Zijn dat voor de hele volkswagen groep niet dezelfde daken(fabrikant)?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AUDI E-tron (2019)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk BerichtenZijn dat voor de hele volkswagen groep niet dezelfde daken(fabrikant)?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Daarstraks een vrachtwagen vol met e-tron's tegen gekomen op de N80 Sint-Truiden - Hasselt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDaarstraks een vrachtwagen vol met e-tron's tegen gekomen op de N80 Sint-Truiden - Hasselt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenEn anderzijds niks nieuws... Audi en panoramische daken. Het is nooit een goed huwelijk geweest. En dat zegt dan iemand die fan is van het merk.
Op de A1 en A3 worden die aan de lopende band vervangen.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk BerichtenNa 5 maand etron rijden even mijn kinderziektes/problemen oplijsten, misschien zijn er herkenbare problemen bij andere eigenaars
- rechterhelft van de led-lichtbalk achteraan flikkert. opgelost (nieuwe exemplaar gemonteerd)
- ruitenwissersproeiers melden na 2 sproeibeurten dat het reservoir leeg is. opgelost (software-update die de frontcamera veel minder besproeit)
- trillingen tussen de 60 en 80km/u. probleem ligt in de achteras(motor). Tot op heden geen oplossing (ook nieuwe motor of as zou het probleem niet verhelpen)
- myAudi app. Werkt ondertussen al iets beter, maar nog vaak geen connectie met de wagen of server.
- sommige instellingen springen na een onbepaalde tijd terug naar default. O.a. thuisadres, virtual cockpit layout en DAB logo's in de shortcuts
- oplaadkabel heeft 2x geblokkeerd gezeten in de auto. 2x noodontgrendeling moeten gebruiken. Wagen heeft 3 dagen binnen geweest. Hard reset van de AC/DC omvormer was de oplossing.
- parkeersensoren flippen op bepaalde momenten. Dat er niks in de ruime buurt is en hij toch denkt je ergens tegen aan gaat rijden. Al 1x een update gehad, maar 't zit er nog in.
- trekhaak blijft onleverbaar. bestelbon getekend in april, trekhaak zou vanaf juni leverbaar zijn, wordt altijd maar uitgesteld. Laatste nieuws is "vanaf eind februari, maar we kunnen niet garanderen of die voor uw auto er gaat bij zijn". Side note: trekhaakvoorbereiding heeft de wagen, het gaat puur om de bol en stekker.
Dat allemaal gezegd zijnde, ben ik wel tevreden over de wagen an sich. De naservice en het lang aanslepen van bepaalde problemen kan beter.
- led-lichtbalk achteraan is opnieuw kapot
- trillingen zijn opgelost
- myAudi app: werkt nu toch wel 95% van de tijd. verbetering!
- virtual cockpit layout springt om de 2 weken wel weer eens terug naar default. DAB logo's en thuisadres lijken opgelost
- parkeersensoren geven geen foutmeldingen meer
- trekhaak is geinstalleerd, alleen werkt de voetbeweging nu niet meer om de koffer te openen, enkel om te sluiten2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
ZO VER KOMT DE AUDI E-TRON IN DE PRAKTIJK
WINTER-ZOMER VERSCHIL VAN ONGEVEER 100 KILOMETER
De Audi Etron is er in twee accuvarianten en in twee carrosserievarianten. Bij de marktintroductie drie jaar geleden was hij er alleen als 55 quattro, later werd het gamma aangevuld met de 50 quattro, die over een kleiner accupakket beschikt en de Sportback (eveneens als 50 en 55) deed zijn intrede. Voor deze ‘zo ver komt de Audi E-tron in de praktijk’ halen we uiteraard weer de gegevens uit tests van AutoWeek maar kijken we eveneens naar reviews van E-tron-rijders.
De 55 quattro hadden we twee keer in een vergelijkende test, dat is dan een periode waarbij we de auto een week rijden. De eerste keer was het de normale, de tweede keer de Sportback. Een significant verschil in efficiency is er niet tussen beide varianten, al zou de Sportback met zijn schuin aflopende daklijn iets zuiniger moeten zijn. Bij de eerste test was de temperatuur 13 graden Celsius, bij de test waarin de 55 quattro Sportback aantrad tegen een Jaguar i-Pace 400 was het 11 graden. We kwamen begin 2019 uit op 330 kilometer op een lading. De WLTP-fabrieksopgave was 417 kilometer. Bij de test met de 55 quattro Sportback bij een zelfde temperatuur kwam de auto 317 kilometer op een acculading. Het verbruik bedroeg gemiddeld 27,2 kWh per 100 kilometer.
50 quattro eveneens in de winter
Overigens reden we de 50 quattro begin 2020 bij 9 graden en daarbij was het verbruik 28,2 kWh/100 km. Bij die variant met een accupakket van 71,2 kWh, tegen 86,4 voor de 55, is de actieradius dan nog maar net 300 kilometer.
Zomerse tests met een Audi E-tron hebben wij niet gedaan maar de vele reviewers leveren gelukkig waardevolle input voor deze ‘Zo ver komt de Audi E-tron in de praktijk’. Zomerse waardes komen bij rustige rijders uit op 340 kilometer actieradius, winterse omstandigheden leiden tot 250 kilometer, en zelfs minder bij reviewers die een 50 quattro rijden. Vaak wordt het snelladen geroemd. Dat kan bij de E-tron met een kracht tot 150 kW.
De range van een E-tron in de winter komt uit rond de 250 kilometer, en in de zomer is rond de 350 kilometer haalbaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment