren van de dakloze sportwagen het levenslicht in het Engelse Woking gaan zien, is vooralsnog onbekend. De Britse vanafprijs bedraagt £ 201.500 (omgerekend € 227.312).

Comment

Comment

Een van de weinige wagens waar de spyder mooier is dan de coupe

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Comment

En in het echt.

BMW M2 Coupé
                            Audi S5
                            Nobody is Perfect!

Comment

Comment

Working...
                              X