Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q3 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De kleur is ook wel een belangrijke bij de Q3, vind ik.
    Dat is ook deels waarom ik het floret zilver gekozen heb.
    Bij een zwarte of donkerblauwe bv, komen die wielkast verbredingen helemaal niet tot hun recht.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        De kleur is ook wel een belangrijke bij de Q3, vind ik.
        Dat is ook deels waarom ik het floret zilver gekozen heb.
        Bij een zwarte of donkerblauwe bv, komen die wielkast verbredingen helemaal niet tot hun recht.
        Moest ik ne Q3 bestellen, hoef ik er de kleur niet bij te zetten. Jullie zullen wel weten welke kleur ik neem

Comment

• https://www.youtube.com/watch?v=68ugkg9RePc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            Velgen op die rode zou ik ook wel willen op de mijne ...mmm.
            Zal jammer genoeg niet pakken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Dat groen is wel hard, maar overall doet de RS kuur hem wel goed.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
              Ik zou mijne nog willen/durven ruilen voor deze...(wel geen groene)
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ik zou de voorkeur geven aan een RS Q3 Sportback, maar niet in het groen of rood, eerder een Audi Exclusive kleurtje.
                There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

#instantnestijve

Comment

• There are Pretenders among us.....
                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• Dat groen is ook wel af. Gifgroen se en een groen imago

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Dat groen is ook wel af. Gifgroen se en een groen imago
                            +1, zo'n auto mag best ook een beetje een in your face kleur hebben.

Comment

• Nadat ik de gewone Q3 al test reed als benzine, nu een testrit gedaan met de Sportback omdat ik hem nog steeds als nieuwe leaser overweeg.
                              35tdi automaat.

Overall wel een leuke auto. Goede wegligging. Beetje stug maar zeker niet oncomfortabel. Zelfs met de grote velgen voelt hij niet té hard aan in ieder geval. De looks vind ik echt wel de max. Een echte head turner merkte ik ook wel onderweg.
                              Wat ik wel mis is de finesse van een echte Audi met deze dieselmotor. Vooral te wijten aan de toch wel sonore brom die hij laat horen onder belasting.
                              De automaat reageert redelijk traag vanuit stilstand maar persoonlijk vond ik dat geen probleem.

Met de lage daklijn kan je de zetel niet erg hoog zetten of je raakt onmogelijk nog ingestapt. Toch wel een beetje een verkrampte zithouding voor mij, maar da's altijd moeilijk om dat meteen goed in te schatten. De sportzetels vond ik op zich wel OK zitten, alleen vrij hard. Maar als je Volvo gewend bent, is alles een stap terug, heb ik al wel gemerkt.

Acc vrij uitgebreid gebruikt maar zoals ik al verwachtte is dat voor mij geen meerwaarde. Ik stoor me er vooral aan dat hij nét niet doet wat ik zou willen. En als passagier al helemaal vervelend als hij net iets te fel reageert.

Voor mij gaat de wijzer meer en meer richting BMW eerlijk gezegd.
                              Vooral heeft die 18d motor toch veel meer Laufkultur en ik vrees toch ook dat ik het gebrek aan ruimte zou missen op den duur.

Een xc60 speelt toch duidelijk een kleine categorie hoger dan deze qua overall gevoel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
                              Last edited by Bud Wijzer; 20/11/2019, 09:53.

Comment

• Groep Delorge? Van waar zijt gij dan? Mijne Tiguan is ook van een garage van de Groep en mijne baas zijne Q8 komt van Delorge in Hasselt.

Comment

• Wat mij betreft doet de ACC precies wel wat ik verwacht, maar dat is omdat ik er dagdagelijks ook op rij en het systeem door en door ken. Dat heeft ook een week of 2 geduurd om het helemaal onder de knie te krijgen en te weten hoe en waarom hij in bepaalde gevallen op een bepaalde manier reageert. Daarop heb ik dan leren rijden.

Gisteren moest ik ergens gaan opmeten en de Renault camionet van het werk mee gehad. Zat al bijna in het gat van een voorligger. Gewoon omdat ik het gewend ben op ACC te rijden Enkel op kleine binnenbaantjes rij ik nog zelf, maar steenwegen, secundaire wegen en autostrade is voor 95% op ACC.

Comment

Groep Delorge? Van waar zijt gij dan? Mijne Tiguan is ook van een garage van de Groep en mijne baas zijne Q8 komt van Delorge in Hasselt.
                                    Afkomstig uit Dessel. Auto is van de garage in Lommel.

Comment

Wat mij betreft doet de ACC precies wel wat ik verwacht, maar dat is omdat ik er dagdagelijks ook op rij en het systeem door en door ken. Dat heeft ook een week of 2 geduurd om het helemaal onder de knie te krijgen en te weten hoe en waarom hij in bepaalde gevallen op een bepaalde manier reageert. Daarop heb ik dan leren rijden.

Gisteren moest ik ergens gaan opmeten en de Renault camionet van het werk mee gehad. Zat al bijna in het gat van een voorligger. Gewoon omdat ik het gewend ben op ACC te rijden Enkel op kleine binnenbaantjes rij ik nog zelf, maar steenwegen, secundaire wegen en autostrade is voor 95% op ACC.
                                      Precies daarom wil ik dus net geen ACC. Ik denk inderdaad dat dat héél snel went, en dat je daardoor met andere auto's veel minder oplettend gaat rijden.
                                      Het is een leuk hebbeding, absoluut, maar bv op de snelweg, vond ik dat hij te veel afstand hield, waardoor er zelfs andere auto's gingen inschuiven voor mij op den duur.
                                      Ik had hem al op zijn kortste staan en toch nog vond ik hem niet dicht genoeg op de voorligger gaan, zeker bij lagere snelheden.

En op een binnenweg had ik dan voor dat een camionette opeens afdraaide, en hij toch wel te laat en redelijk bruusk in de remmen ging.
                                      Opnieuw, als je aan het stuur zit, niet zo'n probleem, maar als passagier, strontvervelend.
                                      Ben zo met onze CFO zijn X5 al een paar keer mee naar Polen gereden. En laatste keer heb ik hem echt gevraagd om het af te zetten.
                                      Ik werd er echt wagenziek van.

Comment

Precies daarom wil ik dus net geen ACC. Ik denk inderdaad dat dat héél snel went, en dat je daardoor met andere auto's veel minder oplettend gaat rijden.
                                        Het is een leuk hebbeding, absoluut, maar bv op de snelweg, vond ik dat hij te veel afstand hield, waardoor er zelfs andere auto's gingen inschuiven voor mij op den duur.
                                        Ik had hem al op zijn kortste staan en toch nog vond ik hem niet dicht genoeg op de voorligger gaan, zeker bij lagere snelheden.

En op een binnenweg had ik dan voor dat een camionette opeens afdraaide, en hij toch wel te laat en redelijk bruusk in de remmen ging.
                                        Opnieuw, als je aan het stuur zit, niet zo'n probleem, maar als passagier, strontvervelend.
                                        Ben zo met onze CFO zijn X5 al een paar keer mee naar Polen gereden. En laatste keer heb ik hem echt gevraagd om het af te zetten.
                                        Ik werd er echt wagenziek van.
                                        Dat wil niet zeggen dat de afstand te groot is, maar dat gij zonder ACC te kort rijdt op uw voorliggers. Er is nog altijd een wettelijke afstand, waar die ACC zich aan houdt. Dus de auto is niet fout, maar gij

Ik vind die afstand persoonlijk ook te groot, maar uiteindelijk went dat wel. Dat er een camionet voor u uit gaat of voor u in komt, heeft natuurlijk gevolgen. Anders zou het systeem niet werken.
                                        Die eerste 2 weken was dat wat wennen en zoeken en nu weet ik perfect wat hij gaat doen en anticipeer ik daarop. Dus als ik bv op de autostrade achter iemand hang die de afrit neemt, dan gaat mijn auto mee remmen. Een klein tikje het gas induwen, gaat dat negeren. Ik heb steeds in het groot in de linkse klok staan of hij een auto detecteert of niet. Zodra ik zie dat die auto verdwijnt, laat ik het gas terug los. Dat gaat over 1 à 2 seconden.

Als ge op een rood licht af gaat en de auto voor u gaat dan ineens op een ander vak voorsorteren, dan gaat de auto ineens op het gas waarbij ge moet remmen. 2 weken en ge zijt dat gewoon. Soms als ik ineens wat vlotter wil gaan, dan rij ik harder dan dat hij ingesteld staat en als ik dan een voorligger nader, laat ik gewoon het gas los en remt hij vanzelf.

Maar zoals gezegd, het is een heel andere manier van rijden en het bevalt me wel. Zou niet meer zonder willen.

Comment

Nadat ik de gewone Q3 al test reed als benzine, nu een testrit gedaan met de Sportback omdat ik hem nog steeds als nieuwe leaser overweeg.
                                          35tdi automaat.

Overall wel een leuke auto. Goede wegligging. Beetje stug maar zeker niet oncomfortabel. Zelfs met de grote velgen voelt hij niet té hard aan in ieder geval. De looks vind ik echt wel de max. Een echte head turner merkte ik ook wel onderweg.
                                          Wat ik wel mis is de finesse van een echte Audi met deze dieselmotor. Vooral te wijten aan de toch wel sonore brom die hij laat horen onder belasting.
                                          De automaat reageert redelijk traag vanuit stilstand maar persoonlijk vond ik dat geen probleem.

Met de lage daklijn kan je de zetel niet erg hoog zetten of je raakt onmogelijk nog ingestapt. Toch wel een beetje een verkrampte zithouding voor mij, maar da's altijd moeilijk om dat meteen goed in te schatten. De sportzetels vond ik op zich wel OK zitten, alleen vrij hard. Maar als je Volvo gewend bent, is alles een stap terug, heb ik al wel gemerkt.

Acc vrij uitgebreid gebruikt maar zoals ik al verwachtte is dat voor mij geen meerwaarde. Ik stoor me er vooral aan dat hij nét niet doet wat ik zou willen. En als passagier al helemaal vervelend als hij net iets te fel reageert.

Voor mij gaat de wijzer meer en meer richting BMW eerlijk gezegd.
                                          Vooral heeft die 18d motor toch veel meer Laufkultur en ik vrees toch ook dat ik het gebrek aan ruimte zou missen op den duur.

Een xc60 speelt toch duidelijk een kleine categorie hoger dan deze qua overall gevoel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
                                          Verschil tussen categorie van Q5 - XC60 - X3 en Q3 - XC40 - X1 is er wel degelijk. Voor mij is het "probleem" dat Audi niet echt in iets uitblinkt tegenover zijn concurrenten. In zo een X1 mis ik ook zaken, maar qua motor en ruimte is dat top in zijn klasse. In die zin is de sportback een meerwaarde aangezien dat toch wat ballen toont, anders staat zo een Q3 te dicht bij zijn broertjes binnen de VAG groep.

Mijn vader zijn X3 en nu X4 stonden qua aandrijving ook altijd een trapje hoger dan onze XC60. Qua interieur staat voor mij onze 5008 zelfs boven die X4.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X