Audi E-Tron To Gain Entry-Level And High-Performance Variants.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AUDI E-tron (2019)
Collapse
X
-
Heerlijk uitziende elektrische wagen. Binnen & buiten!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk BerichtenGa er van uit dat dit ook in een "Audi Exclusive" kleur te bestellen is, want het kleur aanbod is weer dramatisch.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
AUDI E-TRON (2018.) IM TEST: REICHWEITE, TECHNISCHE DATEN-DER AUDI E-TRON LÄDT SCHNELLER ALS ER FÄHRT.
verfasst am 05.12.2018
Der Audi E-Tron kommt mit 95-kWh-Akku und 300 kW (408 PS).
Außerdem lädt er mit bis zu 150 kW. Erste Langstreckenfahrt mit Ladestopp im neuen Elektro-SUV.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Valt weer zwaar tegen die 300 km range in praktijk test.
Het zal eerder in de dagelijkse praktijk 300 Km range zijn dan 400 Km range.Last edited by The Pretender; 12/12/2018, 21:05.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Die 300 km valt misschien wel tegen, maar dat was toch te verwachten. Het blijft een mooie wagen, typisch Audi, weinig risico, weinig venieuwing, op de aandrijving na. Voor mij is 300 km voldoende, op voorwaarde dat er voldoende laadpunten zijn waar ik snel genoeg kan laden. En da's het echt probleem van Audi (en Jaguar, Mercedes en BMW): in theorie kan je na 30 minuten terug 250 km bollen, maar waar kan dat in de praktijk? Ik vraag me al af welk merk het eerst een overeenkomst tekent om gebruik te kunnen maken van de superchargers van Tesla?
Comment
-
Het is in principe een kwestie van kopen en uitproberen, bevalt het niet schop je hem weer weg.
300 km vind ik toch wel wat beperkt, zeker als er geen superchargers zijn waar je hem in ± 20 minuten 80% kan opladen.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk BerichtenDie 300 km valt misschien wel tegen, maar dat was toch te verwachten. Het blijft een mooie wagen, typisch Audi, weinig risico, weinig venieuwing, op de aandrijving na. Voor mij is 300 km voldoende, op voorwaarde dat er voldoende laadpunten zijn waar ik snel genoeg kan laden. En da's het echt probleem van Audi (en Jaguar, Mercedes en BMW): in theorie kan je na 30 minuten terug 250 km bollen, maar waar kan dat in de praktijk? Ik vraag me al af welk merk het eerst een overeenkomst tekent om gebruik te kunnen maken van de superchargers van Tesla?
en ik rij heus niet alleen rond de kerktoren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk BerichtenJaguar is een pak trager door zijn monofase oplader. Zou wel verandering inkomen. In 2020
Comment
-
Humberto Tan rolt in eerste Audi e-tron op NL kenteken.
Kijk hem eens spontaan lachen. Ofzo. De Audi e-tron is nu echt gearriveerd in Nederland. Nadat Wouter mocht stoeien met de elektrische auto in het zanderige Namibië en Casper in het eveneens zanderige Abu Dhabi, zien we nu Humberto Tan in een zandkleurige jas bij de Audi e-tron staan. De zwarte e-tron met kenteken XG-543-X […]There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Zie ik hier de gele week al een raar model van Audi rondrijden, maar steeds langs voor. Ik wist er gene weg mee, want de enige die zouden komen zijn de Q4 en de e-tron. Maar ging er vanuit dat beiden nog toekomstmuziek waren. Maar nee hoor. Gisteren reed er ene voor mij en er stond netjes e-tron op. Dat weet ik nu dan ook alweer
Mooie verschijning int echt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
Bij DC charging (= snelladen aan een laadpaal die daarvoor geschikt is) haalt de Jaguar in theorie ook 100 kW, maar ik denk niet dat er al zo'n laadpalen zijn in Belgie, behalve de 70 Superchargers die Tesla heeft op 8 locaties in Vlaanderen. Daarom dat ik verwacht dat er merken een joint-venture zullen aangaan met Tesla om sneller een netwerk van laadpalen te kunnen aanbieden.
tesla gaat zijn snelladers niet zomaar delen en er veel geld voor vragen,de jaren verlies zijn nog niet gecompenseerd,en dan blijft nog het feit van de zeer beperkte beschikbaarheid.
je verliest al bijna evenveel tijd om rond te rijden als aan laden.
alleen voor iemand die in de buurt woont/werkt zou het een optie kunnen zijn
Comment
-
Na +4 jaar geleden onze A2 vervangen te hebben door een BMW i3 gaan we nu de laatste diesel (A6) vervangen door de e-tron, 300km in de winter is ruimschoots voldoende voor dagelijks gebruik. 3x400v thuis dus de Audi kan dan ook in 8 uur geladen worden. De i3 (100km in de winter, na 80k) gebruiken we dan enkel nog voor korte ritjes. Die snelladers, daar lig ik echt niet wakker van. Overigens waren er 4 jaar geladen hooguit 2 combo CCS 50kW laders in België, vandaag 58. Bron: chargemap. Het aantal laders zal verder exponentiëel groeien. Voor je het weet heeft elk tankstation ook een snellader.
Het verbruik is bij een Q7 vergeleken met een A2 ook hoger, daar zeurt men toch ook niet over.
Comment
-
Opladen bij Audi wordt stuk duurder dan bij Tesla.
Vorsprung durch Technik. Een van Tesla’s krachtigste eigenschappen is dat het een geheel eigen netwerk heeft van snelladers. Eigenaren kunnen hier tegen een milde prijs of zelfs helemaal gratis bijtanken. Hoewel er de nodige ophef kwam toen Tesla besloot de prijzen te verhogen – de prijzen zijn inmiddels iets bijgesteld – was het nog altijd […]There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Opladen doe je 's nachts en thuis.
Ik heb de berekening gemaakt (aankoop, onderhoud, verzekering, VAA, aftrek, verbruik, BIV, VB, restwaarde...). Het komt er op neer dat er na 5 jaar nagenoeg geen prijsverschil is. Rij je langer dan ben je winnaar, zelfs als moet je de batterij laten vervangen na 5 jaar. Wij rijden tot 12 jaar met een auto. Dat zijn we van plan met de i3 en die e-tron.
Deze berekning komt ook overeen met de bevindingen via de online tool http://www.milieuvriendelijkevoertuigen.be
I-pace (de e-tron staat er niet tussen) 87k en 51k voor bmw 520i berline, dan valt bij 15k km per jaar de i-pace iets goedkoper uit. Vreemd genoeg tellen ze voor i-pace meer onderhoud. Onze i3 deed het met 2x 200€ en 2 banden op +4 jaar. Wegens regeneratie rem je nagenoeg niet, dus remschijven en blokken, distributieriem etc valt allemaal weg.
Verder mag je er ervan uit gaan dat ICE wagens fiscaal verder afgestraft gaan worden.
Je moet verder willen kijken dan die aankoopprijs.
Dit is wel een scenario bij een vennootschap.
Comment
Comment