Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi TT/TT-S/TT-RS Facelift 2019.
Collapse
X
-
De derde generatie TT kan zo weer even mee. Het is alweer vier jaar geleden dat Audi de derde generatie TT op de markt heeft gebracht. Gisteren werd via de lekmachine duidelijk dat er een facelift aan zat te komen en nu brengt Audi het nieuws officieel naar buiten. Belangrijkste kenmerken voor de facelift zijn […]There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
-
TT 20 years
Zum 20. Jubiläum des TT bringt Audi zwei Sondermodelle: den TT 20 years und den TTS competition. Der TT 20 years ist auf 999 Autos limitiert.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
KRACHTIGER ÉN NIEUWE SPECIALE EDITIE
AUDI TT ONDER HET MES
Het is dit jaar 20 jaar geleden dat Audi de eerste generatie TT op de markt bracht en het merk grijpt die gelegenheid aan om de huidige derde generatie van het model op de snijtafel te leggen. Audi schuift direct een gelimiteerde editie naar voren die knipoogt naar de studiemodellen die in de jaren 90 aan de eerste generatie voorafgingen.
Het is een behoorlijk cliché aan het worden, maar zoals we van Audi gewend zijn, wordt ook het uiterlijk van de TT niet ingrijpend aangepast bij de facelift die het merk nu op het model doorvoert. De TT krijgt een nieuwe grille, waarbij de horizontale lamellen op alle uitvoeringen plaatsmaken voor gaaswerk. Daarnaast worden de luchtopeningen in de bumper vergroot. Audi spreekt verder over een aanpassing van de vulopening van de benzinetank. Onder de afdekklep zit voortaan geen dop meer. Heftig. De TTS krijgt, zoals we vanochtend zagen, extra koelopeningen en zilvergrijze of zwarte details.
Audi voert tevens wijzigingen door op technisch vlak. Zo moet de auto zich niet alleen aan de nieuwe naamgeving van Audi onderwerpen, maar krijgt de TT ook nieuwe motoren. De TT komt beschikbaar als 40 TFSI, een nieuwe basismotor die 197 pk sterk is. De huidige 180 pk sterke 1.8 TFSI komt daarmee te vervallen. Tevens nieuw is de 45 TFSI, een 245 pk sterke versie die de 230 pk sterke 2.0 TFSI vervangt. Deze 45 TFSI is met Quattro-aandrijving te krijgen. Opvallend is dat het vermogen van de, standaard met Quattro-aandrijving geleverde TTS-versie wordt teruggeschroefd van 310 pk naar 306 pk. In 4,5 tellen sprint de TTS Coupé naar een snelheid van 100 km/h, de TTS Roadster heeft 4,8 seconden voor dezelfde sprint nodig. Wél sneller dan de vorige TTS-versies. Audi vervangt de zestrapsautomaat voor een S Tronic-transmissie met zeven verzetten.
Audi zegt verder de standaarduitrusting van de TT aan te passen. De basisversies hebben voortaan het Drive Select-systeem, een licht- en regensensor, verwarmbare buitenspiegels en een multifunctioneel stuurwiel.
En actie!
Audi schoof in 1998 de productieversie van de eerste generatie TT naar voren, een model waar natuurlijk de nodige concept-cars aan voorafgingen. In 1995 presenteerde Audi TT Coupé Concept én de TTS Roadster Concept. Om nog even in te haken op die studiemodellen, brengt Audi een speciale editie van de huidige vernieuwde TT op de markt: de TT 20 Years.
De TT 20 Years is een speciale uitvoering waarvan 999 exemplaren gebouwd worden. Natuurlijk verwijst de auto met bepaalde details naar de al genoemde TTS Roadster Concept. Zo heeft de auto vergelijkbare Moccasin Brown-kleurige lederen bekleding met contrasterende stiksels. Andere aanpassingen: de vormgeving van de uitlaatpijpen en speciale TT 20 Years-badges. De speciale editie heeft Matrix OLED-achterlampen, matkleurige Audi-logo's op de flanken en komt beschikbaar in de kleuren Arrow Gray en Nano Gray.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Alleen de standaard versie vind ik acceptabel (met oude S-line exterieur), de rest heeft veel te veel tupperware gekregen, de auto's worden er niet mooier op met al die extra plastic troep erop.
Audi beginnen af fabriek steeds meer een aftermarket look te krijgen ala ABT producten.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichtenjammer dat dit de laatste generatie zou worden
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichtenjammer dat dit de laatste generatie zou worden
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk BerichtenIk heb nu al 2 generaties roadsters gehad , ze rijden inderdaad moeiteloos snel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenHm, moeiteloos snel is niet hetzelfde als goed rijden... Qua uitfasering: de TT staat op een platform dat duur is om te maken. In combinatie met de in elkaar gezakte verkoopsaantallen is 't moeilijk hard te maken om van de TT, volgens dezelfde filosofie als vandaag, nog een nieuwe versie te produceren. Maar ik kan me maar moeilijk voorstellen dat ze de TT-naam zullen laten verdwijnen.
Bij mij is moeiteloos snel , net goed rijden , iedereen heeft daar natuurlijk z'n eigen opvattingen over .
TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa
Comment
-
Het gerucht gaat wel dat dit de laatste generatie TT is (slechte verkoopcijfers), (ook de huidige R8 zou de laatste zijn) maar autobladen zoals "Autobild" beweren nog steeds dat er opvolgers gaan komen.
De TT is een hele dure auto om te bouwen met zijn hybrid aluminium/staal constructie.Last edited by The Pretender; 08/09/2018, 18:09.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
De naam zal inderdaad in z'n huidige vorm verdwijnen , hopelijk komt er geen verbastering in de vorm van een 4 deurs coupè ...
Bij mij is moeiteloos snel , net goed rijden , iedereen heeft daar natuurlijk z'n eigen opvattingen over .
https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Fich..._rear_view.JPG
Comment
-
Ik vind de facelift ronduit lelijk, het lijkt wel een after market kit die gemonteerd is, zeker bij de S-Line en TT-S.
De oude S-Line wat nu de standaard bodykit is ziet er 10x beter uit.
Bij de TT RS zal het er ook niet uit gaan zien vermoed ik.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
Comment