Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLE-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
    Hoe werkt die 230V aansluiting achteraan in de auto ?
    Kun je dit enkel naar 12V omvormen of hoe moet ik dit begrijpen?
    Ik kan daar niet een gewone stekker insteken ?
    Normaal is dat toch gewoon een smal stopcontact waar bv de stekker voor een gsm of zo in kan? Die van een laptop zal niet gaan, omdat dit dikke stekkers zijn. Op zich zie ik niet direct een meerwaarde voor die stekker, want de iPad of smartphone kunt ge gewoon in de USB achteraan steken.

De vraag om die 230V naar 12V omvormen, snap ik niet goed. Waarom een 230V als ge 12V nodig hebt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Op zich zie ik niet direct een meerwaarde voor die stekker, want de iPad of smartphone kunt ge gewoon in de USB achteraan steken.
      Een USB-aansluiting in de meeste auto's levert max. 1A.
      De meeste GSM- of tablet-laders zijn een stuk krachtiger en laden dus sneller.
      Dat zou bijvoorbeeld al één meerwaarde kunnen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Als ge het zo bekijkt idd.
        Maar ik ging er gewoon vanuit dat het laadt. Maar het zal idd sneller zijn. Thanx

Comment

Ok dat moest ik weten :-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Sintruin till I die

Comment

Ok dat moest ik weten :-)

ik heb ook een koelbox die ik zowel in 12V als 230V kan steken, wel handig voor mee te nemen op vakantie.
            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Het enige waar je voor moet opletten (behalve de maximum belasting) zijn inductieve belastingen zoals motoren. De meeste omvormers zijn daarvoor niet geschikt. Best nakijken of navragen.

Comment

• staat erop max 150 watt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  staat erop max 150 watt
                  Ja, dat zal wel, maar ik vermoed dat dit enkel een resistieve belasting mag zijn... Ik zou bijvoorbeeld mijn compressortje er niet zomaar klakkeloos op durven aansluiten ook al verbruikt het minder dan 150W. (Aanloopstroom kan beduidend hoger zijn)
                  Zonder té technisch te worden: omvormers leveren 'gemodificeerde' sinus of een 'zuivere' sinus.
                  Er bestaan ook types die een blokgolf genereren. (Vooral goedkope chinese)
                  Waarschijnlijk is die in de auto van het eerste type. Ook dat beperkt de mogelijkheden wat het type aansluitbare toestellen betreft.
                  Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 22/10/2019, 08:01.

Comment

Ja, dat zal wel, maar ik vermoed dat dit enkel een resistieve belasting mag zijn... Ik zou bijvoorbeeld mijn compressortje er niet zomaar klakkeloos op durven aansluiten ook al verbruikt het minder dan 150W. (Aanloopstroom kan beduidend hoger zijn)
                    Zonder té technisch te worden: omvormers leveren 'gemodificeerde' sinus of een 'zuivere' sinus.
                    Er bestaan ook types die een blokgolf genereren. (Vooral goedkope chinese)
                    Waarschijnlijk is die in de auto van het eerste type. Ook dat beperkt de mogelijkheden wat het type aansluitbare toestellen betreft.
                    OK idd dan zijn de mogelijkheden beperkt tot vb een smartphone/tablet of frigobox...

Optie: €140 voor de prullenbak :-)

Sintruin till I die

Comment

• Even een teaser: auto staat nu bij detailler voor een “coating”

@jocar: benieuwd wanneer ge hem gaat “spotten” in uw vanityplates zoektocht :-)

Sintruin till I die

Comment

@jocar: benieuwd wanneer ge hem gaat “spotten” in uw vanityplates zoektocht :-)
                        Hahaha, als ge veel in Hasselt komt gaat dat niet lang duren

Schoon materiaal BTW

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Die auto’s worden vaak geleverd met een compressorset i.p.v. reservewiel, zou straf zijn dat die onbruikbaar is

Knappe auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            Die auto’s worden vaak geleverd met een compressorset i.p.v. reservewiel, zou straf zijn dat die onbruikbaar is
                            Da's eentje op 12 v he bobo...

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• AMG-GEWELD UIT LOS ANGELES

DUBBELDIK: MERCEDES-AMG GLE 63 4MATIC ÉN 63 S

Zojuist maakte de wereld kennis met de Mercedes-AMG GLS 63 4Matic, maar ook de kleinere GLE is zojuist overgoten met de AMG 63-saus. Hij is er zelfs in twee smaken!

De 63 AMG-variant was dé versie waar de nog erg recente GLE nog op zat te wachten en de Los Angeles Auto Show is het terrein waar die variant is gepresenteerd. Mercedes-Benz levert de overtreffende trap van de GLE straks niet alleen als GLE 63 4Matic, maar ook als GLE 63 S 4Matic.

Beide varianten krijgen de bekende 4,0-liter grote biturbo V8 als krachtcentrale, maar in de 63 S is -ie uiteraard sterker. In de GLE 63 levert de achtcilinder in de basis 571 pk en 750 Nm, maar dankzij het 48v-systeem én Mercedes' EQ Boost starter-generator zoemt er onder bepaalde omstandigheden 22 pk extra mee. Schakelen gaat middels de AMG Speedshift-transmissie met dubbele koppeling en negen verzetten. Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h duurt slechts 4 tellen. Z'n topsnelheid: 250 km/h. Is dat allemaal te min voor je? Kies dan de 612 pk en 850 Nm sterke GLE 63 S die eveneens van EQ Boost-techniek profiteert. Deze topversie dendert in 3,8 tellen naar de 100 km/h en heeft een topsnelheid van 280 km/h. Die topsnelheid is ook haalbaar voor de non-S, al moet je dan bijbetalen voor het Drivers Package.

Net als alle recente AMG's onderscheiden ook de GLE's 63 zich niet alleen met hun verchroomde tienspijls AMG-grille van hun niet-doorgesnoven broertjes, maar zijn ook zaken als de gewelfde motorkap, het bumperwerk en de vier hoekige uitlaateindstukken herkenningspunten. Standaard staat het tweetal op 20-inch lichtmetaal. Wielen in de maten 21- en 22-inch zijn optioneel leverbaar.

Andere bekende AMG-ingrediënten komen in de vorm van adaptieve luchtvering met met stabilisatoren (AMG Active Ride Control) die het hellen van de koets tegen moeten gaan. De stuurinrichting is directer, extra krachtige remmerij is opgetrommeld om de AMG's weer fatsoenlijk tot bedaren te kunnen brengen én Mercedes-AMG geeft de GLE 63 S een nieuwe rijmodus die via AMG Dynamic Select gekozen kan worden: Race. Ook op deze beulen van SUV's is het 4Matic-systeem in staat om al het vermogen naar de achteras te sturen. Op de achteras bevindt zich op beide modellen een elektronisch aangestuurd differentieel dat de rol van een sper op zich kan nemen.

In het interieur krijgen typische zaken als sportstoelen en sportpedalen een plek. Net als bij de AMG-versie van de GLS krijgt is ook in de GLE 63 4Matic een Supersport-thema te kiezen voor het instrumentenpaneel. Hierin zijn specifieke displays te kiezen die zaken als een G-krachtenmeter, een stopwatch en bijvoorbeeld de temperatuur van de olie in de transmissie en de motor weergeven.

Op termijn zal ook de GLE Coupé bovenstaande anaboleninjectie krijgen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• GLE Coupe 350de nu ook bevestigd. 30 gr C02. Zou tot vorige week topper geweest zijn voor België. Danzij Magnette en Demir kunnen ze deze echter beter gewoon niet naar België brengen, ga je zo goed als niets van kwijt geraken door die sukkels.

Comment

• edit.
                                      Last edited by Jocar; 07/12/2019, 09:24.

Comment

Comment

Comment

Working...
                                          X