Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Arkana (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Renault Arkana (2018)

    COUPÉ-SUV IN 'BETAALBAAR SEGMENT'

    DÍT IS DE RENAULT ARKANA!

    Maak kennis met de Renault Arkana, een relatief compacte coupé-SUV die nu tijdens de International Auto Show van Moskou zijn publieksdebuut beleeft.

    De Russische afdeling van Renault liet in juni een teaserafbeelding zien waarmee het de komst van een nieuwe cross-over aankondigde. Krap een maand later kreeg onze spionagefotograaf de nieuwe hoogpotige voor de lens, een SUVmet een aflopende daklijn die wat formaat betreft in het C-segment valt. Het is die auto die nu aan de wereld is voorgesteld.

    Renault noemt zijn nieuwkomer Arkana, een naam die afgeleid is van het Latijnse woord arcanum dat 'geheim middel' betekent. Renault omschrijft de Arkana als een "[...] coupé-cross-over die de elegantie van een sedan en de robuustheid van een SUV" combineert. De Arkana is officieel nog een concept-car, een auto die als voorbode dient van een daadwerkelijke productieversie. Ga er in ieder geval vanuit dat de definitieve versie niet sterk van dit rode exemplaar gaat afwijken, al moet je zaken als de 19-inch wielen voor het gemak even wegdenken en ook het glazen panoramadak zal zeker niet standaard zijn.

    De Arkana moet volgend jaar in Rusland op de markt komen. Volgens Renault wordt de auto later ook op andere markten geïntroduceerd. Op het moment van schrijven kon Renault Nederland ons nog niet vertellen of de auto ook naar Nederland komt. Opnieuw valt op dat Renault vooral de relevantie van de auto voor de Russische markt omschrijft. Renault houdt de technische specificaties van de auto nog even onder de pet, dus wat er onderhuids schuilgaat, is vooralsnog niet bekend. Met de Russische markt in het achterhoofd is het niet ondenkbaar dat de auto gerelateerd is aan de Renault Kaptur, een onder andere in Rusland (en Zuid-Amerika) leverbare cross-over die sterk lijkt op de Captur die wij kennen, maar die zijn technische basis deelt met de Dacia Duster. Het is tevens niet ondenkbaar dat, mocht de auto naar Europa komen, Renault voor de Arkana het CMF-platform uit de kast trekt waar ook de Mégane, Talisman en Scénic gebruik van maken.

    De Arkana is onderdeel van Renaults 'Drive the Future'-strategie, een plan waarmee Groupe Renault zijn internationale verkopen uiteraard wil laten toenemen. Omstreeks 2022 moet het bedrijf jaarlijks 5 miljoen auto's verkopen. In Rusland is Groupe Renault goed voor een marktaandeel van 28 procent.

    Bron: Autoweek







    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2






    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Het geheel lijkte me beter te kloppen dan de nieuwe X4 of Mercedes GLC/GLE Coupe... (welke ik echt niet geslaagd vind)

      Comment


      • #4
        Netjes. Beetje copy/paste van een paar concurrenten, maar vind het een mooie look voor de fransoos.

        Comment


        • #5
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Ik vind 'm heel geslaagd!

            live walkaround:

            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • #7
              Neem een Duster, plak daar Renault op, en druk de carosserie achteraan wat plat en verhoog de prijs met 10k.
              Voor mij kloppen de verhoudingen niet. Te veel GLC coupé gehalte die ik ook niet mooi vind.

              Comment


              • #8
                benieuwd naar de nieuwe Kadjar als ik dit zo zie
                Last edited by Tomski; 30/08/2018, 10:16.
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Neem een Duster, plak daar Renault op, en druk de carosserie achteraan wat plat en verhoog de prijs met 10k.
                  Voor mij kloppen de verhoudingen niet. Te veel GLC coupé gehalte die ik ook niet mooi vind.
                  In sommige landen wordt de Dacia Duster zelfs als Renault Duster verkocht.
                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                    benieuwd naar de nieuwe Kadjar als ik dit zo zie
                    Op welk vlak? Puur esthetisch of qua uitrusting? Want op vlak van dat laatste, stelt de Kadjar eigenlijk niet veel voor. Enige wat wel goed was, zijn de zetels

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                      Op welk vlak? Puur esthetisch of qua uitrusting? Want op vlak van dat laatste, stelt de Kadjar eigenlijk niet veel voor. Enige wat wel goed was, zijn de zetels
                      Beide. Misschien wordt het nu écht een Renault en geen halve Nissan.
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                      Comment


                      • #12
                        Ik vind dat wel een heel knap voertuig... Zag ergens een foto met de X6 (denk toch dat het X6 was maar begrijp niet goed waarom ze daar de X4 niet voor in de plaats zetten), GLC en deze en die stond mooi in het rijtje.
                        En hopelijk voorzien ze nu toch eens een deftige motor in dat ding. Kan me niet voorstellen dat deze wagen, gewicht en stroomlijn ideaal zijn voor de Alpinemotor, noch voor de 1.6 diesels. Ze zullen er op zijn minst een beetje elektriek moeten bij placeren...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

                          Beide. Misschien wordt het nu écht een Renault en geen halve Nissan.
                          Bij Kadjar maakten ze een fout die ze met de eerste Koleos en de Latitude ook maakten. Dat waren Samsungs die een Renault touch kregen. Van de eerste meters voel je al dat dit geen echte Renaults zijn. Zeker voor een wagens als de Latitude was dit een miskleun. Om in dat hogere gamma toch een rol trachten te spelen moeten ze hun typisch Frans comfort voluit uitspelen. Zoals ze deden met de R25 die zo een topper werd. Ze deden dit ook met de Vel Satis, maar door het uiterlijke werd dit een flauw beestje qua verkoop. Per verkocht voertuig maakte Renault duizenden Euro's verlies. Heel jammer want de Vel Satis was eigenlijk een super aangename wagen, maar de vormgeving kwam enkele jaren te vroeg. Zaten toen nog volop in het monovolumetijdperk en sprak hierdoor maar een klein publiek aan in die prijsklasse. Voor die prijs had je toen ook de fantastische Espace 4 die enorm goed verkocht. Ik heb zelf 2 jaar met zo'n Vel Satis gereden. Ik veranderde ongeveer alle twee jaar en dus werd de vervanger een Espace 4 die toen als de referentie qua comfort in de monovolumes werd aanzien. Maar in feite kon de Espace niet tippen aan de Vel Satis, zelfs voor een gezin met drie kinderen was de Vel Satis een betere keuze.
                          Hopelijk komen ze nog eens binnen dringen met één of ander voertuig in het hogere gamma... Want dat missen we tegenwoordig, de Fransen hebben zich gewonnen gegeven aan de Duitsers in dat segment. Jammer...

                          Comment


                          • #14
                            Lijkt nergens naar. Ik begrijp deze niche absoluut niet...
                            De enigen die ik met dergelijke auto's zie rijden, zijn mannen van 45-60 die zich op fysiek vlak hun beste jaren achter zich hebben maar door hun hippe (nou ja) auto de illusie willen hoog houden dat ze nog goed in de markt liggen.Meestal met een pastel hempie en haar in de gel
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                            Comment


                            • #15
                              Even lelijk als een X5 en de Mercedes kloon daarvan...

                              Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

                              Comment


                              • #16
                                Begrijp ook niet wat men daar in ziet.
                                Gisteren nog zo een mottige BMW zien staan, trekt echt op niks.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • #17
                                  Begrijp ook niet wat men daar in ziet.
                                  Gisteren nog zo een mottige BMW zien staan, trekt echt op niks.
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • #18
                                    Helemaal niet mis imo.





                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik vind het weer 14 in een dozijn.
                                      Ik ben altijd wel pro Renault geweest (heb er al >20 gehad), maar de designtaal van de laatste jaren wordt saaier met de dag. Kan me niet boeien, sorry. Net zoals de Captur, de Kadjar, de Talisman...

                                      Aan de andere kant, Peugeot, dié zijn goed bezig.
                                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                      2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                      Comment


                                      • #20
                                        edit.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X