Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911 (992) - (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Porsche 911 (992) - (2019)

    GENERATIE 992 LAAT ZICH HELEMAAL ZIEN!

    BREAKING: NIEUWE PORSCHE 911

    Een nieuwe generatie Porsche 911 staat te trappelen om het huidige model af te lossen en nu kunnen we die volledig nieuwe 911 al in zijn volledigheid bekijken.

    De nieuwe generatie Porsche 911 is al in diverse hoedanigheden opgedoken, maar altijd was de auto bedekt met camouflagemateriaal. Vandaag is de auto echter helemaal naakt en op een minimaal tapeje op de kont en misleidende stickers op de koplampen na dus zonder enig stickerwerk opgedoken!

    Begin dit jaar liet Porsche zelf al de eerste afbeeldingen zien van de 991 (992), een moment waarmee het merk kenbaar maakte dat dit jaar nog een volledig nieuwe 911 zou worden geïntroduceerd. Porsche bracht onlangs de Macan in lijn met auto's als de Cayenne en de Panamera door de SUV een over de gehele breedte van de achterzijde lopende lichtbalk te geven. Ook de 911 komt over zo'n brede led-unit te beschikken. De rest van het uiterlijk laat zich logischerwijs omschrijven als 'voorspelbaar', daar Porsche nooit heftig afwijkt van het basisconcept. Interessant zijn toevoegingen als de verzonken handgrepen op de portieren.

    Eerder al konden we een uitgebreide blik werpen op het interieur van de nieuwe 911. Daaruit viel te concluderen dat het instrumentenpaneel kennismaakt met digitale displays. De toerenteller lijkt analoog te zijn, terwijl alle data die aan weerszijden daarvan worden weergegeven, op een digitaal scherm lijken te verschijnen. Op de middenconsole is, nog prominenter dan momenteel het geval is, een infotainmentscherm geplaatst. Het scherm lijkt bovendien te groeien. Opvallend is dat de hendel voor de – in dit geval – PDK-transmissie behoorlijk krimpt. Porsche wisselt de reguliere keuzehendel voor een kleiner exemplaar.

    Aanvankelijk verschijnt de nieuwe 911 als Carrera en Carrera S op de markt, gevolgd door steeds snellere en krachtigere varianten. Zet in ieder geval in op de komst van de vierwielaangedreven Carrera 4 en 4S, tussenvorm GTS en beestachtige smaken als de Turbo, Turbo S. In een later stadium volgen extremisten als de GT3 en GT3 RS en ongetwijfeld waagt Porsche zich weer aan een zeer heftige GT2 RS.

    Vermogens

    De reguliere Carrera krijgt van Porsche een kloppend hart dat goed zal zijn voor zo'n 400 pk. Voor de GTS-smaak, de variant die het gat vult tussen de Carrera (4)S en de 911 GT3, zetten we in op een van turbodruk voorziene 3,0-liter zescilinder boxermotor die ongetwijfeld krachtig wordt dan de 450 pk en 550 Nm dan de krachtcentrale in de huidige GTS. De nieuwe Turbo zal zo'n 600 pk mobiliseren, de Turbo S zo'n 640. Porsche liet eerder al doorschemeren dat de 911 op motorengebied best eens kennis kan maken met 'nieuwe technieken', kijk dus niet gek op van een 911 waar enige vorm van elektrificatie bij komt kijken.

    Zeer waarschijnlijk maken we in Parijs officieel kennis met de nieuwe 911. Op het complete informatiepakket zullen we nog even moeten wachten.

    Bron: Autoweek









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3










      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Mooi zo! Knap! Hier moet niet teveel aan veranderen. De doorlopende lichtstrook valt ook goed mee imo.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Handbak ! ! !

            Comment


            • #7

              Comment


              • #8
                Exterieur zeer knap. In het interieur vind ik het een beetje jammer dat er obligaat zo'n knoert van een multimedia scherm in moet.
                Dat fnuikt toch een beetje het klassieke interieur, vind ik persoonlijk.
                Die overgang tussen de tellerpartij en het scherm, lijkt mij ook niet zo geslaagd.

                Vraag is wel steeds meer van, waar breng je zo'n auto nog tot zijn recht hé?
                Tijdens mijn reis naar het zuiden dit jaar nog moeten denken. Zelfs op de Autobahn zijn er maar érg beperkte stukjes meer waar je nog's echt kan doorgassen.

                Comment


                • #9
                  Ik heb die vraag aan een Porsche 911 eigenaar gesteld en hij moest eigenlijk toegeven dat je met bvb een MX-5 meer rijplezier hebt dan met zo'n Porsche.
                  Op gewone banen kan je met een MX-5 langer voluit gaan (10s ipv 3s)
                  Op circuit blijkt een niet hardcore Porsche dan toch te zwaar of te duur (da's relatief naturlijk), maar dat eigenlijk heb je dan daar toch ook weer meer fun met een pure circuit wagen. Lees omgebouwde Golf GTI, Focus RS, of whatever met slicks, rolkooi, aangepast ophanging etc.
                  Veel aangepaste oudere Golf GTI's die een Porsche verloren rijden op de Nurburgring bvb.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                    Exterieur zeer knap. In het interieur vind ik het een beetje jammer dat er obligaat zo'n knoert van een multimedia scherm in moet.
                    Dat fnuikt toch een beetje het klassieke interieur, vind ik persoonlijk.
                    Die overgang tussen de tellerpartij en het scherm, lijkt mij ook niet zo geslaagd.
                    Het dashboard op de foto is nog dat van een prototype, zonder de sierlijsten en andere fijne afwerking. Op de versie die te koop zal worden aangeboden, zal die overgang er wel gelikter uit zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Die overgang tussen de tellerpartij en het scherm, lijkt mij ook niet zo geslaagd.
                      En net dit is de reden dat heel deze topic in de scoops en proto sectie thuis hoort. Jocar, hier was je naar mijn mening echt te snel.
                      Spijtig voor zo een icoon als de 911-992 om hier als nieuwe wagen zo te moeten starten.

                      Budwijzer, die int. foto's zijn al van een hele tijd terug, zo komt die niet op de markt, het zal allemaal heel netjes afgewerkt zijn.
                      Zie naar een Panamera dashboard om u een idee te geven.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten

                        En net dit is de reden dat heel deze topic in de scoops en proto sectie thuis hoort. Jocar, hier was je naar mijn mening echt te snel.
                        Spijtig voor zo een icoon als de 911-992 om hier als nieuwe wagen zo te moeten starten.
                        Inderdaad wat voorbarig geweest, ik dacht dat de officiële voorstelling zoals meestal snel zou volgen. Is niet de eerste keer dat dit gebeurt, er staan hier nog topics van auto's die nog niet officieel zijn en wat vertraging hebben. Een mens kan al eens een foutje maken of op het verkeerde been gezet worden, hé

                        Je kan voorlopig altijd verder gaan in het 'scooptopic' hieronder. De lancering zal nu niet zo lang meer duren en dan gaan we verder hier



                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Ik heb die vraag aan een Porsche 911 eigenaar gesteld en hij moest eigenlijk toegeven dat je met bvb een MX-5 meer rijplezier hebt dan met zo'n Porsche.
                          Op gewone banen kan je met een MX-5 langer voluit gaan (10s ipv 3s)
                          Op circuit blijkt een niet hardcore Porsche dan toch te zwaar of te duur (da's relatief naturlijk), maar dat eigenlijk heb je dan daar toch ook weer meer fun met een pure circuit wagen. Lees omgebouwde Golf GTI, Focus RS, of whatever met slicks, rolkooi, aangepast ophanging etc.
                          Veel aangepaste oudere Golf GTI's die een Porsche verloren rijden op de Nurburgring bvb.
                          hm, die mens had teveel gezopen zeker? Op gewone banen... je kan zo beginnen met een Peel P50, dan kan je een hele dag voluit gaan op gewone wegen en ben je nog nergens dus heeft niet veel met rijplezier te maken.

                          Comment


                          • #14
                            Nieuw model is toch pas voor 2019?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Nieuw model is toch pas voor 2019?
                              Klopt! Maar wordt binnenkort officieel voorgesteld.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Modeljaar 2019, dus als alles naar planning verloopt wereldpremière in Parijs. Eerste officiële foto's vermoedelijk eind deze maand of begin september.
                                De nieuwe WLTP norm zou er kunnen voor zorgen dat de onthulling toch nog wat later plaatsvindt. LA bv. Afwachten.

                                Hoe dan ook, de hier getoonde foto's zijn van een auto die nog deels verhult is met stickers. Is nog steeds geen 'nieuwe wagen'.
                                Wat we zien ziet er wel extreem goed uit. Lijkt wel een moderne 964 turbo met zijn uitgebouwde wielkasten en rechte kofferklep/bumper.

                                Comment


                                • #17


                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19










                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        En nu in 't wit












                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X