Dat open dak is toch maar mini
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes EQC (2019)
Collapse
X
-
[QUOTE=guyugy;n6387196][QUOTE=Jocar;n6387189]
Te duur ?
Ik bedoel te duur om een productie te genereren die significant de uitstoten te doen dalen.
Wel interressant voor het fiscaal aspect van de zaak !
Comment
-
200 PROTOTYPEN VERSLETEN
ACHTERGROND: MERCEDES-BENZ EQ C TESTFACTS
Onlangs onthulde Mercedes-Benz zijn eerste productierijpe model onder het nieuwe elektrische label, EQ. Bij die gelegenheid noteerden we wat interessante feiten over de uitputtende testperiode die voorafging aan de productie.
Voordat een nieuw model klaar is voor productie wordt het blootgesteld aan bijna ontelbare testkilometers onder de meest extreme omstandigheden. Bij de onthulling van de Mercedes-Benz EQ C in Stockholm spraken we met de baas van het ontwikkelingsteam, Jochen Herrmann, die ons vertelde hoe omvangrijk zo'n testproces is.
De EQ C werd in gecamoufleerde vorm op vier continenten getest, om precies te zijn in Duitsland, Frankrijk, Zweden, Spanje, Italië, Dubai, Zuid-Afrika, de Verenigde Staten en China. Dit alles gedurende drie verzengende zomers en evenzoveel bitterkoude winters. In totaal werden daarbij 4,5 miljoen kilometers afgelegd en tweehonderd prototypen versleten.
En, niet te vergeten, dankzij dat intensieve programma wisten onze spionagefotografen het team aardig wat keren te betrappen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenDe malse aanpak van de drie Duisters toont m.i. aan dat ze er zelf niet zozeer in geloven.
Met minimale investeringen meegaan met de trend (ik ging zeggen “met de stroom” ) dat wel, maar omdat het niet anders kan zonder gezichtsverlies.
Het blijft m.i een marketing-demarche die niet te veel mag kosten, en die gelukkig voor de constructeurs ondersteund wordt door door de subsidiëring en de media.
Chapeau voor Elon Musk voor wat hij verwezenlijkt heeft. Maar er is geen enkel ander automerk dat zich dergelijke ongelooflijke kapsones kan tonen en gigantische jarenlange verliezen aan de aandeelhouders mag voorleggen. En de belabberde betrouwbaarheid van de Tesla modellen - die door een deel van de early adopters nog steeds met de mantel der liefde worden bedekt - kunnen ze zich ook absoluut niet veroorloven.
Deze Mercedes, naast de Audi e-tron en de Jaguar I-Pace, is misschien nog niet zo'n sterk overtuigend model. Maar ik voorspel Tesla in ieder geval geen lange toekomst meer van zodra rond 2020 de andere merken verschillende elektrische modellen in de portefeuille hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
Het klopt dat de traditionele automerken een beetje achterstand hebben. Maar minimale investeringen? Ik denk dat je serieus onderschat wat de Europese, Japanse, Koreaanse en Chinese merken op dit moment en in de nabije toekomst qua investeringen doorvoeren voor elektrische aandrijvingen of specifieke zero emission modellen. Het blijft niet bij zogezegde 'marketing demarches', want elk automerk dat wil overleven in de komende jaren zal niet anders kunnen dan de elektrische- of waterstofweg in te slaan. Het relatieve verkoopsucces van Tesla en 'dieselgate' hebben ervoor gezorgd dat de traditionele constructeurs wel wat sneller wakker geschoten zijn.
Chapeau voor Elon Musk voor wat hij verwezenlijkt heeft. Maar er is geen enkel ander automerk dat zich dergelijke ongelooflijke kapsones kan tonen en gigantische jarenlange verliezen aan de aandeelhouders mag voorleggen. En de belabberde betrouwbaarheid van de Tesla modellen - die door een deel van de early adopters nog steeds met de mantel der liefde worden bedekt - kunnen ze zich ook absoluut niet veroorloven.
Deze Mercedes, naast de Audi e-tron en de Jaguar I-Pace, is misschien nog niet zo'n sterk overtuigend model. Maar ik voorspel Tesla in ieder geval geen lange toekomst meer van zodra rond 2020 de andere merken verschillende elektrische modellen in de portefeuille hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Denk dat we er toch wel vanuit mogen gaan dat Tesla uiteindelijk wordt opgekocht door 1 of andere bestaande groep. Vind het zelfs al raar dat dit nog niet gebeurt is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
Ja, voor 50.000.000.000 Euro wordt dat wat moeilijk zeker? Ik dacht dat Toyota en VW de enige zijn die qua marktkapitalisatie - en daar gaat het toch over bij opkopen - nog groter zijn dan Tesla. En waarom heeft Nokia dan Apple niet opgekocht of Kodak Sony of Canon?
Anderzijds als er straks voldoende concurrentie is, gaat dat voor Tesla ook niet bepaald bevorderend zijn.
Comment
-
https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/p...te.module.html
In Nederland wel al te configureren.
Configureren: [www.mercedes-benz.nl]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment