Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911 (992) - (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    NIEUWE PORSCHE 911 OVER DE 'RING GEJAAGD

    De stickerafdeling van Porsche heeft de moed opgegeven. Het ontwerp van de nieuwe 911 ligt al even op straat en ook vandaag is de auto weer praktisch zonder stickerwerk te zien. Ditmaal is een kleurig tweetal over de fameuze Nürburgring-Nordschleife gejaagd.

    In augustus doken foto's op van een praktisch ongecamoufleerde 911 en sinds dat moment heeft de stickerafdeling van Porsche zijn werkzaamheden ogenschijnlijk voor het grootste deel neergelegd. Een onthulling van de 992-generatie lijkt aanstaande en de auto wordt nu steevast vrijwel onbedekt de deur uit gestuurd. Nu is een rood-blauw duo gesnapt op de Nordschleife.

    Porsche zou Porsche niet zijn als het niet een uitgebreide lijst met versies van de nieuwe 911 zou klaarstomen. De lijst begint met de Carrera en kent verder auto's als de Carrera S, de 4 en 4S, de GTS, de Turbo en de Turbo S. Uiteraard komen er puristische GT-versies als de GT3 (RS). Basisversie Carrera komt naar verwachting over zo'n 400 pk te beschikken. Voor de GTS-uitvoering, de variant die het gat vult tussen de Carrera (4)S en de 911 GT3, zetten we in op een van turbodruk voorziene 3,0-liter zescilinder boxermotor die ongetwijfeld krachtiger wordt dan de 450 pk en 550 Nm van de krachtcentrale in de huidige GTS. De nieuwe Turbo zal zo'n 600 pk mobiliseren, de Turbo S zo'n 640. Porsche liet eerder al doorschemeren dat de 911 op motorengebied best eens kennis kan maken met 'nieuwe technieken', kijk dus niet gek op van een 911 waar enige vorm van elektrificatie bij komt kijken.







    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22






      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • #24
          Ziet er goed uit.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26




              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                Ik blijf een 911 fanaat... maar die achterspoiler van deze 992 vind ik ronduit lelijk in uitgeklapte toestand.

                Comment


                • #28
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      Wat een afschuwelijke achterspoiler oplossing, dat had toch wel beter gekund.
                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                      Comment


                      • #31
                        Oud en nieuw samen op de foto,





                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          Oud all the way voor mij.

                          Die ongelakte delen vind ik écht niet passen.

                          Die voorkant van de gele lijkt wel slecht gespoten, al zal dat wel vuil zijn.
                          Lijkt nergens op in ieder geval.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Oud all the way voor mij.

                            Die ongelakte delen vind ik écht niet passen.

                            Die voorkant van de gele lijkt wel slecht gespoten, al zal dat wel vuil zijn.
                            Lijkt nergens op in ieder geval.
                            Zijn nog prototypes, topic is hier iets te vroeg verzeild geraakt. Binnenkort is 'm officieel, toch maar betere foto's afwachten eerst.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              Dat verklaart inderdaad één en ander. ;-)

                              Comment


                              • #35
                                Is er nu echt geen moderator die heel dit draadje kan toevoegen aan het 992 proto topic in de juiste sectie?
                                Binnenkort gaat de 992 eindelijk officieel voorgesteld worden en moet dat dan echt hier achter nen hoop 'ruis' van prototypes? Zonde voor zo een icoon om zo te moeten voorgesteld worden aan het autoforum publiek!
                                Last edited by TT-911; 25/10/2018, 22:56.

                                Comment


                                • #36
                                  PORSCHE 911 '992' VOOR HET WEEKEND OP STRAAT

                                  De aanstaande, geheel nieuwe Porsche 911 is al in verschillende vormen gespot, uitgebreid geteast en zelfs door Porsche zelf toegelicht, maar ouderwetse lekkage ontbrak nog aan het rijtje. Daar komt nu verandering in, want dit is de '992' een paar dagen voordat dat de bedoeling was.

                                  Al in februari verscheen er een Porsche online die we destijds als 'mysterieus' omschreven. Met de kennis van nu is duidelijk dat we de binnenkort te onthullen 911 toen al nagenoeg ongecamoufleerd in beeld hadden, en daar zou het niet bij blijven. De auto is sindsdien als coupé en cabrioleten in verschillende versies in gecamoufleerde vorm gespot en naarmate de tijd vorderde had die camouflage steeds minder om het lijf.

                                  Vandaag maken we dan kennis met het definitieve product, al zijn de foto's haarscherp noch talrijk. De nieuwe 911 krijgt een glad achterste met een doorlopende achterlichtbalk en een koelopening boven de motor met opvallende, in lengterichting geplaatste spijlen. De kentekenplaat huist helemaal onderin de achterbumper, tussen de forse uitlaateindstukken.

                                  Wie niet kon slapen van de spanning heeft met deze plaatjes in ieder geval een zoethoudertje totdat volgende week definitief het doek van de 911 gaat tijdens de Los Angeles Auto Show. Dan horen we ook de exacte specificaties, waarin turbomotoren uiteraard een hoofdrol spelen.






                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    NIEUWE 911 SCHITTERT IN LOS ANGELES

                                    PORSCHE 911 NU EINDELIJK OFFICIEEL

                                    Wie Porsche zegt, zegt 911. Het merk en alles dat het op de markt brengt is al decennia tot op de vezel doordrenkt met invloeden van die magische driecijfercombinatie. Geen wonder dat de komst van een nieuwe generatie 911 voor Porsche een belangrijk aangelegenheid is. Nu is het zo ver. Aan de vooravond van de Los Angeles Auto Show stelt Porsche deze achtste generatie 911 eindelijk aan de wereld voor.

                                    Gekscherend kun je stellen dat het uiterlijk van een nieuwe generatie 911 weinig toelichting behoeft. De basisvorm van Porsches icoon is sinds de introductie van de 911 in 1964 immers eigenlijk niet veranderd. Wie alle zeven voorgaande generaties op een rij zet, kan niet om de designtechnische samenhang heen. Porsche brengt bij deze achtste generatie nu ook meer samenhang aan tussen de diverse uitvoeringen. Waar de duidelijk bredere koets voorheen was voorbehouden aan de vierwielaangedreven versies én de S en Turbo-smaken, draagt vanaf heden élke 911 een ‘widebody’.

                                    De bredere en dus diepere wielkasten bieden plaats aan grotere wielen én dus aan groter en breder rubber. Dat betekent: meer tractie. Aan de voorzijde meten de wielen 20-inch. De achterste exemplaren hebben een diameter van 21-inch. De wielkasten zijn net als het grootste deel van de koets voortaan uit aluminium vervaardigd. Let wel: we hebben het nu over de Carrera S en 4S, de enige varianten waarin Porsche de 911 nu nog heeft gepresenteerd.

                                    We durven onze hand ervoor in het vuur te steken dat Porsche de onderkant van het 911-gamma later uitbreidt met een ‘basis-Carrera’ en dat de S en 4S later hun meerdere moeten erkennen in versies als de GTS, Turbo, Turbo S, GT3, GT2 en RS-derivaten van die laatste twee. Welke uitvoering je ook kiest, ze krijgen allemaal een lichtbalk over de gehele breedte van de achterzijde, nieuwe ledkoplampen én in de koets verzonken portiergrepen.

                                    Dat laatste komt niet alleen de aerodynamica ten goede, het staat ook nog eens erg high-tech. Ook opmerkelijk is de achterspoiler, een exemplaar dat in hoogte variabel is en dat vrijwel de gehele breedte van het 911-achterste beslaat.

                                    Modern DNA

                                    Naast het exterieur wordt ook de werkplek van de 911 geïnjecteerd met modern DNA. De voorheen midden bovenin het dashboard geplaatste ventilatieroosters zakken omlaag om plek te bieden aan een nu hoger gepositioneerd en standaard aanwezig 10,9-inch groot scherm dat bij het infotainmentsysteem hoort. Meer schermnieuws vinden we direct achter het stuur. Een analoge toerenteller staat hier volgens goede 911-traditie centraal, maar ditmaal wordt die klok aan weerszijden vergezeld door twee digitale displays waarop de rest van de voor de bestuurder relevante informatie wordt weergegeven.

                                    3,7 seconden

                                    Zoals gezegd, heeft Porsche de nieuwe 911 alleen nog als Carrera S en als vierwielaangedreven Carrera 4S gepresenteerd. Achterin ligt weer een geblazen zescilinder boxermotor. Het blok stampt er nu 450 pk uit, 30 pk meer dan bij de uitgaande Carrera S en 4S. Tot op heden is alleen bekend dat die motor is gekoppeld aan een achttraps PDK-transmissie. Op de vraag of een handbak bij de mindere goden van de 911-familie blijft bestaan, wil Porsche nog niets kwijt. Tijd voor cijfers: de Carrera S lanceert zich in 3,7 seconden naar een snelheid van 100 km/h. De Carrera 4S klaart dat klusje 0,1 tel sneller. Daarbij zijn ze allebei grofweg een halve seconde rapper dan hun voorgangers. Wie het optionele Sport Chrono-pakket bestelt, snoept nog eens een tiende van een seconde van de sprinttijd af. De Carrera S houdt bij 308 km/h op met versnellen. Bij zijn vierwielaangedreven broer stopt de snelheidsmeter bij 306 km/h met oplopen.

                                    WET-mode

                                    Wat veiligheidssystemen betreft, maakt de nieuwe 911 onder meer kennis met een noodremsysteem én Porsche levert standaard WET-mode, een systeem dat water op de weg detecteert, de auto daarop instelt én de bestuurder erop attendeert. Ook nieuw, maar wel optioneel, camera’s die dankzij warmtedetectie ook in het donker kunnen kijken.

                                    Voor nu moeten we het met deze Carrera S- en 4S-versies doen. De rest van het ongetwijfeld weer uitgebreide 911-gamma volgt later. En ja: daar horen ook weer een Cabriolet en waarschijnlijk weer een Targa bij!










                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
















                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #39
                                        Front en interieur is echt knap!

                                        De achterkant is niet zo mijn ding, zal moeten afwachten voor hem eens live te zien...
                                        (de teveel lettertjes staan er nog slechter geplaatst dan de vorige )

                                        Comment


                                        • #40
                                          Een logische evolutie van het oude concept, maar ik denk dat zo stilaan de zwanenzang toch wel wordt ingezet nu.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X