Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche 911 (992) - (2019)
Collapse
X
-
INCLUSIEF ‘SENNA-VLEUGEL’
NIEUWE PORSCHE 911 GT3 BETER IN BEELD
Al in oktober 2018 reed de GT3-versie van de nieuwe 911 voor de lens van onze fotograaf langs, maar sindsdien bleef het vrijwel stil rond de auto. Nu komt daar verandering in, want de auto levert een heleboel camouflage in.
De 992-generatie van de 911 is er al als Carrera, Carrera S en Turbo S, maar het moge duidelijk zijn dat het daarbij niet zal blijven. De echte liefhebbers (en sommige investeerders) wachten ongetwijfeld met smart op de GT-versies, meer specifiek op de overbekende GT3. De sportiefste 911 toont op deze spionagebeelden nagenoeg al zijn uiterlijk vertoon. Het opvallendste kenmerk is zonder meer de achtervleugel. Die is ogenschijnlijk van GT3 RS-formaat en hangt net als bij de McLaren Senna aan zijn stevige, kromgebogen pootjes. Eronder is boven de achterlichten bovendien nog een ‘ducktail’-spoiler verwerkt, waardoor de auto van achteren ongelooflijk dik oogt en ongetwijfeld de nodige downforce genereert.
Vouwen
Ook elders zijn er echter bijzondere toevoegingen te vinden. Wat bijvoorbeeld te denken van de gaten in de neus, die bij de eerdere spionagebeelden nog angstvallig waren afgeplakt. Ook de vorige GT3 heeft hier extra openingen, maar nu verhuizen ze van de bovenrand van de voorbumper naar de onderrand van de klep. Om de vouwen bovenin die klep optisch te laten aansluiten op die luchtinlaten zijn deze wat dichter naar elkaar toe geplaatst.
Ook de bumper is uiteraard stevig aangedikt en wordt voorzien van een strakke ‘opening binnen een opening’. Op het beeld van het front is bovendien goed zichtbaar dat de GT3 aan de voor- en achterkant stevig breder is dan een normale 911.
Dat liefhebbers niet kunnen wachten op de GT3 is zeker niet onlogisch, want de verwachting is dat deze versie zijn atmosferische motor nog even mag houden. De platte 4.0 die in de laatste GT3 werd geschroefd, zou nu worden klaargestoomd voor de nieuwe generatie. Wie het uiterlijke vertoon van de GT3 niet zo ziet zitten, kan in de toekomst waarschijnlijk opnieuw opteren voor een beschaafdere Touring-versie.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Testje:
PORSCHE 911 CARRERA
De 992 overspoelt ons inmiddels in al zijn gedaantes en het model is eigenlijk even briljant als altijd. Voelt het eeuwige succes van de Porsche 911 als een sleur?
Bij de facelift van de 991-generatie kreeg de 911 Carrera net als de S een turbomotor, wat natuurlijk even wennen was na decennia karakteristiek atmosferisch gehuil. En waar de non-S in het verleden een kleinere motor had, kreeg de auto nu dezelfde 3,0-liter boxermotor als de S. Dat bleef zo bij de overgang naar de 992-generatie. Wel werd er uiteraard wat getweakt en kwam er de onvermijdelijke vermogensstijging, maar niet zo veel als bij de S. De auto heeft net als de S twee turbo’s, maar deze zijn kleiner. Hierdoor spoelen ze wel sneller op waardoor de gasrespons erg gretig is. Ondanks de kleinere blazers weet de motor het met hoge toerentallen goed vol te houden.
Ja, de S pompt daar harder door, maar we kennen genoeg turboblokken die bovenin doodser zijn dan deze 911. Hij is gekoppeld aan de nieuwe achttraps PDK-transmissie, een handbak komt voor de instapper pas later beschikbaar. We zullen niemand met een voorkeur voor een handgeschakelde 911 de maat nemen, maar de automaat is extreem goed. Soepel en zacht in files en stadsverkeer, maar snel en alert op een bergweg of circuit. De extreme hardheid van een GT3 haalt hij uiteraard niet, maar dat is voor dit niveau sportwagen ook niet nodig.
De Carrera laat zien hoe belangrijk het totaalplaatje is. Alles klopt. De besturing is fijn, de zitpositie is top, de reactie van de koets op je gasinput is prima en door de manier waarop de turbo’s opspoelen bij hoge toerentallen stoor je je nooit aan een turbogat. Het interieur is strak en perfect afgewerkt met een modern multimediatouchscreen waarin de meest belangrijke zaken zijn verwerkt. De auto is bovendien snel. De sprint viel iets tegen door het natte weer, waar de winterbanden moeite mee hadden, maar geloof ons, eenmaal onderweg kom je eigenlijk nooit vermogen tekort. Sportiviteit dan wel? Nou nee, ook niet. De Carrera heeft geen vierwielsturing of PASM-onderstel (met hardere vering, stabilisatoren en lagere wegligging) maar missen we dat echt? Nee. De auto is top, je kunt de motor uitwringen zonder dat je meteen gevangenisstraf riskeert en geen moment voel je je betutteld of beknepen. De testauto had het Sport Chrono Pakket, met de draaiknop op het stuur en de prima sportstand van het ESP, die je plezier laat hebben met een niet storend vangnet. Het grootste verschil met de vorige generatie is evenwel niet zijn dynamiek (hoewel hij zonder twijfel sneller is op hetzelfde circuit), maar zijn GT-kwaliteiten, die beter zijn dan ooit. De auto biedt genoeg comfort om naar Zuid-Frankrijk te rijden, zonder dat het 911-gevoel is verdwenen. Qua rijden biedt de 911 een ongekende puurheid. Naturel vloeiend met die bekende mechanische boxersound, die door turbo’s en partikelfilters helaas minder vrijheid heeft dan vroeger, maar in deze elektrotijden is het allang mooi dat het nog kan.
SPECIFICATIES
Brandstof benzine Motor 6-cil. boxer Cilinderinhoud 2.981 cc Maximaal vermogen 283 kW / 385 pk bij 6.500 tpm Maximaal koppel 450 Nm bij 1.950 tpm Inhoud brandstoftank 64 l Lengte / breedte / hoogte 4.519 mm / 1.852 mm / 1.298 mm Wielbasis 2.450 mm Massa leeg 1.480 kg Laadvermogen 480 kg Banden voor 235/40ZR19 Banden achter 295/35ZR20 Topsnelheid 293 km/h Acceleratie 0-100 km/h 4,7 s (fabrieksopgave: 4,2 s) Acceleratie 50-80 km/h in D 1,4 s Acceleratie 80-120 km/h in D 2,5s Brandstofverbruik 11,1 l/100km (fabrieksopgave: 9,0 l/100km) CO2-uitstoot (WLTP) 226 g/km
EINDOORDEEL
4 / 5
De Porsche laat zien dat je geen dikke versie nodig hebt voor het 911-gevoel. Ook de ‘instapper’ is een waanzinnige sportwagen waarin je weinig tekort komt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
ik vind zo een "instappertje" stiekem wel heel interessant, gewoon niet te veel opties op, en genieten van puur autorijden, zowel dagelijks als in het weekend.
Maar eerlijk gezegd tot nu toe nog altijd de voorkeur voor de 991 (zeker de achterkant)Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichtenik vind zo een "instappertje" stiekem wel heel interessant, gewoon niet te veel opties op, en genieten van puur autorijden, zowel dagelijks als in het weekend.
Maar eerlijk gezegd tot nu toe nog altijd de voorkeur voor de 991 (zeker de achterkant)
Comment
-
Ik zeg dat al vanaf dag 1. Vraag is: wat zijn opties waarvoor je hem zou laten staan?
Voor mij: een mooie kleur, knappe velgen, sportuitlaat. Over een open dakje zou ik nog twijfelen. And that’s it.
Jullie?Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
-
K heb hem samen gesteld...metaalkleur, open dakje en Sportzetels en dan drie dingen die gewoon standaard moeten zijn in dat budget en waar ik van verschoot dat daar geld wordt bijgevraagd : ne camera, keyless go en ne dimmende spiegel..Da zijn dingen die de gemiddelde Japanse middenklasser allemaal standaard heeft en die ik dus anders zou missen.
Standaard velgen zijn voor mij ok, ik ben ni moeilijkWant je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Ik zou ‘m zo bestellen: krijtgrijs, volleder met Sport-Tex stoelen, stiksel krijt, stoelen met geheugen, wielen satijnglans zwart, sportuitlaat, type-aanduiding zwart, regen-en lichtsensor, Bose, DAB, tank 90liter, stalen schuifdak, -10mm sportophanging, PDLS led koplampen, licht design pakket, stuurbekrachtiging plus, gordels krijt, stoelverwarming, sportchrono, GT sportstuur.
Last edited by BMWMB; 29/04/2020, 00:48.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
-10mm sportophanging en stuurbekrachtiging plus niet nodig volgens Nick Murray.
Part 2 can be found here: https://youtu.be/kKUUu1BmAEAPurchasing a Porsche 911 can be a daunting task with over 200 configurable options. This video I take a...
Zo zou ik hem willen. Wsl ook niet iedereen zijn smaak.
Porschecode : PM95YUV3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk zou ‘m zo bestellen: krijtgrijs, volleder met Sport-Tex stoelen, stiksel krijt, stoelen met geheugen, wielen satijnglans zwart, sportuitlaat, type-aanduiding zwart, regen-en lichtsensor, Bose, DAB, tank 90liter, stalen schuifdak, -10mm sportophanging, PDLS led koplampen, licht design pakket, stuurbekrachtiging plus, gordels krijt, stoelverwarming, sportchrono, GT sportstuur.
Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
TUSSEN COUPÉ EN CABRIOLET
DÍT IS DE NIEUWE PORSCHE 911 TARGA!
Porsche breidt de huidige 911-familie uit met de nieuwe 911 Targa, de uit de Porsche-geschiedenis bekende carrosserievariant die het midden opzoekt tussen de 911 Coupé en de 911 Cabriolet.
De 911 Targa is dé 911-variant voor wie zich te opgesloten voelt in de Coupé, maar wie de Cabriolet iets teveel van het goede vindt. Van de Targa-variant van de vorige generatie 911 (991) leverde Porsche alleen vierwielaangedreven varianten en dat is dan ook direct de reden dat de hagelnieuwe Targa debuteert als 911 Targa 4 en als 911 Targa 4S.
Het mag geen verrassing heten dat de 911 Targa 4 en de 4S-versie over dezelfde motoren beschikken als de 4- en 4S-versies van de dichte en volledig open 911. Achterin de Targa 4 vinden we dan ook de bekende 385 pk en 450 Nm sterke variant van de met twee turbo's uitgeruste 3,0-liter grote zescilinder boxermotor. De dubbel geblazen zescilinder pompt in de Targa 4S 450 pk en 540 Nm naar alle vier de wielen. Schakelen gaat middels de bekende achttraps PDK-automaat, maar op transmissiegebied is er iets interessants aan de hand. De 911 Targa 4S is namelijk ook te krijgen met een handgeschakelde versnellingsbak met zeven verzetten. De versnellingsbak komt altijd gebundeld met het Sport Chrono Package. De Targa 4 is in staat om in 4,2 seconden naar een snelheid van 100 km/h te denderen. De krachtigere Targa 4S heeft slechts 3,6 seconden nodig voor dezelfde sprint. Waar de Targa 4 bij een snelheid van 289 km/h de handdoek in de ring gooit, stopt de Targa 4S pas bij een snelheid van 304 km/h met versnellen.
Net als de reeds bekende 4- en 4S-smaken van de 911 beschikken de Targa's standaard over Porsche Active Suspension Management (PASM), een adaptief onderstel dat zelf kan wisselen tussen de parameters die verborgen zitten in de standen Normal en Sport. Daarnaast kent de 911 Targa, net als de overige 911-varianten, een Wet-mode voor rijden onder natte omstandigheden. Porsche Torque Vectoring Plus, in combinatie met een mechanisch in plaats van een elektronisch aangestuurd differentieel achter, is standaard op de 4S-variant en is optioneel leverbaar op de Targa 4. De 911 Targa's komen daarnaast beschikbaar met InnoDrive en Smartlift. Dat betekent dat de Targa-versies zijn uitgerust met uitgebreide adaptieve cruisecontrol én met een systeem dat op basis van GPS-data de neus iets omhoog laat komen. Handig in het met verkeersdrempels gelardeerde Nederlandse wegennet. De Targa 4 heeft aan de voorzijde standaard 19-inch lichtmetaal terwijl de sloffen achter een diameter hebben van 20 inch. Bij de potentere Targa 4S hebben de voor- en achterwielen een diameter die een volle inch groter is.
De Targa 4S is door de kenner van de 4 te onderscheiden dankzij de rode in plaats van zwarte remklauwen. Die rode kleur dient tevens om te benadrukken dat de remmerij van de Targa 4S net even krachtiger is. Koolstofkeramische remschijven zijn overigens als vanouds optioneel leverbaar. Een ander herkenningspunt van de 4S zijn de uitlaateindstukken. Het uitlaatsysteem mondt bij de Targa 4S aan weerszijden van de kentekenplaat namelijk in twee ronde eindstukken uit. De Targa 4 heeft hier hoekigere uitlaatpijpen. De 4S is leverbaar met een meesturende achteras, een optie die voor de Targa 4 niet beschikbaar is.
Dan de dakconstructie, die is namelijk nagenoeg identiek aan de wijze waarop het dakje van de vorige 911 Targa zich weg liet toveren. Het bijzondere tafereel, waarbij de sterk gebogen achterruit van z'n plek komt om plaats te maken voor het met stof overtrokken dakdeel, neemt 19 seconden in beslag. Een tijdswinst van één seconde ten opzichte van de vorige generatie 911 Targa.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk BerichtenVoor me de mooiste variant!IRIDIUM
Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214
Groeipunt
Helderzienden
Comment
Comment