Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes EQC (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wij gaan donderdag een testrit doen met een EQC 400 .
    In china wordt een EQC 350 aangeboden . Volgens een duitse site wordt die eind dit jaar ook in europa geïntroduceerd . Alleen , als ik in de garage erachter vraag dan vallen ze uit de lucht , hebben natuurlijk liever dat we niet wachten met bestellen .
    Weet er al iemand of die daadwerkelijk komt of kan het eens navragen bij een dealer die hij goed kent ?
    2015 Nissan Leaf Acenta .
    1986 Lamborghini Jalpa

Comment

Mercedes könnte mit dem ÄE2020-02 im Dezember 2020 nicht nur den 11 KW Bordlader nachschieben sondern auch den EQC 350 4matic mit 286 PS

286 pk is allezins genoeg, meer info is er ook niet uit te halen behalve dat er ook een eqc300 met 204 pk is met fwd (wat vreemd is de eqv300 heeft rwd en benz is nogal rwd minded)
      Last edited by bobo; 25/10/2020, 19:12.

Comment

Zouden de dealers al weten van een EQC 350 ?
        1986 Lamborghini Jalpa

Comment

bel eens

ik zou gokken dat het prijsverschil even groot zal zijn als de jaguar 400 vs 300, en de hardware gebied batterij hopelijk hetzelfde

wat is de korting momenteel op de 400, goed mogelijk dezelfde prijs als een 350 bij lancering...het loopt nu naar't eind van't jaar en dealers willen proberen bonussen binnen te rijven

Comment

Zullen we donderdag weten
            1986 Lamborghini Jalpa

Comment

Comment

Blijft toch bizar, zo al die power in absolute stilte.
                Wel knap filmpje

Comment

Het is van een classic Saab 900 geleden dat ik flappen voor de banden zag, ik neem aan dat dat stroomlijn is maar nooit geweten wat het bij een 900 deed

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

stradge had jij geen classic 900?

voor de saab was't ook airflow blijkbaar

​​​​​​https://www.saabnet.com/tsn/bb/900/i...tml?bID=226419
                    Last edited by bobo; 29/10/2020, 19:26.

Comment

Kan mij niet herinneren dat de mijne dat had (was wel een late met Aeropakket), maar het is lang geleden en heb hem ook niet lang gehad uiteindelijk (blijft pijnlijk ). Ik vermoed dat ze vermijden dat de luchtstroom frontaal op het draaiende bandoppervlak botst.
                      Last edited by stradge; 30/10/2020, 01:35.

Comment

ik geloof dat ze het allemaal hadden, prachtige auto toch ook, mss wat minder zichtbaar door die aero-kit

Last edited by bobo; 30/10/2020, 14:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten
                          Zullen we donderdag weten
                          En al iets bekend bij dealer van een 350 versie, in meest recente prijslijst op de site, van 17/11 zie ik nog steeds alleen de 400 staan

Comment

Ik heb de afspraak afgezegd omdat er blijkbaar een viruske rondgaat . Heb de vraag nog gesteld van de 350 maar nog geen antwoord gekregen . Wat ik zelf vind is dat dr voorstelling zou zijn voor december . De 11 kw lader is al aangekondigd .
                            1986 Lamborghini Jalpa

Comment

TEST: Mercedes-Benz EQC: Electric Quiet Car

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Zijn er mensen die twijfelden tussen de E-tron en de EQC?
                                zo ja, welke is het geworden en waarom?
                                KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                  Zijn er mensen die twijfelden tussen de E-tron en de EQC?
                                  zo ja, welke is het geworden en waarom?
                                  Heb met de E-tron en de EQC gereden.
                                  Eerste indruk wanneer je instapt is bij de EQC toch beter. Bij de Audi vond ik dat er veel plastiek in het interieur gebruikt werd en harde materialen. Mercedes vond ik luxueuzer. De Eqc rijdt ook beter , naar mijn gevoel uiteraard, wat na de eerste meters al opviel.. Exterieur van de E-tron vind ik wel mooi , maar je zit toch vooral vanbinnen.
                                  Naar rijbereik weet ik het niet van de Audi , maar ik haal toch ruim de 400km in de Eqc. De 400 pk is teveel , het is toch vooral een cruiser. Vermogen metertje komt zelden boven de 30% en dan ben je uw voorligger al voorbij .
                                  1986 Lamborghini Jalpa

Comment

Ik hing vanochtend achter zo eentje en het EQC logo hing écht verschrikkelijk scheef op die auto.

Dat zijn nu toch dingen die je vroeger op een Benz niet tegen kwam.

Comment

Deze was blijkbaar nog niet duur genoeg want ze zijn 'm al moe. Dan koop je een auto en na 3 jaar is 't gedaan ermee

DOEK VALT VOOR MERCEDES-BENZ EQC

WACHTEN OP OPVOLGING

In de markt voor een elektrische Mercedes-Benz die hoog op de pootjes staat? Dan heb je vanaf nu de keuze uit een model minder. De Mercedes-Benz EQC is namelijk met stille trom vertrokken. Maar niet getreurd, er zit een nieuwe in het va
                                      t.

Er is een model verdwenen uit het elektrische aanbod van Mercedes-Benz. De Mercedes-Benz EQC is namelijk niet meer leverbaar. De Nederlandse importeur bevestigt aan AutoWeek dat de productie van de EQC in het tweede kwartaal van dit jaar is gestopt. Daarmee is het na zo'n vier jaar over en uit voor het elektrische equivalent van de GLC.

De Mercedes-Benz EQC verscheen in 2019 op de Nederlandse markt. In totaal zijn er in ons land net geen 1.500 exemplaren van geregistreerd. De op de basis van de vorige Mercedes-Benz GLC gehuisveste EQC was enkel als EQC 400 4Matic verkrijgbaar en had een 80 kWh accupakket en twee samen 408 pk sterke elektromotoren. Z'n bereik bedroeg zo'n 400 kilometer.

Moet autoland het dan lang zonder EQC doen? Waarschijnlijk niet. Ongetwijfeld heeft Mercedes-Benz een opvolger in het vat zitten. De marktintroductie van die nieuwe elektrische SUV - een concurrent van auto's als de (volgende) BMW iX3 - verwachten we niet voor 2024.

Het EV-aanbod van Mercedes-Benz bestaat nu uit de EQA, EQB, EQE, EQE SUV, EQS en EQS SUV. De EQV is er ook en die elektrische variant van de V-klasse krijgt op termijn gezelschap van een compactere elektrische ruimtereus: de EQT.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Voor zijn prijs was het ook echt wel een ondermaats product, zeker wat range betrof.

Comment

Working...
                                        X