NU OOK ALS ZEVENZITTER
MERCEDES-BENZ ONTHULT GLE-KLASSE
De hoge bazen bij Mercedes-Benz hebben besloten om toch maar niet door te gaan met de teasercampagne en de GLE-klasse in plaats daarvan in z'n geheel op de mensheid los te laten. Dit is 'm!
Dankzij die teasercampagne en de vele spionagebeelden is het uiterlijk niet heel verrassend meer voor de frequente bezoeker van deze site. Zoals verwacht blijft de basisvorm die we al jaren kennen van de ML en later de GLE behouden, al verliest het model de opmerkelijk kleine wielkasten van de uitgaande generatie. Afgeplatte koplampen en puntige achterlichtunits zorgen ervoor dat de auto goed bij andere Mercedes-producten past.
In het interieur heeft wel degelijke een revolutie plaatsgevonden: de GLE is er voor het eerst als zevenzitter. Met de optionele derde zitrij heeft Mercedes daarmee een antwoord op onder meer de Range Rover Sport en BMW X5, waarin sinds enige jaren ook meer dan drie personen (ok, kinderen) een plekje achterin kunnen vinden. Dankzij een met maar liefst 60 mm toegenomen wielbasis moeten ook de passagiers op de tweede zitrij aanzienlijk ruimer zitten dan voorheen.
Het dashboard van de nieuwe GLE is afgaande op de foto's zo fraai afgewerkt als we van een Mercedes mogen verwachten en staat daarmee ver af van het wat eenvoudige, Amerikaans overkomende dashboard in de eerste M-klasse. Een opvallend onderdeel is de middentunnel, waarop een verlichte 'brug' voor een stoere uitstraling moet zorgen. Ook opvallend is de hoeveelheid ventilatieroosters. De vier exemplaren in het midden lijken rechts van het scherm te worden bijgestaan door en vijfde uitstroomopening, al kan dat en om een sier-element gaan.
Dat scherm zelf is natuurlijk ook belangrijk, want het is groter dan voorheen en bevat Mercedes' MBUX-systeem. Praten tegen de auto dus, en een systeem dat bepaalde patronen kan herkennen en daarop kan acteren. De schermen zijn groter dan bij de A-klasse en bovendien allebei standaard.
Bron: Autoweek
MERCEDES-BENZ ONTHULT GLE-KLASSE
De hoge bazen bij Mercedes-Benz hebben besloten om toch maar niet door te gaan met de teasercampagne en de GLE-klasse in plaats daarvan in z'n geheel op de mensheid los te laten. Dit is 'm!
Dankzij die teasercampagne en de vele spionagebeelden is het uiterlijk niet heel verrassend meer voor de frequente bezoeker van deze site. Zoals verwacht blijft de basisvorm die we al jaren kennen van de ML en later de GLE behouden, al verliest het model de opmerkelijk kleine wielkasten van de uitgaande generatie. Afgeplatte koplampen en puntige achterlichtunits zorgen ervoor dat de auto goed bij andere Mercedes-producten past.
In het interieur heeft wel degelijke een revolutie plaatsgevonden: de GLE is er voor het eerst als zevenzitter. Met de optionele derde zitrij heeft Mercedes daarmee een antwoord op onder meer de Range Rover Sport en BMW X5, waarin sinds enige jaren ook meer dan drie personen (ok, kinderen) een plekje achterin kunnen vinden. Dankzij een met maar liefst 60 mm toegenomen wielbasis moeten ook de passagiers op de tweede zitrij aanzienlijk ruimer zitten dan voorheen.
Het dashboard van de nieuwe GLE is afgaande op de foto's zo fraai afgewerkt als we van een Mercedes mogen verwachten en staat daarmee ver af van het wat eenvoudige, Amerikaans overkomende dashboard in de eerste M-klasse. Een opvallend onderdeel is de middentunnel, waarop een verlichte 'brug' voor een stoere uitstraling moet zorgen. Ook opvallend is de hoeveelheid ventilatieroosters. De vier exemplaren in het midden lijken rechts van het scherm te worden bijgestaan door en vijfde uitstroomopening, al kan dat en om een sier-element gaan.
Dat scherm zelf is natuurlijk ook belangrijk, want het is groter dan voorheen en bevat Mercedes' MBUX-systeem. Praten tegen de auto dus, en een systeem dat bepaalde patronen kan herkennen en daarop kan acteren. De schermen zijn groter dan bij de A-klasse en bovendien allebei standaard.
Bron: Autoweek
Comment