Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911 (992) - (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• IT’S HERE! Collecting my 911 Carrera GTS 992 from Porsche!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• PORSCHE 911 TURBO S KRIJGT 820 PK

170 PK ERBIJ

Voor wie de krachtigste 911 die Porsche aanbiedt te min is, biedt de tuner Brabus uitkomst. Het Duitse bedrijf dat voornamelijk bekend is als oppomper van modellen van Mercedes-Benz komt nu met een wel heel krachtige Porsche 911 Turbo S.

De Porsche 911 Turbo S is puur wat vermogen betreft de absolute koning van de 911-familie. De geblazen 3.8 zescilinder boxermotor die normaliter goed is voor 600 pk, stampt er in de 911 Turbo S namelijk 650 pk en 800 Nm uit. Brabus ziet ruimte voor meer pk-geweld en komt met de Brabus 820.

Het getal in de naam van de Brabus 820 wijst zoals je wellicht al had verwacht op het vermogen. Bij 4.000 tpm beukt de 3.8 zescilinder namelijk 820 pk en 950 Nm naar de achterwielen. Daarmee lanceert de Brabus-creatie zich in 2,5 tellen naar de 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 340 km/h. Een standaard Porsche 911 Turbo jaagt in 2,7 seconden naar de 100 km/h en heeft een topsnelheid van 330 km/h. Het extra vermogen van de Brabus 820 is onder meer afkomstig uit een herschreven motormanagementsysteem en uit een stel aangepaste turbo's.

Porsche 911 Turbo S Brabus 820

Brabus ken je waarschijnlijk voornamelijk als Mercedes-tuner, maar het bedrijf biedt ook een krachtkuur aan voor de Rolls-Royce Ghost. Onlangs presenteerde het nog een uitgebreid aanpassingsprogramma voor de elektrische Porsche Taycan. Momenteel legt Brabus de laatste hand aan het testwerk van de Porsche 911 Turbo S met Brabus 820-verwennerij. Wat het feestje moet kosten is dan ook nog niet bekend.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Die uitlaatpijpen zijn wel echte kunstwerkjes...maar dat logo in die lichtband... een no no voor mij.

Comment

• Tja, hoe klein moet uw pietje zijn om 0,2sec sneller naar 100 te accelereren? En ik zou zoiets overlaten aan een tuner/constructeur die zich specifiek op Porsche richt. Bij https://www.ruf-automobile.de dus.

Comment

• wat ruf doet...is toch nog wat anders maar ik snap je punt wel...vraag is welke heeft een grote naam en kan wereldwijd

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Die uitlaatpijpen zijn wel echte kunstwerkjes...maar dat logo in die lichtband... een no no voor mij.
            op persauto's/foto's zal dat deels wel zijn omdat het een constructeur is en geen tuner en anders zal porsche (of mercedes) er wel over komen zagen (zo was het in het verleden althans), het omgekeerde zou uit brabus' standpunt commercieel ook belachelijk zijn
            maar ik vind het ook wel lelijk, zoals de meeste van hun uiterlijkheden...less is more (hun restauraties van ouwe bakken mogen echt wel gezien worden, maar das dan weer iets anders)

Comment

• Ruf bouwt zelf sportwagens op Porschebasis, maar doet ook "gewone" tuning. Brabus heeft vooral naam bij oligarchen, russen, arabs en rappers. Ruf heeft naam bij echte liefhebbers, en geloof me, ook wereldwijd.

Comment

• Dat dacht ik ook, maar vond er nergens wat van terug op hun site, jouw link

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Ok

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Ben nooit fan geweest van 911 tuning. Ruf was op zich altijd nog wel vrij discreet, maar zelfs dan.
                    Vroeger had je ook zo nog Gembala, dat was helemaal heiligschennis.

En wat uitlaatgeluid betreft.
                    Hoe zeer vroeger mijn haren ook vaak kwamen recht staan van een vet motor geluid, vind ik het steeds minder "done" tegenwoordig.
                    Zeker als je weet dat je door de eerste de beste Tesla 3 om je oren gereden wordt aan het stoplicht, in alle stilte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      Wer sucht der findet.

Comment

• Porsche 992 Turbo S: de praktische supercar

Comment

• Porsche GT3 RS (992) (2022) | Dieser 911 ist ein "Rennwagen für die Straße"

Comment

• Voor 13 mille een chronograaf bij je Porsche 911 GT3 RS

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Wel grappig, twee posts geleden zit de Duitser overal met zijn blote handen aan die auto te poteren, terwijl onze Nederlandse vriend altijd met zijn witte handschoentjes gaat voelen LOL

Comment

• Porsche 911 GT3 RS - review

Comment

• Spoiler alert! | Porsche 911 GT3 RS (Weissach) | Silverstone

Comment

• Komaan zeg, ge rijdt met zoiets toch voor lul. Wat een strijkplank. Het zal z'n nut wel hebben maar het ziet er idioot uit.

Comment

• PORSCHE BREIDT 911-GAMMA UIT MET CARRERA T

DE LICHTSTE CARRERA

​Net als van de vorige generatie Porsche 911 brengt het merk van de 992-generatie nu een 911 Carrera T uit: een variant met de motor uit de basis-Carrera, maar met handbak en standaard enkele zaken die het stuurgedrag ten goede komen.

Na de onthulling van de Porsche 911 GT3 RS van de 992-generatie gaan de mannen en vrouwen uit Stuttgart nog even door met het uitbreiden van het 911-gamma. De volgend loot aan de stam is de 911 Carrera T, wat staat voor Touring. Naast onder meer de Turbo's, daklozen, GT's en Carrera's is het de 25e variant van de Porsche 911 die je vanaf nu kunt configureren. De Carrera T laat zich herkennen door grijze spiegelkappen, strepen en 20-inch wielen. Daarbij is de T altijd uitgerust met de sportuitlaat, dus met twee ovale eindstukken.

Standaard sportief

Die uitlaat moet zorgen voor een sportievere rijbeleving, want dat is waar de Carrera T om draait. Motorisch is de auto gelijk aan de basis-Carrera. Dat betekent dat er een 6-cilinder boxer met 385 pk en 450 Nm koppel in de kont ligt. Standaard wordt die gekoppeld aan een 7-traps handbak, die overigens in een Carrera niet leverbaar is. Een 8-traps PDK is optioneel. Het merk communiceert als topsnelheid 291 km/h en voor de standaardsprint een tijd van 4,5 seconden, dat geldt waarschijnlijk voor de versie met PDK. Tractie moet daarbij nooit een probleem zijn: Porsche vouwt 30,5 cm brede banden om de 20-inch achterwielen, waarover de krachten nauwkeurig verdeeld worden door het in de Carrera T standaard aanwezige sperdifferentieel.

De ovale eindstukken, grijze wielen, flankstrepen en spiegelkappen kenmerken de Carrera T.

Ook het Sport Chrono-pakket, een sportonderstel, sportstoelen en het zogenaamde GT-sportstuur zijn altijd aanwezig op de Touring en moeten de pretenties onderstrepen. Een achterbank laat Porsche in de Carrera T dan weer weg, om gewicht te besparen. Het totaalgewicht van deze uitvoering komt mede daardoor uit op 1.470 kg. Daarmee is-ie 35 kg lichter dan de 911 Carrera (die dus wél altijd een PDK-automaat heeft). Verder laat het binnenste van de T zich kenmerken door wat standaard aanwezige details, zoals gekleurde gordels en matzwarte dashboardlijsten.

Vijfde moderne T

De nieuwe 911 Carrera T is, na die van de 991-generatie, de tweede moderne 911 die Porsche aanbiedt in T-uitdossing. Met de vorige 911 bracht het merk het label terug, na in 1974 voor het laatst een Touring-variant van de sportwagen te hebben aangeboden. Sinds de introductie van de 991-911 Carrera T bracht het merk ook een T-variant uit van de Cayman, Boxster en Macan. De nieuwe 992 Carrera T is daarmee de vijfde Porsche volgens het moderne T-recept. Bestellen is vanaf vandaag mogelijk, de prijzen volgen snel.

Comment

• Porsche Carrera T (2022) | Erster Check im puristischen Porsche 911 Carrera T

Comment

Working...
                                          X