Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Waarom zouden ze al eerder iets uitbrengen, als je het met verlies moet verkopen...
Voor 99% van de mensen is zo'n wagen al modern genoeg :p
Qua specificaties lopen ze gelijk / lichtjes achter op een auto van 6 jaar oud .. Ik had er toch veel meer van verwacht. Grotere range, sneller laden, .. Ik blijf op mijn honger zitten.
Ze kunnen al haast een museum bouwen bij MB voor gedrochten in weg te zetten. :rolling eyes:
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Qua specificaties lopen ze gelijk / lichtjes achter op een auto van 6 jaar oud .. Ik had er toch veel meer van verwacht. Grotere range, sneller laden, .. Ik blijf op mijn honger zitten.
ik bleef sinds eender welke elektrische auto op mijn honger zitten voor motorgeluid en beleving
En daarin steekt de voorsprong van Tesla: uitgezonderd de eerste roadster hebben zij hun auto's volledig vanaf 0 kunnen ontwerpen als EV.
Wat ongeveer alle merken tot nu doen, is een bestaand chassis nemen en dat aanpassen naar een EV.
Dat zie je bijvoorbeeld aan het feit dat de onder de motorkap er geen koffer is, maar alles volgebouwd is:
Vergelijking met de X:
Is dat koffer nu zo belangrijk? Nee, maar het wijst wel op de technische voorsprong die Tesla met een 6 jaar oud model nog steeds heeft.
Mercedes wil met het EQ label hun elektrische wagens in de markt gaan zetten, maar dan komen ze met deze af, waar iemand het nodig vond om vooraan fake luchtinlaten te laten ontwerpen, achteraan design elementen in te werken die aan uitlaten doen denken, de algemene vorm te geven van een wagen met verbrandingsmotor met een giga motorkap, en binnenin niets onderscheidend tov. hun andere modellen ?
Is dat nu echt het enige waar ze op uit gekomen zijn ?
Waar is de creativiteit ?
Hebben ze eigenlijk ook zelf de aandrijving ontworpen, of zijn ze daarvoor bij partners gaan shoppen?
Het gaat er mij niet om hoe dat de wagen er uit ziet, maar hoe hij gemaakt is.
De EQC staat op het platform van de GLC wat oorspronkelijk voor een verbrandingsmotor ontworpen is.
Op zo'n platform kan je niet de voordelen van plaatsing van batterijen en electromotoren halen zoals bij een EV die van de grond af ontworpen is als EV.
En dat zie je dus aan die volle motorkap.
Waarom prijst VW hun I.D. concept zo aan, terwijl ze toch al een electrische Golf hebben? Omdat die vanaf de grond af ontworpen is als EV en dus niet een kleiner koffer gaat hebben omdat de batterijen geïntegreerd zijn in het platform.
De malse aanpak van de drie Duisters toont m.i. aan dat ze er zelf niet zozeer in geloven.
Met minimale investeringen meegaan met de trend (ik ging zeggen “met de stroom” ) dat wel, maar omdat het niet anders kan zonder gezichtsverlies.
Het blijft m.i een marketing-demarche die niet te veel mag kosten, en die gelukkig voor de constructeurs ondersteund wordt door door de subsidiëring en de media.
De malse aanpak van de drie Duisters toont m.i. aan dat ze er zelf niet zozeer in geloven.
Met minimale investeringen meegaan met de trend (ik ging zeggen “met de stroom” ) dat wel, maar omdat het niet anders kan zonder gezichtsverlies.
Het blijft m.i een marketing-demarche die niet te veel mag kosten, en die gelukkig voor de constructeurs ondersteund wordt door door de subsidiëring en de media.
Een beetje zoals kodak. Die brachten ook digitale camera’s uit voor de show, terwijl ze het nalieten echt te innoveren ter bescherming van de analoge fotografie. Het faillissement volgde snel.
Een beetje zoals kodak. Die brachten ook digitale camera’s uit voor de show, terwijl ze het nalieten echt te innoveren ter bescherming van de analoge fotografie. Het faillissement volgde snel.
Met dit verschil dat je perfect door het leven kan zonder de fotografiëren terwijl de persoonlijke wagen wel deel uitmaakt van onze mobiliteit.
Al de mooie zielen die hier op de forum pleiten voor de fiets en het openbaar vervoer hebben wel een auto...
Tja.. als het regent, om de weekelijkse boodschappen te doen of een dag aan zee te vertoeven is het handiger !
Mercedes wil met het EQ label hun elektrische wagens in de markt gaan zetten, maar dan komen ze met deze af, waar iemand het nodig vond om vooraan fake luchtinlaten te laten ontwerpen, achteraan design elementen in te werken die aan uitlaten doen denken, de algemene vorm te geven van een wagen met verbrandingsmotor met een giga motorkap, en binnenin niets onderscheidend tov. hun andere modellen ?
Is dat nu echt het enige waar ze op uit gekomen zijn ?
Waar is de creativiteit ?
Hebben ze eigenlijk ook zelf de aandrijving ontworpen, of zijn ze daarvoor bij partners gaan shoppen?
Dat moest ik ook meteen denken.
Nog ff een fake radiator monteren om de mensen niet teveel te bruskeren qua design.
Een Mercedes zonder rooster is toch geen Mercedes, zoals een Audi zonder single frame ook geen Audi is (cfr toekomstige Q-etron)
Buiten een kader denken is meestal moeilijk !
Mercedes wil met het EQ label hun elektrische wagens in de markt gaan zetten, maar dan komen ze met deze af, waar iemand het nodig vond om vooraan fake luchtinlaten te laten ontwerpen, achteraan design elementen in te werken die aan uitlaten doen denken, de algemene vorm te geven van een wagen met verbrandingsmotor met een giga motorkap, en binnenin niets onderscheidend tov. hun andere modellen ?
Is dat nu echt het enige waar ze op uit gekomen zijn ?
Waar is de creativiteit ?
Hebben ze eigenlijk ook zelf de aandrijving ontworpen, of zijn ze daarvoor bij partners gaan shoppen?
De PFL-versie van Model S had ook een fake grille en heeft nog altijd het profiel van een klassieke hatchback, met een behoorlijke neuspartij. De Model 3 is zelfs een 3-volumeberline (of toch minstens een 2,5 volume, met een relatief korte achterklep). Alleen de Model X heeft een minder klassiek profiel.
Het interieur van de huidige generatie Mercedes'en wordt door zeer veel mensen geapprecieerd, dus het is niet verwonderlijk dat ze in diezelfde lijn werken op dit model.
Comment