Oorspronkelijk geplaatst door MasterC
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw z4 (2018)
Collapse
X
-
DAKLOZE SUPRA-BROER DEBUTEERT IN PEBBLE BEACH
DÍT IS DE NIEUWE BMW Z4!
Het onder de pet houden van de nieuwe Z4 is niet BMW's meest succesvolle onderneming geweest. De auto verscheen diverse keren in volle glorie op internet, maar nu is het moment daar dat BMW de auto zelf mag onthullen. We presenteren: de volledig nieuwe Z4!
Het Concours d'Elegance van Pebble Beach is het podium waarop BMW vandaag de nieuwe derde generatie Z4 presenteert, een auto die samen met Toyota is ontwikkeld en waarop laatstgenoemde zijn nieuwe Supra baseert. Waar de Supra puur en alleen als coupé beschikbaar komt, is de nieuwe Z4 in alle gevallen een roadster. Geheel volgens het bekende Z-recept, natuurlijk, maar er is een belangrijk verschil met z'n voorganger. BMW heeft het stalen vouwdak van de vorige Z4 in de prullenbak gegooid en geeft deze nieuwkomer weer een stoffen kap.
De overige onderdelen van de Z-traditie geven natuurlijk ook acte de présance op de laatste incarnatie van de Z4. De Concept Z4 die BMW exact een jaar geleden op hetzelfde exclusieve autofeestje in Pebble Beach presenteerde, gaf natuurlijk al een zeer goede indicatie van wat we van deze nieuweling konden verwachten en ook de diverse keren dat de auto te vroeg op internet verscheen, verkleinden de verrassing van vandaag al behoorlijk. BMW is nog niet erg vrijgevig met informatie, daarvoor bewaart het merk een tweede aandachtsmoment in september.
BMW schuift de Z4 in eerste instantie alleen als M40i naar voren, een auto met een 340 pk en 450 Nm sterke variant van de biturbo 3,0-liter grote zes-in-lijn in de neus. Het blok is dus niet identiek aan de zescilinder van bijvoorbeeld de X4 M40i, daarin levert de krachtbron immers 20 pk meer. De Z4 moet, afhankelijk van de gekozen uitdossing, 7,1-7,4 l/100 km verbruiken. BMW belooft overigens een gewichtsverdeling van 50:50, iets dat het merk ook over de volgende generatie van de 3-serie claimt. Omdat het een M Performance-model betreft, beschikt de M40i over elektronisch instelbare dempers, een M Sport-remsysteem en een elektronisch aangestuurd differentieel op de achteras. Een sprintje vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h neemt 4,6 tellen in beslag. De topsnelheid ligt begrensd op 250 km/h. De Toyota Supra komt niet alleen met deze zes-in-lijn, maar ook met een van BMW afkomstige viercilinder beschikbaar. Het is nog de vraag of deze zo'n 265 pk sterke vierpitter ook in de neus van de Z4 belandt.
De Z4 wordt vooralsnog vooral als First Edition gepresenteerd, de bijna verplichte eerste serie die is volgehangen met extraatjes. De auto is Frozen Orange Metallic gespoten en heeft een antracietkleurige softtop. De zijspiegelkappen zijn met hoogglans zwarte lak afgewerkt en de 19-inch wielen zijn in twee kleuren gespoten. Het interieur is volgehangen met zwart leer en de stoelen zijn elektrisch verstelbaar. Een audiosysteem van Harman Kardon is opgetrommeld en BMW geeft de auto sfeerverlichting mee. Adaptieve led-koplampen met matrixfunctie zijn net als een head-up display én het digitale instrumentarium standaard aanwezig.
De BMW schittert nu in Pebble Beach, maar wie daar niet bij aanwezig is, kan de nieuwe Z4 volgende maand tijdens de Autosalon van Parijs van dichtbij bewonderen. De marktintroductie vindt plaats in de lente van volgend jaar. Prijzen volgen uiteraard later.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Best geslaagd imo, alleen dat rood of oranje staat 'm niet. Zou eens wat andere kleuren willen zien.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Voorzijde van een Fiat en achterkant van een Mercedes. Was het een Chinese ontwerper die hem zo getekend heeft?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk BerichtenHoeveel kost dit eigenlijk?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Ge gaat vlug een kleurverschil zien op de kap denk ik door afschijnen van de zon en vuil. Het voorste stuk blijkt ook de afdekking te zijn met neergeklapt dak. Dan ligt dat stuk toch steeds in de zon, regen en vuiligheid. Met de kap toe heb je dan een heel verschil met het relatief propere deel dat nog onderaan lag. Nieuw allemaal mooi, maar na enkele maanden al niet meer om aan te zien vrees ik.
En als die kap ook in lichte kleuren te krijgen is zal dat enkel nog erger zijn. Toch een designmisser imo..
Comment
-
Mja... Ik ben geen fan als ik de foto's bekijk. Misschien is hij geslaagder met chroom nieren vooraan. Ook de tellers van het dashboard zijn wennen met de toerenteller die in de andere richting beweegt. De designers hebben een beetje te veel hun best gedaan... Zo een roadster moet elegant sportief zijn...The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Knap. De Fiat 128 was ook het eerste wat me te binnen schoot obv van de eerste foto’s van de voorkant. Dat blijkt toch niet het geval. Heel mooi dashboard design. Mochten ze nu dit voor de nieuwe 3 gekozen hebben...maar dat zal wel niet. Ze houden (gelukkig) vast aan de draai-drukknop voor de idrive.
Comment
Comment