Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911 (992) - (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Porsche 911 GT3 RS vs GT3 vs Carrera | Battle of the 911s

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • PORSCHE 911 DAKAR: OPGEHOOGDE 911

      DE HOOGTE IN

      ​Kort nadat Lamborghini officieel de komst bevestigde van een opgehoogde Huracán maakt Porsche melding van de komst van een hoog-op-de-poten 911. We maken alvast kennis met de avontuurlijke Porsche 911 Dakar, die nog historisch verantwoord is ook.


      Het bedenken van uitvoeringen en derivaten van modellen kun je wel aan Porsche overlaten. Het leveringsgamma van de Taycan en 911 bestaat inmiddels uit talloze varianten, maar het is niet snel genoeg. Porsche staat op het punt de 911-familie uit te breiden met een opgehoogde uitvoering. Die gaat niet 911 Safari heten. De bijzondere nieuwkomer waarvan nu de eerste foto's zijn vrijgegeven gaat als Porsche 911 Dakar door het leven.

      Hoewel Porsche de 911 Dakar pas over een week presenteert tijdens de Los Angeles Auto Show is de jongste 911-variant goed in beeld gebracht, al gaat het vooralsnog om semi-ingepakte testmodellen. De Porsche 911 Dakar krijgt kunststof aankleding rond de wielkasten, staat hoger op zijn poten, heeft rondom aangepast bumperwerk en staat op speciale offroadbanden. Volgens Porsche heeft het met de 911 Dakar in totaal een half miljoen testkilometers gereden. Ruim 10.000 daarvan werden naast het asfalt afgelegd. Die verdeling weerspiegelt ongetwijfeld de mate waarin de 911 Dakar door hun kopers daadwerkelijk offroad inzetten. Porsche verklapt alvast dat het ABS-systeem van de 911 Dakar is aangepast voor het remmen op onverhard terrein, maar ongetwijfeld zijn er meer aanpassingen doorgevoerd.

      Porsche-liefhebbers moeten nog even geduld hebben. Op 16 november beleeft de Porsche 911 Dakar zijn publieksdebuut. De officiële aankondiging van de komst van de 911 Dakar komt 'heel toevallig' kort nadat Porsche belichtte hoe met twee aangepaste 911's de hoogste vulkaan ter wereld beklom. Zustermerk Lamborghini komt zoals gezegd eveneens met een opgehoogde supercar, dat wordt de productieversie van de Huracán Sterrato Concept uit 2019.

      Bron: Autoweek





      x2bytr8bcoef_800.jpg





      xebyfk0bzu2b_800.jpg





      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        PORSCHE 911 DAKAR: OPGEHOOGDE 911


        Ik wil niet weten hoeveel slijtage dit fijn zand aan de wagen heeft aangericht.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

          Ik wil niet weten hoeveel slijtage dit fijn zand aan de wagen heeft aangericht.
          Bwa, testvoertuig en Dubai nummerplaat. Who cares! En de foto is knap
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Foto is inderdaad knap, zeker het zand rond dat achterwiel!

            Comment


            • PORSCHE 911 DAKAR: TRAAGSTE 911 SINDS 1988

              OP AVONTUUR MET EEN 911

              ​Vanaf het moment dat spionagefotografen eind 2020 een opgehoogde 911 voor hun lens kregen, gonst het van de geruchten dat Porsche met een terreinversie van de 911 komt. Hij is er nu, als 911 Dakar, in een gelimiteerde oplage van 2.500 stuks.


              Is een terreinvaardige 911 het volgende heilige huisje dat Porsche omver schopt? De puristen hebben door de decennia heen al heel wat te verduren gekregen. Het verdwijnen van de luchtgekoelde boxermotor, de komst van een SUV, de turbomotor in een 911 Carrera, een vierpitter in de Boxster en sinds een paar jaar zelfs een volledige elektrisch Porsche. En nu dan een 911 met SUV-looks, wat associaties oproept met types als de Rover Streetwise, Ford Focus Active of VW CrossPolo. Je kent ze wel; beetje hoger op de pootjes, zwarte randen rond de wielkasten, een stukje aluminiumkleurig plastic in het onderste deel van de bumpers en het plaatje is compleet. Niet gevreesd, bij Porsche zijn de zaken een stuk voortvarender aangepakt en dat resulteert in een 911 die in het terrein daadwerkelijk zijn mannetje staat, ook al zal niemand dit prijzige collectors item daar ooit voor gaan gebruiken.


              Dakar in plaats van Safari


              De naam Dakar komt niet helemaal uit de lucht vallen: in 1984 won Porsche met de 953 de bekende rally en in 1986 nog een keer met de 959. In eerste instantie dachten we dat hij Safari zou heten, in 2012 was er al een studiemodel met die naam op basis van de 991 en in 1978 reed Porsche in de Safari Rally in Afrika. Maar hoe graag het enthousiaste team dat de Safari in 2012 ontwikkelde en daadwerkelijk heeft getest dit ook wilde, de raad van bestuur zag zoiets op dat moment niet zitten. De testauto verdween naar het museum, het plan ging in de ijskast. Niet in de diepvriezer gelukkig, zodat er van ontdooien geen sprake was toen er in 2019 weer werd begonnen met een moderne interpretatie van de rallywinnaar uit de jaren 80.


              Sympathiek type


              In een fotostudio op een verlaten bedrijventerreintje niet ver weg van Weissach (waar het enorme R&D Center van Porsche zit) staan we begin oktober voor het eerst oog in oog met de 911 Dakar en alle scepsis verdwijnt als sneeuw voor de zon. Vergeet de Turbo S met zijn imponerende spoilers of de nog woester ogende GT3 RS. De Dakar is zó veel sympathieker en zelfs aantrekkelijker dan de onlangs gepresenteerde, nieuwe 911 Sport Classic. Ja, hij heeft de zwarte spatbordverbreders en staat hoger (5 centimeter) op zijn poten. De aluminium accenten aan de voor-, achter- en zijkanten zijn ook daadwerkelijk van aluminium, en de zwarte roosters in de neus zijn van echt metaal. Die kunnen dus tegen een steentje. Dikke, rode, uit aluminium gesmede sleepogen benadrukken het rallykarakter nog eens extra.


              Met liftsysteem nog 3 cm hoger


              De kleurcombinatie doet ook veel. De basiskleur van de 911 Dakar is wit, tegen meerprijs kun je de onderste helft in de bekende blauwe rallykleur laten spuiten, wat wordt gecompleteerd door de brede goud/rode bies over de taillelijn, het dak en de bagageklep. En dan die moddervette, witte vijfspaaks wielen met daaromheen de Pirelli Scorpion met lekker grof profiel. Op de voorwielen in de maat 245/45/19, achter is dat 295/40/20. Met een liftsysteem is de koets nog eens drie centimeter verder omhoog te pompen, daarmee komt de bodemvrijheid heel dicht in de buurt bij die van een Cayenne. In de hoogste modus is de topsnelheid begrenst op 170 km/h. Nu we het daar toch over hebben: de Dakar is met zijn top van 240 km/h de langzaamste 911 na de 964 Carrera uit 1984, die 256 km/h haalde.


              Echte strepentrekker


              De vier wielen worden aangedreven door de 3,0-liter boxer met twee turbo’s uit de 911 GTS. Dan hebben we het over 480 pk en 570 Nm, goed voor een 0-100 km/h in 3,5 seconden. Een achttraps PDK zorgt altijd voor de perfecte overbrengingsverhouding en de achterassturing in combinatie met actieve stabilisatoren zorgen onder alle omstandigheden voor totale controle. Er zijn twee nieuwe rijmodi toegevoegd: Rally en Off Road en met de Rally Launch Control kun je heel spectaculair met vier spinnende wielen van start gaan. Dat betekent op asfalt een paar heel vette zwarte strepen! Er is ook nog werk gemaakt van gewichtsbesparing. De bagageklep (van de GT3) en achterspoiler zijn van de deels uit carbon bestaande kunststofsoort CFK, er is geen achterbank, de stoelen en de accu zijn extra licht en het glas is dunner dan gebruikelijk. Tegen meerprijs is een startnummer (tussen 1 en 999) leverbaar en ook een lichtgewicht imperiaal waar je een set verstralers op kunt monteren. Op het dak zit standaard al een 12 Volt-aansluiting.


              Voor verzamelaars en speculanten


              Zo’n opgehoogde 911 lijkt misschien een beetje moeilijk te plaatsen, maar wij vinden ‘m geweldig. Bovendien verdient Porsche goed geld met al die speciale uitvoeringen van de 911, zoals de nieuwe Sport Classic, de GT2 RS, de GT3 RS en de GT3 Touring. De meeste verdwijnen in een collectie en worden als belegging gekocht. Over kopen gesproken: hij kost €222.000 zonder belastingen, tel daar ongeveer een ton bij op voor de Nederlandse markt. Mocht je al tot een van de 2.500 gelukkigen behoren die op tijd een reservering hebben geplaatst.

              Bron: Autoweek




















              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Porsche 911 Dakar - Eerste kennismaking

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • New Porsche 911 Dakar: Beats a Range Rover off-road!



                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Porsche 911 Dakar (2023) Ich zeige euch den legendären Offroad 911er! Review | Test | Allrad | Preis

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Binnenkort te koop op mobile.de voor 400k of meer.

                      Comment


                      • Porsche, wat heb je GEDAAN!? - Porsche 911 GT3 RS 2023 - REVIEW

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Meer pics van de Dakar versie:











                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • AMG SL55 vs Porsche 911 review!

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Porsche 911 Dakar - Review

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Porsche 911 Dakar: de meest gekke 911 ooit

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Met de Porsche 911 Dakar in de Marokkaanse woestijn - AutoGids
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Porsche 911 Sport Classic. Fantastic looks, 550bhp, 2WD but is it better than the GT3 Touring?
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment




                                    • Porsche 911 S/T​



























                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Die prijs.

                                        Comment


                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X