Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Arkana (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Nu toch naar Europa

    Renault brengt een compleet nieuw model naar Europa: de Arkana. Het is een splinternieuwe coupé-SUV met een - volgens Renault - sportieve inborst. Het nieuwe model verschijnt in de tweede helft van volgend jaar bij de dealers.


    Renault lanceerde medio vorig jaar in Rusland de Arkana, een coupé-SUV met een gelikt uiterlijk, een aflopende daklijn en ... een oude technische basis. De Russische Arkana staat namelijk op het B0-platform, een voornamelijk door Dacia gebruikte basis die onder meer voor de eerste en tweede generaties van de Duster is gebruikt. De vormgeving van de Arkana deed al vermoeden dat Renault het model op termijn ook in andere markten zou gaan voeren. Dat is nu bevestigd. Renault haalt de Arkana vanaf de tweede helft van volgend jaar naar Nederland, maar onderhuids gaat toch écht moderne techniek schuil.

    Altijd hybride, altijd R.S. Line

    Hoe zit dat? Welnu. De Russische Renault Arkana werd begin dit jaar door Renault Samsung Motors als XM3 naar de Zuid-Koreaanse markt gehaald. Daarbij vond een opvallende platformwissel plaats, de Samsung XM3 staat namelijk op het van de Renault Clio en Captur bekende CMF-B-platform. Dat is goed nieuws, het maakt de komst van een moderne geëlektrificeerde aandrijflijn mogelijk! De Renault Arkana die naar Nederland komt, staat ook op het CMF-B-platform en komt vooralsnog alleen met een hybride aandrijflijn naar ons land. Die Arkana E-Tech heeft dezelfde hybride aandrijflijn als de Renault Clio E-Tech, en dat betekent dat een atmosferische 1.6 samenwerkt met een elektromotor, goed voor een systeemvermogen van 140 pk. In andere markten komt de Arkana ook met 140 pk en 160 pk sterke TCe's beschikbaar. Het is niet ondenkbaar dat de Arkana op termijn ook met de plug-in hybride aandrijflijn van de Captur E-Tech leverbaar wordt.

    De Arkana komt in ons land dus alleen met de E-Tech hybride aandrijflijn en ook wat uitvoeringen betreft, valt er weinig te kiezen. Renault maakt namelijk alleen melding van de R.S. Line-uitvoering, een sportief aangeklede variant compleet met blitse bumpers en een lekker ogend interieur. Vanbinnen vinden we niet alleen afwerkingsstrips met carbonlook, maar ook rode accenten, een zwart hemeltje, een met leer bekleed stuurwiel en aluminium pedalen. Het model is leverbaar met een 7- of 9-inch infotainmentscherm. Achter het stuur zit, afhankelijk van de versie, een digitaal instrumentarium, leverbaar in verschillende uitmonsteringen. De bagageruimte van de Arkana E-Tech die naar Nederland komt, bedraagt 438 liter. De conventionele benzineversies zijn met 513 liter iets ruimer, maar die komen niet naar ons land.

    Kadjar voorbij

    De Arkana is 4,57 meter lang, 1,57 meter hoog en heeft een wielbasis van 2,72 meter. Daarmee is hij twee centimeter langer dan de Russische uitvoering. Zetten we de Europese versie naast de nieuwe Captur, dan valt op dat de Arkana 34 centimeter langer is. Dat maakt de Coupé-SUV zelfs 12 centimeter langer dan de Kadjar! Ook de wielbasis van de nieuweling is groter dan die van de Kadjar (2,65 meter). De bodemvrijheid bedraagt 19 centimeter.

    Overigens is de Arkana niet de enige SUV-achtige die in Rusland net even anders is dan in de markten erbuiten. Zo heeft Renault in Rusland de Kaptur op de prijslijst staan. Inderdaad, met een K. Die Kaptur lijkt op de vorige generatie Captur die Renault in Europa verkocht, maar staat net als de Russische Arkana op het goedkopere B0-platform.

    De Renault Arkana loopt straks zij aan zij met de reeds genoemde Samsung XM3 van de band in het Zuid-Koreaanse Busan.


















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
















      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23

        Comment


        • #24
          Dat ziet er wel goed uit, ik vind die coupelijn wel mooi.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • #25
            Coupe SUV is het nieuwe hip zijn. Zal dus wel verkopen.
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

            Comment


            • #26
              Zoals ik vroeger al zei: 14 in een dozijn, dit.
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

              2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

              Comment


              • #27






                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28








                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    Moest ik nog terug een Renault kopen, dan zou deze wel een kans kunnen maken.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • #30
                      Hij is zeker niet onknap, maar lijkt me ook weer een model wat snel gaat verouderen.

                      Comment


                      • #31
                        Vergelijk Renault Arkana / Citroën C4

                        [www.largus.fr]




























                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          bijna elkaars evenbeeld
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #33
                            Interieurs zijn niet meteen om over naar huis te schrijven. Maar in dat bedje zijn tegenwoordig wel meer automerken ziek, vind ik persoonlijk. Hoe lelijk is dat multimedia scherm nu wel niet in die Arkana. En waarom toch altijd nog zo'n knots van een pook op een automaat?

                            Comment


                            • #34
                              Met die pook heb ik nu nog zo geen probleem, maar dat scherm lijkt er wel weer last minute in gesmeten te zijn.
                              Nochtans hebben ze bij Renault al bewezen dat ze het wel op een mooie manier kunnen integreren.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • #35
                                SUV Coupé for under 30.000 € ! Renault Arkana FULL REVIEW RS Line

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  Renault Arkana (2021): Die SUV-Coupé-Revolution? – Vorfahrt (Review)

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Renault Arkana - Review

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik vind het wel een mooie auto, alleen die plaatsing van dat multimedia scherm vind ik maar niks, zoals ik ook al eerder heb gezegd.

                                      De iets hogere zitpositie is dan weer een goede zaak (makkelijker in- en uitstappen), maar de tildrempel is dan weer wel een stuk hoger, waardoor zaken in- en uitladen toch weer moeilijker word.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #39
                                        100% zeker dat binnen 10-15 jaar iedereen denkt: "what were we thinking??".
                                        Hier is nu echt niets mooi aan.
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                        Comment


                                        • #40
                                          Heeft er iemand deze al IRL gezien?

                                          Nog nooit hier.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X