Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DS 3 Crossback (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • DS 3 Crossback (2018)

    OPVALLEND UITGESPROKEN!

    GELEKT: DS 3 CROSSBACK

    De DS-afdeling binnen Groupe PSA heeft ongetwijfeld geen beste dag. De hagelnieuwe DS 3 Crossback is namelijk al in volle glorie online verschenen!

    In juli lekten de patentplaten van de hagelnieuwe DS 3 Crossback al veel te vroeg op de digitale kanalen en nu kunnen we de eerste afbeeldingen dankzij een Frans forum al vanuit alle hoeken bekijken.

    Waar Citroën zijn SUV-achtigen de toevoeging 'Aircross' geeft, kiest de luxedivisie van dat Franse merk voor de aanduiding 'Crossback'. De 4 Crossback, de van kunststof opsmuk voorziene variant van de DS 4, was de eerste auto van het merk die de Crossback-aanduiding op zich kreeg geplakt en sinds dit jaar staat de DS 7 Crossback in de showrooms. Nu is het moment daar dat de DS 3 Crossback zich digitaal uitgebreid laat bekijken.

    De DS 3 Crossback is een compacte cross-over die in feite in hetzelfde segment komt te opereren als concerngenoot C3 Aircross. Hoewel de DS 3 Crossback en de C3 Aircross in theorie broertjes zijn, zijn ze op technisch vlak waarschijnlijk niet helemaal gelijk. Het ligt in de lijn der verwachting dat de DS 3 Crossback op het nieuwe CMP-platform staat, een technische basis die samen met het Chinese Dongfeng is ontwikkeld en die tevens als basis zal dienen voor de Opel Corsa (F) die omstreeks 2020 op de markt komt. Ook de nieuwe Peugeot 208 zal van deze basis gebruik gaan maken. Die nieuwe modulaire basis is zeer geschikt voor de montage van elektrische aandrijflijnen en het is dan ook zeer aannemelijk dat van deze DS 3 Crossback een elektrische uitvoering verschijnt. Sterker nog, op één van deze gelekte foto's zien we de nieuwe compacte Franse cross-over al aan de stekker hangen! Op de kentekenplaat lijkt de naam 'E-Tense' zichtbaar, een benaming die DS al eerder toepaste op een elektrisch geladen studiemodel. We zetten in op een actieradius van zo'n 300 kilometer. Het is vooralsnog onduidelijk of de DS 3 Crossback als opvolger van de huidige DS 3 gaat fungeren.

    Uit de patentschetsen die eerder van de DS 3 Crossback opdoken viel al op te maken dat de nieuwe Franse hoogpotige een eigenzinnige koets krijgt aangemeten. We zien een auto met een opmerkelijk vormgegeven B-stijl, een two-tone kleurstelling én met een op zijn zachtst gezegd origineel getekend interieur, een binnenste waarin trapeziumvormen en displays het beeld bepalen. Vooralsnog moeten we het met al bekende informatie doen, een definitieve onthulling waarbij alle informatie vrijgegeven wordt lijkt met de Autosalon van Parijs en deze digitale lekkage in gedachten niet ver in het verschiet te liggen.

    Bron: Autoweek













    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2






    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Zalig,
      Ziet er echt goed uit!

      Comment


      • #4
        Speciaal. De enige DS die als zoete broodjes verkoopt.

        Comment


        • #5
          Interieur ziet er wel leuk uit, maar die "wave" op de middenstijl vind ik maar niets.

          Comment


          • #6
            Zeer gedurft afwijkend design. Lexus doet dat ook, maar dit is veel beter verteerbaar. Heel verfrissend nieuw zowel buiten- als binnenkant. Het zal wel een verhaal worden van you love it or you hate it.

            Comment


            • #7
              Hoezeer ik zelf ook vernieuwende designs toejuich, heeft het verleden al uitgewezen, dat ze meestal geen commercieel succes zijn.

              De verkoopcijfers van DS zullen toch omhoog moeten, willen ze overleven binnen PSA.

              Dit gezegd zijnde, hoop ik van wel, want het is wel eens leuk, zo iets anders in het straatbeeld.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Hoezeer ik zelf ook vernieuwende designs toejuich, heeft het verleden al uitgewezen, dat ze meestal geen commercieel succes zijn.

                De verkoopcijfers van DS zullen toch omhoog moeten, willen ze overleven binnen PSA.

                Dit gezegd zijnde, hoop ik van wel, want het is wel eens leuk, zo iets anders in het straatbeeld.
                Laatst in een magazine gelezen dat die DS3 goed bolt, de DS4 ietske onder verwachting, maar dat de DS5 de grootste ramp voor het bedrijf is. De DS7 moet de schande van de DS5 zien goed te maken. Als dat niet lukt, zou dat toch het kruis over DS kunnen betekenen.

                Ikzelf kan wel meespreken over de ramp van de DS5. Ze zetten een zogezegde premium Citroën neer. Op het eerste zicht lijkt dat ook zo, maar in de verste verte kan die auto niet mee met de anderen, behalve dan de prijs. Zijn futuristisch design is 10 jaar vooruit in de tijd, maar op vlak van uitrusting liggen ze 10 jaar achter. En dit voor dezelfde prijs. Logisch dat niemand dat wil.

                Maar met de DS7, en dan nu wss ook met de DS3 zitten ze eindelijk wel op lijn met de rest. Volgens mij als ze van de DS5 een echte shooting brake maken door het model 30cm langer te maken, en interieur minder bombastisch (waardoor claustrofobisch) en de uitrustingen die nu ook op de DS7 zitten, dan kan dat toch nog een succes worden.

                Met de DS5 dachten ze wss: 'Laten we het er gewoon duur uitzien en vragen er evenveel voor als een mercedes en de mensen zullen het dan wel kopen. Kijk maar naar Apple'

                Comment


                • #9
                  Nu officieel,


                  ONTHULD: DS 3 CROSSBACK

                  Zojuist is in Parijs het doek getrokken van de DS3 Crossback en de locatie van het feest is niet willekeurig. Wij hebben alle ins en outs van dit nieuwe mode-accessoire van de luxe-tak van Citroën.

                  Broodmagere dames, getooid met pauwenveren die door kopere ringen bijeen worden gehouden, pareren over de catwalk: business as usual in de Parijse modescene, maar je weet: dat outfitje zul je nooit op zaterdagmiddag door de Albert Heijn achter een winkelwagentje zien slenteren. Bij DS pakken ze dat wat anders aan, met name wat betreft interieurs. Het varieert, net als de Parijse haute couture, tussen lekker anders en compleet maf. Maar anders dan de catwalk-creaties worden die DS'en gewoon de buitenwereld in gestuurd.

                  Want, even to the point: het is zijn interieur waarmee de DS 3 Crossback het grote verschil met zijn concurrenten moet maken. De gestileerde pook wordt geflankeerd door aluminium tuimelschakelaars en daarboven ontvouwt zich een heel bijzonder, ruitvormig cluster dat niet alleen uit knoppen bestaat, maar ook de ventilatieroosters herbergt. Mooi? Bepaal dat maar voor jezelf. Apart? Geen discussie mogelijk.

                  Van opzij bezien is de DS 3 Crossback wat minder exclusief. Met zijn two tone kleurstelling en 'opgelegd' dakgedeelte doet hij keurig mee met de trends die op dit moment heersen onder compacte cross-overs, de klasse waarin deze DS straks moet gaan strijden. Wel uniek voor dit segment zijn de deurgrepen die zijn verzonken en elektrisch naar buiten komen zodra de sleutel nadert en ook front en achtersteven zijn onderscheidend vormgegeven.

                  De DS 3 Crossback wordt leverbaar met een vrij ruime keuze aan aandrijflijnen. Wie van benzine houdt, krijgt de PureTech driecilinder met naar keuze 100, 130 of 155 pk. De laatste heeft standaard de EAT8-automaat. Diesels zijn er ook nog steeds in de vorm van de BlueHDI met 100 of 130 pk.

                  Maar DS gaat uiteraard ook mee met zijn tijd, dus komt er ook een volledig elektrische DS 3 Crossback, E-Tense genaamd. Hij heeft 100 kW (136 pk) en 260 Nm, een top van 150 km/h en gaat in 8,7 seconden naar de 100. De lithium-ion-accu ligt onder de vloer en gaat niet ten koste van interieurruimte. Hij heeft 50 kWh en de boordlader kan optioneel van 7 kW naar 11 kW worden opgevoerd. Snelladen gaat met 100 kW. Met een volledig geladen accu komt de E-Tense volgens WLTP-cyclus 300 km vooruit.

                  Dat kan deels autonoom, want de DS 3 Crossback heeft voor zijn klasse (Captur, Arona, Kona, etc.) een behoorlijk rijk scala aan hulpsystemen op de optielijst: DS Drive Assist, dat we eerder in de DS 7 Crossback zagen, omvat adaptive cruise control en actieve rijbaanhulp. DS Park Pilot zoekt een geschikte parkeerplek en steekt de auto er volledig autonoom voor je in.

                  De DS 3 Crossback deelt zijn onderhuidse techniek met de volgende Peugeot 208, 2008 en Opel Corsa in de vorm van het nieuwe CMP (common modular) platform.

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Overstyled...
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                      Comment


                      • #12
                        vind ik ook, al dat agressief/imponerend design bij het gros van de SUV’s is absoluut m’n ding niet.
                        de C3 Aircross is veel interessanter en aangenamer om in te vertoeven, lekker luchtig.

                        Ze mogen in Frankrijk ook wel eens beginnen uitkijken naar nieuwe velgdesigners, want het trekt nu vaak op niet veel.

                        Comment


                        • #13
                          DS3 Crossback - serie La Première

                          Comment


                          • #14
                            Leuk design wel. Het zal natuurlijk weer allemaal afhangen van de prijs. Welke is de startprijs eigenlijk?
                            Het oogt wel weer allemaal zeer goedkoop & fragiel, zoals bij zovele Citroëns en Renaults.

                            Comment


                            • #15
                              E-Tense versie in het kort



                              ik vraag me eigenlijk af hoe dat bij doorverkoop gaat met al die apps op je smartphone om je wagen te bedienen, om nog niet te spreken van verlies/diefstal van je toestel ..

                              Comment


                              • #16
                                kleurenpalet en velgen

                                Comment


                                • #17










                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    DS3 Crossback vs Audi Q2













                                    Bron en pics: www.largus.fr
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Heb een offerte voor een DS3 Crossback. De prijs op de offerte is 100 euro meer als die op de configurator online... Het betreft een Pure Tech 100 Grand Chic, manueel. Volgens de verkoper is dat de nieuwe stijl die ze bij DS hanteren. Netto prijzen... Word ik hier voor de zot gehouden?

                                      Comment


                                      • #20
                                        M'n Peugeot dealer vertelde ook zoiets.
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X